Eli viittisittekö ystävällisesti laittaa listaa tavaroista, joita ootte vauvaa varten hankkinu. Ja siis kaikesta muustakin tarpeellisesta, niin sais tarkistella puuttuuki iteltä vielä jotain :)
Mitä hankintoja
30
1386
Vastaukset
- madde22
* pinnasänky
* hoitopöytä
* vauvan amme
* muutama pehmeä pyyhe
* tuttipullo
* muutama tuttelipurkki (jos tulee tilanteita joissa ei voi imettää)
* pari vauvanlelua( oikeastaan ihan turhia kun eihän vastasyntynyt niillä leiki ja kaikki sukulaiset ja ystävät antavat lahjaksi aina liikaa niitä leluja)
* 2 vuodevaate settiä
* rintapumppu
* vaatteita on ihan tajuttomasti(saatiin miehen siskolta)
* turvakaukalo
* vaunut
* talvivaatteet
ei tule muuta mieleen.. varmasti on paljon enemmän kun kaikki kaapit pursuaa vauvan tavaroita.
Äitiyspakkaus oli tänä vuonna aika ihana ja siellä on kaikkea tarpeellista..- listaan..
voisin lisätä vielä liivinsuojuksia itselle ja vauvalle kantoliina. Ei tietenkään mikään pakollinen, mutta monien mielestä kätevä.
- seuraavat
jutut:
-yhdistelmävaunut
-kylpyvanna
-turvakaukalo
-pinnasänky patja ja peitteet, liinavaatteita, froteesuoja ja musiikkimobile
-pesuneste, sinkkivoide, kosteusvoide ja puhdistuspyyhkeitä, pumpulipuikkoja
-vaatteita
-sitteri
-hoitotaso pinnasängyn päälle ja siihen pehmuste
-pari fleecehuopaa
-itkuhälytin
-äitiyspakkauksen jutut
-Rintapumppu, jossa mukana tulee kaksi tuttipulloa
-rintakumit
-pestäviä liivinsuojia
-todella imukykyisiä siteitä
-pari pakettia tuttelia
Vielä ostan vaippoja, imetysliivit, sadesuojan vaunuihin, kuumemittarin, nenänniistimen, bepanthenia, liukuesteen kylpyvannaan ja vaipparoskiksen sekä kantorepun.- huhtikuu09
Ja me kun ajateltiin, että isompia voidaan alkaa hamstraamaan vuoden vaihteessa mutta kiirehän tässä tulee! Hyvä että tuli jollekin mieleen laittaa tälläinen ketju, en olisi tajunnut puoliakaan tästä kaikesta!
- ajallaan
huhtikuu09 kirjoitti:
Ja me kun ajateltiin, että isompia voidaan alkaa hamstraamaan vuoden vaihteessa mutta kiirehän tässä tulee! Hyvä että tuli jollekin mieleen laittaa tälläinen ketju, en olisi tajunnut puoliakaan tästä kaikesta!
Moips!
Ei kai sulla vielä oo mikään kiire jos laskettuaika on huhtikuussa...vai?
Mulla tulee nyt viikkoja 33 ja ollaan hankittu vasta ainoastaan yhdistelmävaunut. Jospa se äitiyspakkaus tulis jo tällä viikolla... - vaan..
mietin vain että miksi pitää ostaa rintapumppu jo tässä vaiheessa? itsekkin raskaana ja mietin mitä kaikkea ostan, mut eipä ole tullut kyl mieleen että ostais rintapumpun...
Ja samoten ainakin meillä sanottiin valmennuksessa että voiteita ei kannata ostaa etukäteen, koska ei voi etukäteen tietää tartteeko niitä vai ei, on sit ihan turhaan ostanut jos vauva niitä ei tarvitsekkaan.
tässä vain muuta miete mitä tuli näistä listoista mieleen.. - on kyllä
vaan.. kirjoitti:
mietin vain että miksi pitää ostaa rintapumppu jo tässä vaiheessa? itsekkin raskaana ja mietin mitä kaikkea ostan, mut eipä ole tullut kyl mieleen että ostais rintapumpun...
Ja samoten ainakin meillä sanottiin valmennuksessa että voiteita ei kannata ostaa etukäteen, koska ei voi etukäteen tietää tartteeko niitä vai ei, on sit ihan turhaan ostanut jos vauva niitä ei tarvitsekkaan.
tässä vain muuta miete mitä tuli näistä listoista mieleen..ihan totta, että sitäkään ei voi tietää, tuleeko maitoa ollenkaan rinnoista, että tarviis rintapumppua. Mutta itse ostin sen sen takia, koska vauva on lähes päivittäin myös pulloruokinnalla, koska minulla myös kaksi koiraa hoidettavana, niin en välttämättä ruoka-aikaan aina kotona.
Enkä voiteitakaan ostanut kun tosiaan tuon sinkkivoiteen ja kosteusvoiteen, bepanthen on itselleni tarkoitettu nännirasvaksi. Ja kosteusvoiteen voin käyttää itse, jos lapsi ei tartte. - odottelija
vaan.. kirjoitti:
tässä vain muuta miete mitä tuli näistä listoista mieleen..nenänniistin?
Näihin voisin kommentoida; meillä 2-kuukautinen eikä tajua mitään musiikkimobilesta, rintakumeja en lähtisi välttämättä ostamaan ennekuin aloitan imetyksen koska parasta olisi että imetys onnistuisi ilman kumeja.
- imetys
Vivian-70 kirjoitti:
Näihin voisin kommentoida; meillä 2-kuukautinen eikä tajua mitään musiikkimobilesta, rintakumeja en lähtisi välttämättä ostamaan ennekuin aloitan imetyksen koska parasta olisi että imetys onnistuisi ilman kumeja.
onnistuu ilman rintakumeja siinä kuin kumien kanssa. Kumeja käytetään silloin jos imetys sattuu ja nännit on rikki. Ja näin käy tosi monelle! Tai jos on matalat rinnanpäät, vauva saa paremmin otteen ja imetys onnistuu alussa paremmin. Eli kannattaa ostaa rintakumit.
En tajunnut mitä tarkoitat... "aloitan imetyksen" meinaatko vielä aloittaa imetyksen kun vauvasi on 2 kk ?? :) - tuota noin...
on kyllä kirjoitti:
ihan totta, että sitäkään ei voi tietää, tuleeko maitoa ollenkaan rinnoista, että tarviis rintapumppua. Mutta itse ostin sen sen takia, koska vauva on lähes päivittäin myös pulloruokinnalla, koska minulla myös kaksi koiraa hoidettavana, niin en välttämättä ruoka-aikaan aina kotona.
Enkä voiteitakaan ostanut kun tosiaan tuon sinkkivoiteen ja kosteusvoiteen, bepanthen on itselleni tarkoitettu nännirasvaksi. Ja kosteusvoiteen voin käyttää itse, jos lapsi ei tartte.rintapumppu on ihan hyvä olla olemassa, itse tarvin sen heti kun tulin sairaalasta, maidon pakkautumisen vuoksi.
Mutta että pumppaisit maidon koirien ulkoilutuksen takia? Kyllä saa mun mielestä koirat oottaa ulkoiluaan niin kauan kun vauva on imemässä. Vauva tavallaan pantais tärkeydessä huonompaan asemaan kuin koirat, voi oksetus!!!
Joutuisit ekaksi pumppaamaan johon menee aikaa, sit joku lämmittää ja syöttää pullosta maidon, johon taas menee aikaa. Opeta vauvasi syömään rintamaidon lisäksi tuttelia pullosta heti syntymästä lähtien, pääset paljon helpommalla.
Ja opeta myös koirat siihen että ulos mennään kun sulle sopii, eikä silloin kuin koirille sopii. Kunhan pääsevät sen kolme kertaa ulos, niin hyvä, sama se milloin. imetys kirjoitti:
onnistuu ilman rintakumeja siinä kuin kumien kanssa. Kumeja käytetään silloin jos imetys sattuu ja nännit on rikki. Ja näin käy tosi monelle! Tai jos on matalat rinnanpäät, vauva saa paremmin otteen ja imetys onnistuu alussa paremmin. Eli kannattaa ostaa rintakumit.
En tajunnut mitä tarkoitat... "aloitan imetyksen" meinaatko vielä aloittaa imetyksen kun vauvasi on 2 kk ?? :)Sorry, kirjoitin hiukan omituisesti. Tarkoitin että jos aloittaisin imetyksen tai jotain sellaista... (olen siis imettänyt koko ajan). Joo kumeja käytetään jos imetys sattuu ja usein se alussa sattuukin mutta itse en ole tarvinnut kumeja.
- vain, mutta
tuota noin... kirjoitti:
rintapumppu on ihan hyvä olla olemassa, itse tarvin sen heti kun tulin sairaalasta, maidon pakkautumisen vuoksi.
Mutta että pumppaisit maidon koirien ulkoilutuksen takia? Kyllä saa mun mielestä koirat oottaa ulkoiluaan niin kauan kun vauva on imemässä. Vauva tavallaan pantais tärkeydessä huonompaan asemaan kuin koirat, voi oksetus!!!
Joutuisit ekaksi pumppaamaan johon menee aikaa, sit joku lämmittää ja syöttää pullosta maidon, johon taas menee aikaa. Opeta vauvasi syömään rintamaidon lisäksi tuttelia pullosta heti syntymästä lähtien, pääset paljon helpommalla.
Ja opeta myös koirat siihen että ulos mennään kun sulle sopii, eikä silloin kuin koirille sopii. Kunhan pääsevät sen kolme kertaa ulos, niin hyvä, sama se milloin.oletko itse hieman tyhmä?? Tottakai jos vauvalla on nälkä niin en kesken imetyksen lähde koiriani ulos viemään, mutta ei vauva ole 24/7 siinä tissillä imemässä. Ja esim jos vauva on nukkumassa kun mulla mahdollisuus päästä koirien kans ulos niin sitten lähden ja mies hoitaa vauvan ja jos vauva herää niin ruokkii sen myös.
Ja tiedoksesi, että olen opettanutkin viemään koirani ulos silloin kun minulle sopii ja on tietyt ajat milloin vien, turhaan tulet tänne arvostelemaan ja itkemään, kun et tiedä elämästäni tai koiristani mitään. - tietääkseni
Vivian-70 kirjoitti:
vauvatkin kasvavat, jolloin kyllä kerkeävät tajuta jotain mobilesta, kunnes poistetaan käytöstä. Eihän se pakollinen hankinta todellakaan ole, mutta sainpa ilmatteeks niin otinpa sitten :)
- nyt ollut
vain, mutta kirjoitti:
oletko itse hieman tyhmä?? Tottakai jos vauvalla on nälkä niin en kesken imetyksen lähde koiriani ulos viemään, mutta ei vauva ole 24/7 siinä tissillä imemässä. Ja esim jos vauva on nukkumassa kun mulla mahdollisuus päästä koirien kans ulos niin sitten lähden ja mies hoitaa vauvan ja jos vauva herää niin ruokkii sen myös.
Ja tiedoksesi, että olen opettanutkin viemään koirani ulos silloin kun minulle sopii ja on tietyt ajat milloin vien, turhaan tulet tänne arvostelemaan ja itkemään, kun et tiedä elämästäni tai koiristani mitään.se mitä tarkoitin...en luullut että KESKEN imetyksen lähdet koiria viemään!
Tarkoitin että et ole imetysaikaan vauvasi luona, vaan koiria ulkoiluttamassa!!! Niinhän tuossa kerroit! Kyllä se vauva pitää laittaa ykkösasemaan, kaikki muu saa odottaa tai jäädä...
Ajan myötä opit tuntemaan vauvasi ja tiedät minkä aikaa voit olla pois. Mutta alussa vauva melkein asuu tissillä etkä voi mitään aikatauluja suunnitella, tai voit suunnitella, eri asia onnistuuko toteuttaminen. Vauva määrää tahdin, halusit tai et. Silloin kun vauva nukkuu, sulla on tuhat ja yksi asiaa hoidettavana. Pumppaus ja pullojen pesu on ihan turha lisä niihin hommiin. Omasta hygieniasta huolehtiminenkin vie synnytyksen jälkeen oman aikansa, pistä se mies hoitaa ne koirat ja hoida itses ja vauvas ensisijaisesti. - mutta kun
nyt ollut kirjoitti:
se mitä tarkoitin...en luullut että KESKEN imetyksen lähdet koiria viemään!
Tarkoitin että et ole imetysaikaan vauvasi luona, vaan koiria ulkoiluttamassa!!! Niinhän tuossa kerroit! Kyllä se vauva pitää laittaa ykkösasemaan, kaikki muu saa odottaa tai jäädä...
Ajan myötä opit tuntemaan vauvasi ja tiedät minkä aikaa voit olla pois. Mutta alussa vauva melkein asuu tissillä etkä voi mitään aikatauluja suunnitella, tai voit suunnitella, eri asia onnistuuko toteuttaminen. Vauva määrää tahdin, halusit tai et. Silloin kun vauva nukkuu, sulla on tuhat ja yksi asiaa hoidettavana. Pumppaus ja pullojen pesu on ihan turha lisä niihin hommiin. Omasta hygieniasta huolehtiminenkin vie synnytyksen jälkeen oman aikansa, pistä se mies hoitaa ne koirat ja hoida itses ja vauvas ensisijaisesti.on semmoinenkin juttu olemassa, että mieheni ei koiria hoida sen enempää kuin käyttää ulkona aamulla ennen töihin lähtöä, että minä saan nukkua ja tai jos vauva herää niin imetän. Ja olenkin alusta asti tehnyt selväksi, ettei tarvitse minun koiria ruveta hoitamaan, kun sain sillä ehdolla koirani ottaa, että hoidan itse. Haluan kumminkin itsekin päästä päivittäin kunnon happihyppelylle, jotta samalla saan sitten karistettua ylimääräisiä kiloja, jotka ei lähde synnytyksessä. Ja kyllä mieskin voi pestä pulloja ja steriloida jne.
Ehkä olen suurimman osan mielestä itsekäs, mutta koirani ovat minulle yhtä rakkaita enkä halua/aio laiminlyödä niitä, ihme kun kaikilla melkein on tyyliin asenne, että kaikki muu PITÄÄ hylätä ja unohtaa kun vauva tulee. (en nyt väitä että sulla on sellainen asenne) Noh, meitä on joka lähtöön - raasua...
mutta kun kirjoitti:
on semmoinenkin juttu olemassa, että mieheni ei koiria hoida sen enempää kuin käyttää ulkona aamulla ennen töihin lähtöä, että minä saan nukkua ja tai jos vauva herää niin imetän. Ja olenkin alusta asti tehnyt selväksi, ettei tarvitse minun koiria ruveta hoitamaan, kun sain sillä ehdolla koirani ottaa, että hoidan itse. Haluan kumminkin itsekin päästä päivittäin kunnon happihyppelylle, jotta samalla saan sitten karistettua ylimääräisiä kiloja, jotka ei lähde synnytyksessä. Ja kyllä mieskin voi pestä pulloja ja steriloida jne.
Ehkä olen suurimman osan mielestä itsekäs, mutta koirani ovat minulle yhtä rakkaita enkä halua/aio laiminlyödä niitä, ihme kun kaikilla melkein on tyyliin asenne, että kaikki muu PITÄÄ hylätä ja unohtaa kun vauva tulee. (en nyt väitä että sulla on sellainen asenne) Noh, meitä on joka lähtöönei millään pahalla mutta voisit harkita alkuun jotain ihmistä ulkoiluttamaan koiriasi. Vaikka koirista pidänkin, en ikinä, ikinä ottaisi kahta koiraa samaan syssyyn vastasyntyneen kanssa, siinä kärsii koirat, vauva ja sinä itse, väsytät itseäsi turhalla touhulla. Olet varmasti kipeäkin synnytyksen jälkeen, happihyppely ei ehkä suju tuosta vaan.
Tai toivottavasti asut niin että voit pelkällä oven avauksella päästää koirat tarpeilleen.
Minä todellakin olen niin itsekäs että asetan vauvani ihan kaiken edelle, kaikki muu tulee sitten myöhemmin, ei tarkoita että hylkäisin lopullisesti. Vauvan ensimmäiset viikot on kaikkein tärkeimmät, silloin vauvasi tarvitsee sinua 24/7. - huhhuh,
raasua... kirjoitti:
ei millään pahalla mutta voisit harkita alkuun jotain ihmistä ulkoiluttamaan koiriasi. Vaikka koirista pidänkin, en ikinä, ikinä ottaisi kahta koiraa samaan syssyyn vastasyntyneen kanssa, siinä kärsii koirat, vauva ja sinä itse, väsytät itseäsi turhalla touhulla. Olet varmasti kipeäkin synnytyksen jälkeen, happihyppely ei ehkä suju tuosta vaan.
Tai toivottavasti asut niin että voit pelkällä oven avauksella päästää koirat tarpeilleen.
Minä todellakin olen niin itsekäs että asetan vauvani ihan kaiken edelle, kaikki muu tulee sitten myöhemmin, ei tarkoita että hylkäisin lopullisesti. Vauvan ensimmäiset viikot on kaikkein tärkeimmät, silloin vauvasi tarvitsee sinua 24/7.mistä teitäkin löytyy oikeesti!! Koirani olivat mulla jo ennenkuin edes tulin raskaaksi. Ja mieheni jää kyllä isyyslomalle, joten ne ensimmäiset viikot kyllä mennään niinkuin mennään ja totutellaan. Ja katsos nykyään on mahdollista myös isän kasvattaa lasta, jopa ihan vauvan syntymästä lähtien. Ja turhaan sinä raasuttelet siinä, katsos kun tiedän monia muitakin äitejä, joilla on myös koiria yhtäaikaa hoidettavana ja osa on jopa yksinhuoltajia. Minä en ainakaan aijo olla 24/7 sisällä, kun olen tervehtynyt sairaalasta päästyäni. Mutta turhaanpa me tässä keskustelemme ja väittelemme asiasta, koska tässä ei päästä yhteisymmärrykseen koskaan.
- aggressio?
huhhuh, kirjoitti:
mistä teitäkin löytyy oikeesti!! Koirani olivat mulla jo ennenkuin edes tulin raskaaksi. Ja mieheni jää kyllä isyyslomalle, joten ne ensimmäiset viikot kyllä mennään niinkuin mennään ja totutellaan. Ja katsos nykyään on mahdollista myös isän kasvattaa lasta, jopa ihan vauvan syntymästä lähtien. Ja turhaan sinä raasuttelet siinä, katsos kun tiedän monia muitakin äitejä, joilla on myös koiria yhtäaikaa hoidettavana ja osa on jopa yksinhuoltajia. Minä en ainakaan aijo olla 24/7 sisällä, kun olen tervehtynyt sairaalasta päästyäni. Mutta turhaanpa me tässä keskustelemme ja väittelemme asiasta, koska tässä ei päästä yhteisymmärrykseen koskaan.
Oletko joku kiukkuinen teiniäiti?
Koira on pelkkä koira, lapsi mittaamattoman arvokas..
Mene vaan heti synnäriltä happihyppelylle, toivottavasti ei tuu paljon tikkejä... :) - Vivian-
tietääkseni kirjoitti:
vauvatkin kasvavat, jolloin kyllä kerkeävät tajuta jotain mobilesta, kunnes poistetaan käytöstä. Eihän se pakollinen hankinta todellakaan ole, mutta sainpa ilmatteeks niin otinpa sitten :)
Tarkoitin että ei sitä tarvitse etukäteen VÄLTTÄMÄTTÄ hankkia. Voi hankkia myöhemminkin, koska on paljon tärkeämpiäkin ostettavia. Vastasyntyneyt ei ymmärrä mobilesta mitään.
- tuo toinen..
huhhuh, kirjoitti:
mistä teitäkin löytyy oikeesti!! Koirani olivat mulla jo ennenkuin edes tulin raskaaksi. Ja mieheni jää kyllä isyyslomalle, joten ne ensimmäiset viikot kyllä mennään niinkuin mennään ja totutellaan. Ja katsos nykyään on mahdollista myös isän kasvattaa lasta, jopa ihan vauvan syntymästä lähtien. Ja turhaan sinä raasuttelet siinä, katsos kun tiedän monia muitakin äitejä, joilla on myös koiria yhtäaikaa hoidettavana ja osa on jopa yksinhuoltajia. Minä en ainakaan aijo olla 24/7 sisällä, kun olen tervehtynyt sairaalasta päästyäni. Mutta turhaanpa me tässä keskustelemme ja väittelemme asiasta, koska tässä ei päästä yhteisymmärrykseen koskaan.
haluaa vain tahallaan haastaa riitaa. Minusta on hienoa, että hoidat ja jaksat välittää koiristasi, vaikka vauva onkin syntynyt. Valitettavan moni luulee, että koiran voi ottaa hellittäväksi ja se menee roskakoriin, heti kun mielenkiinto loppuu. Kyllä koira on elollinen ja tunteva olento siinä missä ihminenkin.
Eihän se nyt tarkoita, että koirat menisivät lapsen edelle, jos lähdet lenkille silloin kun lapsi nukkuu?! Haloo. Kotonako sinun pitäisi istua ja mässätä ja lihota sohvalla seuraavan vuoden ajan, jos pikkuinen nyt kuitenkin haluisi tissille. Ainakin ensimmäisten kuuukausien aikana vauva herää milloin sattuu, eikä siihen voi tarkkaan varautua. Kyllä vauvakin on tyytyväisempi, kun äidilläkin on elämässä jotain muutakin sisältöä. Äiti jaksaa paremmin vauvankin kanssa, kun käy välillä happihyppelyllä.
Kummallista porukkaa täällä suomi24 palstoilla kyllä pyörii. Ihan kuin tässäkin olisi sanottu, että en voi aina imettää, kun täytyy päästä baariin ryyppäämään. - samaa mieltä
tuo toinen.. kirjoitti:
haluaa vain tahallaan haastaa riitaa. Minusta on hienoa, että hoidat ja jaksat välittää koiristasi, vaikka vauva onkin syntynyt. Valitettavan moni luulee, että koiran voi ottaa hellittäväksi ja se menee roskakoriin, heti kun mielenkiinto loppuu. Kyllä koira on elollinen ja tunteva olento siinä missä ihminenkin.
Eihän se nyt tarkoita, että koirat menisivät lapsen edelle, jos lähdet lenkille silloin kun lapsi nukkuu?! Haloo. Kotonako sinun pitäisi istua ja mässätä ja lihota sohvalla seuraavan vuoden ajan, jos pikkuinen nyt kuitenkin haluisi tissille. Ainakin ensimmäisten kuuukausien aikana vauva herää milloin sattuu, eikä siihen voi tarkkaan varautua. Kyllä vauvakin on tyytyväisempi, kun äidilläkin on elämässä jotain muutakin sisältöä. Äiti jaksaa paremmin vauvankin kanssa, kun käy välillä happihyppelyllä.
Kummallista porukkaa täällä suomi24 palstoilla kyllä pyörii. Ihan kuin tässäkin olisi sanottu, että en voi aina imettää, kun täytyy päästä baariin ryyppäämään.sun kanssasi. Sitä pitäs joidenkin mielestä hylätä ihan kaikki muu ja kytätä sisällä koko ajan, jos vauva sattuu heräämään tms, isähän ei missään nimessä voi/saa lasta hoitaa :D se on jännä juttu ja tottahan sitten kun vauva jonkinlaisen rytmin saa niin sen mukaan sitten pyrin hoitamaan kaiken muun. Tää suomi24 on täynnä jotai ihme hörhöjä ja riidanhaastajia, kiva huomata että löytyy myös niitä ihan tavallisiakin :)
- näinhän se
Vivian- kirjoitti:
Tarkoitin että ei sitä tarvitse etukäteen VÄLTTÄMÄTTÄ hankkia. Voi hankkia myöhemminkin, koska on paljon tärkeämpiäkin ostettavia. Vastasyntyneyt ei ymmärrä mobilesta mitään.
on :)
- ajattelin minäkin
tuo toinen.. kirjoitti:
Kummallista porukkaa täällä suomi24 palstoilla kyllä pyörii. Ihan kuin tässäkin olisi sanottu, että en voi aina imettää, kun täytyy päästä baariin ryyppäämään.ennenkuin lapsi syntyi, että lähden lenkille joka päivä ja otan omaa aikaa. Että lähden sinne ja tänne, ja isi jää hoitamaan...
No ei mennyt ihan niin. Luulen että jokainen äidonvaistot omaava haluaa hoitaa lastaan mahdollisimman paljon, huolehtia siitä että vauvalla on kaikki hyvin 24/7. Synnytyksen jälkeen hormonit pitää huolen siitä, että äiti pysyy vauvan luona, myöhemmin on muiden aika hoitaa. Vauva on vain hetken vastasyntynyt.
Lenkillä käyn edelleen vauvan kanssa, no meitä on joka lähtöön... - meitä..
ajattelin minäkin kirjoitti:
ennenkuin lapsi syntyi, että lähden lenkille joka päivä ja otan omaa aikaa. Että lähden sinne ja tänne, ja isi jää hoitamaan...
No ei mennyt ihan niin. Luulen että jokainen äidonvaistot omaava haluaa hoitaa lastaan mahdollisimman paljon, huolehtia siitä että vauvalla on kaikki hyvin 24/7. Synnytyksen jälkeen hormonit pitää huolen siitä, että äiti pysyy vauvan luona, myöhemmin on muiden aika hoitaa. Vauva on vain hetken vastasyntynyt.
Lenkillä käyn edelleen vauvan kanssa, no meitä on joka lähtöön...on joka lähtöön, myös niitä, jotka heti laitokselta kotiuduttaan voivat lähteä muutaman minuutin lenkille koiran kanssa.
- ihmeen takia
meitä.. kirjoitti:
on joka lähtöön, myös niitä, jotka heti laitokselta kotiuduttaan voivat lähteä muutaman minuutin lenkille koiran kanssa.
pitäisi maitoa pumpata pulloon jos äiti on poissa vain "muutaman minuutin"...? Eikö tutteli riitä varajuomaksi?
Voi hyvä isä nähköön näitä uusavuttomia nykynuoria... - nyt..
ihmeen takia kirjoitti:
pitäisi maitoa pumpata pulloon jos äiti on poissa vain "muutaman minuutin"...? Eikö tutteli riitä varajuomaksi?
Voi hyvä isä nähköön näitä uusavuttomia nykynuoria...sitten vielä syyllistetään siitäkin, että haluaa lapsen saavan pelkkää rintamaitoa?! Eikö mikään kelpaa?
- miten homma
nyt.. kirjoitti:
sitten vielä syyllistetään siitäkin, että haluaa lapsen saavan pelkkää rintamaitoa?! Eikö mikään kelpaa?
toimii parhaiten... Ei kukaaan halua syyllistää, rintamaito toki paras...
Mieti nyt tätä: syötät lapsen, siihen voi mennä kauan vastasyntyneen ollessa kyseessä. Sitten pumppaat rinnat, niinkö? Aikaa kuluu täysistä rinnoista ehkä puoli tuntia pumppaukseen.
Jäähdytät maidon, pullotat sen ja lähdet koirien kans ulos, tulet muutaman minuutin (puolen tunnin jos ajattelet koiriasi)kuluttua takaisin... vauva nukkuu tai ei nuku.
Kannattaisiko vaan sännätä ulos heti kun vauva syötetty, kuivitettu ja nukkuu... kerkeät todennäköisemmin kotiin ennen vauvan seuraavaa nälkää..
En tiedä, mutta meidän vauvan kans oli niin kiirus alussa, että hyvä jos ehdin itse syömään... ja se on tärkeää maidon tuotannon kannalta... Toki tilanne rauhoittuu mitä vanhemmaksi vauva kasvaa.
No, vauvan ei tarvinnutkaan itkeä koskaan... - on kyllä..
miten homma kirjoitti:
toimii parhaiten... Ei kukaaan halua syyllistää, rintamaito toki paras...
Mieti nyt tätä: syötät lapsen, siihen voi mennä kauan vastasyntyneen ollessa kyseessä. Sitten pumppaat rinnat, niinkö? Aikaa kuluu täysistä rinnoista ehkä puoli tuntia pumppaukseen.
Jäähdytät maidon, pullotat sen ja lähdet koirien kans ulos, tulet muutaman minuutin (puolen tunnin jos ajattelet koiriasi)kuluttua takaisin... vauva nukkuu tai ei nuku.
Kannattaisiko vaan sännätä ulos heti kun vauva syötetty, kuivitettu ja nukkuu... kerkeät todennäköisemmin kotiin ennen vauvan seuraavaa nälkää..
En tiedä, mutta meidän vauvan kans oli niin kiirus alussa, että hyvä jos ehdin itse syömään... ja se on tärkeää maidon tuotannon kannalta... Toki tilanne rauhoittuu mitä vanhemmaksi vauva kasvaa.
No, vauvan ei tarvinnutkaan itkeä koskaan...jo lapsi, että tiedän ihan hyvin miten homma menee. Sanoin, että laitokselta tulon jälkeen ulkoiluun voi mennä muutama minuutti. Kun itse on toipunut kunnolla synnytyksestä, voi lenkillä vierähtää hyvin tunti. Maitoa saan helposti pumpattua pakasteen täyteen, ei ole ongelma.
Ja en edes ole tuo alkuperäinen, joka puhui koiran kanssa ulkoilusta, vaan tulin vain tähän keskusteluun puolustaakseni häntä, kun aika epäreilusti kimppuun hyökättiin. Annetaanpas nyt olla, muut voi minun puolesta vaikka homehtua sinne sohvalle ja antaa isän pitää lasta sylissä ensimmäisen kerran sitten vaikka 1v. synttäreillä.:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie4146813Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta924362Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1044348Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom473704Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole1373668Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava1583667Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut2483579Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi413133Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a143094Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1162860