Hej!
Jag skulle veta bra finlandssvenskar cafeer i centrum i Helsingfors.
Takc så mycket!!
Cafeer i Helsingfors!!!
4
1108
Vastaukset
- Brynhild
Jag har ganska dålig koll på kaféer, men Café Strindberg (Esplanaden), Café Ekström (Bulevarden) och Fazer Café (Glogatan) är väl alla relativt "finlandssvenska". För att inte tala om Café Stockmann.
Robert's Coffee kan väl också räknas som en finlandssvensk kedja. ;) En sådan finns på Kajsaniemigatan.- BalleR'
Siinähän se päivä kuluu mukavasti näitä kierrellessä...
"Aika kuluu aatellessa - päivä päätä käännellessä" (vanha suomalainen sananlasku).
- :))
Tack så mycket! :)
- En_av_oss
Cafe Kafka i anslutning till Svenska Teatern!
Cafeet mellan Hotell Klaus Kurki och Georgsgatan (Waynes tror jag?) i samma kvarter alltså - t.o.m betjäningen får på man svenska, ägaren är svenskspråkig.
Och bakom hörnet har du huset "G18" med lunchrestaurangen, där går ju allt på svenska.
Etsivä löytää ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942593- 196990
- 55782
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti120713- 54608
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?15526- 51525
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52494- 40494
- 55485