Autoilua Kanadassa

jennikster

Olen matkustamassa kanadan quebeciin. Haluaisinkin siis tietää käykö suomalainen ajokortti siellä..?? jos jollakulla on tietoa asiasta, olisin kiitollinen vastauksista. netistä en löytänyt kunnon tietoa. kiitos!:)

9

3496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltä löytyy tieto
    • sivuilta
    • nyt on

      Minulta on ajokorttia kysytty vain autovuokraamoissa ja aina on kaiken malliset Suomalaiset ajokortit kelvanneet. Kanadassa en ole tosin ajanut, mutta USA:ssa. Ongelmia voi tulla lähinnä poliisien kanssa, koska uudessa kortissa on vain suomen-/ruotsinkieliset tekstit. Vanhassa pahvikortissa oli muistaakseni myös ranskaksi, joten se voisi olla parempikin Kanadassa, siitä tosin puuttuu myöntämispäivä. (Saksalainen vanha kortti on vielä naurettavampi.)

      Itsellä on kansainvälinen ajokortti ollut viimeksi 20-vuotta sitten, enkä ole tuntenut sellaista länsimaita varten tarvitsevani.

      • sakot tulee kalliiksi

        Tuskin monesta autovuokraamosta edes saa autoa alle, jos ei ole papereita kunnossa.
        Joten aloittajalle, hanki ehdottomasti tuo kansainvälinen ajokortti. Hinta kolmeksi vuodeksi non 40e, ei siis huima maksu.

        paljon kalliimmaksi tulee, jos menet autovuokraamoon ja sitten et saakkaan sitä autoa vuokrattua ja aletaan jälkikäteen pikana faxaamaan papereita suomesta asti....

        tai poliisi pysäyttää sinut jostain syystä tai joudut kolariin tai silminnäkijäksi tms tms.


      • juitsari_evp
        sakot tulee kalliiksi kirjoitti:

        Tuskin monesta autovuokraamosta edes saa autoa alle, jos ei ole papereita kunnossa.
        Joten aloittajalle, hanki ehdottomasti tuo kansainvälinen ajokortti. Hinta kolmeksi vuodeksi non 40e, ei siis huima maksu.

        paljon kalliimmaksi tulee, jos menet autovuokraamoon ja sitten et saakkaan sitä autoa vuokrattua ja aletaan jälkikäteen pikana faxaamaan papereita suomesta asti....

        tai poliisi pysäyttää sinut jostain syystä tai joudut kolariin tai silminnäkijäksi tms tms.

        Jos sinulla on voimassaoleva suomalainen ajokortti, niin silloin paperisi ovat siltä osin kunnossa.
        FIA/Autoliitto suosittelee kansainvälisen ajokortin hankkimista, mutta sitä ei edellytetä, koska suomalainen kelpaa sekä USA:ssa, että Kanadassa

        Autovuokraamoissa minulla ei ole ollut mitään ongelmia vuokrauksen yhteydessä, vaikka en olekaan viitsinyt kansainvälistä hankkia. Olen viimevuosina vuokrannut auton, Dallasissa, San Franciscosssa, New Yorkisssa (sekä kaupunkitoimistosta että Kennedyn kentältä) ja Orlandossa. Vuokraamoina olen käyttänyt Hertziä ja Alamoa.

        Enkä aijo seuraavallekaan reissulle kansainvälistä hankkia.


      • ilman korttia
        juitsari_evp kirjoitti:

        Jos sinulla on voimassaoleva suomalainen ajokortti, niin silloin paperisi ovat siltä osin kunnossa.
        FIA/Autoliitto suosittelee kansainvälisen ajokortin hankkimista, mutta sitä ei edellytetä, koska suomalainen kelpaa sekä USA:ssa, että Kanadassa

        Autovuokraamoissa minulla ei ole ollut mitään ongelmia vuokrauksen yhteydessä, vaikka en olekaan viitsinyt kansainvälistä hankkia. Olen viimevuosina vuokrannut auton, Dallasissa, San Franciscosssa, New Yorkisssa (sekä kaupunkitoimistosta että Kennedyn kentältä) ja Orlandossa. Vuokraamoina olen käyttänyt Hertziä ja Alamoa.

        Enkä aijo seuraavallekaan reissulle kansainvälistä hankkia.

        Ainakaan viime kesänä mistään Toronton autovuokraamosta ei olisi onnistunut ilman kansainvälistä korttia.
        Onneksi vaimolla oli sellainen, minulla vanha vaalenapunainen pahvinpala. Pahvinpala ei kelvannut.


      • tosiaan...
        ilman korttia kirjoitti:

        Ainakaan viime kesänä mistään Toronton autovuokraamosta ei olisi onnistunut ilman kansainvälistä korttia.
        Onneksi vaimolla oli sellainen, minulla vanha vaalenapunainen pahvinpala. Pahvinpala ei kelvannut.

        Punaisessa pahvikortissa on ongelmana se, että siitä puuttuu myöntämispäivä. Tosin sellaisen omistavat on jo sen verran vanhoja, ettei iästä ja ajokokemuksesta pitäisi olla epäselvyyksiä. Itsellä ei ole pahvikorttia ollut kymmeneen vuoteen, mutta jo ennen EU:ta se kelpasi kaikissa Eurooppalaisissa vuokraamoissa ja USA:ssa. Kansainvälisillä vuokrafirmoilla luulisi olevan samat säännöt kaikkialla.


      • Pentii
        tosiaan... kirjoitti:

        Punaisessa pahvikortissa on ongelmana se, että siitä puuttuu myöntämispäivä. Tosin sellaisen omistavat on jo sen verran vanhoja, ettei iästä ja ajokokemuksesta pitäisi olla epäselvyyksiä. Itsellä ei ole pahvikorttia ollut kymmeneen vuoteen, mutta jo ennen EU:ta se kelpasi kaikissa Eurooppalaisissa vuokraamoissa ja USA:ssa. Kansainvälisillä vuokrafirmoilla luulisi olevan samat säännöt kaikkialla.

        Todella mielenkiintoinen juttu on, että kun jouduin hankkimaan n. 7 vuotta sitten puhkikuluneen pahvikortin tilalle ihan EU-leimalla varustetun ajokortin, niin siinä lukee Ajokortti Körkort. Kumma kun ei kirjoitettu, että Driving licence. Jokin viivakoodi siinä kuitenkin on. - Olen lähdössä kesällä Kanadaan. Meneeköhän siellä "Körkort", jotta suomenruotsalaiset poliisitkin ymmärtäisivät, läpi?


      • 2+17
        Pentii kirjoitti:

        Todella mielenkiintoinen juttu on, että kun jouduin hankkimaan n. 7 vuotta sitten puhkikuluneen pahvikortin tilalle ihan EU-leimalla varustetun ajokortin, niin siinä lukee Ajokortti Körkort. Kumma kun ei kirjoitettu, että Driving licence. Jokin viivakoodi siinä kuitenkin on. - Olen lähdössä kesällä Kanadaan. Meneeköhän siellä "Körkort", jotta suomenruotsalaiset poliisitkin ymmärtäisivät, läpi?

        Kyllä siinä kortissa lukee lähes jokaisella kielellä se ajokortti.
        Katsokaa tarkemmin siihen oikeaan reunaan. On punaisella tekstillä punaisella pohjalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1642
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      838
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe