Pinne

hermorata pinteessä kädessä

edessä leikkaus! Kertokaa minkälainen toimenpide ja kuinka pitkä sairasloma. Onko kivulias leikkauksen jälkeen?

6

2414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikattu

Multa leikattiin oikean käden hermopinne 10 kuukautta sitten. Toimenpide ei kestänyt kuin jotain 1-1,5 tuntia. Rauhoittavaa ja kipulääkettä sai kunnolla, ja kokoajan kyseltiin tuntuuko kipuja.Leikkaus tehdään paikallis puudutuksessa ja ns.veretön leikkaus.Kotiin pääsi muutaman tunnin päästä. Ihan hyvä kokemus.

Leikkauksen jälkeen kipu ei tuntunut kovin pahalta. Lääkkeeksi sain burana 600:sta,panadolia ja antibioottikuurin. Kättä piti myös heti ruveta liikuttelemaan.Se kyllä sattui!

Sairaslomaa sain 6vko. Kohdallani se ei kyllä ollut riittävä koska työskentelen metallialalla. En kuitenkaan hakenut lisää lomaa.Sairasloman pituuskin varmasti vaihtelee ammatin mukaan.

Nyt kädessä on särkyjä usein. Varsinkin kun sitä rasittaa kunnolla. Puutumista ei leikkauksen jälkeen ole enää ollut. Kädellä pystyy myös normaalisti tekemään kaikenlaista, koska kömpelyys on poissa. Vaikka särkyjä onkin niin menisin silti vielä leikkaukseen.

• pelokkaalta

itselläni tuo canalis capri leikkaus edessä oikeaan käteen muutaman kuukauden päästä ja pelkään ihan sikana, minulla on tehty useita muitsa leikkauksia mutta en tiedä miksi tätä pelkään niin kmalasti.

Mihin pistetään puudutuspiikit ja montako???? ja sattuiko piikkien pistely tarkoitan siis normaalia enemmän?miten tajuissa olette olleet leikkuksen aikana???

• yhtä pelokas
        pelokkaalta kirjoitti:

itselläni tuo canalis capri leikkaus edessä oikeaan käteen muutaman kuukauden päästä ja pelkään ihan sikana, minulla on tehty useita muitsa leikkauksia mutta en tiedä miksi tätä pelkään niin kmalasti.

Mihin pistetään puudutuspiikit ja montako???? ja sattuiko piikkien pistely tarkoitan siis normaalia enemmän?miten tajuissa olette olleet leikkuksen aikana???

Mut leikattiin viime torstaina ja opettelen taas käyttämään kättä.

Tehtiin laskimopuudutuksessa, eli jonkun verran tuntee kun käsitellään, mutta ei tunnu kipua. Itse olisin kaivannut parempia kotihoito-ohjeita kuin mitä sain, tehtiin päiväkirurgiana ja sitten kotiin. Eli koska käsi toimi suhtkoht ennen leikausta, niin outoo oli ettei toimi yhtään leikkauksen jälkeen. Nyt kyllä jo toimii jonkin verran. Lisäksi löysin netistä lisää kotihoito-ohjeita, mm. sen, että voiman käyttöä pitäis vältää 3 viikkoa.

Mulla on ihottumaa käsissä aika-ajoin ja nyt tuli todella kunnon rypäleet! Sormet oli kuin kuplamuovia, onneksi alkaa jo laskea.

Kipua ei ole juuri ollut, tosin söin kirurgin kehotuksesta 800 buranaa 2päivää. Kyllä tämä tästä, ei kannata stressata etukäteen! Kaipaisin muidenkin kokemuksista tietoa, kirjoitelkaa!

Ja koska kädet on vähän vajaalla, niin kirj.virheitä tulee, sorry...

• leikattu
        pelokkaalta kirjoitti:

Ei kannata pelätä.Leikkauksessa olet hereillä koko ajan ja se tehdään paikallispuudutksessa.
        Puudutus piikit ei tunnu pahalta,ja jokin esilääkityskin annetaan vähän ennen leikkausta ilmeisesti jotain rauhoittavaa.

• leikattu...

Niin mikähän hermo sulla on pinteessä? Se varmaan vaikuttaa itse operaatioonkin.

Mulla oli niin sanottu rannekanavaoireyhtymä eli Canalis carpi hoidettiin (medianushermo puristuksissa).

Päiväkirurginen lyhyt toimenpide, ensin oli sellainen lähes nyrkkeilyhansa-sidos kädessa, myöhemmin vain pieni taitos. Tikit pois parin viikon päästä...

Mulla kivut loppuivat heti ja puutumiset myös. Mitään ongelmia ei ole tullut uudelleen. Ja toimistotöitä teen, päätteellä paljon naputtelen. Leikkauksen jälkeen taisin parina ekana päivänä saamiani Panadol Forte -tabuja ottaa, mutta tarve loppui todella nopeasti.

Sairaslomaa oli varmaan reilut nelisen viikkoa.

• Hanna1512

Ei ihan mennyt ihan kuin elokuvissa , jouduttiin amputoimaan oikean käden pikkusormi kokonaan , kun meni kuolioon .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe