Tere!Onko muilla ollut vastaavia ongelmia honda crv:n kanssa. Eli etujarrut vinkuu,takajarrut rohisee ja sitten ongelma mikä kuuluu vain kun ajelee noin 100-120km:h vähän pitemmän aikaa puhallin/ilmastointi alkaa vinkumaan määrättynä aikana ja määrätyn ajan,kun puhaltimen sammuttaa ääni loppuu.Jarrut avattiin ja puhdistettin ei auttanut. puhaltimelle ei tehty mitään kun ei kuulunut mitään sanottiin että jos ääni pahenee niin pitää ottaa yhteyttä.Olen kuullut että jarruja olisi korjailtu maahantuojan toimesta en tiedä pitääkö paikkansa.Auto on honda crv-08 bensa koneella.Kiitos asiallisista vastauksista.
pikku vikoja
50
16235
Vastaukset
- wheels of fire
Kannattaa aina välillä tehdä hieman kovempi jarrutus, ettei jarrupalat "lasitu". Sama ongelma on joka automerkissä kun körötellään esim. kaupunkinopeuksissa ja tehdään kevyitä jarrupainalluksia.
- naaaz
Tuo "vinkuminen" on minuakin askarruttanut luulin ensi että se tulee radiosta, mutta jostakin ilmastoiti laitteesta se tulee.
- automaattiko
samaa ongelmaa on ollut ja auto toista kertaa asiasta pajalla tänään.
Jarruihin lisättiin takaisin kutsu kamppiksena jotkut levyt paloihin, ettei vinkus. 13000 lasissa ja ennen ei vinkunut nyt vinkuu, toivotaan että rauhottuu. Tohon toiseen ongelmaan eli puhaltimeen ei löydy ratkaisua. Tänään selitys oli, että crv:ssä on manuaalisessa ilmastoinnissa myös automaatti-ilmastointi. Siksi kuulemma ottaa minimitehollakin puhallus "sieppejä". Itse en ole vastaavaan kohdannut, ollut automaatti ja manu ilmastointeja. Liittyneeköhän hot gas systeemiin, koska ongelma tulee vain kun on lämmöt päällä?- elegance plus
Mulla kohta 50 000km takana vm07 cr-v:llä ja muuta ongelmaa ei ole ollut kuin tuo jarrujen vinkuminen ja sekin vain talvisin.huollossa asennettiin jotkin "vinkulevyt" jotka hieman muuttavat jarrupalojen kulmaa,vinkuminen ei kokonaan poistunut mutta vaimeni kovasti.Niin ja jos nyt viaksi lasketaan niin takaluukun reunaan laitettiin se tippalista niin ei konttia avatessa tule kurat niskaan,takuuseen meni molemmat.
- Vinku-Honda
elegance plus kirjoitti:
Mulla kohta 50 000km takana vm07 cr-v:llä ja muuta ongelmaa ei ole ollut kuin tuo jarrujen vinkuminen ja sekin vain talvisin.huollossa asennettiin jotkin "vinkulevyt" jotka hieman muuttavat jarrupalojen kulmaa,vinkuminen ei kokonaan poistunut mutta vaimeni kovasti.Niin ja jos nyt viaksi lasketaan niin takaluukun reunaan laitettiin se tippalista niin ei konttia avatessa tule kurat niskaan,takuuseen meni molemmat.
Jep,
Sama vinkuvika minullakin -09 CRV:ssä ja yrittivät korjata ja saivat vaimenemaan, mutta tosiasia on, että ostettu uusi tuote on viallinen. Aion tehdä reklamaation, ja silloin myyjällä on mahdollisuus korjata vika, mutta eivät onnistu, joten jäljelle jää hyvityksen maksaminen tai kaupan purku. - syöppö diesel
Vinku-Honda kirjoitti:
Jep,
Sama vinkuvika minullakin -09 CRV:ssä ja yrittivät korjata ja saivat vaimenemaan, mutta tosiasia on, että ostettu uusi tuote on viallinen. Aion tehdä reklamaation, ja silloin myyjällä on mahdollisuus korjata vika, mutta eivät onnistu, joten jäljelle jää hyvityksen maksaminen tai kaupan purku.08-CRV, 2,2 diesel, ajettu 30000km. Etujarrut vinkui. Veholla on kampanja menossa, jolloin lisätään jotkin lisäosat etujarruihin. Vika näyttäisi nyt sillä toimenpiteellä korjaantuneen.
Takajarrut rohisee kevyesti jarrutettaessa. Puhdistettu ja herkistetty.Eikä mennyt takuuseen vaan maksoi Veholla 90 euroa. Vika ei kuitenkaan korjaantunut. Osaisiko joku sanoa mistä rohina voi johtua?
Millaisiin kulutuslukemiin olette päässeet tällä dieselillä? Itse en onnistu ajamaan lähellekään tehtaan ilmoittamia lukemia. Maantieajossakin kulutus yli 7l/100km. Tehdashan lupaa jopa alle 6l:n kulutusta maantieajossa. - takajarrut
syöppö diesel kirjoitti:
08-CRV, 2,2 diesel, ajettu 30000km. Etujarrut vinkui. Veholla on kampanja menossa, jolloin lisätään jotkin lisäosat etujarruihin. Vika näyttäisi nyt sillä toimenpiteellä korjaantuneen.
Takajarrut rohisee kevyesti jarrutettaessa. Puhdistettu ja herkistetty.Eikä mennyt takuuseen vaan maksoi Veholla 90 euroa. Vika ei kuitenkaan korjaantunut. Osaisiko joku sanoa mistä rohina voi johtua?
Millaisiin kulutuslukemiin olette päässeet tällä dieselillä? Itse en onnistu ajamaan lähellekään tehtaan ilmoittamia lukemia. Maantieajossakin kulutus yli 7l/100km. Tehdashan lupaa jopa alle 6l:n kulutusta maantieajossa.Toi takajarrujen rohina on tuttu melkein joka autosta siitä lähtien kun 80-luvulla moottorin ääni ei enää peittänyt renkaiden suunnasta tulevia ääniä. Eli lisää äänieristystä niin vaiva häviää.... Tuo takaluukun tippalista on hyvä tieto. Estääkö se tosiaan vesien tulon niskaan luukkua avatessa? Ulkolaisia nettisivustoja lukiessa muuten yksi CRV:n tyyppivioista on ollut vaihteiston huono synkronointi ja näitä on korjattu takuuna.
- 2.2 Elegance 40tkm
takajarrut kirjoitti:
Toi takajarrujen rohina on tuttu melkein joka autosta siitä lähtien kun 80-luvulla moottorin ääni ei enää peittänyt renkaiden suunnasta tulevia ääniä. Eli lisää äänieristystä niin vaiva häviää.... Tuo takaluukun tippalista on hyvä tieto. Estääkö se tosiaan vesien tulon niskaan luukkua avatessa? Ulkolaisia nettisivustoja lukiessa muuten yksi CRV:n tyyppivioista on ollut vaihteiston huono synkronointi ja näitä on korjattu takuuna.
jarrut, jarrut.... lisäävät seuraavassa huollossa sen extra pellin. Takajarrut rahisee ja tuo on huono merkki, koska ajan mittaan varmasti pahenee & jumittaa. Takuu tuntuu olevan todella heikko koskien jarruja!! Etujarrut lämpenevät kovasti ja levyt ovat jo muuttaneet väriä.
Takakontin tippalista hyvä!
Hiukkassuodatin tukkeutui ja sen puhdistus pajalla. Regeneroi todella harvakseltaan eli tyyliin kerran/kaks vuoteen! Softan päivitys ei auttanut eli varmaan kohta taas tukossa. Outoa käryä mutta voi olla jarruistakin?
Vaihdekepin nahkainen "suojapussi" mureni/halkeili mutta vaihtoivat takuuseen uuden.
Original kesärenkaat ovat sulaneet täysin alle eli vaihtoon menossa reilun 25tkm ajon jälkeen ja on kierrätetty yms. - elegance plus
takajarrut kirjoitti:
Toi takajarrujen rohina on tuttu melkein joka autosta siitä lähtien kun 80-luvulla moottorin ääni ei enää peittänyt renkaiden suunnasta tulevia ääniä. Eli lisää äänieristystä niin vaiva häviää.... Tuo takaluukun tippalista on hyvä tieto. Estääkö se tosiaan vesien tulon niskaan luukkua avatessa? Ulkolaisia nettisivustoja lukiessa muuten yksi CRV:n tyyppivioista on ollut vaihteiston huono synkronointi ja näitä on korjattu takuuna.
juu,vesi ohjautuu luukun reunoihin ja sieltä tippuu alas.
- Tunnette kyllä
Jarrut vinkui kanssa ja nyt viime huollossa laitettiin kitkalevyt. Sitä ennen korjautin itse ja laittoivat kuparitahnaa. En tiedä auttoiko, kun ko. ongelma vain talvella. Joka tapauksessa levyt kuulema jo siinä kunnossa, että kun jarrupalat ekaa kertaa joudutaan vaihtamaan, niin pitää samalla vaihtaa myös ne levyt. Kromilistoissa ruostetta heti alkuunsa. Ajovaloumpiot menossa jo toiseen kertaan vaihtoon, koska jostakin syystä "sulavat" sieltä sisältä. Ja tuo kurajuttu takaluukussa....pitääkin mainita siitä huollossa, jos se kerran on korjattavissa. Ja kerran jo jätti tielle, kun hiukkasuodatin tukossa. Kilsoja nyt noin 67 000. Moottoritilassa oli jotain irrallista, joka piti kummallista ääntä. Se korjattu, mutta vielä puretaan kojelauta, kun sieltä jotain ääntä kenties mittaristosta. Tämän hintaiseksi autoksi laatu ollut todellinen pettymys. Takuu kyllä toiminut, joten siltä osin ei valittamista. Huollon laatu ollut suorastaan surkeaa: edellisen takuukorjauksen jäljiltä esim. auto mennyt maalaukseen ja irrotettu puskuri roikkuu edelleen (ilm. rikkoneet kiinnikkeitä tms.) Uskaltaako koko romua enää pitää, jos sama meno jatkuu takuuajan umpeuduttua??? Oli varmaan vielä muutakin, mutten jaksa kaikkia muistella.
- crrv-1
Mulla bensa -08 manuaali ajettu 47 tkm. Äänet alkoi tänä keväänä. Laittoivat etujarruihin noi lisäkilkeet ja hävisi melkoisesti vinkuna, mutta ei ihan kokonaan kuitenkaan.
Takajarruissa (tai jossakin muualla takana) jotain ihmeellistä kyllä on. Kolmas kerta menossa ensi viikolla pajalle, koska takaa kuuluu ihme katkonainen, hankaava "lotina". Ei siis rohinaa, koska sitäkin hieman kuuluu ja kuulunee noihin takalevyllisiin... Mutta tuo lotina ilmenee kevyessä jarrutuksessa esim liikennevaloihin (nopeus alle 30 km / h). Olen jarrutellut eteen / taakse todella voimakkaasti ja ääni vaan pysyy.
Pajalla avaavat jarrut ja putsailevat, vähän tahnaa paloille ja iskareiden pintaan. Ääni pysyy poissa pari viikkoa ja sitten alkaa taas. Viimeksi kertoivat että takavaimentimessa oli viallinen kannake, että voisi olla siitä johtuva, eipä ollut. Takapenkkejä hiplattu, olisiko resonanssia, eipä ole. Hidas vauhti, kevyttä jarrutusta, ja melkoinen katkonainen lotina takaa, että näin. Ideoita? - tzigu
crrv-1 kirjoitti:
Mulla bensa -08 manuaali ajettu 47 tkm. Äänet alkoi tänä keväänä. Laittoivat etujarruihin noi lisäkilkeet ja hävisi melkoisesti vinkuna, mutta ei ihan kokonaan kuitenkaan.
Takajarruissa (tai jossakin muualla takana) jotain ihmeellistä kyllä on. Kolmas kerta menossa ensi viikolla pajalle, koska takaa kuuluu ihme katkonainen, hankaava "lotina". Ei siis rohinaa, koska sitäkin hieman kuuluu ja kuulunee noihin takalevyllisiin... Mutta tuo lotina ilmenee kevyessä jarrutuksessa esim liikennevaloihin (nopeus alle 30 km / h). Olen jarrutellut eteen / taakse todella voimakkaasti ja ääni vaan pysyy.
Pajalla avaavat jarrut ja putsailevat, vähän tahnaa paloille ja iskareiden pintaan. Ääni pysyy poissa pari viikkoa ja sitten alkaa taas. Viimeksi kertoivat että takavaimentimessa oli viallinen kannake, että voisi olla siitä johtuva, eipä ollut. Takapenkkejä hiplattu, olisiko resonanssia, eipä ole. Hidas vauhti, kevyttä jarrutusta, ja melkoinen katkonainen lotina takaa, että näin. Ideoita?Minun vm 2007 bensamanuaalissa on nyt toisena kesänä peräkkäin tuo ihmeellinen "rohina" peräpäässä kun jarruttaa. Tämä vika tulee esille vain kesällä kun on lämmintä ja kuivaa. Talvella tai sateella ei kuulu mitään ääntä. Olen käyttänyt autoa huollossa jolloin he putsasivat takajarrut ja jouset mutta silloin kun autolla oli huolto niin oli tietysti sateinen päivä eikä mitään ääntä kuulunut ja seuraavana hellepäivänä sama rohina vain jatkui. Olen yrittänyt kaikkia jarrutusjippoja esim. käsijarrua motarilla ja peruuttaen jarrut pohjaan mutta mikään ei auta.
- romutori
vilkaiseppa netti.auton cr-v myyntiilmoituksia 174 myynnissä tällä hetkellä ,kaikki uudella korilla,taitaa olla vikaa paljon muissakin..
- eleganceplus at
romutori kirjoitti:
vilkaiseppa netti.auton cr-v myyntiilmoituksia 174 myynnissä tällä hetkellä ,kaikki uudella korilla,taitaa olla vikaa paljon muissakin..
Ja viime viikolla eräs valtakunnallinen auto-liike laittoi kotia kirjeen että haluaisivat ostaa crv: ni kun kysyntää kuulemma on paljon...mut enpä myy,kun olen tyytyväinen autooni.
- ölkjhgfdölkj
romutori kirjoitti:
vilkaiseppa netti.auton cr-v myyntiilmoituksia 174 myynnissä tällä hetkellä ,kaikki uudella korilla,taitaa olla vikaa paljon muissakin..
katseleppa myyntitilastoja paljonko niitä on myyty uutena.....jos osaat...
- oivoi....
ölkjhgfdölkj kirjoitti:
katseleppa myyntitilastoja paljonko niitä on myyty uutena.....jos osaat...
minäkin sitä joskus puolustellut,mutta kun on ns.kantapäänkautta opittu niin on ajatukset muuttuneet,sehän on tosi hyvä jos edes joku on tyytyväinen,mutta kyllähän "maasturilla"pitäis ajokilometrejä enemmän saada kun nyt näillä mitkä on myynnissä...
- crrv-1
tzigu kirjoitti:
Minun vm 2007 bensamanuaalissa on nyt toisena kesänä peräkkäin tuo ihmeellinen "rohina" peräpäässä kun jarruttaa. Tämä vika tulee esille vain kesällä kun on lämmintä ja kuivaa. Talvella tai sateella ei kuulu mitään ääntä. Olen käyttänyt autoa huollossa jolloin he putsasivat takajarrut ja jouset mutta silloin kun autolla oli huolto niin oli tietysti sateinen päivä eikä mitään ääntä kuulunut ja seuraavana hellepäivänä sama rohina vain jatkui. Olen yrittänyt kaikkia jarrutusjippoja esim. käsijarrua motarilla ja peruuttaen jarrut pohjaan mutta mikään ei auta.
Joo, näin muuten on. Kuiva ja lämmin keli lotina parhaimmillaan...no onkos sitä pakko mennä valohin pintajarrutuksella :-) Nyt kilsoja tullut 55 tkm eikä muuta tarvinnut tehdä kuin normihuollot. Ja mikä parasta; eipä talvella tarvii palella, viime talvi oli hyvä testi.
- perk****n pettynyt
oivoi.... kirjoitti:
minäkin sitä joskus puolustellut,mutta kun on ns.kantapäänkautta opittu niin on ajatukset muuttuneet,sehän on tosi hyvä jos edes joku on tyytyväinen,mutta kyllähän "maasturilla"pitäis ajokilometrejä enemmän saada kun nyt näillä mitkä on myynnissä...
..muillakin. Meidän CRV-Executive 09 (uutena ostettu) vinkunut jo 2kk:n käytön jälkeen, kolmasti huollossa vuoden aikana, levyt laitettiin mutta vinkuminen alkoi taas, ja vikaa ei ole saatu korjattua. Tein jo reklamaation maahantuojalla koska autossa takuuta jäljellä 2v. Missään tapauksessa en hyväksy tällaista vikaa edes hinnan alennuksella. Huollpssa sanoivat vian olevan aika yleinen CRV-malleissa mutta myyjä ei maininnut sanallakaan myyntihetkellä että saattaa uusi autonne vinkua. Mä teen asiasta ison jos eivät saa tätä hoidettua asiallisesti.
- vaihtoon
perk****n pettynyt kirjoitti:
..muillakin. Meidän CRV-Executive 09 (uutena ostettu) vinkunut jo 2kk:n käytön jälkeen, kolmasti huollossa vuoden aikana, levyt laitettiin mutta vinkuminen alkoi taas, ja vikaa ei ole saatu korjattua. Tein jo reklamaation maahantuojalla koska autossa takuuta jäljellä 2v. Missään tapauksessa en hyväksy tällaista vikaa edes hinnan alennuksella. Huollpssa sanoivat vian olevan aika yleinen CRV-malleissa mutta myyjä ei maininnut sanallakaan myyntihetkellä että saattaa uusi autonne vinkua. Mä teen asiasta ison jos eivät saa tätä hoidettua asiallisesti.
Vaikka vinkuvat jarrut tietysti ovat aika yleinen ilmiö, eikä sinänsä menoa haittaa, tämä CRV:n sitkeä vinkumisongelma on kyllä kiusallinen. Saisivat vaihtaa jarruosatoimittajaa.
- HongKOng.
vaihtoon kirjoitti:
Vaikka vinkuvat jarrut tietysti ovat aika yleinen ilmiö, eikä sinänsä menoa haittaa, tämä CRV:n sitkeä vinkumisongelma on kyllä kiusallinen. Saisivat vaihtaa jarruosatoimittajaa.
Kuinkas iso osa muuten noissa uusikorisissa on Kiinassa valmistettua?
Jarruosat ja sähkölaitteet kai on Suomeen tuotavissa Made in China
mutta Japanissa myytävissä ne on Made in Japan.
Mitä muuta palikkaa autossa on kiinalaista Suomen malleissa? - rekkulan
perk****n pettynyt kirjoitti:
..muillakin. Meidän CRV-Executive 09 (uutena ostettu) vinkunut jo 2kk:n käytön jälkeen, kolmasti huollossa vuoden aikana, levyt laitettiin mutta vinkuminen alkoi taas, ja vikaa ei ole saatu korjattua. Tein jo reklamaation maahantuojalla koska autossa takuuta jäljellä 2v. Missään tapauksessa en hyväksy tällaista vikaa edes hinnan alennuksella. Huollpssa sanoivat vian olevan aika yleinen CRV-malleissa mutta myyjä ei maininnut sanallakaan myyntihetkellä että saattaa uusi autonne vinkua. Mä teen asiasta ison jos eivät saa tätä hoidettua asiallisesti.
älä muuten uhoa
ei reklamaation teko auton maahantuojaa ja valmistajaa
vastaan ole helppo
tiedän kokemuksesta,auto ei ollut honda
- PARAS AUTO
Kummia puhutte. Minulla on CRV vm 2004 autom. ja 170tkm ajettu. Ei ensimmäistäkään vikaa, ei pientäkään. Normaali huollot tehty ja kulutusosista vaihdettu vain etujarrupalat 100tkm kohdalla. Hondan jarrupaloissa on hieno ominaisuus : eivät likaa vanteita mustiksi niinkuin muut. Siis 170tkm ajetut takapalatkaan. jarrut eivät ääntele laisinkaan, paitsi käsijarru kun sitä ajoin herkistelee hiljaisessa vauhdissa. Auto on kylläkin herkkä rengasvalinnoille, paras ajettavuus Continentaleilla kesällä ja myös hakkiksilla talvella. Talvipito mahtava pelkällä etuvedollakin.
Olen mennyt mökkitietä umpihangessa , niin ,että keula heitti lunta yli auton. Tosin täytyy olla pakkaslumi ja kova tienpohja.
Vaatii kylläkin metsätieajo kokemusta. En olisi ikinä uskonut auton möyrimiskykyä. Ja se lämmityslaite, riittää -30 asteessakin, kuin Volvo 240 aikoinaan. pelleistä saa kivenhakkaumia hakea vaikka soratieajoa on paljon. AStinlaudat auttanevat. Autossa ei ole ruosteen pilkkuakaan, otin heti täyssuojauksen. katsastusmieskin ihmettelee alustan komponenttien kuntoa, iskarit , jarrut ym. uudenveroiset. Jarrulevyt aivan priimat. Tosin puhdistan jarrut pesujen yhteydessä ja pesen myös lokarit ym. altapäin.
Kestovahat ja uusintavahaukset 3-4 kertaa vuodessa tietenkin.Myös sisustuksen muoviosat laadukkaita vaikka kova käyttö.
Huonoja ominaisuuksia ovat maastureille tyypillinen hieman heikko suuntavakavuus, johon rengasvalinta auttaa. Lisäksi tällaiset pelit ei ole tarkoitettu mutkateillä hurjasteluun, keinuu enemmän kuin joku sportti. Sensijaan huonolla tiellä meno on mahtavaa. Tavaratila on myös suurempi kuin useimmissa samassa hintaluokassa.
Perheen 23. auto ja paras kaikista, on ollut volvoja, saabia, volkkareita, fordeja ym. Uuteen vaihto ei innosta koska maastokyvyt heikentyneet ja ulkonäkö on liian neitimäinen. Seuraavaksi on siten hypättävä MB ML tai vastaavaan jos haluaa lahjoittaa enemmän rahaa sosiaalityöhön, siis autoverona. - Silakalle
Kouvolan Auto-Suni antoi murheet poistavan ohjeen: Aja silloin tällöin tyhjällä tiellä 100-105 km nopeudella ja jarruta ns paniikkijarrutus. Ja toista se uudelleen. Näin se lasitus on lähtenyt eikä ole mitään vinkumis tai rahina-ongelmia. Ja taas jatkuu kalliin auton matka ilman sitä murhetta, kun muitakaan ei ole ollut.
- Pitkä jussi
-Diesel hondaan saa hienon päivityksen valeakoskella olevassa firmassa
kone antaa päivityksen jälkeen 163 hv ja 405 Nm vääntöä, nykyisin on kiva
ajella ja tarvittaessa ohittaa koska vaihdekeppiin ei juurikaan tarvitse koskea,
lisäksi auton saa helposti pitkällekin kuskille sopivaksi, pitää vain nostaa kuskin
penkin etureunaa ylös muutaman sentin, on makuasia. - -07 CRV
Pitkä jussi kirjoitti:
-Diesel hondaan saa hienon päivityksen valeakoskella olevassa firmassa
kone antaa päivityksen jälkeen 163 hv ja 405 Nm vääntöä, nykyisin on kiva
ajella ja tarvittaessa ohittaa koska vaihdekeppiin ei juurikaan tarvitse koskea,
lisäksi auton saa helposti pitkällekin kuskille sopivaksi, pitää vain nostaa kuskin
penkin etureunaa ylös muutaman sentin, on makuasia.Mites tuota kuskin penkin etureunaa saa nostettua? Eihän CR-V:ssä ole kuin se yksi vipu siellä sivussa joka nostaa ja kallistaa penkkiä sitä liikuttaessa ja pitkäjalkaisella reisituki jää hieman vajaaksi.
- tyytyväinen
http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Honda-CR-V-2-2-i-DTEC-3898-r.html
Itse laitoin moisen ja 190hp/419Nm ja 129€ kotiin toimitettuna. Asennukseen meni vartti, josta suurin osa ajasta meni oikean liittimen etsimiseen....
Kulutus putosi itse mitattuna kesäkelissä 0,3l/100km.
Vääntöä tuli etenkin alarekisteriin ja ohituksiin. - Vain nelivetoja...
CRV -09 / 115 000 km. hondissa, niinkuin kaikissa nykyautoissa tuntuu olevan maanantaikappaleita seassa. Meillä on pelannut mainiosti, luotettava ja hyvä auto.
Maasturista tämä on kyllä kaukana - oikea neliveto toimii symmetrisesti ja jatkuvana - eikä vain tarvittaessa, mutta normaalia tilavaa nelivetofarmaria vastaavat ominaisuudet crv tarjoaa. Dieselissä on kaunis pehmeä käyntiääni lämpimänä. 140 hv riittää mainiosti. Ajoasento ja näkyvyys erinomaiset.Kritiikkiä rengasäänistä varsinkin talvirenkailla liian kova tällaiseenkin keskihintaiseen autoon, jossain fiat unossa tuon sietäisi paremmin.- Lopuksi; autot tykkää kun niitä kepittää välillä kunnolla esim moottoritiellä 4;lla muutamia kilometrejä, kunnon kiihdytyksiä pienellä vaihteella - kierroksia koneeseen - pysyy ercp venttiilit auki, sama tietenkin jarruihin - niitä pitää polkea välillä kunnolla, että osat pysyy liikkuvina ja levyt ja palat tuttuina toisilleen- Jyrskä
Pahin vika crv:ssä on juuri tuo rengas melu. Varsikin kesäkumeilla karheilla teillä ajettaessa. Jyristää tosi kovaa.
- 2008 elegance
Jyrskä kirjoitti:
Pahin vika crv:ssä on juuri tuo rengas melu. Varsikin kesäkumeilla karheilla teillä ajettaessa. Jyristää tosi kovaa.
Kyllä on mukava ajaa. Jos ajattelee, että CR-V on korotettu farmari, jossa on miellyttävä apuneliveto, ei ole mitään asiaa kovaan maastoon. Totta kai on mukavaa ajaa tällaisilla loskakeleillä kuten nyt ja parkkipaikkojakin löytyy helpommin kuin kesällä :)
- harjoitellut
Muuten hyvä auto mutta rengasmelu kova,itsellä -01 ajettu 280t ,neljännet etualapallot menossa,muuten ei tehty mitään.
- Tyytyväinen käyttäjä
Meillä 2010 diesel at. Jarruissa ollut tuota samaa,mutta myös kaikissa edellisissäkin autoissa ollut ongelmaa varsinkin takajarrujujen kanssa-ajellaan niin rauhallisesti että takapalat ja satulat eivät juuri liiku,joten joutuu putsata/herkistellä renkaan vaihtojen yhteydessä.
Edessä ei ole ollut mitään outoa,mutta varmaan päivityksenä saatavat kitinänvaimennuslaatat auttavat.
Kulutus on vuoden keskiarvolla 7,0,kuljetaan kehyskunnasta Helsinkiin päivittäin,mökkireissuilla ja maantiellä menee 6,5.
Mielestäni hondan kulutus on pieni,ottaen huomioon suuren painon ja otsapinta-alan.
Samoja matkoja ajeltu A5 audilla (3,0 tdi q) ja kulutus ollut puoli litraa vähemmän-siis hyvä suoritus hondalta.
Hondan nelivetoa on turha haukkua,menee ainakin lumessa kun audi on jo mahastaan kiinni ja telivetojen toteutus tavathan on tiedossa jo ostaessa.
Takaluukusta niskaan tippuva vesi on kiusallista,mutta siihenhän on takuukorjaus. - jesbox
Hondan vikalistalla sanotaan että crv malleissa ollut ja on erittäin paljon sähkö/maadoitusongelmia.. Eli varmaankin sieltä se vinkuna lähtee?
- Kecasy 4x4
Tilastot näyttää et crv puhdas kun pulmunen , johtuu siitä kun katsastajat ei aja dynamometrille näitä tekonivel vetosia. Ettei etuperä huuda itteänsä sököks. OLLaan muka tyytyväisiä
- Anonyymi
Kecasy 4x4 kirjoitti:
Tilastot näyttää et crv puhdas kun pulmunen , johtuu siitä kun katsastajat ei aja dynamometrille näitä tekonivel vetosia. Ettei etuperä huuda itteänsä sököks. OLLaan muka tyytyväisiä
Nykyään on 4 veto mallien jarrudynamometrit katsastuksessa.Siis suurimalla osalla asemia.
- Hiukkaskiihdytin
Vuoden 2007 2,2 diiselimalli eikä ole ollut pienintäkään ongelmaa eikä ole tehty kuin normaalit huollot, joissa normaalin huollon lisäksi kerran vaihdettu akku ja 80.000 kilometrissa uudet renkaat. Nyt 120.000 ajettu. Ihme maanantaipäivä versioita tämän ketjun kirjoittajilla. Viisi vuotta ajettu melkein pelkillä normi huolloilla, joten ei tämän huolettomampaa kiesiä ole itsellä ikinä ollut. Aiempi kiesi oli E sarjan mersu joka oli koko ajan pajalla.
- Hondassa on
vikoja niin p e r k e l e e s t i
- sekuvain_
Hondassa on kirjoitti:
vikoja niin p e r k e l e e s t i
Ei pidä paikkaansa, paras auto mitä minulla on ollut!
- ei sinulla
sekuvain_ kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, paras auto mitä minulla on ollut!
muita ole ollutkaan poju..
- sekuvain_
sekuvain_ kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, paras auto mitä minulla on ollut!
Tosiaan. Olen ajanut paljon VW-autoilla (dieselit kaikki) 6kpl. Nyt on menossa eka Japsilainen CRV-05 Diesel, autolla ajettu 250.000km. Mitään vikoja ei ole ollut!!
Ajavalolamppuja on pitänyt vaihtaa, normaalit huollot. Nyt meni eka vetonivelen suojakumi. Iskarit, akku ym. alkuperäiset. Auto on ollut argtisissa oloissa pohjosessa, ajettu sorateitä paljon ml. metsäautotiet huonotkin. Tämän huolettomanpaa autoa en ole tavannut vielä, eikä voi ollakkaan!
Pelottaa luopua tästä autosta, onko uudempi korimalliset yhtä hyviä? En meinaa merkkiä vaihtaa ku äärimmäisessä hädässä,(voihan se tulla äkkiäkin) (; - moduuli1
sekuvain_ kirjoitti:
Tosiaan. Olen ajanut paljon VW-autoilla (dieselit kaikki) 6kpl. Nyt on menossa eka Japsilainen CRV-05 Diesel, autolla ajettu 250.000km. Mitään vikoja ei ole ollut!!
Ajavalolamppuja on pitänyt vaihtaa, normaalit huollot. Nyt meni eka vetonivelen suojakumi. Iskarit, akku ym. alkuperäiset. Auto on ollut argtisissa oloissa pohjosessa, ajettu sorateitä paljon ml. metsäautotiet huonotkin. Tämän huolettomanpaa autoa en ole tavannut vielä, eikä voi ollakkaan!
Pelottaa luopua tästä autosta, onko uudempi korimalliset yhtä hyviä? En meinaa merkkiä vaihtaa ku äärimmäisessä hädässä,(voihan se tulla äkkiäkin) (;joo,ja hondan dieseleissä maailmanlaajuinen vika
jarruissa ja vsa järjestelmässä.
nim omaan dieselmalleissa
vsa modulaattori koottu tehtaalla viallisista osista
eivät kestä auton ikää mikä tämän hintaisessa autossa pitäs kestää
odotan maahantuojan vastausta milloin tulee autoille takaisinkutsu
on liikenneturvallisuusasia
katsokaa ison maailman eli amerikan sivuilta koette yllätyksen
modulaattorin hinta 2600e - Anonyymi
moduuli1 kirjoitti:
joo,ja hondan dieseleissä maailmanlaajuinen vika
jarruissa ja vsa järjestelmässä.
nim omaan dieselmalleissa
vsa modulaattori koottu tehtaalla viallisista osista
eivät kestä auton ikää mikä tämän hintaisessa autossa pitäs kestää
odotan maahantuojan vastausta milloin tulee autoille takaisinkutsu
on liikenneturvallisuusasia
katsokaa ison maailman eli amerikan sivuilta koette yllätyksen
modulaattorin hinta 2600eKyseinen vika voi koske apelkästään USA malleja.Eli pelko pois.
- huno auto
hondan takajarrupaloista on tehty joukkokanne amerikassa
hyvä juttu honda pitää saada vastuuseen
ei kuluttajille voi mitä vaan paskaa myydä ja maksattaa
omia vikoja kuluttajilla
suomessa tehtävä sama ilmoitus maahantuojalle
paskat pois markkinoilta- Maastossa
mulla on crv 2007 Etujarrut kitisee laittovat huollossa jotkut lisälevyt ei kitise enää. Talvella oikea peili naksahtelee ja etsii paikkaa itsestään. Ei lähde yli 20 asteen pakkasessa käyntiin. Liianpieni akku ei saa isompaa. Laitoin moottorilämmittimen 350e nyt lähtee tolpasta. Auton kitkarenkailla ei pysy tiellä hakee yli 80 kmh eikä tuntumaa tiehen ole. Ohjekirjassa anettu väärät rengaspaineet. Vaihdoin nokian testivoittajat 1000e nyt menee kuin juna. Ilmastoinnin kompura hajosi 1000e vaihtoon myös hihna. Vie vähintään 8.7l polttoainetta satasella. Merkkihuolto kallista 500-600 e kerta. Etulasi ei kestä yhtään nastan kiven osumia mulla on nyt kolmannen lasin vaihto edessä 600e. Etu polttimoita vaikea vaihtaa velottavat korjaamolla 25e vaihdosta lamppu.
- kitinä/natina fobia
-08 CR-V Exlusive
Niissä malleissa, joissa on tasonkorkeussäätö, tiedoksi. Ihmettelin pirunmoista jatkuvaa takaa tulevaa kitinää (ajossa), kuin joku hiiri olisi jäänyt jumiin takakonttiin. Löysin syyllisen, oikean takapyörän kohdalla on säädin, jossa on pieni noin 10 cm pitkä pienillä pallonivelillä varustettu tanko. Toinen pallonivelistä oli ruostunut jumiin. Tämän tangon saa ostaa erikseen, maksoi alle kolme kymppiä, helppo vaihtaa. Jo loppui kitinä.- ilta5
Mulla meni etulasi vaihtoon. Tuli kivi ? ikkunan alareunaan. Velottivat merkkiliikeessä 998 e vaihdosta. CRV miehellä lasivakuutus on ihan ehdoton jos käy muuallakin kuin prismassa ajelulla.
- En Inssi vaan ...
Paras hinta/laatu suhde ollu kulkuneuvoista CRV:ssä tähän mennessä. Hylkäsin euro "jaska" :t kaikki ja HÖNDÄ on palellu ilman pienintäkään murhetta (tai jos ajovalon palaminen syksyn pimeillä). Kaikki muut on (nämä eurooppalaiset ) jättäneet taipaleelle vähintään kerran. HÖNDÄ :n mittari (km) kertoo jotta 348 000 kilsaa jätetty taakse ja todellakin huoletonta matkaa ollu joka metri.
- CRV:tä oollut
Tarkenee kyllä CRV:llä ajaa jos lämmityslaitteen puhallin toimii!
- Honda-fani
Minulla Honda CRV/07 autom. Autoa pitää " ajaa", eli auto ei kulje suoraa, kun nopeus on 80 tai yli. Autossa Michelin- kitkat. Kesäksi pitää osta uudet renkaat. Voiko rengasmerkin vaihto auttaa asiaan?
- Anonyymi
Johan nyt jumal. jos tollanen poru nousee jarrujen vinkumisesta, hyvin ne pitää se johtuu kun kaksi kovaa on vastakkain levy ja palat. Micukkamiehelle että laitoin kiinalaisiin 3.0 kg ilmaa niin nyt kulkee lähes vikuroimatta kokeile rengaspaineitten säätöö
- Anonyymi
Samanlaatuisia vikoja kuuluu olevan kuin entisen miehen polkupyörässä, ketjuissa reikiä , satula päin persettä, pyörät laahaa maata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851