Lentoliput?

Jepari

Terve

En ole hirveästi lennellyt elämässäni, ja viimeksi, kun olen, olen ollut niin pieni, ettei juuri nuo käytännön yksityiskohdat muistu mieleen jotenkin. Nyt olen kuitenkin joululomalla matkalle lähdössä Blue1:lla, ja muutamia ihan basic-juttuja olisi varmaankin ihan hyvä tietää.

Ensinnäkin, kun olen maksanut lentoliput, lähetetäänkö ne minulle postissa, vai pitääkö minun itse käydä ne jostakin noutamassa vai miten tämä homma toimii?

Ja kuinka kauan ennen lennon lähtöä olisi hyvä olla asemalla? Kuinka kauan aikaa lähtöselvityksissä sun muissa sellaisissa menee? Ja kuinka kauan ennen lähtöä pitää olla koneessa?

Kiitokset, jos joku näihin palikkakysymyksiin viitsii vastailla (:

5

894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • /jepari" ;)

      Mitään lentolippuja ei ole enää.
      Näytät vaan check-inissä saamaasi
      varauskoodia jonak saat sähköpostiisi.

      Kentälle pari tuntia ennen ja tauluilla
      tulee koska pitää koneelle mennä.

    • löytyy tietoa

      Netti on muutakin kuin nämä keskustelupalstat. Blue1:n omilta nettisivuilta löydät vastaukset kaikkiin kysymyksiisi.

    • tässä...

      Ensinnäkin, kun olen maksanut lentoliput, lähetetäänkö ne minulle postissa, vai pitääkö minun itse käydä ne jostakin noutamassa vai miten tämä homma toimii?

      - nykyisin on käytössä oikeastaan vain e-lippuja eli varsinaisia "paperilippuja" ei lähetetä/noudeta mistään. Saat sähköpostiisi (tai mukaasi lipputoimistosta) varausvahvistuksen jossa varauksen tiedot. Tämä on tavallaan lentolippusi vaikka käytännössä lentoyhtiö hakee varauksesi nimesi perusteella eli varausvahvistusta ei edes välttämättä tarvita (suositeltavaa se toki pitää mukana). Passi/henkilökortti on siis tärkein matkalippusi koska sitä kysytään sekä lähtöselvityksessä että koneeseen mennessä! Pelkällä varausvahvistuksella matkustaminen ei onnistu edes kotimaan lennoilla.

      Ja kuinka kauan ennen lennon lähtöä olisi hyvä olla asemalla? Kuinka kauan aikaa lähtöselvityksissä sun muissa sellaisissa menee? Ja kuinka kauan ennen lähtöä pitää olla koneessa?

      - riippuu aika lailla lentoasemasta! samoin lennon lähtöajasta (ruuhka-aika/hiljainen aika) Jos lähtö on Helsinki-Vantaalta niin 1,5 tuntia ennen lennon lähtöä riittää yleensä hyvin. Jos lähtö on pahimpaan joululomaruuhkaan niin sitten tunti lisää kaiken varalta, jonot voivat olla pitkiä.
      Koneeseen aletaan yleensä ottamaan 20-30 minuuttia ennen lähtöaikaa ja portti suljetaan 10-15 minuuttia ennen (todellista) lähtöä. Eli viimeistään 20 minuuttia ennen syytä olla portilla.

      • check-in tiskille

        Ne ovat aivan turhan jonotuksen päässä, kun kaikki lampaat änkeävät sinne, "koska 80-luvulla tekivät niin". Käytä automaattia. Finavian automaatteja on ympäri kenttää, ja niillä pystyy nykyään checkkaamaan itsensä helposti, vaivattomasti ja nopeasti myös Blue1:n/SAS:n lennoille. Myös SAS:lla on omat automaatit lätöaulassa. Vielä helpompaa on tietysti checkata netin kautta.

        Eli: Älkää suotta kuormittako niitä checkareita!!!!!!!


      • miksi tämä
        check-in tiskille kirjoitti:

        Ne ovat aivan turhan jonotuksen päässä, kun kaikki lampaat änkeävät sinne, "koska 80-luvulla tekivät niin". Käytä automaattia. Finavian automaatteja on ympäri kenttää, ja niillä pystyy nykyään checkkaamaan itsensä helposti, vaivattomasti ja nopeasti myös Blue1:n/SAS:n lennoille. Myös SAS:lla on omat automaatit lätöaulassa. Vielä helpompaa on tietysti checkata netin kautta.

        Eli: Älkää suotta kuormittako niitä checkareita!!!!!!!

        ei toimi normiyhtiöillä, mut raikulla se on tosi suosittu. Raikulla asiakas hyötyy rahallisesti omatoimisesta check-inistä.

        Mitä hyötyy finskin ja sassin asiaskas? Ei yhtään mitään. Olisiko porkkana tässäkin asiassa parempi kuin keppi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe