ei enää volkkaria

joopajoo...

En suosittele volkkarin ostoa, siitä ei ole ollut mitään muuta kuin harmia. Itselläni on ollut viisi vuotta polo, jota on saanut noin kuukauden välein viedä huoltoon, milloin minkäkin vian vuoksi. Volkkarini lähtee vaihtoon heti kun löydän toisen!

19

2638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuukauden...

      Välein huoltoon, olet Idiootti tai huono provo.

      • jojojojep

        No mulla oli uus volkkari ja vuoden aikana 13 kertaa takuu korjauksessa ja ajallisesti n. 3kk pois käytöstä.
        Nyt olen tyytyväinen kun sain sen myytyä pois.


      • Ei oikein
        jojojojep kirjoitti:

        No mulla oli uus volkkari ja vuoden aikana 13 kertaa takuu korjauksessa ja ajallisesti n. 3kk pois käytöstä.
        Nyt olen tyytyväinen kun sain sen myytyä pois.

        Uskottavaa tuo viisi vuotta, mullakin oli volkkari reilut kolme vuotta. Kävi kolme kertaa 100 000km:n matkalla LL-huollossa, ei muita korjaamokäyntejä...Autot ovat yksilöjä.


      • passatti
        Ei oikein kirjoitti:

        Uskottavaa tuo viisi vuotta, mullakin oli volkkari reilut kolme vuotta. Kävi kolme kertaa 100 000km:n matkalla LL-huollossa, ei muita korjaamokäyntejä...Autot ovat yksilöjä.

        Tähän mennessä vikoja:
        takaluukku maalattu uusiksi, turbo vaihdettu, takaoven lukko vaihdettu.
        Lisäksi normaalit polttimo- pyyhkijän sulka yms. vaihdot.
        Kilometrejä 34 000.


      • The Rat
        passatti kirjoitti:

        Tähän mennessä vikoja:
        takaluukku maalattu uusiksi, turbo vaihdettu, takaoven lukko vaihdettu.
        Lisäksi normaalit polttimo- pyyhkijän sulka yms. vaihdot.
        Kilometrejä 34 000.

        > Lisäksi normaalit polttimo- pyyhkijän sulka yms. vaihdot.
        > Kilometrejä 34 000.

        Mitkä "normaalit"? Itselläni on kilometrejä yli tuplaten ja pyyhkijän sulat olen kertaalleen vaihtanut, vaikkei sekään olisi ollut tarpeen välttämättä... Polttimoista ei ole palanut vielä ensimmäinenkään. Talvirenkaat ovat kyllä loppu, kun ajelin niillä koko kesä, eli pitää ostaa uudet sellaiset sitten, mutta eipä senkään luulisi ihan noilla kilometreillä olevan ongelma?

        Olisiko niin, että unohtui nolla tuosta kilometrimäärästä? Sitten olisi uskottava.

        Itselläni tosin on golffi. Onko se sitten laadukkaampi?


    • vanha volkkari

      On yksilöita autoissa ja kuskeissa...

      Joskus vaan ei oo lukenu ohjeita tms... tää koskee muutakin ku pelkkää autoa.

      Jos jollai ongelmaa volkkarin kaa, nii se sama ongelma o sit kohta jonku toisen auton kanssa.

      Vaikka niille annettaan pätkä ratakiskoa, nii ne saa senkin tikuiksi päivässä.

      • wanha volkkari!

        Jatkan vielä pikkaisen...

        Totuushan o se, että autosta tulee vanha jo viidessä vuodessa...

        Ja kaikista autoista tulee Oopeleita, ku sitä ikää o tarpeeksi.


      • Vielä vanhempi volsusti
        wanha volkkari! kirjoitti:

        Jatkan vielä pikkaisen...

        Totuushan o se, että autosta tulee vanha jo viidessä vuodessa...

        Ja kaikista autoista tulee Oopeleita, ku sitä ikää o tarpeeksi.

        Ei muuten volsusta tuu ooppelia millään on se niin paljon huonompi rakkine.Itsellä oli kyllä passatti ja vaihdoin sen onneksi ooppeliin.Volsu kaverit sanoivat että oletko hullu,nyt saat ravata korjaamolla mutta hekin ovat huomanneet että asiahan onkin päin vastoin,nyt he pureksivat kynsiään.Huolettomia kilometrejä opelilla kertynyt nyt 97000,ei enää volssua.


    • VW-leiriin?

      Ostin VW Kuplan keväällä 1976 perheemme ensimmäiseksi autoksi. Auto oli vuosikertaa 1968 eli hankintahetkellä jo 8-vuotias.

      Kolme kesälomaa se minulta pilasi: moottori oli avattava kolmesti ja nuo kerrat osuivat aina juuri kesäloma-aikaan. Hankkiuduin tuosta epäonnen yksilöstä eroon 1979.

      Sen jälkeen minulla on ollut vain muunmerkkisiä autoja – ranskalainen, saksalainen, ruotsalainen, japanilainen ja taas useampia ranskalaisia.

      Luulin jo olevani lopullisesti ranskalaisleirissä enkä osaa sanoa ranskiksista pahaa sanaa tänä päivänäkään. Kaikesta huolimatta kävi kuitenkin niin, että menen huomenna hakemaan liikkeestä ensimmäisen Volkkarini 29 vuoteen. Koeajolla ja paperilla peli on ollut vakuuttava!

      Saapa nähdä, millainen suhteesta tällä kertaa muodostuu...

      • matkaan Teille

        Mulla on nyt menossa 6 volkkarini 17 vuoden aikana. Autot ovat pelanneet odotusten mukaisesti lukuunottamatta vuonna -97 uutena ostamaani Passattia.Se oli se ns.paska yksilö.
        Nyt on alla 1.4 TSI DSG Jetta,ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaani. Turvallisia kilometrejä.


      • VW-leiriin?
        matkaan Teille kirjoitti:

        Mulla on nyt menossa 6 volkkarini 17 vuoden aikana. Autot ovat pelanneet odotusten mukaisesti lukuunottamatta vuonna -97 uutena ostamaani Passattia.Se oli se ns.paska yksilö.
        Nyt on alla 1.4 TSI DSG Jetta,ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaani. Turvallisia kilometrejä.

        Kerran 1990-luvulla harkitsin jo vaihtoehtona Passatia tai Audia (80). Niitä myyvä liike ei kuitenkaan ymmärtänyt mitään ranskalaiseni päälle ja tarjosi siitä aivan hävyttömän alhaista vaihtohyvitystä pilaten mahdollisuutensa.

        Nyt ei ollut vaihtohyvitysongelmaa: vanha kosla meni jälkikasvulle ja sain ostaa VW:n ”puhtaalta pöydältä” (pankin suosiollisella tuella toki).

        Golf Variant 1.4 TSI DSG-lootalla on nyt tulossa. Jettan farkkumallihan tuo itse asiassa on eikä Golfin, myydäänkin esim. USA:ssa nimellä Jetta Wagon. Samasta meksikaanitehtaasta tulee kuin Jettan Sedan-mallikin.


      • Teillle
        VW-leiriin? kirjoitti:

        Kerran 1990-luvulla harkitsin jo vaihtoehtona Passatia tai Audia (80). Niitä myyvä liike ei kuitenkaan ymmärtänyt mitään ranskalaiseni päälle ja tarjosi siitä aivan hävyttömän alhaista vaihtohyvitystä pilaten mahdollisuutensa.

        Nyt ei ollut vaihtohyvitysongelmaa: vanha kosla meni jälkikasvulle ja sain ostaa VW:n ”puhtaalta pöydältä” (pankin suosiollisella tuella toki).

        Golf Variant 1.4 TSI DSG-lootalla on nyt tulossa. Jettan farkkumallihan tuo itse asiassa on eikä Golfin, myydäänkin esim. USA:ssa nimellä Jetta Wagon. Samasta meksikaanitehtaasta tulee kuin Jettan Sedan-mallikin.

        Millä koneella otit Golfin.? 122 vai 140 hv.?
        Joka tapauksessa,se on hieno yhdistelmä tuo tsidsg,,,


      • VW-leiriin?
        Teillle kirjoitti:

        Millä koneella otit Golfin.? 122 vai 140 hv.?
        Joka tapauksessa,se on hieno yhdistelmä tuo tsidsg,,,

        ...kuin ei silloinkaan.

        Vastaus parin päivän takaiseen kysymykseesi: kone on 118 kW eli 160 hv.

        Tuskinpa tuota tehoa tulee koskaan hyödynnettyä, se kun edellyttäisi koneen laulattamista 5800 varvin tietämissä minuutissa ja silloin mentäisiin isoa kovaa...

        Tuo laajalla alueella löytyvä 240 newtonmetrin vääntö se oli joka puhutteli ja puhuttelee.


    • kannattaa..

      Hehe, kannattaa opetella sitä auton pitoa ehkä vähän enemmän, niin ei tarvitse käydä pajalaa 1 kerran kuussa. Normaalisti nimittäin riittää jos käy 1x/vuosi.

    • wolkaristi

      Perheessämme kaksi wolkkaria. Vanhempi Passat -01 ja ajettu yli 230000km ja Polo alle 30000 km. Tokihan niissä molemmissa on vikoja ollut ja korjaamolla on pitänyt käydä, mutta kaikkineen molemmat varmoja vehkeitä. Polosta on takuuseen korjattu iskarin laakerit jotka naksahteli. Mitään muuta vikaa pelissä ei ole ollut. Huollot on tehty ajallaan ja eka katsastuksesta meni läpi "kunniamaininnalla". Passatin vika listasta voin todeta, että sähkö ym. hienoissa ylim.varustejutuissa on ongelmia ollut, kuten esim. varashälytin meni sekasin noin kaksvuotta sitten alkaen hälyttää ilman mitään syytä ja miten sattu. Syy oli kosteus joka aiheutti virhetietoa systeemiin. Sähkölukot ovat myös oikutelleet kovilla pakkasilla. Tosin eivät viime vuosina, kun olen "pakkasvoidellut" ne syksyisin.
      Nivelet ja tukivarret, joista peloteltiin ovat alkuperäiset. Kytkin on alkuperäinen. Ruostetta autosta ei löydy korista ja maalipinta on hyvä. Moottoriin ei ole tarvinnut kajota.
      Näitä wolkkareita aiemmin on ollut muitakin, joista ei voi pahaa sanaa sanoa. Kokemusta on myös muista merkeistä ja todeta täytyy, että niiden kanssa oli ongelmia paljon enemmän ja etenkin perusjuttujen (moottori, voimansiirto, nivelet, laturit, jarrut jne.) kanssa.

    • kuusi vuotta

      on polonen ollut ajossa.200 000km aikana etu-ja takajarrut on laitettu,pakoputkisto uusittu,kumpikin alapallonivel siis normaalien huoltojen lisäksi.Toista oli edellinen mitsu samoissa km-lukemissa oli laturi,startti,vaihdelaatikko,lasinpyyhkijän koneisto siis jarrujen ja pakoputkiston lisäksi.Tosin voihan minun polo olla poikkeuskin,ainahan niitä"mustia lampaita"tuotantohihnalta pääsee kauppaan asti.

    • meillä-

      Meidän firmassa oli ajossa aikanaan Golf 1.4 moottorilla, ja se lopetti työsopimuksen suunnilleen 450tkm kohdalla, kori olisi kyllä kestänyt vielä 4-5 vuotta ilman mitään isoja ongelmia, mutta pieni moottori väsyi jatkuvaan kaupunkiajoon. Autolla oli ikää siinä vaiheessa suunnilleen 12 vuotta. Pitää sanoa että oli kyllä todella halpoja kilometrejä meille.

    • oli....

      VW Polo 4 vuotta ja siinä oli 4 vuotta liikaa. Missään muussa omistamassani autossa ei ole ollut niin paljon vikoja. Ei enää koskaan tuon merkkistä autoa.

      • korutonta kertomaa

        Iltasanomien sivuilla oli katsastajan (K 1) vikatilastoja 10 viime vuoden ajalta.
        Ei tarvitse mutu tietoa kun on katsottu tuhansia autoja.
        Mitä löytyy volkkereista ?. Hylkyyn on mennyt 20-25 % VW autoista pääasiassa etuakseliston vikojen takia. Ylätukivarren puslat ja nivelet sekä raidetankojen päät ovat suurin yksittäinen vikaryhmä. Tosiasia on että VW:n etuakselisto on monimutkainen rakenne, missä on paljon niveliä.
        Mutta tässäkin keskustelussa parjatut japsit ovat pääasiassa 5-10 % hylkäysluokissa.
        Mitä asiasta olisi kiihkottomasti pääteltävissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe