tuliaisia suomesta thaimaaseen

tanwa

Olemme toistamiseen lähdössä thaimaaseen.Vuosi sitten tutustuimme paikalliseen perheeseen ja nyt haluaisimme viedä suomesta jotain tuliaisia.Yllättävää kyllä,todella vaikea on keksiä mitä viedä!!!
Jos sulla on kokemusta asiasta niin laitappa vinkkiä!Kiitti.

42

10284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisua

ja suklaata

• salmiakkia

sylkevät todennäköisesti pitkään sen jälkeen ;)

• oieroiweuroiu

tarjosin kerran paikallisille panttereita (niitä tavallisia mustia).

jyrsivät etuhampailla pienen palan karkista ja sit se naamanvääntely alko. ja saman homman ne teki ku tarjosin mozzarellaa.

syökööt vaan merilevänsä mun mielestä

• menossa?
        oieroiweuroiu kirjoitti:

jyrsivät etuhampailla pienen palan karkista ja sit se naamanvääntely alko. ja saman homman ne teki ku tarjosin mozzarellaa.

Missä on thaimaasee???

• ehdotuss..
        menossa? kirjoitti:

Missä on thaimaasee???

Hyvä ehdotus sinullakin viemisiksi! Jos ei ole mitään asiallista kirjoitettavaa, niin jätä väliin.

• ei osaa
        ehdotuss.. kirjoitti:

Hyvä ehdotus sinullakin viemisiksi! Jos ei ole mitään asiallista kirjoitettavaa, niin jätä väliin.

edes kirjoittaa mihin on menossa ja joku huomauttaa että sellaista paikkaa ei ole olemassa kuin "thaimaaseen" niin mikähän siinä on epäasiallista?????????

• väliä..
        ei osaa kirjoitti:

edes kirjoittaa mihin on menossa ja joku huomauttaa että sellaista paikkaa ei ole olemassa kuin "thaimaaseen" niin mikähän siinä on epäasiallista?????????

Mitä ihmeen väliä sillä sinulle - tai meille muille - on sillä, minkä nimiseen maahan joku matkustaa! Ei mitään! Heillä on siellä varmasti ihan yhtä onnistunut matka, kutsuvatpa he sitten maata Thaimaaksi tai Thaimaaseeksi. Tuollainen harrastamasi huomauttelu on vain pikkusieluista niuhottamista ja kertoo ennenkaikkea, että sinä itse olet typerä ja huonokäytöksinen.

• komtiss..
        ehdotuss.. kirjoitti:

"Hyvä ehdotus sinullakin viemisiksi! Jos ei ole mitään asiallista kirjoitettavaa, niin jätä väliin."

Ja tämän törpön oma ehdotus oli?

• vain..
        väliä.. kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä sinulle - tai meille muille - on sillä, minkä nimiseen maahan joku matkustaa! Ei mitään! Heillä on siellä varmasti ihan yhtä onnistunut matka, kutsuvatpa he sitten maata Thaimaaksi tai Thaimaaseeksi. Tuollainen harrastamasi huomauttelu on vain pikkusieluista niuhottamista ja kertoo ennenkaikkea, että sinä itse olet typerä ja huonokäytöksinen.

että taidat itse olla näitä turkulaisia?

• sushi baarissa
        oieroiweuroiu kirjoitti:

"syökööt vaan merilevänsä mun mielestä"

merilevä on ihan must jiippunissa, mut kyl siit duunataan ihan okkei safka thaikuiskin ;-)

pai te wei!!! mul on muutama levy tos kylmiöni lähel..

• Maija ja Veikko

Kuten huomaat ei oiken löydy viemisiä näistä vaihoehdoista.
      Itsellänikin ovat olleet samat "ongelmat",mutta
      olen ratkaissut asian niin:,Tarjoan siellä kunnon
      illalisen heille jossain sikäläisessä ruokalassa.
      Aina on kelvannut ja ovat olleet tyytyväisiä.

• ihmettelenpä vaan

Aloittaja kysyi asiallisesti, mutta useimmat vastaajat, te vastaatte täysin ala-arvoisesti.

Niistä heijastuu jopa halveksunta tahaimaan ihmisiä kohtaan. Muistakaa: te olette siellä heidän maassaan. Te olette jokatapauksessa heidän vieraitaan ja heidän kotimaassaan, kaikissa tapauksissa.
      Toivoisin, että joku vastaisi asiallisesti tähän kysymykseen, kiitos.

• samaa suomessa

Jos minulle joskus tarjoutuu tilaisuus myydä yhtään mitään Thaimaalaiselle Suomessa pistän kylmän rauhallisesti nollan hinnan perään ja kerron syyksi, että sinä olet täällä farang ;)

Itseasiassa olen hieman eri mieltä tästä vieraana olosta. Jos olet Turistina ko maassa olet lähempänä kävelevää pankkiautomaattia kuin vierasta. (tulee mieleen vertaus vieraasta siasta ;) )
        Joka tilanteessa sinulta yritetään nyhtää seteleitä taskusta, ja auta armias jos joudut minkäänlaisiin vaikeuksiin sitten vasta nyhdetäänkin.. (kerroin 10 ei enää riitä)

Miten perustelisit Suomessa esim jäkismatsin kymmenkertaista hintaa ulkomaalaiselle ?
        (vertaus esim farang hinta patong thaiboxing stadium versus thai hinta)
        Tämä sama kaava toistuu lähes kaikissa asioissa Thaimaassa. Suurin osa turisteista onneksi ei edes tajua, että heitä viedään ;)

p.s. Ennen kuin kukaan alkaa urputtamaan köyhistä Thaimaalaisista. Todennäköisesti tämä liikkeenharjoittaja on varakkaampi kuin perus turisti...

• vastaajien taso

"tahaimaan ihmisiä" - jos nämä ovat turkkulaisia, niin halveksunta on lievää.

mikä muuten oli oma ehdotuksesi itse kysymykseen viitaten?

• tham chhua dai chua
        samaa suomessa kirjoitti:

Jos minulle joskus tarjoutuu tilaisuus myydä yhtään mitään Thaimaalaiselle Suomessa pistän kylmän rauhallisesti nollan hinnan perään ja kerron syyksi, että sinä olet täällä farang ;)

Itseasiassa olen hieman eri mieltä tästä vieraana olosta. Jos olet Turistina ko maassa olet lähempänä kävelevää pankkiautomaattia kuin vierasta. (tulee mieleen vertaus vieraasta siasta ;) )
        Joka tilanteessa sinulta yritetään nyhtää seteleitä taskusta, ja auta armias jos joudut minkäänlaisiin vaikeuksiin sitten vasta nyhdetäänkin.. (kerroin 10 ei enää riitä)

Miten perustelisit Suomessa esim jäkismatsin kymmenkertaista hintaa ulkomaalaiselle ?
        (vertaus esim farang hinta patong thaiboxing stadium versus thai hinta)
        Tämä sama kaava toistuu lähes kaikissa asioissa Thaimaassa. Suurin osa turisteista onneksi ei edes tajua, että heitä viedään ;)

p.s. Ennen kuin kukaan alkaa urputtamaan köyhistä Thaimaalaisista. Todennäköisesti tämä liikkeenharjoittaja on varakkaampi kuin perus turisti...

"Jos minulle joskus tarjoutuu tilaisuus myydä yhtään mitään Thaimaalaiselle Suomessa pistän kylmän rauhallisesti nollan hinnan perään ja kerron syyksi, että sinä olet täällä farang ;)
        "
        jep, som nam naa ;-)

• suu makeaksi

Thaikut tykkää mustikasta. Vaan miten säilyy matkan ajan??

Sieniä?

Omenia?

Hirvenlihaa. Poronlihaa, peuraa? (Ei rasvaista sian- tai naudanlihaa).

Suomalainen suklaa muuttuu nesteeksi Thaimaan lämmössä ja on sitä paitsi aika pahaa, älä vie sitä. Kyllä Thaimaassa karkkia on.

Sitten suomalaisia lahjatavaroita, Iittala, Pentik, Arabia, Hackmann, Fiskars jne.

Pipot koko perheelle? :)

Eli sellaista mitä saa vain Pohjolassa.

• makiaa

"Thaikut tykkää mustikasta. Vaan miten säilyy matkan ajan??"

Ettei tässä nyt vain sekoitettaisi ihmisiä, jotka haluavat ansaita mustikoita poimimalla, ihmisiin joilla niitä ei ole varaa jatkojalostuksen jälkeen nauttia?

Sinänsä mustikat voivat olla oikein hyvä tulijainen, riippuu hieman vastaanottajajista.

Voi vaikkapa viedä pakastettuna ja sitten paikan päällä sopivan sulaneena duunata niistä kunnon mustikkapiirakan yhdessä vastaanottajien kanssa.

"Sieniä?"

Suomalaiset sienet ovat erittäin arvostettuja hyvästä ruuasta nauttivien thaimaalaisten parissa.

Kysymys on lähinnä siitä, missä tilassa ne vie ja miten ne tullaan nauttimaan.

"Omenia?"

No jaa, ehkä ei kuitenkaan.

"Hirvenlihaa. Poronlihaa, peuraa? (Ei rasvaista sian- tai naudanlihaa)."

Taas täytyy miettiä kenelle ollaan viemässä.
        Thaimaalaiset "yleistäen" arvostavat rasvaista lihaa. Thaimaasta esim. vielä saa aivan erinomaista sianlihaa josta monet huippukokit Suomessa olisivat innoissaan.

Poronliha oikeille ihmisille oikein kylmäsavustettuna on huippua.

"Suomalainen suklaa muuttuu nesteeksi Thaimaan lämmössä ja on sitä paitsi aika pahaa, älä vie sitä. Kyllä Thaimaassa karkkia on."

No joo, myönnettäköön, että näinhän tuo helposti käy. Kyllä kuitenkin Suomestakin löytyy suklaita joita voidaan arvostaa tulijaisina, kunhan tuo sulaminen ehkäistään.

"Sitten suomalaisia lahjatavaroita, Iittala, Pentik, Arabia, Hackmann, Fiskars jne."

No joo... ja ehkäpä yksi niistä omista vintillä/varastossa pölyttymässä olleista Aalto-maljakosta voisi olla hyvä lahja? Voisi kertoa, että tällä on tunnearvoa, sain ex-anopilta ja Sprite-pullon vihreä väri on kai harvinainen vuosikertaväri...

"Pipot koko perheelle? :)"

Hyvä veto, voi toimia hyvinkin.
        Tosin, Thaimaassa määrätynlaisia pipoja voi nähdä määrätynlaisten ihmisten päässä. Joku HIM-pipo (onko sellaisia?) tai vastaava voisi toimia.

"Eli sellaista mitä saa vain Pohjolassa".

Muumit on aikkas kova juttu Jaappanissa. Saapas tietää kengä kuluu, mitä kautta lyövät läpi Thaimaassa.

• kosmetiikkaa.

Kävisikö esim. hillot, keksit, leipäjuusto, Marianne-karkit, hajuvedet, muu kosmetiikka, kauniit huivit, tuikkukyntteliköt, mp3-soitin, Nokia-kännykkä, pippurimylly, vedenkeitin... ?

• ei kannata

Tesco Lotuksesta (12/2006) vedenkeitin n.2€, hiustenkuivain n.4€, Nintendon tyylinen pelikonsoli (sis.pelejä) n. 10€.
        http://www.tescolotus.net/default.asp

Bangkokista (12/2006) Nokian puhelimet todella halvalla ja jäljitelmä luurit vieläkin halvemmalla (sisälsi kaikki mahd. tarvikkeet). MP3-soittimet kuulunevat samaan kastiin.

Suosittelen viemään jotakin muuta :)

Kiitos kivoista vinkeistä, taidanpa viedä huvilamme mukavalle vuokraisännälle jotain Iittalan tuotetta tuliaiseksi :)

• ilman siemeniä

"Kävisikö esim. hillot, keksit, leipäjuusto, Marianne-karkit, hajuvedet, muu kosmetiikka, kauniit huivit, tuikkukyntteliköt, mp3-soitin, Nokia-kännykkä, pippurimylly, vedenkeitin... ?"

Ah!... tuntematta vastaan ottajia...

Hillot: aivan mahtavaa.
        Keksit(Suomi viritys huomioiden thai-maku?): aivan mahtavaa.

Leipäjuusto: Mielestäni todella huippua jos itse tuote on huippua ja saadaan perille asiallisesti. Tarjoile yhdessä "tuoreista" Pohjois-Thaimaan viljelmiltä tulleista kahvihvinpapuista juuri jauhetusta kahvin kanssa. Eli koeta olla ensimmäinen kuka esittelee heille, kuinka sen juuston maku muuttuukaan sitä kunnon Thaimaalaisessa kahvissa dipattaessa.

Nokia-Kännykät ja ja ja...
        Nokian kännyköissä on kielivalikoita, tsekkaa ne ensin ja saako niitä (sopivia) "halvemmalla". (NOT!)

• mitä täälläkin.

Mitä siellä ei ole niin se ei niille kelpaakaan. Turha viedä makkaroita, ruisleipää tms paskaa.

Anna niille kilo rahaa niin jo on naamat korvissa kädet yhdessä sekä kumartelevat kilpaa että pölypilvi nousee. Tosi on.

sanailee 28 x....

• Sianporsas

Minäkin raukka erehdyin viemään niille aikoinaan jotakin viemisiä .
        Mutta niinkuin tiedätte ,Thaimaalainen ei ole vieraskorea , niinkuin me suomalaiset.
        Saatuansa lahjan ,Taikku vilkaisi sitä ,arvioi mielessään mitähän tuosta sais ,mutta yleensä heitti sen jonnekin puskaan, muistelen , tuskin muisti edes kiittää . Näin !!

• huono..
        Sianporsas kirjoitti:

Minäkin raukka erehdyin viemään niille aikoinaan jotakin viemisiä .
        Mutta niinkuin tiedätte ,Thaimaalainen ei ole vieraskorea , niinkuin me suomalaiset.
        Saatuansa lahjan ,Taikku vilkaisi sitä ,arvioi mielessään mitähän tuosta sais ,mutta yleensä heitti sen jonnekin puskaan, muistelen , tuskin muisti edes kiittää . Näin !!

Onpas huonokäytöksistä väkeä.

• PKK

Onkos perheellä lapsia ja minkäikäisiä?

Ehkä Muumikrääsää voisi harkita, samoin Luontokaupasta jotain eksotiikkaa. Aikuisille ehkä laatutärpättiä tax-freestä tai jotain suomalaista Alkosta. Jos lahjaideoista on puutetta ettekä keksi perheelle mitään tarpeellista, niin menkää lahjatavarakauppaan.

• niin mennään

Jos mennään, niin mennään Thaimaahan tai taivaaseen...ei Thaimaaseen eikä taivaahan.

• sinä..

vaikka helvettiin...

• D.Kahanamoku jr.

Niin, joku kirjoitti onko Taikku vieraskorea ,! vitut !
        Olen ollut kahden Thainaisen kanssa naimisissa täällä suomenmaassa . Tiedän ,todella tarkkaan
        mitä niillä on mielessä ??
        Mutta ,minä ovelana bisnesmiehenä olen onnistunut tavoitteessani , koska ehtoni ovat olleet kovat ja sitovat
        .Taidankin nyt lähteä Haagaaseen..Aamulla tulin tänne Töölöösee. !from kwee jai

• olz
        D.Kahanamoku jr. kirjoitti:

Niin, joku kirjoitti onko Taikku vieraskorea ,! vitut !
        Olen ollut kahden Thainaisen kanssa naimisissa täällä suomenmaassa . Tiedän ,todella tarkkaan
        mitä niillä on mielessä ??
        Mutta ,minä ovelana bisnesmiehenä olen onnistunut tavoitteessani , koska ehtoni ovat olleet kovat ja sitovat
        .Taidankin nyt lähteä Haagaaseen..Aamulla tulin tänne Töölöösee. !from kwee jai

Se on jännä nähdä että täällä alkaa aina vittuilu ja riitely pikkuasioista! Ihan kun keski-ikä olis joku 15v vaikka taitaa olla 45v. Älkää nyt jaksako hyvät ihmiset nussia pilkkua jos joku kyseinen asia ei teitä itseänne loukkaa yms. Tahtoisin lukea asiallisia keskusteluita enkä välitä vittuakaan sanooko joku thaimaaseen tai thaimaahan. Eikö se tekstin ymmärtäminen ole pääasia!

Vie hyvä pullo viskiä tai konjakkia kun tuntu että se oli ainoa vastaus kun kyselin viimematkalla että mitä voisin antaa läksiäislahjaksi täkäläisille.

• tanwa
        olz kirjoitti:

Se on jännä nähdä että täällä alkaa aina vittuilu ja riitely pikkuasioista! Ihan kun keski-ikä olis joku 15v vaikka taitaa olla 45v. Älkää nyt jaksako hyvät ihmiset nussia pilkkua jos joku kyseinen asia ei teitä itseänne loukkaa yms. Tahtoisin lukea asiallisia keskusteluita enkä välitä vittuakaan sanooko joku thaimaaseen tai thaimaahan. Eikö se tekstin ymmärtäminen ole pääasia!

Vie hyvä pullo viskiä tai konjakkia kun tuntu että se oli ainoa vastaus kun kyselin viimematkalla että mitä voisin antaa läksiäislahjaksi täkäläisille.

Huh hei!Kylläpä sain melkoisen mylläkän aikaan kysymykselläni!Kiitos kieliopillisista korjauksista ja lahja-ideoista.Hauska että joku jaksaa takertua moisiin kirjoitusvirheisiin,kiitos kuitenkin.Eli olemme marraskuun alkupäivinä lähdössä siis Thaimaahan!

• ja nalle puh
        tanwa kirjoitti:

Huh hei!Kylläpä sain melkoisen mylläkän aikaan kysymykselläni!Kiitos kieliopillisista korjauksista ja lahja-ideoista.Hauska että joku jaksaa takertua moisiin kirjoitusvirheisiin,kiitos kuitenkin.Eli olemme marraskuun alkupäivinä lähdössä siis Thaimaahan!

"Huh hei!Kylläpä sain melkoisen mylläkän aikaan kysymykselläni!Kiitos kieliopillisista korjauksista ja lahja-ideoista.Hauska että joku jaksaa takertua moisiin kirjoitusvirheisiin,kiitos kuitenkin.Eli olemme marraskuun alkupäivinä lähdössä siis Thaimaahan!"

Hyvää matkaa!

ps. mitä nyt ajattelitte ottaa mukaan ehdotetuista lahja-ideoista ja mitä ette, miksi?

• tanwa
        ja nalle puh kirjoitti:

"Huh hei!Kylläpä sain melkoisen mylläkän aikaan kysymykselläni!Kiitos kieliopillisista korjauksista ja lahja-ideoista.Hauska että joku jaksaa takertua moisiin kirjoitusvirheisiin,kiitos kuitenkin.Eli olemme marraskuun alkupäivinä lähdössä siis Thaimaahan!"

Hyvää matkaa!

ps. mitä nyt ajattelitte ottaa mukaan ehdotetuista lahja-ideoista ja mitä ette, miksi?

Lahjaksi ajattelin viedä 2-vuotiaalle tytölle jotain muumeihin liityvää tai marimekon vaatetta ja vanhemmille englanninkielisen suomesta kertovan kirjan,joka sisältää paljon kuvia suomen luonnosta. He olivat kovasti kiinnostuneita suomesta ja etenkin suomen talvesta.
        Luulisin että he osaavat lahjoja arvostaa,mekin saimme viimeksi poislähtiessä heiltä lahjoja.
        Ja luulen että se salmiakkikossu voisi olla nasta makuelämys:)!

• tanwa
        tanwa kirjoitti:

Lahjaksi ajattelin viedä 2-vuotiaalle tytölle jotain muumeihin liityvää tai marimekon vaatetta ja vanhemmille englanninkielisen suomesta kertovan kirjan,joka sisältää paljon kuvia suomen luonnosta. He olivat kovasti kiinnostuneita suomesta ja etenkin suomen talvesta.
        Luulisin että he osaavat lahjoja arvostaa,mekin saimme viimeksi poislähtiessä heiltä lahjoja.

Vasta luin ton eilisen Leipäjuusto-viestin!Meilläpäin puhutaan kotijuustosta.Todella hyvä idea!Mutta miten saan sen "hengissä"perille??Eka 4 tuntia autossa,2tuntia lentokentällä,10 tuntia lentokoneessa,2 tuntia linja-autossa...Ei se ehkä kyl oo enää syömiskelpoista.Harmi,idea oli kerrassaan hyvä!Ja onhan mulla kuivattuja suppiksia mielinmäärin!Sitäkin joku oli eilen ehdottanu,taidanpa heittää pari lasipönikkää matkalaukkuun!Loistoideoita!

• Tuota samaa olen
        tanwa kirjoitti:

Ajatellut itsekin, mitä tulee tuohon salmariin, sillä, siitä ainakin minun ystäni pitivät, jo jopa lämpöisenäkin, kun ensi kertaa maistoivat ;)
        Myös turkinpippuri karkkia vein viimeeksi ja vien ensi talvenakin, vaikka eivät het alkuunsa pahemmin niistä tyknneetkään. Mutta, saavatpahan tehtyä salmaria itse lisää, kerran siitä pitivät.
        Näkkileipä kelpasi heille myös, kun vei sitä paketin mennessäni.

Rentouttavaa ja aurinkoista matkaa vaan ;)

• Erja-Sinikka Ellipsi
        Tuota samaa olen kirjoitti:

Ajatellut itsekin, mitä tulee tuohon salmariin, sillä, siitä ainakin minun ystäni pitivät, jo jopa lämpöisenäkin, kun ensi kertaa maistoivat ;)
        Myös turkinpippuri karkkia vein viimeeksi ja vien ensi talvenakin, vaikka eivät het alkuunsa pahemmin niistä tyknneetkään. Mutta, saavatpahan tehtyä salmaria itse lisää, kerran siitä pitivät.
        Näkkileipä kelpasi heille myös, kun vei sitä paketin mennessäni.

Rentouttavaa ja aurinkoista matkaa vaan ;)

Minä muuten vein tuliaslahjaksi Switerlandkellon
        .Vähän vilkaisivat ja heittivät viidakkon . Siinä se .Semmoisia ne on .!

• monenlaisia
        Erja-Sinikka Ellipsi kirjoitti:

Aivan kuten täällä Suomessakin. Ja sinulle valitettavasti kävi miten kävi varsinkin jos et tunne heitä kovinkaan hyvin. Kun vastaavasti minun ystävilleni kelpasi niin salmari kun tuo mainittu näkkileipäkin joita vien taasen mennessäni kun lähden.

• lahjan antaja
        Erja-Sinikka Ellipsi kirjoitti:

siinäs näet mitä sinusta ajatellaan, sama vaikka olisit antanut ämpärillisen timantteja.

Voisit toki satuilla tuolla huuhaa- palstalla, sopisit sinne muiden hörhöjen sekaan...

• Ikävää, että asialliseen kysymykseesi täällä on suhtauduttu kirjoittamalla pääosin aivan asian vierestä, osin jopa hyvin ilkeämielisesti. Se näyttää olevan täällä joillakin hyvin yleinen ja valitettava kirjoittamistapa ja -tyyli, jota ei voi korjata muut kuin asianomaiset itse, jota kyllä toivon ja heille esitän lämpimästi.

Mikäli haluat asiallisia kommentteja ja neuvoja tärkeisiin kysymyksiisi vielä ja jatkossa annan muutaman osoitteen, joihin suosittelen tutustumista ja unohtamaan täällä saamasi ikävät kokemukset.

Toivon sinulle hyviä kokemuksia matkallesi, mutta muistamaan myös sen tosiasian, ettei kaikki ole kultaa mikä kiiltää - vieraassa maassa. Hieman matkustamisesta kokeneena pidän itselleni matka matkalta yhä enemmän ja enemmän tärkeänä opiskelua vieraan kulttuurin ja tapojen tuntemusta, sillä siinä voi lyödä kirveen kiveen pahasti, mikäli ei osaa tai muista olla varovainen. Parempi on aina ensin katsoa, kuin katua. Vain oman maan, kulttuurin ja arvomaailman lähtökohdista tapahtuva hyvän tarjoaminen ei aina ole hyväksi. Valitettavasti me suomalaiset – monet meistä - olemme tässä suhteessa varomattomia, kun taidamme olla enemmän joko tai kansaa? Eli että mikä on minusta hyvää, pitää sen kelvata toisellekin. Tämä ei toimi vieraaseen kulttuuriin nähden. Hienoa, että sinä kyselet ja haet kokeneempien neuvoja "tuliaistesi" viennin onnistumiseksi ystävillesi. Minä en osaa sinua neuvoa muussa kuin antamalla nämä pari osoitetta:

http://thaimaa-info.com/forum/index.php

http://www.thaimaansuomalainen.com/default.asp?Folder=2345

• Kultaisen kaulaketjun

joululahjaksi. En ole varakas, vaan tuokin oli lovi kukkarossa. Kun kysyin pojaltani mitä hän piti siitä, sanoi hän: punnitsi sitä kädessään ja hymähti ja heitti jonnekin pöydälle, eivät kuulemma
        arvosta Suomen kultaa!

• aitoa puhdasta
        Kultaisen kaulaketjun kirjoitti:

joululahjaksi. En ole varakas, vaan tuokin oli lovi kukkarossa. Kun kysyin pojaltani mitä hän piti siitä, sanoi hän: punnitsi sitä kädessään ja hymähti ja heitti jonnekin pöydälle, eivät kuulemma
        arvosta Suomen kultaa!

Yksilöitä ovat,kyllä minun misu arvostaa Suomalasta kultaa,painoa on 120kg ja aina yhtä hymyä.

• olin

viime keväänä pohjois-thaimaassa vierailulla ja kysyin,kun tulen seuraavan kerran,mitä he haluavat,he sanoivat, kunhan sinä palaat,se on juhlan aihe,ei ne tarvitse mitään erikoista,kun menet niin muista,ole ystävällinen niille,niin sulla ei ole mitään

• Juuri näin se on, kysymällä asiat elviävät ja olemalla ihminen ihmiselle - normaalisti.

En halua ennustaa tai pilata kenenkään illuusioita ulkomaalaista tuttavuuksistaan - "ystävistäkään". Köyhissä ja turistirikkaissa maissa vallitsee tapauskohtaisesti myös aivan omat "ystävyyden vaarat ja lait". Tätä on, vielä monenkaa turistimatkan jälkeen innoissaan ystävistään kaukaisiin maihin monenkaan "ystävästään" havaita ja oikein hyväuskoisena hyväntekijänä mitenkään, jos ollenkaan hyväksyä.

Oikean ja väärän ystävyyden tunnusmerkit turistimatkoillaan pitää jokaisen meistä itse tunnistaa. Tämän eteen pitää tehdä taustatyötä, myös ns. tutkimustyötä valitettavasti asian selviämiseksi. Tämä ystävyysasa kun ei ole helppoa ja yksinkertaista kotona omien kansalaisten keskuudessa niin, kuinka se voi olla yksinkertaisempaa ja helpompaa kaukaisessa köyhässä maassa.

"Ystävyyden liekki on pyhempi ja armeliaampi kuin rakkauden, samoin kuin pohjolan kesäyö on ihanampi ja hurmaavampi kuin etelän." Lauri Stenbäck.

Oikein hyvää matkaa ystävien luokse.

• ÄRTSOPPA!!!!

Vie tätä pari purkillista ja näytä kuinka valmistetaan. Eikä maksa paljon. Ja sinappia mukaan.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      199
      4740
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      204
      3410
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      121
      2952
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      156
      2932
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      44
      2860
    6. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      13
      2297
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      52
      2288
    8. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      73
      2186
    9. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      55
      2025
    10. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1995
    Aihe