Myrkylliset kasvit?

Sire

Mitkähän ne oli niitä myrkyllisiä huonekasveja? Meiltä löytyy jukkapalmu, traakkipuu, fiikus ja kultaköynnös.

10

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wee

      Ainakin kultaköynnös on myrkyllinen( ja luulen, että myös jukkapalmu).

      • -Arttu-

        ..ei ole tietääkseni myrkyllinen


      • marru
        -Arttu- kirjoitti:

        ..ei ole tietääkseni myrkyllinen

        Kissani söi runsaasti jukkapalmua vuosia sitten ja voi yhä edelleen hyvin. Eli se ei kai ole myrkyllinen :)


      • -Arttu-
        marru kirjoitti:

        Kissani söi runsaasti jukkapalmua vuosia sitten ja voi yhä edelleen hyvin. Eli se ei kai ole myrkyllinen :)

        ..ajattelinkin, koska meidän pennun ruokavalioon tuntuu tuo jukkapalmu myös kuuluvan... ;)


      • Tanja
        -Arttu- kirjoitti:

        ..ajattelinkin, koska meidän pennun ruokavalioon tuntuu tuo jukkapalmu myös kuuluvan... ;)

        Jukkapalmuahan lisätään jopa joihinkin koiranruokiin, kuten Frank's Pro Goldiin, koska se vähentää ulosteen hajua ja on mahalle hyväksi. Ei siis vaaraa jos koira on päässyt nautiskelemaan palmulla.


    • Miiru

      Koirille myrkyllisiä kasveja on olemassa todella paljon, mutta tässä muutamia: amaryllis, joulutähti, kielo, kirjovehka, kliivia, leinikit, lumikello, lupiini, muratti, narsissit, raparperin lehdet, sormustinkukka, tulppaani, kalla ja vuokot. Monia muitakin on, esim. puutarhakasveista löytyy todella myrkyllisiä.

      • Äityli

        mieluumin kysyä, mitkä EIVÄT ole myrkyllisiä, suurin osa kun tuntuu olevan ainakin jonkin verran. Kukaan ei liene varsinaisesti tutkinut kasvien myrkyllisyyttä eri eläinlajeille, milläs senkin tutkii, eläinkokeillako...? Mutta marsuilleni ainakin kasvatan ja syötän liian suuriksi kasvaneet rönsyliljat (vain vihreät) ja tiedän kissan, joka söi saniaisen eikä mitään oireita tullut, mutta koirilla voi taas olla omat juttunsa.. Joulukukat ovat erittäin myrkyllisiä, yksikin joulutähden terälehti riittää tappamaan 3 vuotiaan lapsen. Siksi en itse joulukukkiakaan mielelläni osta, kun on pieni lapsikin. Puutarhakasveissa on tosiaan myös erittäin myrkyllisiä, jopa minikuusissakin. Jotkut kasvilajit ovat haitallisia edes koskettaa.


      • Siru
        Äityli kirjoitti:

        mieluumin kysyä, mitkä EIVÄT ole myrkyllisiä, suurin osa kun tuntuu olevan ainakin jonkin verran. Kukaan ei liene varsinaisesti tutkinut kasvien myrkyllisyyttä eri eläinlajeille, milläs senkin tutkii, eläinkokeillako...? Mutta marsuilleni ainakin kasvatan ja syötän liian suuriksi kasvaneet rönsyliljat (vain vihreät) ja tiedän kissan, joka söi saniaisen eikä mitään oireita tullut, mutta koirilla voi taas olla omat juttunsa.. Joulukukat ovat erittäin myrkyllisiä, yksikin joulutähden terälehti riittää tappamaan 3 vuotiaan lapsen. Siksi en itse joulukukkiakaan mielelläni osta, kun on pieni lapsikin. Puutarhakasveissa on tosiaan myös erittäin myrkyllisiä, jopa minikuusissakin. Jotkut kasvilajit ovat haitallisia edes koskettaa.

        on ainakin limoviikuna.


      • Siru
        Siru kirjoitti:

        on ainakin limoviikuna.

        Lisäyksenä linkkivinkki :)

        http://kotinetti.suomi.net/paivi.hakala/raikas.htm


      • MK

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe