raha ei riitä känniin pääsemiseen...

hittooo,,

okeih eli oon työttymyysturvalla elävä ja sen verran paljon tarvii juomaa et saa kännin et tulee rahaa vastaan...on vähän outo tilanne..

10

699

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nähty on

Rahasta se ei ole kiinni, kunhan perehtyy alan salaisuuksiin. Sodanjälkeenkin oli paljon alkoholisteja eikä ollut rahasta tietoakaan.

• häh?

voitko kertoo

• ---+
        häh? kirjoitti:

voitko kertoo

Sen halvemmalla et nuppiasi sekaisin saa.
        Kiljulla tosin pikkuaivot lahoavat, ja tilalle tulee köpöttävä katkokävely selvänäkin.
        Rollaattori valmiina terkkarista haettuna kämpän nurkassa ei olisi pahitteeksi.
        Vuosia kiljua käyttäneet tarvitsevat sitä, loppuikänsä.

• että raha ei

riitä känniin. Katos kun jotkut yhtä juopot haluais olla raittiina.
      Tai sitten mene töihin ja juo työpaikka, niin saat lopareilla kunnon kännin.

• Näin on.

Ellet muuta rajoituskeinoa viinan juonnille saa, kuin sen, että "rahat ei riitä", niin HYVÄ NIIN.
        Olet vielä alkutekijöissä...

• Jos raha ei riitä kunnon känniin, et ole saanut arvojasi oikeaan järjestykseen. Arvostat muita asioita enemmän kuin känniin pääsyä, tai väärä ylpeys estää sinua hankkimasta rahaa siihen. Sinulla on ehkä perhe, joka kuluttaa viinakelpoista rahaa, oma asunto, auto, tietokone tms. realisoimiskelpoista omaisuutta. Maksat ehkä yhtiövastiketta, vuokraa, sähkölaskuja, puhelinlaskuja, tv-lupaa, veroja tms. joihin hukatulla rahalla saisi runsaasti makeaa viinaa. Olet ehkä tuhlannut rahaa ruokaan, alkoholittomaan juomaan, vaatteisiin, kenkiin, verhoihin, mattoihin tai muuhun toisarvoiseen jollaiseen oikea juoppo ei ikinä hairahtuisi.

Sinulla saattaisi olla vaikka luottoa jossakin pankissa, tai pikalainayhtiössä, kenties useammassakin. Oletko käynyt ne kaikki läpi ja nostanut jokaisen mahdollisen killingin?

Oletko lainannut ystäviltäsi, omaisiltasi, muilta sukulaisiltasi kaiken mahdollisen? Vanhemmillasi, jos he vielä elävät, saattaa olla panttaamatonta omaisuutta! Väärä ylpeys estää monia menemästä sossun luukulle vaatimaan rahaa lasten ruokaan.

Mahdollisuuksia on paljon! Itse asiassa kenenkään ei ole pakko kitua selvin päin ellei itse halua. Toivottavasti edes joku eo. neuvoista auttaa sinua.

• Allekirjoittaa Tentströmin kirjoituksen, eihän alkoholisti tarvitse rahaa, no ehkä 5-10 euroa, sillä saa jo koneen käyntiin ja vilkas, nerokas ajatusmaailma keksii kaiken mahdollisen taivaan ja maan välillä mistä saa rahaa tai lisää juomista. Olin näköjään itse unohtanut näin lyhyessä ajassa että miten minä oikein rahoitin juomiseni? Vastaus löytyi sinun teksistäsi. Kiitoksia muistin virkistyksestä! :)

• on jo

löytänyt nykyiset juovat nuoret ?
      mites teistä juoppoja saa, kun ei alkeita osaa?
      juopolle on tärkeintä vaan juoman saanti ja juominen. ei muu.
      usko se niin kuolet nuorena mutta kauan eläneenä.

• vastaus.

Tee kotiviiniä. Alkuinvestointeihin ei mene montaa kymppiä. Saavi, vesilukko, ominaispainomittari siiviläpussi, lappo.

Noin kympillä saa kaupasta viinitarvikesatsin, sen päälle 4-5 kiloa tavallista sokeria. Kun tekee huolellisesti ohjeiden mukaan, saa 20 litraa ihan hyvää viintä.

Joku selitti tuolla jotain kiljusta, se vähän eri asia, noissa kaupan vviinipaketeissa hyvät desinfiointiaineet, kirkastimet jne. Kannattaa mieluummin tehdä jotain muuta kuin pika viiniä, parempi maku kun käyttää pari viikkoa.

Mulla on useampi tonkka, yksi käy, toinen selkeytyy ja kolmas on lappoamista varten. Ihan hyvin pysyy kännissä, vaikka ei vuosikausiin ole saanut edes työmarkkinatukea. Juopotteluun menee kuussa vähemmän rahaa kuin ruokaan tai tupakkaan. Juon joka päivä, Joskus lärvit, yleensä vaan pöhnät, että nukahtaa illalla.

• Näin on.

Kerää ensin omasta kämpästäsi, sitten ympäristöstä.
        Kyllä niillä löydöillä yhden patterin aina ensi hätään ostaa...ja sitten riittääkin mielikuvitusta, miten jatkaa.
        HÖH.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3263
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2945
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2212
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1655
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1544
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1497
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      18
      1395
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1351
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1325
    10. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1268
    Aihe