Mistä hilse johtuu?

AV

Huomasin, että reilun puolen vuoden ikäisellä käppänälläni on hilsettä. Varsinkin nyt trimmauksen jälkeen sitä näkyy aika paljonkin. Mistäs tämä voisi johtua ja mitä sille kannattaisi tehdä? Pesin neidin jo miedolla koiranshamppoolla. Lisäksi tuntuu, että pentu kutisee tavallista enemmän, johtuukohan tämäkin hilseestä, vai vaikuttaako tuore trimmaus asiaan?

6

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rocky

Moi. Mulla on nöffi ollut jo 5 vuotta ja olen huomannut sen että aina kun se jännittää jotain, niin se alkaa hilseillä...esim. näyttelyissä. Koirasi hilseily voi johtua trimmauksen jännittämisestä :)
      Tsemppiä teille.

• Sulo

Omistan kuusi vuotiaan käppänän. Hilseily voi johtua ihon kuivumisesta tai koirallasi voi olla hilsepunkki! Apteekissa myydään shampoota, jolla punkit lähtevät vaivattomasti! Minun koirallani oli pentuna hilsepunkki ja pesu shampoolla auttoi!
        Pirtsakkaa talven jatkoa..

• Trinity

Kyllä se trimmaus on voinut laukaista jännityksen ja sitä kautta hilseilyn ja kutinan.

Kannattaa seurailla tilannetta, mutta uskoisinpa että hilse häviää kunhan pennun iho rauhoittuu jne.

• tanya

Sitä voi saattakin tulla stressiäkin. Mun koiralla tuli pari kertaa stressin takia hilsettä.

• iiris:)

Mulla on keskari ja käppänä. Molemmat on hilseillyt näiden kovien pakkasten aikana (iho kuivuu).
      Keskari hilseili nuorempana nyppimisen jälkeen, mutta vanhempana en ole huomannut mitään suurempaan hilseilyä kyseisen toimituksen jälkeen. Pesuahan ei kuitenkaan suositella heti ennen tai jälkeen nyppimisen, ettei iho tulehdu.
      Käppänäni hilseili aivan mahdottomasti ennen kuin huomasin sen johtuvan ruuasta, mutta asia korjaantui pian sen jälkeen kun aloin ruokkia sitä eri tavalla.
      Toivottavasti saat hilseilyn kuriin =)

• Rekku

koiranruoat eivät ole parasta mahdollista murkinaa varsinkaan iholle, yritä tehdä ainakin osaksi myös kotiruokaa. Lisäksi varmistu, että kyseessä on todellakin hilse, eikä hilseen näköinen ulkoloinen. Ota vaikka paperille niitä ja katso liikkuvatko, mutta jos ne pelkkiä munia ovat (pesun jälkeen aikuiset saattaneet irrota), eivät tietenkään liiku. Kutiseminen viittaisi ulkoloisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8323
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4644
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4333
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3463
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe