Huomasin, että reilun puolen vuoden ikäisellä käppänälläni on hilsettä. Varsinkin nyt trimmauksen jälkeen sitä näkyy aika paljonkin. Mistäs tämä voisi johtua ja mitä sille kannattaisi tehdä? Pesin neidin jo miedolla koiranshamppoolla. Lisäksi tuntuu, että pentu kutisee tavallista enemmän, johtuukohan tämäkin hilseestä, vai vaikuttaako tuore trimmaus asiaan?
Mistä hilse johtuu?
6
731
Vastaukset
- Rocky
Moi. Mulla on nöffi ollut jo 5 vuotta ja olen huomannut sen että aina kun se jännittää jotain, niin se alkaa hilseillä...esim. näyttelyissä. Koirasi hilseily voi johtua trimmauksen jännittämisestä :)
Tsemppiä teille.- Sulo
Omistan kuusi vuotiaan käppänän. Hilseily voi johtua ihon kuivumisesta tai koirallasi voi olla hilsepunkki! Apteekissa myydään shampoota, jolla punkit lähtevät vaivattomasti! Minun koirallani oli pentuna hilsepunkki ja pesu shampoolla auttoi!
Pirtsakkaa talven jatkoa..
- Trinity
Kyllä se trimmaus on voinut laukaista jännityksen ja sitä kautta hilseilyn ja kutinan.
Kannattaa seurailla tilannetta, mutta uskoisinpa että hilse häviää kunhan pennun iho rauhoittuu jne. - tanya
Sitä voi saattakin tulla stressiäkin. Mun koiralla tuli pari kertaa stressin takia hilsettä.
- iiris:)
Mulla on keskari ja käppänä. Molemmat on hilseillyt näiden kovien pakkasten aikana (iho kuivuu).
Keskari hilseili nuorempana nyppimisen jälkeen, mutta vanhempana en ole huomannut mitään suurempaan hilseilyä kyseisen toimituksen jälkeen. Pesuahan ei kuitenkaan suositella heti ennen tai jälkeen nyppimisen, ettei iho tulehdu.
Käppänäni hilseili aivan mahdottomasti ennen kuin huomasin sen johtuvan ruuasta, mutta asia korjaantui pian sen jälkeen kun aloin ruokkia sitä eri tavalla.
Toivottavasti saat hilseilyn kuriin =)- Rekku
koiranruoat eivät ole parasta mahdollista murkinaa varsinkaan iholle, yritä tehdä ainakin osaksi myös kotiruokaa. Lisäksi varmistu, että kyseessä on todellakin hilse, eikä hilseen näköinen ulkoloinen. Ota vaikka paperille niitä ja katso liikkuvatko, mutta jos ne pelkkiä munia ovat (pesun jälkeen aikuiset saattaneet irrota), eivät tietenkään liiku. Kutiseminen viittaisi ulkoloisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634