Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Haulikoko teerelle?

Teeriiassadas

Minkä kokoisia haulia kannattaa käyttää teeren metsästyksessä?

17

8165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teeren jahtaaja

      jotain magnumeita.

      • Linnunsyöjä

        Mitähän lie pikkulintua oot metästänyt. Meilläpäin teeri ammutaan 9,5 mm:n hauleilla.


      • teeristäpä
        Linnunsyöjä kirjoitti:

        Mitähän lie pikkulintua oot metästänyt. Meilläpäin teeri ammutaan 9,5 mm:n hauleilla.

        ei jää silloin mitään jäljelle.. =) kyllä se on hyvä se 3,0-3,5mm haulit!


      • Linnunsyöjä
        teeristäpä kirjoitti:

        ei jää silloin mitään jäljelle.. =) kyllä se on hyvä se 3,0-3,5mm haulit!

        joku eläinrääkkääjä kun ammut liian pinillä haulilla. Tarkotus onkin tappaa kerralla eikä jättää kitumaan. Esim. metsoa kannattaa ampua jo 12 mm:n haulilla.


      • Elikkäs.......
        Linnunsyöjä kirjoitti:

        joku eläinrääkkääjä kun ammut liian pinillä haulilla. Tarkotus onkin tappaa kerralla eikä jättää kitumaan. Esim. metsoa kannattaa ampua jo 12 mm:n haulilla.

        Kannattaa ampua teertä marmorikuulilla ladatuilla panoksilla?


      • Linnunsyöjä
        Elikkäs....... kirjoitti:

        Kannattaa ampua teertä marmorikuulilla ladatuilla panoksilla?

        Sinä varmaan olet pikkupäissään ampunut sorsiakin kohti pikkuhauleillasi sinne sun tänne aseellasi "roiskien". Jos sinne nyt muutama sorsa jää kitumaan, niin mitäpä sitten? Näinhän kaltaisesi "metsästyksen asiantuntija" ajattelee.

        Minä kyllä syön linnunlihaa, mutta rajansa kaikella. En halua syödä kitunutta lihaa. Siksi esim. kerralla kaula poikki olevasta luomukanasta ja perheen kaakattavasta lemmikkieläimestä saa oivaa ravintoa. Tällaisella kanalla on ollut hyvä elämä takana ja armollinen ja nopea ja kivuton kuolema kruunaa kaiken.

        Olet sinä hirveä peto! Jätät taaksesi kituvia lintuja ja mässäilet ahneuksissasi niillä riekaleilla, joita saat saaliiksesi. Tuommonen porsas joutaisi itse saaliiksi.

        Ja mitä sinä tiedät marmorista? Et mitään. Voithan yrittää päteä ja googlettaa jotain, mutta tietämyksesi tyhjä taso paljastuisi minulle heti alkuunsa.


      • se panos
        Linnunsyöjä kirjoitti:

        Sinä varmaan olet pikkupäissään ampunut sorsiakin kohti pikkuhauleillasi sinne sun tänne aseellasi "roiskien". Jos sinne nyt muutama sorsa jää kitumaan, niin mitäpä sitten? Näinhän kaltaisesi "metsästyksen asiantuntija" ajattelee.

        Minä kyllä syön linnunlihaa, mutta rajansa kaikella. En halua syödä kitunutta lihaa. Siksi esim. kerralla kaula poikki olevasta luomukanasta ja perheen kaakattavasta lemmikkieläimestä saa oivaa ravintoa. Tällaisella kanalla on ollut hyvä elämä takana ja armollinen ja nopea ja kivuton kuolema kruunaa kaiken.

        Olet sinä hirveä peto! Jätät taaksesi kituvia lintuja ja mässäilet ahneuksissasi niillä riekaleilla, joita saat saaliiksesi. Tuommonen porsas joutaisi itse saaliiksi.

        Ja mitä sinä tiedät marmorista? Et mitään. Voithan yrittää päteä ja googlettaa jotain, mutta tietämyksesi tyhjä taso paljastuisi minulle heti alkuunsa.

        osuu 3mm hauleilla koska niitä on ennemmän ja jos pitää ampua isommalla niin pitää olla aika huono ampumaan ettei saa kerta laukauksella henkeä pois! kaikki mitä olen ampunu ei ole kitunu.


      • kerrassaan
        Linnunsyöjä kirjoitti:

        joku eläinrääkkääjä kun ammut liian pinillä haulilla. Tarkotus onkin tappaa kerralla eikä jättää kitumaan. Esim. metsoa kannattaa ampua jo 12 mm:n haulilla.

        Et taida omistaa nallipyssyä järeämpää asetta. Mistä luulet saavasi ostaa 12 mm hauleilla ladattuja haulikonpatruunoita? Ja uskotko itsekään osuvasi metsoon sellaisilla patruunoilla? Kuvitelmaa kaikki!!!


      • Linnunsyöjä
        kerrassaan kirjoitti:

        Et taida omistaa nallipyssyä järeämpää asetta. Mistä luulet saavasi ostaa 12 mm hauleilla ladattuja haulikonpatruunoita? Ja uskotko itsekään osuvasi metsoon sellaisilla patruunoilla? Kuvitelmaa kaikki!!!

        On tässä muitakin aseita olemassa kuin "normihaulikko". Meilläpäin osataan viritellä ja rakentaa aseita ja haulit tehdään omasta takaa.

        Jos puhutaan isosta hirvieläimestä, niin suosittelisin jo 24 mm:n hauleja. Ei tarvi tällöin lehmän turhaa juoksennella saatuaan osuman.


      • salametsästäjiä sitä
        Linnunsyöjä kirjoitti:

        On tässä muitakin aseita olemassa kuin "normihaulikko". Meilläpäin osataan viritellä ja rakentaa aseita ja haulit tehdään omasta takaa.

        Jos puhutaan isosta hirvieläimestä, niin suosittelisin jo 24 mm:n hauleja. Ei tarvi tällöin lehmän turhaa juoksennella saatuaan osuman.

        ollaankin. Ilmankos on nuo järeämmät omatekoiset "vehkeet". Poliisiakin kiinnostaa kovasti moinen värkkäiy.


      • antitrolli
        salametsästäjiä sitä kirjoitti:

        ollaankin. Ilmankos on nuo järeämmät omatekoiset "vehkeet". Poliisiakin kiinnostaa kovasti moinen värkkäiy.

        Linnunsyöjä ei ole haulikkoa nähnykkään muualla kuin aku ankassa. Eikä sen puoleen elävää metsoakaan.


      • Fotoman1
        antitrolli kirjoitti:

        Linnunsyöjä ei ole haulikkoa nähnykkään muualla kuin aku ankassa. Eikä sen puoleen elävää metsoakaan.

        Kyllä 3mm hauleilla oikenee jos ei mennä "laittomien" ampuma matkojen ulkopuolelle.
        Itsellä aina 3mm 36g piipussa.


      • käytän
        Fotoman1 kirjoitti:

        Kyllä 3mm hauleilla oikenee jos ei mennä "laittomien" ampuma matkojen ulkopuolelle.
        Itsellä aina 3mm 36g piipussa.

        aina teeri jahdissa 3mm ja 36g. Kahdesti oon ampunu lentoon tänä syksynyä teertä n.25-30m ja molemmat ihan myttynyä alas. Molempien täkkälihaan osuen viis haulta.


      • junttijuska
        Linnunsyöjä kirjoitti:

        Mitähän lie pikkulintua oot metästänyt. Meilläpäin teeri ammutaan 9,5 mm:n hauleilla.

        Täyteisillä olen jysäytellyt.


      • gcf,kjg,
        junttijuska kirjoitti:

        Täyteisillä olen jysäytellyt.

        taitaa linnunsyöjä syödä 12 millin hauleja illalliseksi


      • 2.75mm
        gcf,kjg, kirjoitti:

        taitaa linnunsyöjä syödä 12 millin hauleja illalliseksi

        tässä ku oon lueskellu noita viestejä että 12mm haulia käytetään niin ei voi muuta sanoo ku huh huh
        Ite oon käyttäny kaikelle haulikko riistalle 2,75mm haulia kyllä sillä on rusakot ja metsot sekä sorsat tippunu. Mutta toisaalta 12mm haulilla jo yks hauli riittää tappamaan....


    • MMMnnn

      Mistähän poijat meinas ostaa 12mm haulipatruunoita?) Kaikki 3mm ylöspäin on käypäsiä. Riippuu tietty haulikosta, notta miten upottaa ja millasta kuviota tekee. Omassa toimii esim. Sagan 3mm paljon paremmin kuin Vihtavuoren 3.7. Kokkeile radalla.

      ps. kävin ostaa buckshotteja, 9mm oli suurin mitä löysin. >huonot kaupat meilläpäin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2338
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1738
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1547
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1475
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1439
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      75
      1258
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe