Boksereiden kaksi "leiriä"?

tuutik

Hei!

Jossain keskustelussa viitattiin että bokseripiiressä on kaksi eri "leiriä", bokseriyhdistys ja bokserikerho, joiden välillä on mielipide-eroja. Joku varmaan osaa (kenties) tulevalle bokserin omistajalle kertoa mistä tämä leiriytyminen johtuu ja mitä nämä mielipide-erot on, kiihkottomasti ja toisia haukkumatta?

Kiitos etukäteen.

38

9493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluaisin tietää..

      Mulla on boksu-vauva hankittu ja toisesta sain ainakin huonon kuvan. Bokseriyhdistyksen sivuilta sain kenkää samantien eikä kukaan vaivautunut vastaamaan kysymykseeni. Kenkää sain varmaan sen takia kun rekisteröidyin nimimerkillä ja sinne pitää rekisteröityä omalla nimellä. Yritin kuitenkin nimimerkkini vaihtaa omaksi nimekseni kun tämän havaitsin mutta ei onnistunut. Laitoin myös ylläpidolle viestiä että kuinka se tehdään mutta kukaan ei vaivautunut vastaamaan, mutta sen sijaan sain lähtöpassit. Että jäi p..kanmaku kyllä tästä..

    • kaksi leiriä

      Minäkään en täysin tiedä, mistä leiriytyminen johtuu. Oma luottokasvattajani on nykyään bokserikerhossa eikä ole halunnut ryhtyä mustamaalaamaan bokseriyhdistystä eli ei ole minulle suoraan sanonut, mistä leiriytyminen johtuu, mutta sekä oman kokemukseni että joidenkin muiden puheiden perusteella voisin veikata, että olemassa kaksi pääsyytä.

      1. syy on "piiri pieni pyörii"-ilmiö eli bokseriyhdistyksessä samat ihmiset ovat olleet vuodesta toiseen vaikuttajina ja heidän tapansa ja mielipiteensä ovat ainoita oikeita. Yhdistyksen sivuilta on tosiaan kuulemma poistettu viestejä, jotka eivät ole olleet epäasiallisia, mutta eivät ole joitain henkilöitä miellyttäneet.

      2. syy on puolueellisuus. Bokseriyhdistyksen "pääjäsenet" joko pitävät sinusta tai eivät ja tulevaisuutesi bokseriyhdityksen tapaamisissa, koulutuksissa yms. riippuu pitkälti siitä. Kasvattajani sanoi suoraan että jos otan häneltä pennun niin SBY:n koulutus Tampereella ei tule olemaan meille helppoa. Oman kokemukseni perusteella (kun talvella aloin suunnitella pennun hankintaa) SBY:n suurimman kasvattajan käytös minua kohtaan on ollut ala-arvoista sen jälkeen kun hän sai tietää, minkälainen kontakti minulla on aikaisempaan kasvattajaani. Käytännössä kysymyksiini ei vastattu vaikka minulle oli varaus yhdestä pentueesta.

      Kohta aletaan uusimman tulokkaan kanssa harrastamaan ja käymään SBY:n näyttelyissä niin saadaan toivottavasti varmuus asioihin...

      • menettelyä havaitsin...

        Kun niitä viestejä luin juuri bokseriyhdistyksen sivuilta, oli minusta havaittavissa juuri tuota piiri pieni pyörii -meininkiä. Aivan kuin yhteisestä sopimuksesta asialliseen kysymykseeni ei vastattu.

        Ihmettelen että miksi sinne sitten voi rekisteröityä ja kirjoittaa nimimerkillä jos se ei ole sallittu. Minusta se vaikutti kans alentavalta käytökseltä vaikka nimenomaan huomatessani että piti rekisteröityä omalla nimellä, mabakers ei vaivautunut antamaan ohjeita miten oman nimeni sinne lisään.

        Semmonen fiilis tuli että tuosta kennelistä en ainakaan periaatteessa bokseriani ota kun niin kummaa touhua. Tuli jopa mieleen että pääseekö yhdistykseenkin jäseneksi vain ne jotka ottaa pennun heiltä. Minä en kenneliä tarkemmin tunne mutta heti kyllä jäi fiilis että tässä yksi kenneli pitää tämmöstä "valtaa". Mielikuvaksi jäi juuri semmonen sanelupolitiikka ja nurkkakuntaisuus. Ymmärrän toki sen että halutaan omalla nimellä rekisteröitymisen, mutta en sitä että ei vaivauduta edes vastaamaan sähköpostiin.

        Mutta ne oppierot ja miksi on leiriydytty kahteen eri leiriin, kiinnostaa minuakin. Haluaisin bokseriharrastajien piiriin minäkin.


      • havaitsin
        menettelyä havaitsin... kirjoitti:

        Kun niitä viestejä luin juuri bokseriyhdistyksen sivuilta, oli minusta havaittavissa juuri tuota piiri pieni pyörii -meininkiä. Aivan kuin yhteisestä sopimuksesta asialliseen kysymykseeni ei vastattu.

        Ihmettelen että miksi sinne sitten voi rekisteröityä ja kirjoittaa nimimerkillä jos se ei ole sallittu. Minusta se vaikutti kans alentavalta käytökseltä vaikka nimenomaan huomatessani että piti rekisteröityä omalla nimellä, mabakers ei vaivautunut antamaan ohjeita miten oman nimeni sinne lisään.

        Semmonen fiilis tuli että tuosta kennelistä en ainakaan periaatteessa bokseriani ota kun niin kummaa touhua. Tuli jopa mieleen että pääseekö yhdistykseenkin jäseneksi vain ne jotka ottaa pennun heiltä. Minä en kenneliä tarkemmin tunne mutta heti kyllä jäi fiilis että tässä yksi kenneli pitää tämmöstä "valtaa". Mielikuvaksi jäi juuri semmonen sanelupolitiikka ja nurkkakuntaisuus. Ymmärrän toki sen että halutaan omalla nimellä rekisteröitymisen, mutta en sitä että ei vaivauduta edes vastaamaan sähköpostiin.

        Mutta ne oppierot ja miksi on leiriydytty kahteen eri leiriin, kiinnostaa minuakin. Haluaisin bokseriharrastajien piiriin minäkin.

        niin piti tulla korjaamaan äskeistä viestiä kun kävin molempien yhdistyksen sivulla. Eli mulla oli mabakers jäänyt bokseriyhdistyksen sivuilta vain muuten mieleen eikä heillä taida ollakaan mitään tekemistä modeilun kanssa (?). En siis turhaan halua osoittaa heitä sormella. Vain yhdistyksen menettely tuntuu siis tökeröltä. Ehkä he voisivat oppia hiukan parempaa käytöstä.

        Mutta BB-yhdistys ja SBY:kö ne viralliset yhdistykset ovat? Ja onko kuuluttava niihin jos haluaa kilpailla?


      • jäsenet
        havaitsin kirjoitti:

        niin piti tulla korjaamaan äskeistä viestiä kun kävin molempien yhdistyksen sivulla. Eli mulla oli mabakers jäänyt bokseriyhdistyksen sivuilta vain muuten mieleen eikä heillä taida ollakaan mitään tekemistä modeilun kanssa (?). En siis turhaan halua osoittaa heitä sormella. Vain yhdistyksen menettely tuntuu siis tökeröltä. Ehkä he voisivat oppia hiukan parempaa käytöstä.

        Mutta BB-yhdistys ja SBY:kö ne viralliset yhdistykset ovat? Ja onko kuuluttava niihin jos haluaa kilpailla?

        Yhdityksen jäseneksi pääsevät muutkin, kuin tietyiltä henkilöiltä pennun ottaneet, siinä minulla ei ole ikinä ollut ongelmia. Ongelmia on ilmennyt niillä henkilöillä, jotka ovat jäseniä molemmissa: vain bokserikerho on julkaissut kasvattajan pentueilmoituksen, vaikka pentueesta on ilmoitettu myös bokseriyhditykselle ja kyseinen kasvattaja on molempien jäsen.

        Joskus sinun kannattaa vaan luottaa omaan ensivaistoosi paitsi moderoinnin, myös pennun ottamisen suhteen...


      • -Boksu-

        Minua kasvattajani valmistelivat samaan... En ole vielä yhdistyksen koulutuksissa käynyt pennelini kanssa vaikka siihen (TRE alaosasto)kuulunkin. Ehkä jossain vaiheessa menen katsomaan mikä on meininki, suurella mielenkiinnolla =>


      • penneli
        -Boksu- kirjoitti:

        Minua kasvattajani valmistelivat samaan... En ole vielä yhdistyksen koulutuksissa käynyt pennelini kanssa vaikka siihen (TRE alaosasto)kuulunkin. Ehkä jossain vaiheessa menen katsomaan mikä on meininki, suurella mielenkiinnolla =>

        SBY Tampereen alaosaston puolesta voin kyllä vastata ja taata, että koulutuksissa ei kenenkään koiria sorsita, oli ne sitten mistä kennelistä tai ei kennelistä tahansa.

        Ja ihan omalla nimellä

        Eve Saranpää


      • mabaker's
        menettelyä havaitsin... kirjoitti:

        Kun niitä viestejä luin juuri bokseriyhdistyksen sivuilta, oli minusta havaittavissa juuri tuota piiri pieni pyörii -meininkiä. Aivan kuin yhteisestä sopimuksesta asialliseen kysymykseeni ei vastattu.

        Ihmettelen että miksi sinne sitten voi rekisteröityä ja kirjoittaa nimimerkillä jos se ei ole sallittu. Minusta se vaikutti kans alentavalta käytökseltä vaikka nimenomaan huomatessani että piti rekisteröityä omalla nimellä, mabakers ei vaivautunut antamaan ohjeita miten oman nimeni sinne lisään.

        Semmonen fiilis tuli että tuosta kennelistä en ainakaan periaatteessa bokseriani ota kun niin kummaa touhua. Tuli jopa mieleen että pääseekö yhdistykseenkin jäseneksi vain ne jotka ottaa pennun heiltä. Minä en kenneliä tarkemmin tunne mutta heti kyllä jäi fiilis että tässä yksi kenneli pitää tämmöstä "valtaa". Mielikuvaksi jäi juuri semmonen sanelupolitiikka ja nurkkakuntaisuus. Ymmärrän toki sen että halutaan omalla nimellä rekisteröitymisen, mutta en sitä että ei vaivauduta edes vastaamaan sähköpostiin.

        Mutta ne oppierot ja miksi on leiriydytty kahteen eri leiriin, kiinnostaa minuakin. Haluaisin bokseriharrastajien piiriin minäkin.

        Ensinnäkin minä olen Ma Baker's kennelin kasvattaja ja kehoitan todella varomaan mitä näillä yleisillä keskustelupalstoilla kirjoitellaan. Jos sinulla on jotain henkilökohtaista minua vastaan ole sen verran selkärankainen ja kirjoita tai ota yhteyttä suoraan minuun henkilökohtaisesti - äläkä repostele täällä yleisillä keskustelupalstoilla asioista, joista et sitten ehkä loppupelissä teidäkkään mitään!

        Toimin myös SBYn keskustelupalstan ylläpitäjänä. En ole saanut sinulta koskaan viestiä liityen rekisteröitymiseesi.

        Rotuyhdistyksen jäseneksi pääsevät KAIKKI halukkaat ja moni kasvattaja liittääkin pennunostajansa rotuyhdistyksen jäseneksi.

        terveisin Pirkko Dima


      • -Boksu-
        penneli kirjoitti:

        SBY Tampereen alaosaston puolesta voin kyllä vastata ja taata, että koulutuksissa ei kenenkään koiria sorsita, oli ne sitten mistä kennelistä tai ei kennelistä tahansa.

        Ja ihan omalla nimellä

        Eve Saranpää

        No mukavaa kuulla. Yritän olla muodostamatta mitään ikäviä ennakkokäsityksiä ennenkuin olen itse nähnyt ja kokenut, joskin se on joskus hieman hankalaa, sillä näin kauempaakin haisteltuna on hienoista eripuraa bokseri-ihmisten välillä valitettavasti havaittavissa. Vaan kaipa sama kiihkeys joka on ominaista rodullemme on myös omistajillaan! =>
        Siis joskus koulutukseen tullessani unohdan ennakkokäsitykseni, ja tästä syystä olen rehellisesti raukkamainen enkä laita nimeäni jotta muillakaan ei olisi ennakkoasenteita!
        Kaikille boksereiden omistajille kenneleistä sun muista riippumatta hyvää syksyn jatkoa!


      • otapa huomioon!
        mabaker's kirjoitti:

        Ensinnäkin minä olen Ma Baker's kennelin kasvattaja ja kehoitan todella varomaan mitä näillä yleisillä keskustelupalstoilla kirjoitellaan. Jos sinulla on jotain henkilökohtaista minua vastaan ole sen verran selkärankainen ja kirjoita tai ota yhteyttä suoraan minuun henkilökohtaisesti - äläkä repostele täällä yleisillä keskustelupalstoilla asioista, joista et sitten ehkä loppupelissä teidäkkään mitään!

        Toimin myös SBYn keskustelupalstan ylläpitäjänä. En ole saanut sinulta koskaan viestiä liityen rekisteröitymiseesi.

        Rotuyhdistyksen jäseneksi pääsevät KAIKKI halukkaat ja moni kasvattaja liittääkin pennunostajansa rotuyhdistyksen jäseneksi.

        terveisin Pirkko Dima

        että ao. kirjoittaja korjasi virheellisen käsityksen tässä samaisella palstalla ja heti ensimmäisen viestin kirjoittamisen perään. Ihan ilman kiihkoa.


      • tuutik
        -Boksu- kirjoitti:

        No mukavaa kuulla. Yritän olla muodostamatta mitään ikäviä ennakkokäsityksiä ennenkuin olen itse nähnyt ja kokenut, joskin se on joskus hieman hankalaa, sillä näin kauempaakin haisteltuna on hienoista eripuraa bokseri-ihmisten välillä valitettavasti havaittavissa. Vaan kaipa sama kiihkeys joka on ominaista rodullemme on myös omistajillaan! =>
        Siis joskus koulutukseen tullessani unohdan ennakkokäsitykseni, ja tästä syystä olen rehellisesti raukkamainen enkä laita nimeäni jotta muillakaan ei olisi ennakkoasenteita!
        Kaikille boksereiden omistajille kenneleistä sun muista riippumatta hyvää syksyn jatkoa!

        Noh, rodulla kuin rodulla on nurkkakuntaisuutta ja leiriytymisiä, se ei ole ollenkaan uutta. Ajettelinkin kysymykselläni enemmänkin että onko leiriytymisellä kyse siitä mitä painotuksia rodullisesti korostetaan (kenneltoiminnassa ja rodun käytössä) vai pelkästään siitä ettei voimakasluontoiset ja omien sanojen takana pysyvät ihmiset välttämättä mahdu samaan leiriin? Enemmän minua kiinnostaa nämä ensin mainitut mahdolliset erot vai onko niitä?

        Koiramaisin syysterveisin

        Marjo


      • Jäsenyyttä harkitseva
        mabaker's kirjoitti:

        Ensinnäkin minä olen Ma Baker's kennelin kasvattaja ja kehoitan todella varomaan mitä näillä yleisillä keskustelupalstoilla kirjoitellaan. Jos sinulla on jotain henkilökohtaista minua vastaan ole sen verran selkärankainen ja kirjoita tai ota yhteyttä suoraan minuun henkilökohtaisesti - äläkä repostele täällä yleisillä keskustelupalstoilla asioista, joista et sitten ehkä loppupelissä teidäkkään mitään!

        Toimin myös SBYn keskustelupalstan ylläpitäjänä. En ole saanut sinulta koskaan viestiä liityen rekisteröitymiseesi.

        Rotuyhdistyksen jäseneksi pääsevät KAIKKI halukkaat ja moni kasvattaja liittääkin pennunostajansa rotuyhdistyksen jäseneksi.

        terveisin Pirkko Dima

        Foorumi ei oikein tunnu toimivan. Palvelin on täysin jumissa tai sitten sivuston latautuminen kestää minuuttikaupalla. Mikä mättää? Harkitse toista palvelinta.


      • linjoissako
        tuutik kirjoitti:

        Noh, rodulla kuin rodulla on nurkkakuntaisuutta ja leiriytymisiä, se ei ole ollenkaan uutta. Ajettelinkin kysymykselläni enemmänkin että onko leiriytymisellä kyse siitä mitä painotuksia rodullisesti korostetaan (kenneltoiminnassa ja rodun käytössä) vai pelkästään siitä ettei voimakasluontoiset ja omien sanojen takana pysyvät ihmiset välttämättä mahdu samaan leiriin? Enemmän minua kiinnostaa nämä ensin mainitut mahdolliset erot vai onko niitä?

        Koiramaisin syysterveisin

        Marjo

        no empä usko. Joku ehkä yrittää esittää enempi "työkoirakasvattajaa", mutta ei aikuisenoikeasti boksereissa ole mitään työkoiralinjoja.
        Henkilökemiat ja valta tässä homassa valitettavasti on sen kuilun tekijä.
        Keskustelu välit ovat täysin hukassa ryhmittymien kesken.
        Tavallinen bokseriomistaja on se joka tässä joutuu puun ja kuoren väliin.
        Tosi tylsää.


      • knnbcxetyioh
        havaitsin kirjoitti:

        niin piti tulla korjaamaan äskeistä viestiä kun kävin molempien yhdistyksen sivulla. Eli mulla oli mabakers jäänyt bokseriyhdistyksen sivuilta vain muuten mieleen eikä heillä taida ollakaan mitään tekemistä modeilun kanssa (?). En siis turhaan halua osoittaa heitä sormella. Vain yhdistyksen menettely tuntuu siis tökeröltä. Ehkä he voisivat oppia hiukan parempaa käytöstä.

        Mutta BB-yhdistys ja SBY:kö ne viralliset yhdistykset ovat? Ja onko kuuluttava niihin jos haluaa kilpailla?

        Bokserikerho ja SBY ne on tänäpäivänä toimivat viralliset yhdistykset. BB-yhdistys on kai tukehtunut omaan höyryynsä.


    • ...

      Eipä voi ikävä kyllä mutta todeta kun vanhan sananlaskun jonka varmaan kaikki tuntee..
      Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa..

      • uusvanha bokserinomistaja

        Hyviä pointteja nostettu esiin bokseripiireistä. Mulla on ollu boksereita jo vuosia, ja 90-luvun puolessavälissä olin melko tiiviisti touhussa mukana. Sitten erosin yhdistyksestä ja lopetin kaiken toiminnan ko. piireissä ihan vaan henk. koht. tilanteeni takia (ei siis tosiaan ollut mitään riitoja). Nyt olen taas pennun myötä liittynyt yhdistykseen varoen tietoisesti sekaantumasta riitoihin, joiden juuret juontavat kauas kasvattajien henk.koht. suhteisiin, mutta käsittääkseni myös valtaisiin näkemyseroihin sekä koiran terveystutkimuksista että harrastustoiminnasta.

        Mielestäni uusi boksunomistaja voi hyvin harrastaa koiransa kanssa niin näyttelyissä kuin pk-puolella myös yhdistyksen alaosastojen järjestämissä ryhmissä. Suurin osa bokseri-ihmisistä rakastaa rotua niin paljon, että koiria on kiva kouluttaa, ja niiden kanssa puuhata, oli ruttu sitten keneltä kasvattajalta tahansa. Tärkeämpää on mielestäni ihmisten asenne: Ylimielisellä tai loukkaavalla tavalla ryhmään suhtautuessasi et varmasti ole enää tervetullut treeniryhmään. Samaten, jos et ole reilu näyttelykehässä muita handlereita ja kasvattajia kohtaan, et varmasti saa neuvoja, apua ja mukavia sosiaalisia kontakteja.


    • Asioista Varsin Hyvin peril...

      Joo on tosiaankin kaksi yhdistystä. Eli yhdistys ja kerho. Kerho perustettiin lähinnä siksi, että yhdistyksen toiminta koettiin puolueelliseksi. Lisäksi kerhon perustajat eivät tulleet toimeen yhdistyksen johtohenkilöiden kanssa.

      Tämä on nyt vaan tälläistä. Ehkäpä ristiriitoja tulee siitä, kun tälläiseen harrastustoimeen sotkeutuvat pentuja ammatikseen ja niillä liiketoimintaa harrastavat ihmiset. Luullakseni?

      Huvittavinta on se, että yhdistykseen ei ole hyväksytty jäseniksi kaikkia. Erityisesti joitakin bokserikennelien omistajia on diskriminoitu. Asia lienee menossa käsittelyyn Kennelliittoon.

      • Nimetön

        Juu....minulla bokserit kasvattajalta joka ei kuulu Sby:n, mutta ei minua raakattu pois Sby:stä.
        Jokaisellahan toki on omat mielipiteensä koiran kasvatuksesta ym.. , mutta salittakoon se.
        Näyttelyissä käydään...eikä omasta mielestäni sielläkään kieroon katsota...tai sitten en vaan tajua sitä :),meitä on moneen junaan eikä vain bokseri piireissä. HYMYILLÄÄN kun tavataan !!


      • Faktat tallessa

        Ei ole mitään kahta yhdistystä...

        Suomen Bokseriyhdistys on boksereiden rotujärjestö ja niitä voi olla vain yksi.

        Bokseria harrastavia kerhoja voi perustaa kuka tai ketkä haluaa. Joitakin vuosia perustettiin esim. BB-klubi (Bullenbeisser klubi) joka on keskittynyt palveluskoiratoimintaan. Mihin perustettu bokserikerho keskittyy, tarkentuu varmaan tulevaisuudessa kenties...

        Kuka kasvattaja kasvattaa täällä suomessa boksereita ammatikseen?! En usko että kukaan, vaan tämä väite on kyllä mitään kasvattamisesta ja sen kustannuksita tietämättömän puhetta! Sen verran vähän pentueita/pentuja syntyy vuosittain ja tämänhän voi jokainen käydä tarkastamassa Kennelliiton KoiraNetissä.

        Suomen Bokseriyhdistyksen sääntöjen mukaan yhdistyksellä on oikeus valita jäsenet ja ei ole tavatatonta että kaikkia ei ole aina hyväksytty jäseneksi. Harvinaista se on mutta ei tavatonta ja ei millään lailla laitointa joten Kennelliitto ei tule asiaan ottamaan mitään kantaa sillä tämä on SBY:n oma asia. Mikään tuomioistuinkaan ei tätä ota käsittelyyn koska on toimittu SBY:n sääntöjen, jotka yhdistysrekisteri on hyväksynyt, mukaisesti.

        Kannattaisi ottaa oikeasti asioista selvää ennen kuin levittää tällaista aivan väärää tietoa julkisesti.

        Kyllä tänne Suomeen Bokseria harrastavia kerhoja mahtuu toimimaan ja se ei varmasti ole keneltäkään pois, mutta tuollainen ylenmääräinen Suomen Bokseriyhdistyksen mollaaminen on aika mautonta toimintaa. Rotujärjestönä Suomen Bokseriyhdistyksen tehtävä on ajaa rodun etua ja siinä se on onnistunut loistavasti!


      • Asioista Erittäin Hyvin Per...
        Faktat tallessa kirjoitti:

        Ei ole mitään kahta yhdistystä...

        Suomen Bokseriyhdistys on boksereiden rotujärjestö ja niitä voi olla vain yksi.

        Bokseria harrastavia kerhoja voi perustaa kuka tai ketkä haluaa. Joitakin vuosia perustettiin esim. BB-klubi (Bullenbeisser klubi) joka on keskittynyt palveluskoiratoimintaan. Mihin perustettu bokserikerho keskittyy, tarkentuu varmaan tulevaisuudessa kenties...

        Kuka kasvattaja kasvattaa täällä suomessa boksereita ammatikseen?! En usko että kukaan, vaan tämä väite on kyllä mitään kasvattamisesta ja sen kustannuksita tietämättömän puhetta! Sen verran vähän pentueita/pentuja syntyy vuosittain ja tämänhän voi jokainen käydä tarkastamassa Kennelliiton KoiraNetissä.

        Suomen Bokseriyhdistyksen sääntöjen mukaan yhdistyksellä on oikeus valita jäsenet ja ei ole tavatatonta että kaikkia ei ole aina hyväksytty jäseneksi. Harvinaista se on mutta ei tavatonta ja ei millään lailla laitointa joten Kennelliitto ei tule asiaan ottamaan mitään kantaa sillä tämä on SBY:n oma asia. Mikään tuomioistuinkaan ei tätä ota käsittelyyn koska on toimittu SBY:n sääntöjen, jotka yhdistysrekisteri on hyväksynyt, mukaisesti.

        Kannattaisi ottaa oikeasti asioista selvää ennen kuin levittää tällaista aivan väärää tietoa julkisesti.

        Kyllä tänne Suomeen Bokseria harrastavia kerhoja mahtuu toimimaan ja se ei varmasti ole keneltäkään pois, mutta tuollainen ylenmääräinen Suomen Bokseriyhdistyksen mollaaminen on aika mautonta toimintaa. Rotujärjestönä Suomen Bokseriyhdistyksen tehtävä on ajaa rodun etua ja siinä se on onnistunut loistavasti!

        Tottakai Kennelliitto ottaa asiaan kantaa, jos jäseneksi haluava ei pääse rotuyhdistyksen jäseneksi ja henkilö siitä valittaa Kennelliitton.

        Toinen asia on yhdistyslaki. Laki menee aina jonkun yhdistyksen sääntöjen edelle. Yhdistyksen säännöt eivät voi kumota Suomen lakia. Asiasta löytyy KKKO:n ennakkotapauksia.

        Eihän täällä ole mitään mollattu bokseriyhdistyksen toimintaa. Itse BY:n luottamus/toimihenkilöt ovat tilanteen aiheuttaneet. Miksi muutenkaan olisi perustettu BK:ta ja siihen olisi liittynyt Suomen merkittävimmät kasvattajat?


      • Siis minä tiedän jos kuka
        Asioista Erittäin Hyvin Per... kirjoitti:

        Tottakai Kennelliitto ottaa asiaan kantaa, jos jäseneksi haluava ei pääse rotuyhdistyksen jäseneksi ja henkilö siitä valittaa Kennelliitton.

        Toinen asia on yhdistyslaki. Laki menee aina jonkun yhdistyksen sääntöjen edelle. Yhdistyksen säännöt eivät voi kumota Suomen lakia. Asiasta löytyy KKKO:n ennakkotapauksia.

        Eihän täällä ole mitään mollattu bokseriyhdistyksen toimintaa. Itse BY:n luottamus/toimihenkilöt ovat tilanteen aiheuttaneet. Miksi muutenkaan olisi perustettu BK:ta ja siihen olisi liittynyt Suomen merkittävimmät kasvattajat?

        Ensinnäkin jopa Kennelliitto itsekin päättää ketä se erottaa jäsenyydestään ja jopa evää joiltakin jäsenyyden; esim. muutaman vuoden aikana pari suursnautserikasvattajaa. Eli mitä luulet, että Kennelliitto puuttu rotuyhdistyksen asihoihin - kun ne hoidetaan sääntöjen puitteissa. Jokaisella yhdistyksellä oli se sitten koirayhdistys tai jalkapalloseura tai joku muun, on sääntöjen puitteissa mahdollista hyväksyä tai erottaa jäseniään. Näin se vain on. Eikä tämä ole tavatonta lainkaa sillä samaa tehdään muidenkin rotujen piirissä.

        Ja miksi ihmeessä pitäisi hyväksyä jäseneksi sellainen tyyppi, joka on muutama vuosi sitten hävittänyt koko SBYn jäsenrekisterin lopetettuaan jäsensihteerin hommat? Jäsenrekisteri on minkä tahansa yhdistyksen elinehto. Voiko sen suurempaa vahinkoa enää millekään yhdistykselle tehdä?

        Mitä tulee tuohon BK kerhoon niin, "Suomen merkittävimmät kasvattajat"??? hoh hoijaa - niinku missä mielessä? Eihän siellä ole kuin yksi ainoa nimekäs kasvattaja, joka on SBYnkin jäsen. Ja yksi, joka on joitakin vuosia sitten erotettu SBYstä huijauksen takia.


      • sivusta seuraaja
        Siis minä tiedän jos kuka kirjoitti:

        Ensinnäkin jopa Kennelliitto itsekin päättää ketä se erottaa jäsenyydestään ja jopa evää joiltakin jäsenyyden; esim. muutaman vuoden aikana pari suursnautserikasvattajaa. Eli mitä luulet, että Kennelliitto puuttu rotuyhdistyksen asihoihin - kun ne hoidetaan sääntöjen puitteissa. Jokaisella yhdistyksellä oli se sitten koirayhdistys tai jalkapalloseura tai joku muun, on sääntöjen puitteissa mahdollista hyväksyä tai erottaa jäseniään. Näin se vain on. Eikä tämä ole tavatonta lainkaa sillä samaa tehdään muidenkin rotujen piirissä.

        Ja miksi ihmeessä pitäisi hyväksyä jäseneksi sellainen tyyppi, joka on muutama vuosi sitten hävittänyt koko SBYn jäsenrekisterin lopetettuaan jäsensihteerin hommat? Jäsenrekisteri on minkä tahansa yhdistyksen elinehto. Voiko sen suurempaa vahinkoa enää millekään yhdistykselle tehdä?

        Mitä tulee tuohon BK kerhoon niin, "Suomen merkittävimmät kasvattajat"??? hoh hoijaa - niinku missä mielessä? Eihän siellä ole kuin yksi ainoa nimekäs kasvattaja, joka on SBYnkin jäsen. Ja yksi, joka on joitakin vuosia sitten erotettu SBYstä huijauksen takia.

        .. sä puhut jostain tietystä jäsenen eväämisestä. Mikä tämä juttu on? Siis että joku jäsensihteeri hävittänyt jäsentiedot? Ja sitten ei hyväksytty jäseneksi? Mielenkiintoista. Kiva että joku valottaa vähän mistä riitaisuudet johtuu, kerro lisää...


      • toinen sivusta seuraajaa
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        .. sä puhut jostain tietystä jäsenen eväämisestä. Mikä tämä juttu on? Siis että joku jäsensihteeri hävittänyt jäsentiedot? Ja sitten ei hyväksytty jäseneksi? Mielenkiintoista. Kiva että joku valottaa vähän mistä riitaisuudet johtuu, kerro lisää...

        tässä hieman valotusta asiaan. en oo sata varma näistä kirjoittajista mutta mie luulen että kijoittajat on makersin ja pestbox kennelien emäntiä. nuo tappelevat koppelot kinastelevat tietysti koirien paremmuudesta eli näyttelyissä jaetuista serteistä. toisen koiria ei palkittu niin otti hatkat ja lähti rotuyhdistyksestä. toinen taas on mesonnu rotu yhdistyksessä pitäen omien koirien puoliaan kynsin hampain niin että rotuyhdistys on alannut huojua liitoksissaan. tuo on justtiinsa tuollaista ämmien tappelua josta kärsii koko touhu. tää ei oo uutta ollenkaan koira piireissä. aina käy huonosti kun harrastus toiminnasta muodostuu elämää vakavampi asia. sama on joka roduilla, rotu järjestöt alkavat pirstaloitua ja rodun jalostus lähtee omille suunnilleen.


      • pikkuihmisii
        toinen sivusta seuraajaa kirjoitti:

        tässä hieman valotusta asiaan. en oo sata varma näistä kirjoittajista mutta mie luulen että kijoittajat on makersin ja pestbox kennelien emäntiä. nuo tappelevat koppelot kinastelevat tietysti koirien paremmuudesta eli näyttelyissä jaetuista serteistä. toisen koiria ei palkittu niin otti hatkat ja lähti rotuyhdistyksestä. toinen taas on mesonnu rotu yhdistyksessä pitäen omien koirien puoliaan kynsin hampain niin että rotuyhdistys on alannut huojua liitoksissaan. tuo on justtiinsa tuollaista ämmien tappelua josta kärsii koko touhu. tää ei oo uutta ollenkaan koira piireissä. aina käy huonosti kun harrastus toiminnasta muodostuu elämää vakavampi asia. sama on joka roduilla, rotu järjestöt alkavat pirstaloitua ja rodun jalostus lähtee omille suunnilleen.

        Bokseriyhdistyksessä on ollut heikko johto jo 15 vuotta. Puheenjohtajiksi on valittu jonkun rautarouvan tai rautavanhanpiian kumileimasin ja sitten menty muista välittämättä, suntaa ymmärtämättä.
        Pikkuihmiset (kilot saattavat riittääkin) tekevät bokserista elämää suurempaa ja unohtavat että tämän piti olla harrastus ja tuoda hyvää mieltä sekä virkistystä arkipäivään.


      • sivusta seuraaja
        toinen sivusta seuraajaa kirjoitti:

        tässä hieman valotusta asiaan. en oo sata varma näistä kirjoittajista mutta mie luulen että kijoittajat on makersin ja pestbox kennelien emäntiä. nuo tappelevat koppelot kinastelevat tietysti koirien paremmuudesta eli näyttelyissä jaetuista serteistä. toisen koiria ei palkittu niin otti hatkat ja lähti rotuyhdistyksestä. toinen taas on mesonnu rotu yhdistyksessä pitäen omien koirien puoliaan kynsin hampain niin että rotuyhdistys on alannut huojua liitoksissaan. tuo on justtiinsa tuollaista ämmien tappelua josta kärsii koko touhu. tää ei oo uutta ollenkaan koira piireissä. aina käy huonosti kun harrastus toiminnasta muodostuu elämää vakavampi asia. sama on joka roduilla, rotu järjestöt alkavat pirstaloitua ja rodun jalostus lähtee omille suunnilleen.

        no jotain tämän suuntaista ajattelinkin. Taitaa ne parhaat boksut löytyäkin ihan tavallisista kodeista.


      • kavaltajia
        Siis minä tiedän jos kuka kirjoitti:

        Ensinnäkin jopa Kennelliitto itsekin päättää ketä se erottaa jäsenyydestään ja jopa evää joiltakin jäsenyyden; esim. muutaman vuoden aikana pari suursnautserikasvattajaa. Eli mitä luulet, että Kennelliitto puuttu rotuyhdistyksen asihoihin - kun ne hoidetaan sääntöjen puitteissa. Jokaisella yhdistyksellä oli se sitten koirayhdistys tai jalkapalloseura tai joku muun, on sääntöjen puitteissa mahdollista hyväksyä tai erottaa jäseniään. Näin se vain on. Eikä tämä ole tavatonta lainkaa sillä samaa tehdään muidenkin rotujen piirissä.

        Ja miksi ihmeessä pitäisi hyväksyä jäseneksi sellainen tyyppi, joka on muutama vuosi sitten hävittänyt koko SBYn jäsenrekisterin lopetettuaan jäsensihteerin hommat? Jäsenrekisteri on minkä tahansa yhdistyksen elinehto. Voiko sen suurempaa vahinkoa enää millekään yhdistykselle tehdä?

        Mitä tulee tuohon BK kerhoon niin, "Suomen merkittävimmät kasvattajat"??? hoh hoijaa - niinku missä mielessä? Eihän siellä ole kuin yksi ainoa nimekäs kasvattaja, joka on SBYnkin jäsen. Ja yksi, joka on joitakin vuosia sitten erotettu SBYstä huijauksen takia.

        eikö se BB-klubikin aikanaan aloitettu jonkun aloitteesta joka ensin oli erotettu SBY:stä huijauksesta-, vilpistä- tai kavalluksesta?


      • Melkoista peliä
        kavaltajia kirjoitti:

        eikö se BB-klubikin aikanaan aloitettu jonkun aloitteesta joka ensin oli erotettu SBY:stä huijauksesta-, vilpistä- tai kavalluksesta?

        Eli bokseriyhdistyksissä toimii seuraava logiikka: bokseriyhdistyksen (SBY) johtoklikin kanssa riitautuneet henkilöt perustavat uuden yhdistyksen, kuten esim kerhon tai BB-klubin. Tämän jälkeen bokseriyhdistyksessä julistetan nämä uuden yhdistyksen perustajat huijareikisi, vilpintekijöiksi ja kavaltajiksi.

        No kaikkihan asioista perillä olevat tietävät, että varsinainen syy bokseriyhdistyksen toiminnassa: dissataan tietyiltä kasvattajilta ostaneita koiria ja omistajia. Jos riitää tulee, niin tehdään yhdistyksessä oleminen sen verran hankalaksi, että alkaa tehdä mieli siirtyä toiseen yhdistykseen.

        Kaikki kysehän on viimekädessä näyttelytuloksista. Ja jos suomalaisista näyttelyistä ei irtoa sertiä, niin sitten haetaan niitä vinkuintiamaista, kuten Venäjä (lahjonta) ja Baltian maat (pieni kanta -> helppo saada voittoja).

        Mitä sitten puhutaan ns. työkoirista, niin buahbuah. Bokseria koskaan mihinkään työkoirahommaan ole jalostettu. Eihän sitä missään maassa missään palvelukoirahommissa käytetä; siihen on aivan muut rodut. Ja sitten suojelukoirahommasta: siinä hyökkäytetään koiraa ihmisen kimppuun? Älykästä?? Miettikääpä itse!! Mistähän sekin on keksitty, että bokseria pitää käyttää suojelukoirahommissa?


      • Bestbox
        toinen sivusta seuraajaa kirjoitti:

        tässä hieman valotusta asiaan. en oo sata varma näistä kirjoittajista mutta mie luulen että kijoittajat on makersin ja pestbox kennelien emäntiä. nuo tappelevat koppelot kinastelevat tietysti koirien paremmuudesta eli näyttelyissä jaetuista serteistä. toisen koiria ei palkittu niin otti hatkat ja lähti rotuyhdistyksestä. toinen taas on mesonnu rotu yhdistyksessä pitäen omien koirien puoliaan kynsin hampain niin että rotuyhdistys on alannut huojua liitoksissaan. tuo on justtiinsa tuollaista ämmien tappelua josta kärsii koko touhu. tää ei oo uutta ollenkaan koira piireissä. aina käy huonosti kun harrastus toiminnasta muodostuu elämää vakavampi asia. sama on joka roduilla, rotu järjestöt alkavat pirstaloitua ja rodun jalostus lähtee omille suunnilleen.

        "toinen sivusta seuraaja" onneks mainitsit ettet oo sata varma:),mutta jos haluat luulos vaihtaa faktaan niin kysy rohkeesti!
        ...että kiva kun ohjattiin tällekin palstalle,niin tietää mistä puhutaan:)

        t.Bestbox kennelin "emäntä"


      • Päivi H
        Siis minä tiedän jos kuka kirjoitti:

        Ensinnäkin jopa Kennelliitto itsekin päättää ketä se erottaa jäsenyydestään ja jopa evää joiltakin jäsenyyden; esim. muutaman vuoden aikana pari suursnautserikasvattajaa. Eli mitä luulet, että Kennelliitto puuttu rotuyhdistyksen asihoihin - kun ne hoidetaan sääntöjen puitteissa. Jokaisella yhdistyksellä oli se sitten koirayhdistys tai jalkapalloseura tai joku muun, on sääntöjen puitteissa mahdollista hyväksyä tai erottaa jäseniään. Näin se vain on. Eikä tämä ole tavatonta lainkaa sillä samaa tehdään muidenkin rotujen piirissä.

        Ja miksi ihmeessä pitäisi hyväksyä jäseneksi sellainen tyyppi, joka on muutama vuosi sitten hävittänyt koko SBYn jäsenrekisterin lopetettuaan jäsensihteerin hommat? Jäsenrekisteri on minkä tahansa yhdistyksen elinehto. Voiko sen suurempaa vahinkoa enää millekään yhdistykselle tehdä?

        Mitä tulee tuohon BK kerhoon niin, "Suomen merkittävimmät kasvattajat"??? hoh hoijaa - niinku missä mielessä? Eihän siellä ole kuin yksi ainoa nimekäs kasvattaja, joka on SBYnkin jäsen. Ja yksi, joka on joitakin vuosia sitten erotettu SBYstä huijauksen takia.

        ielenkiinnolla olen seurannut näitä keskusteluja.Nyt alkaa tämäkin juttu olla niin paksua,että on ihan pakko ottaa kantaa.Jos siis tarkoitat minua,että olisin "hävittänyt" jäsenrekisterin,niin olet todella hakoteillä,Tämä on jo sen laatuista panettelua,että oikein ihmetyttää.Miettisit nyt ihan vaikkapa omalla päälläsi.Jos on jotain sanottavaa,kysyttävää tai ihan vaikka lisää noita älykkäitä kertomuksia niin otappa ihmeessä ihan suoraan yhteyttä.Tietoni varmaankin löydät;)Uskomatonta,että on munaa täällä netissä laukoa perättömyyksiä!Mutta jos on kanttia tehdä sitä täällä niin varmaankin sitä löytyy sitten muuallakin,vai mitä?


      • Tälli
        Päivi H kirjoitti:

        ielenkiinnolla olen seurannut näitä keskusteluja.Nyt alkaa tämäkin juttu olla niin paksua,että on ihan pakko ottaa kantaa.Jos siis tarkoitat minua,että olisin "hävittänyt" jäsenrekisterin,niin olet todella hakoteillä,Tämä on jo sen laatuista panettelua,että oikein ihmetyttää.Miettisit nyt ihan vaikkapa omalla päälläsi.Jos on jotain sanottavaa,kysyttävää tai ihan vaikka lisää noita älykkäitä kertomuksia niin otappa ihmeessä ihan suoraan yhteyttä.Tietoni varmaankin löydät;)Uskomatonta,että on munaa täällä netissä laukoa perättömyyksiä!Mutta jos on kanttia tehdä sitä täällä niin varmaankin sitä löytyy sitten muuallakin,vai mitä?

        Mun ei varmaan kannata ajatella edes liittymistä mihinkään yhdistykseen / kerhoon, koska eihän mun bokserin ruttunaamakaan ole mistään tunnetulta kasvattajalta. Mut siis varmaan naurettais ulos välittömästi:( Sitä mä jo epäilin sillon kun olin tota ottamassa, mutta en ole vielä päätöstäni tarvinnut katu, mulla on mahtava koira! Vaikka onkin ihmiseltä jolla ei vielä kasvattaja nimeä olekkaan.


      • siis missä asiassa
        Faktat tallessa kirjoitti:

        Ei ole mitään kahta yhdistystä...

        Suomen Bokseriyhdistys on boksereiden rotujärjestö ja niitä voi olla vain yksi.

        Bokseria harrastavia kerhoja voi perustaa kuka tai ketkä haluaa. Joitakin vuosia perustettiin esim. BB-klubi (Bullenbeisser klubi) joka on keskittynyt palveluskoiratoimintaan. Mihin perustettu bokserikerho keskittyy, tarkentuu varmaan tulevaisuudessa kenties...

        Kuka kasvattaja kasvattaa täällä suomessa boksereita ammatikseen?! En usko että kukaan, vaan tämä väite on kyllä mitään kasvattamisesta ja sen kustannuksita tietämättömän puhetta! Sen verran vähän pentueita/pentuja syntyy vuosittain ja tämänhän voi jokainen käydä tarkastamassa Kennelliiton KoiraNetissä.

        Suomen Bokseriyhdistyksen sääntöjen mukaan yhdistyksellä on oikeus valita jäsenet ja ei ole tavatatonta että kaikkia ei ole aina hyväksytty jäseneksi. Harvinaista se on mutta ei tavatonta ja ei millään lailla laitointa joten Kennelliitto ei tule asiaan ottamaan mitään kantaa sillä tämä on SBY:n oma asia. Mikään tuomioistuinkaan ei tätä ota käsittelyyn koska on toimittu SBY:n sääntöjen, jotka yhdistysrekisteri on hyväksynyt, mukaisesti.

        Kannattaisi ottaa oikeasti asioista selvää ennen kuin levittää tällaista aivan väärää tietoa julkisesti.

        Kyllä tänne Suomeen Bokseria harrastavia kerhoja mahtuu toimimaan ja se ei varmasti ole keneltäkään pois, mutta tuollainen ylenmääräinen Suomen Bokseriyhdistyksen mollaaminen on aika mautonta toimintaa. Rotujärjestönä Suomen Bokseriyhdistyksen tehtävä on ajaa rodun etua ja siinä se on onnistunut loistavasti!

        SBY:N nykyinen johto on järjestelmällisesti hajoittanut yhdistyksen.
        Yksi johtokunnan jäsen kirjoitti SBY:N sivuilla hiljattain,
        "Toki bokserin asema on kiinni meistä harrastajista itsestämme, mutta 10-20 ihmistä ei kesää tee. Ja rotuyhdistyksen tehtävä on käsittääkseni myös rotumme palveluskoiraprofiilin nostaminen. Sitä ei todellakaan voi ättää vain meidän aktiiviharrastajien harteille"

        Kysymys kuuluu, miksiköhän SBY on tänään vain 10-20 aktiivia ?


      • on kai tilanne
        siis missä asiassa kirjoitti:

        SBY:N nykyinen johto on järjestelmällisesti hajoittanut yhdistyksen.
        Yksi johtokunnan jäsen kirjoitti SBY:N sivuilla hiljattain,
        "Toki bokserin asema on kiinni meistä harrastajista itsestämme, mutta 10-20 ihmistä ei kesää tee. Ja rotuyhdistyksen tehtävä on käsittääkseni myös rotumme palveluskoiraprofiilin nostaminen. Sitä ei todellakaan voi ättää vain meidän aktiiviharrastajien harteille"

        Kysymys kuuluu, miksiköhän SBY on tänään vain 10-20 aktiivia ?

        ollut aika kurja.
        Lainataan tähän nyt Eino Leinoa vuodelta 1901.

        "Se kuitenkin liikkuu

        Sua herättääkö edes hetki ankee?
        En usko. Yössä Myrkky Yrtit itää,
        maan ohjaksia henget pienet pitää."


      • Nimetön.
        siis missä asiassa kirjoitti:

        SBY:N nykyinen johto on järjestelmällisesti hajoittanut yhdistyksen.
        Yksi johtokunnan jäsen kirjoitti SBY:N sivuilla hiljattain,
        "Toki bokserin asema on kiinni meistä harrastajista itsestämme, mutta 10-20 ihmistä ei kesää tee. Ja rotuyhdistyksen tehtävä on käsittääkseni myös rotumme palveluskoiraprofiilin nostaminen. Sitä ei todellakaan voi ättää vain meidän aktiiviharrastajien harteille"

        Kysymys kuuluu, miksiköhän SBY on tänään vain 10-20 aktiivia ?

        Olisiko sittenkin tärkeämpi kysymys se, että missäpäin boksereita käytetään palveluskoirina?

        Kyseistä lainaustasi en yhdistyksen sivuilta löytänyt? Liekkö poistettu...


      • Irène
        Nimetön kirjoitti:

        Juu....minulla bokserit kasvattajalta joka ei kuulu Sby:n, mutta ei minua raakattu pois Sby:stä.
        Jokaisellahan toki on omat mielipiteensä koiran kasvatuksesta ym.. , mutta salittakoon se.
        Näyttelyissä käydään...eikä omasta mielestäni sielläkään kieroon katsota...tai sitten en vaan tajua sitä :),meitä on moneen junaan eikä vain bokseri piireissä. HYMYILLÄÄN kun tavataan !!

        Minulla on puhdas ja paperiton ihana boxerin pentu ja mua kattellaan jo eläinkaupassa kieroon ja tarjotaan halpis paskaruokaa. Ihan ,kuin mä en itse tietäis mikä sille on patrasta ruokaa.Ja ihan ,kun sille ei tarttis olla parasta mahdollista ,kun sil ei oo niitä helkkarin papereita.. Eka kyseltiin mistä pentu on ja ,kun ilmeni,ettei sil ollu papereita ,kun olisin joutunut maksamaan kotikoirastani paljon,paljon enempi siksi sil ei ole papereita. Niin meni käytös törkeeksi. Tosi pettynyt olen koko sellaiseen yli lapselliseen touhuun. En ikinä liity mihinkään helkkarin kennelliittoon. Seuraavan ,kun otan sil on paperit ,koska tästä olis tullu älyn hyvä jälkikoira kaduttaa siin mieles se, ettei niitä nyt sit ole. Opettelen boxerin luonnetta olen kasvattanut vaan sakemanneja jälki yms. palveluskoira hommia. Ihka erinlainen rotu. Toisaalta aivan mahtava rohkea jääräpää ,joka ei pelkää koetella ,vaikka on just nyt tosi vaativa. Lopusta tulee hyvä aivan varmasti luotettava koira. Hienostelkoon ne paperi ämmät pannan piskit viivalle tossa puolentoistavuoden päästä katotaan miten ne makupalöat niillä riittää. Terveisin tervepäiset


      • mussumausteet
        on kai tilanne kirjoitti:

        ollut aika kurja.
        Lainataan tähän nyt Eino Leinoa vuodelta 1901.

        "Se kuitenkin liikkuu

        Sua herättääkö edes hetki ankee?
        En usko. Yössä Myrkky Yrtit itää,
        maan ohjaksia henget pienet pitää."

        Leinon Yrtti tekstit tuntuu aika ankeilta ja kuitenkin joltain "ennustuskirja2" systeemiltä.


      • hoi hauskaa taas
        Nimetön. kirjoitti:

        Olisiko sittenkin tärkeämpi kysymys se, että missäpäin boksereita käytetään palveluskoirina?

        Kyseistä lainaustasi en yhdistyksen sivuilta löytänyt? Liekkö poistettu...

        Kun aletaan vetään jotain vanhoja polittisia juttuja esiin, se on merkki vuoskokouksen lähestymisestä.


    • leiriløiset

      Parempi kun on niin monta leiriø ja hiekkalaatikkoa, ettø læytyy jokaiselle sopiva.
      Jospin ei læydy, perustetaan taas kaksi uutta leiriø.

    • jofferin

      omat koirat purevat...ainakin ihmisiä.salaillaan asioita...ja muut hauskaa..siin sitä on yhistystä kerrakseen.talouski taitaa olla kuralle menny viime vuosina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe