Mitä eroja kasvaimella ja vaikkapa rasvapatilla on? Luin jostain, että kasvaimet ovat kovia, eivätkä juurikaan liiku/muljua/lillu... rasvapatit taas muljuavat, liikkuvat ja ovat pehmeitä.
Minulla nimittäin on kaulassa sellainen 1-2cm kokoinen hernemäinen patti, joka muljuaa ja se on melko pehmeähkö. Sitä ei arista tai mitään, eikä se ole haitannut minua. Huomasin sen joskus 2-3kk sitten ja enpä silloin siihen huomiota kiinnittänyt. Nyt kuitenkin pelottaa, koska eihän rasvapatit yleensä ole noin kauaan? Nehän on vain jotain viikon?
Kiitoksia jos vastaatte.
Rasvapatti, syöpä vai mikä?
6
6953
Vastaukset
- olla vain
imusomuke, ne turpoilee helpostikin, varsinkin flunssassa. Lapsellani oli niskapuolella pitkään sellainen selvä patii, kuulemma tulehduksen jälkeinen turvotus, ei sillä kyllä mitään tulehdukisa ollut ollut. Itsellä turpoaa korvalehden alla oikein kunnolla, silloin tällöin ja ovat pitkäänkin turvoksissa, näkyvätkin selvästi.
- ...
Voiko imusolmukkeet olla noin turvonneet näinkin kauan...? Minulla oli korvan takana kerran patti, joka oli kai juuri tuollainen turvonnut imusolmuke, mutta lähti jossain viikossa pois...
- luulisin
... kirjoitti:
Voiko imusolmukkeet olla noin turvonneet näinkin kauan...? Minulla oli korvan takana kerran patti, joka oli kai juuri tuollainen turvonnut imusolmuke, mutta lähti jossain viikossa pois...
minulla on ollut toisessa kainalossa jo yli vuoden patti. Välillä se on kipeä. Olen käynyt lääkärissä kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla on todettu että patti on normaalia kudosta, jostain syystä se on vaan irrallaan muusta. ei siis kasvain eikä rintasyöpä. Aion kyllä mennä taas keväällä lääkäriin ihan vaan sen takia, jos se voitaisiin poistaa, koska sellainen tietenkin häiritsee, vaikkei näykkään. Tuskin sitä kuitenkaan poistetaan, koska riskit ovat poistossa vaarallisemmat. Luulen, että sulla sama homma =)
- Imusolmu
... kirjoitti:
Voihan patti olla imusolmukesyövän esiaste paljastuu sit aikanaan todelliseksi jos kokeet ei vielä sitä näytä.
- Anonyymi
Lääkärissä on nyt sitten käyty.
Aluksi lääkäri koitti sormella, että liikkuuko se patti ja miten. Katsoi myös, liikkuuko se nielaistaessa ja liikkuihan se vähän.
Lääkäri puhui jostain kieliluusta ja että tuo patti olisi kiinni siinä. Ei maininnut mitään syövästä (hyvä asia?) ja sanoi, että epäilee, ettei ole mitään vaarallista. Sain myös lähetteen ultraan, joka on ensi keskiviikkona. Siellä pitäisi sitten selvitä mikä tuo patti on...
Ja lääkäri oli myös kai varma, että tuo ei ole imusolmuke. Eli imusolmukesyöpää se ei varmaan voi olla.- Hätääntynyt
Kävin ultrassa eilen. Selvisi, että se oli imusolmuke. Sanottiin, että näitä voi olla paljon isompiakin ja useampiakin. Imusolmuke oli pehmeä ja se voi jäädä koholleen tuohon koko loppuelämäksi, tai kadota jossain vaiheessa.
Eli, eipä minulla enää hätää ole. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi402989Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs332807100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482443Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo452111Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks212024Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581790- 441697
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371550- 451473
- 261321