Onko kellään kokemusta kissan anemiasta? Meillä kissalla oli pitkään pissatulehdusta ja viimeisen baytrill antibioottikuurin jälkeen aloitti syömään omasta hiekkalaatikostaan hiekkaa nyt kun vaihdoin hiekan sahanpuruihin, ei tahdo mielellään pissata siihen. Sitten olen monta kertaa nähnyt kun päästän kissan ulos, menee se suoraan syömään hiekkaa maasta. Netistä olen lukenut, että joillakin kissoilla se on johtunut anemiasta. Meillä kissan hemoglobiini oli elokuussa 9,6, onkohan se liian alhainen? Vai mistä ihmeestä voi johtua?
Kissan anemia
3
2623
Vastaukset
- ....
Soita eläinlääkärille ja kysy onko se hemoglobiini liian alhainen, ei se mitään maksa.
Tietysti on huono juttu jos kissa syö hiekkaa mutta on myös tärkeää että kissa tekee tarpeensa sinne laatikkoon, koska pidättely aiheuttaa helposti uuden pissatulehduksen. Hiekkojakin on monenlaisia..- Emilia M
Kysyin lääkäriltä, joka sanoi että 8- jotakin olisi normaali arvot. Ihmettelen vaan, kun edellisen kerran käytiin samalla klinikalla, silloin hemoglobiini oli 9.1, niin eläinlääkäri oli kirjoittanut paperiin että hieman aneeminen. Nyt kun arvo oli vähän noussut ei puhuttu mitään anemiasta. Eläinlääkäri oli kyllä klinikan toinen lääkäri. Paikalliselta eläinlääkäriltä yritin kans kysyä asiasta, mutta ei muistanut viitearvoja. Jos joku tietäisi enemmän tuosta asiasta, olisin kiitollinen! Olen antanut parafiiniöljyä kissalle silloin tällöin, kun sillä on ollut ummetusta, sen vuoksi ajattelin että jos sen takia silloin aikaisemmin oli hieman aneeminen. Silloin kissa ei kyllä vielä syönyt hiekkaa.
- HannaM.
Emilia M kirjoitti:
Kysyin lääkäriltä, joka sanoi että 8- jotakin olisi normaali arvot. Ihmettelen vaan, kun edellisen kerran käytiin samalla klinikalla, silloin hemoglobiini oli 9.1, niin eläinlääkäri oli kirjoittanut paperiin että hieman aneeminen. Nyt kun arvo oli vähän noussut ei puhuttu mitään anemiasta. Eläinlääkäri oli kyllä klinikan toinen lääkäri. Paikalliselta eläinlääkäriltä yritin kans kysyä asiasta, mutta ei muistanut viitearvoja. Jos joku tietäisi enemmän tuosta asiasta, olisin kiitollinen! Olen antanut parafiiniöljyä kissalle silloin tällöin, kun sillä on ollut ummetusta, sen vuoksi ajattelin että jos sen takia silloin aikaisemmin oli hieman aneeminen. Silloin kissa ei kyllä vielä syönyt hiekkaa.
Meillä sama ongelma, kissa syö hiekka, varsinkin hiekka-astiasta lattialle kulkeutunutta hiekka. mistähän se mahtaisi johtua? onko kenelläkään kokemusta että kissa nuolee esim ikkunoita/peilejä ja pahvilaatikoita? kokemuksia? mistähän mahtaisi johtua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789