tontin mitat ja koordinaatit..

tontti

Mistä löydän arkkitehdille, (joka sopivasti nyt lomalla, ettei apua pääse häneltä kysymään) :

Kartta, jossa on tontin mitat ja nurkkapisteiden koordinaatit
Kartta, jossa on viemäriliitosten paikat ja -korot
Kartta, jossa on kadun/katujen korkeudet.

tonttijohtotiedote nimisen paperin pohjatutkimus (ja perustamissuositus) lappuset olen kyllä hänelle toimittanut (tietysti voinut tässä 3½kk aikana hukatakkin ne kopiot)

5

4206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. paperi jonka

      joudut kunnasta hankkimaan tai kysymään. Ja hyvin tehdyssä pohjatutkimuskartassakin on tarkat koordinaat, eli se kartta olisi pitänyt heillekin toimittaa. Ja vesilaitokselta pitää pyytää liitymispiteet. Kadun korkeus selviää myös hyvästä pohjatutkimuksesta.

    • Rauno Kangas

      ...kunnasta riippuu tuon aineiston saaminen. Meilläpäin kaupungissa jokaiselle tontinostajalle luovutetaan nippuna "tonttikartta rakennuslupaa varten" sekä liittymätiedot. Tuossa naapurikunnan puolella tontin myyjä antoi pelkästään tonttikartan, jossa ei ollut nurkkapisteiden koordinaatteja, jotka sitten sai halutessaan maanmittauslaitokselta (maksua vastaan luonnollisestikin).

      Jälleen kerran suosittelen aloittamaan kyselykierroksen joko tontin myyjästä tai kunnan tonttiosastolta.

    • löytyy

      paikasta nimeltä maanmittauslaitos. Siellä on kiinteistötietojärjestelmät yms eli kunnista toimitetaan kaikki kaavat sinne. Eri asia on, että onko kaava vielä lähetetty sinne. Kysymällähän se selviää ja se ei ole ainakaan minulle maksanut koskaan mitään...

      Toinen paljon parempi sydeemi on, että mittamiehet käy mittaamassa kulmapisteet ja nakkaavat tontille lähtökorot. Siitä saa vaaittamalla koron ja teodoliitilla kulman mihin tahansa lähes millin tarkasti.
      Operaatiolla on kiinteä taksa/piste paikkakunnasta riippuen. Ja pisteitä saat rahalla niin monta kuin haluat.

      Viemärien korkoja ja paikkoja et saa muualta kuin vesilaitokselta. Niin ja mihin unohtu kaapelien näyttö. Niitäkin voi mennä tontilla useamman eri tahon toimesta, erissä paikkaa ja eri näytöllä tietenkin...
      http://www.johtotieto.fi/component/option,com_performs/formid,2/Itemid,33/lang,fi/ tuolta löytyy ainakin joidenkin puljujen kaapelinäyttö jota olen usein käyttäny.

      • ei määritellä

        tontin nurkkapisteitä, siihen tarvitaan tontinmittaus.


      • csi049
        ei määritellä kirjoitti:

        tontin nurkkapisteitä, siihen tarvitaan tontinmittaus.

        Vaikka onkin jo yli viikon vanha viesti, niin tulevia lukijoita varten korjaus.

        Asemakaavassa ei suorainaisesti määrätä tontin (tai muun kiinteistön) rajapisteitä. Asemakaavan pohjalta tehdyssä tonttijaossa ne sen sijaan määrätään. Toki korttelin reunalla olevat rajat noudattavat asemakaavassa osoitettuja korttelirajoja riittävällä tarkkuudella.

        Itse rajamerkit ilmaantuvat tonttijaossa määrätyille paikoille samassa toimituksessa kuin uusi tontti oikeasti syntyy. Toimituksen nimi on nykyään tontin lohkominen - aiemmin (ennen 1997) sitä kutsuttiin tontinmittaukseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe