mitä tyyppiä?

Tuuli hattu...

Ootko huoleton verkkari-, nostalginen sammari-, päällekäyvä prässihousu-, romanttinen röyhelö-,
ikuisesti farkku-, vai reilu collagetyyppi?

37

1201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kymppi'

Tuohonko loppui tyypittely?

• tuuli hattu...

ehkä oot uneton unelmoija, äänekäs äheltäjä, hiljainen hihittelijä, käytännöllinen kahvinkeittäjä, etäinen epäröijä tai taiteellinen tekstailija?

• heipparalla

pääasia, että on jotain päällä:)
      Useimmiten vanhat lökäpöksyt, joita olen tuunannut leikkaamalla risaiset lahkeensuut pois.
      Ei missään tapauksessa röyhelöitä, eikä prässipöksyjä.
      Sammarit tai farkut, kun joudun ihmisten ilmoille lähtemään.
      Yläosaan kuuluu t-paita tai joku vanha paitapusero liepeet liehuen.

• Heikunkeikku

...aika vähän. Röyhelöistä ja "krimpsun-krampsuista" en pidä, ne eivät ole mun tyyliä.
      Farkkuja tykkään pitää. Verkkareita en pidä koskaan. Enkä Collegepuseroita.
      Jos menen töihin, pukeudun neutraalisti, enkä millään muotoa "paljastavasti". Tarkoitan kamalan avonaisia puseroita tai semmosta...
      Jos taas lähden tanssimaan, käytän esim. puolisääreen ulottuvia housuja. Sopii mulle aika hyvin korkeiden korkokenkien kanssa.
      Kesäisin suhteellisen lyhyitä hameita.
      Konsertteihin sitten taas vähä "kävelypuku- tyyliä", mutta ei missään nimessä kansakouluopettajamaisia.

Käytän usein myös rohkeita värejä. Niin että sopivat hiusten ja ihon väriin.

• ja gollegehousut ja hiihtarit

ja toppahousut...hui kauhistus..
        mustat suorat housut aina ja ikuisesti..

• naisellinen nainen
        ja gollegehousut ja hiihtarit kirjoitti:

ja toppahousut...hui kauhistus..
        mustat suorat housut aina ja ikuisesti..

..kerro vähän. En oo ennen kuullu.

t.friidu

• kävisi

mutta röyhelöt on kyllä miehelle liikaa. Tietenkin katselen mielelläni, kunhan vaan te söpöläiset pidätte ne ja osaatte äkkiä viskata poiskin, jos tarve vaatii:)

• lindalinda1

verkkareissa ja collareissa on kaikista mukavin
      olla.

Röyhelöt, yöks.
      Farkut jees.

• naisellinen nainen

..noissa mekoissa ja hameissa ja farkkuhameissa. Ja nyt varsinki tollasissa pitkissä neulehameissa. Mut tilanteen mukaan, farkut tai verkkarit ku lähen simmaamaan tai metsään. Niin ei sinne viitsi hametta laittaa.. Nuorempana oli toi farkkujuttu lähes aina. Ja kyllä noi prässihousut ja bleiseri aina välillä menee...vähän riippuu tosta ilmastaki. Mies haluasi et pukeutuisin aina tohon tummaan, mustaan puolihameeseen. Siitä ku toi "vanhan ajan tarjoilijan asuun" pukeutuminen naisellista. Ja sit pitäisi olla toi valkoinen paitis. Johtuu kait siitä et, sen ensimmäinen vaimo oli ammatiltaan tarjoilija.. Yöllä taas....ja sitä en kyllä teille kerro..

t.friidu

• Jos noista pitää valita.

• Pirre*

semmoinen kermakakku hihii..

• Pirre* kirjoitti:

semmoinen kermakakku hihii..

Jep. minä tykkään kaikesta sievästä, ja tietysti hyvästä mausta. hih hih

• k/k

Pehmeiksi pestyt puuvilla haalarit,se on mun virkaasu.

• ei ollut listassa, mutta tässä nopea kuvaus:
      duunissa farkut, etninen toppi/paita ja mielellään pitkät luonnonmateriaalista tehdyt kaulakorut. Kilisevät rannerenkaat, useita.
      Vapaa-aikana taitsit, tunika ja mokkasaappaat, iso villapaita, inkkarilaukku.
      Ulos mennessä riippuen tilanteesta: pitsiä, samettia,satiinia, mustaa. tummaa lilaa, jalokivivärejä. Aidot korut, niukasti. Hajuvettä ja korkeat korot, kesällä sandaletit, talvella mokka/nahkasaappaat.(Mielellään assun soinnutetut). Isoja shaaleja, hapsuja, tekokukkia.

• sinähän olet

sitten ihan kuin venäläinen iloinen tyttö:)))

• sinähän olet kirjoitti:

sitten ihan kuin venäläinen iloinen tyttö:)))

olla otettu vai loukkaantunut. Ei ole kukaan ennen kutsunut minua venäläiseksi ilotytöksi. Pelkäsin vähän että joku erehtyy luulemaan minua romaniheimoon kuuluvaksi, vaikka ei sekään pidä paikkansa.

Itse kuvaisin pukeutumistyyliäni modernin keskiaikaiseksi.

• Paloma.se.co kirjoitti:

olla otettu vai loukkaantunut. Ei ole kukaan ennen kutsunut minua venäläiseksi ilotytöksi. Pelkäsin vähän että joku erehtyy luulemaan minua romaniheimoon kuuluvaksi, vaikka ei sekään pidä paikkansa.

että luultavasti edellisellä nimimerkillä on enemmän kokemuksia kevytkavioista itärajan takaa kuin uusiohippeistä.

• ole otettu
        Paloma.se.co kirjoitti:

loukkaus, vaan vitsi:))
        Eikä ilotyttö, vaan iloinen, se on ihan eri juttu. Venäläiset pukeutuu hyvin ja värikkäästi.

• entinen tuuli hattu...

sun vaatekaapille joku kerta kattoon, jos sopii. Rupes tuntuun et voisin vähän päivittää vaatekaappiani. Jos koko sopii ni kai lainaat.
        Paa jotain samettista ja etnistä vähäks aikaan syrjään oottaan mua. Sorry et näin innostuin. Ei mun pitäny...

• ole otettu kirjoitti:

loukkaus, vaan vitsi:))
        Eikä ilotyttö, vaan iloinen, se on ihan eri juttu. Venäläiset pukeutuu hyvin ja värikkäästi.

otettu:)
        Olen kyllä vähemmän prameileva kuin idän tyttäret enkä oikein välitä turkiksista.

• entinen tuuli hattu... kirjoitti:

sun vaatekaapille joku kerta kattoon, jos sopii. Rupes tuntuun et voisin vähän päivittää vaatekaappiani. Jos koko sopii ni kai lainaat.
        Paa jotain samettista ja etnistä vähäks aikaan syrjään oottaan mua. Sorry et näin innostuin. Ei mun pitäny...

mutta se viesti kyllä nyt hävisi jonnekin avaruuteen. Odotetaan hieman josko se löytyisi.

• Mandi55
        Paloma.se.co kirjoitti:

otettu:)
        Olen kyllä vähemmän prameileva kuin idän tyttäret enkä oikein välitä turkiksista.

Minulla on nilkkoihin ulottuva kultalammasturkki. Poikani kiusoittelevat minua aina kun puen se ylleni, että olen ihan venakon näköinen. No, sehän sopii minulle sillä omasta mielestäni venäläiset naiset turkkeineen ovat upean näköisiä ilmestyksiä ; )

• Paloma.se.co kirjoitti:

mutta se viesti kyllä nyt hävisi jonnekin avaruuteen. Odotetaan hieman josko se löytyisi.

sanoin vain että tervetuloa garderobiini. Kyllä sieltä löytyy ihan tavallisia perusrättejäkin mutta jos saisin alkaa alusta niin se näyttäisi just tollaselta mitä kuvailin:) Kesähepeneitä olen laittanut nyt talvisäilöön ja uusin hankinto on Gudrun Sjödenin munakoison väriset talvisaappaat...rakastan mokka/nahkasaappaita, helmiä, nahkakäsineitä ja hattuja.

Mun olis ihan oikeesti pitänyt syntyä prinsessaksi eikä metsämökin tyttäreksi. Jospa olen vaihdokas?

• Mandi55 kirjoitti:

Minulla on nilkkoihin ulottuva kultalammasturkki. Poikani kiusoittelevat minua aina kun puen se ylleni, että olen ihan venakon näköinen. No, sehän sopii minulle sillä omasta mielestäni venäläiset naiset turkkeineen ovat upean näköisiä ilmestyksiä ; )

tunnelbaanan asemalla ison mainoksen jossa luki että turkisko...eikö se eläin olisi itse tarvinnut sitä? Ja sitten aika surkee kuva... en ole oikein lämmennyt turkiksille sen jälkeen.

• Mandi55
        Paloma.se.co kirjoitti:

tunnelbaanan asemalla ison mainoksen jossa luki että turkisko...eikö se eläin olisi itse tarvinnut sitä? Ja sitten aika surkee kuva... en ole oikein lämmennyt turkiksille sen jälkeen.

Tämä omistamani upeus on isäni äidilleni joskus nelkytluvulla lahjaksi antama. Olen pitänyt siitä huolta, jatkanut pituutta ja uudistanut. Ne lampaat, ja niiden nahat, jotka siihen on käytetty olisivat jo aikansa maatuneet. Mutta olen niistä lampaista hyvää huolta pitänyt ja jatkanut niiden elämää vaatekaapissani ; )

• ent.hattu
        Paloma.se.co kirjoitti:

sanoin vain että tervetuloa garderobiini. Kyllä sieltä löytyy ihan tavallisia perusrättejäkin mutta jos saisin alkaa alusta niin se näyttäisi just tollaselta mitä kuvailin:) Kesähepeneitä olen laittanut nyt talvisäilöön ja uusin hankinto on Gudrun Sjödenin munakoison väriset talvisaappaat...rakastan mokka/nahkasaappaita, helmiä, nahkakäsineitä ja hattuja.

Mun olis ihan oikeesti pitänyt syntyä prinsessaksi eikä metsämökin tyttäreksi. Jospa olen vaihdokas?

mul on häneltä oranssit(ei nyt räikeät)sammarit. Eli nähhään joku kerta sun kaapilla.

• heipparalla*
        ent.hattu kirjoitti:

mul on häneltä oranssit(ei nyt räikeät)sammarit. Eli nähhään joku kerta sun kaapilla.

Hänen vaatteissaan on paljon sellaista, jota tykkäisin pitää, ovat vaan aika kalliita.

• heipparalla* kirjoitti:

Hänen vaatteissaan on paljon sellaista, jota tykkäisin pitää, ovat vaan aika kalliita.

aina hinnan väärtti, mutta disainit on hauskoja ja väriskaala hyvä ja sitten tietenkin se pääasia: Gudrunin vaatteet ovat sitä kokoa mikä lukee lapussa. Eikä siis kuten esim. H&M, jonka vaatteet oivat kehittymättömille esiteineille tarkoitettuja.

Indiska on toinen hyvä ja halpa kauppa, sieltä ostin ihanan joustorimpsuhameen joka aaltoilee kävellessä.

• heipparalla*
        Paloma.se.co kirjoitti:

aina hinnan väärtti, mutta disainit on hauskoja ja väriskaala hyvä ja sitten tietenkin se pääasia: Gudrunin vaatteet ovat sitä kokoa mikä lukee lapussa. Eikä siis kuten esim. H&M, jonka vaatteet oivat kehittymättömille esiteineille tarkoitettuja.

Indiska on toinen hyvä ja halpa kauppa, sieltä ostin ihanan joustorimpsuhameen joka aaltoilee kävellessä.

H&M vaatteista, muutaman puseron olen ostanut ja ei ne oikein ole sopineet, miltään kantilta katsottuna.
        Minulla on sellainen tasaraitainen Gudrunin pusero, eikä se todellakaan ole hintansa arvoinen, ihan kiva kuitenkin.

Indiskaa ei täällä maaseudulla ole, mutta joskus Helsingissä käydessäni siellä on kiva pistäytyä.

Oli kiva lukea nuo asusteselostuksesi, aivan silmissäni näin sinut liihoittelemassa hippivetimissä:)

• Mandi55

Verkkarit kuntosaliin, sammarit, prässit ja plaserit keikoille ja kokouksiin, salsahame ja nilkkarit tanssi-ravintolaan, farkut ja bootsit pubiin, collaget ja legginsit löhöilyyn. Mitä sattuu ekana käteen kotiin ja (näin lokakuussa) villahousut ja toppatakki mökille. Musta kotelomekko surujuhliin, kukkahattu ja kellohame kesäkekkereihin ; )

• tyyppiä

eli suojaava ja lämmittävä on tärkeämpi kuin ulkonäkö.

• Pirre*

college, tai ne ikuiset farkut..menoon muuta - ai niin eihän miulla ole mitään menoja :/

• Meillä on kyllä nykyään suvussa paljon synttäreitä, hautajaisia, ylioppilas- ja rippijuhlia...

• Pirre*
        miljoona kirjoitti:

Meillä on kyllä nykyään suvussa paljon synttäreitä, hautajaisia, ylioppilas- ja rippijuhlia...

hautajaiset, ne tietysti ainakin on lisääntymään päin, - niihin on aina ajaton asu..musta pleiseri ja hame, tai housut.

Ja, pitkästä aikaa on tosin häätkin tiedossa, marraskuussa, - aika erikoinen ajankohta häille, vai mitä olet mieltä?

Kummityttö kirjoittaa ensikeväänä ja, ja..eli onhan noita kun rupeaa miettimään tarkemmin. :)

• Steffo

Lippis on nykyään päässä, ei mikään semmonen baseball-tyyppinen, vaan hieman korkeampi vega-malli. Joskus myös vilsa päässä herrastelen. Nahkarotsi on suojannut ylävartaloa jo monen monta vuotta. Mikskä tätä tyyliä nyt sitten sanois...

• mimmimus

kaikkia noita yksin ja yhdessä.
      Kaikki nuo vaatekerrat on käyty läpi, mutta mikään ei ole iskenyt jäädäkseen. Tylsää.

• vaatetta tarpeenmukaan

tässä ollaan, naamapunasena ja tukanjuuri märkänä.

Vaan onkos teille passanneet koskaan Polan vetimet.
      Paitapuserot, jakut, leningit nousseet aina edestä ylös kuristamaan ja pitkähousut onanoi. En ostanut, saanut niitä olen.

Stilliä oli kolmekymmentä vuotta, nytkö vintagea kun kirpparilta ovat.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      559
      1898
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      91
      920
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      917
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      816
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      747
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      705
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe