Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Heikot lantionpohjan lihakset..

pilvi00

Heippa!

Onko täällä muita, jotka kärsivät heikoista lantionpohjan lihaksista? Omat ko. lihakseni tuntuivat menevän ihan rapakuntoon raskauden aikana. Raskauteni oli kyllä lihaksia kovasti rasittava, sillä kannoin kaksospoikia masussani viimeisille viikoille asti ja synnytin alakautta kummankin...
Mutta mutta. Pojat ovat nyt kohta 2,5 vuotiaita ja lihakseni ovat edelleen aivan onnettomat kaikesta treenaamisesta huolimatta. Olen aika masentunut asiasta, vaikuttaa niin moneen asiaan. Seksi ei todellakaan tunnu entiseltään, välillä se ei tunnu yhtään missään...nautin kyllä kovasti siitä puuhasta ja laukeankin helposti, mutta ihan muilla kuin "perinteisillä " konsteilla. Olen aina ollut kovin lii-kunnallinen ja hyvässä kunnossa, mutta nyt tuntuu, että tämä osa kroppaani on aivan eri paria muun kehon kanssa. Olen muuten mielestäni todella hyvässä kunnossa ja lihaskuntokin on hyvä. Mutta perusjumpassakin hyppelyiden aikana on jatkuvasti tunne, että alapää tipahtaa justiinsa lattial-le...Ennen olen juossut ja suunnistanut pitkin metsiä ongelmitta, mutta nyt juokseminen tasaisella tielläkin on vastenmielistä. Siis kaiken kaikkiaan tuntuu, että tämä juttu rajoittaa mun elämää aivan hulluna. Itsetunnonkin päälle ottaa aika lailla, harmittaa miehenikin puolesta, tuskin tuotan hänelle kauheeta fyysistä nautintoa rakastellessa, vaikka tykkääkin touhusta ja laukeaa aika helpolla...

Onko täällä siis ketään kohtalotovereita. Treenin puute ei ole mielestäni syy asiaan, sillä olen käy-nyt tämän vaivan takia useamman kerran fysioterapeutillakin, mutta tuntuu, että treeni ei vain tuota tulosta...oon aika epätoivoinen. Onko kukaan kärsinyt moisesta ongelmasta ja saanut asian hoidet-tua jotenkin kuntoon...

Kiitos kaikista vastauksista!

12

3840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B-A

      Hei!
      Oletko kokeillut vatsatanssia liikuntamuotona. Itse olen saanut sen ansiosta hyvät lantionpohjalihakset. Laji on kyllä vaikein mitä ikinä olen harrastanut, mutta kun sitkeydellä pääsee jyvälle niin palkintona ovat hyvät ja hallittavat lihakset.

      • kuukautiskupppi

        Heippa,
        Oli pakko laittaa viestiä sillä itellä sama homma, nyt olen kokeillut sitkaasti puoli vuotta kuukautiskuppia, jossa tarvitaan lantiopohjalihaksia. Nyt ekaa kertaa voi päivälläkin kuppia käyttää, puoli vuotta meni ja vielä harjoituksia tarttee tehä.
        Tähän asti olen yöllä käyttänyt ja illalla kotona.
        Suosittelen kokeilemista :D


      • kupista
        kuukautiskupppi kirjoitti:

        Heippa,
        Oli pakko laittaa viestiä sillä itellä sama homma, nyt olen kokeillut sitkaasti puoli vuotta kuukautiskuppia, jossa tarvitaan lantiopohjalihaksia. Nyt ekaa kertaa voi päivälläkin kuppia käyttää, puoli vuotta meni ja vielä harjoituksia tarttee tehä.
        Tähän asti olen yöllä käyttänyt ja illalla kotona.
        Suosittelen kokeilemista :D

        sama ongelma täällä kuin alkuperäisellä eli 1.5 vuotta synnytyksestä ja lantionpohjalihakset on vain kadonneet jonnekin

        millainen kuppi kannattaa hankkia? Tampoonit kun ei pysy lihasten puuttuessa ja lapsia vielä suunnitteilla, joten treenit pitäisi saada kuntoon vielä kun ehtii
        t: 40v


      • kuukautiskuppi
        kupista kirjoitti:

        sama ongelma täällä kuin alkuperäisellä eli 1.5 vuotta synnytyksestä ja lantionpohjalihakset on vain kadonneet jonnekin

        millainen kuppi kannattaa hankkia? Tampoonit kun ei pysy lihasten puuttuessa ja lapsia vielä suunnitteilla, joten treenit pitäisi saada kuntoon vielä kun ehtii
        t: 40v

        Kuppia saa hankittua kestovaippakaupoista netistä tilaamalla, minä tein niin, tai sitten apteekista.
        kuukuppikunta.net -katso sieltä lisää infoa tai googleta tuo.
        kuukautiskuppi vaatii myös niitä lihaksia, muutoin valuu alaspäin, mutta yöllä pitämällä ja yrittämällä pitää sitä ylhäällä olen saanut vahvistettua lihaksistoa.
        Tuolta sivulta löytyy tietoa lantipohjalihasten kuntouttamisesta.


    • 4:n äiti

      Oletko treenannut jonkun apuvälineen kanssa vai ilman? Mulla oli kolmannen lapsen jälkeen lantionpohjalihakset tosi huonossa kunnossa. Kun ostin kuukautiskupin, huomasin, että emättimeeni mahtuisi vaikka teemuki. ;) Kävin ostamassa Instrusta lantionpohjalihasjumppaan tarkoitetut kuulat. Niillä treenaamalla sain lihakset siihen kuntoon, että enää ei alapäässä hölsky eikä tule pissat housuun kun aivastan. Ja nyt osaan jännittää oikeita lihaksia myös silloin kun kuulat eivät ole käytössä.

      • pilvi00

        Hei ja kiitos vastauksesta!

        Harmi, että olet kärsinyt samasta vaivasta kuin minäkin, mutta ihanaa kuulla muilta, että tässä on jotain toivoakin saada lihakset kuntoon. Minullakin on ollut jossain vaiheessa käytössä instrun kuulat, mutta jostain syystä asiaan perehtynyt ja pitkään alalla toiminut fysiterapeuttini ei suositellu minulle noiden kuulien käyttöä lainkaan. Hän oli sitä mieltä, että jos lihakset ovat kovin heikossa kunnossa, kuulat saattavat vain venyttää lihaksia entisestään ja saavat ne jotenkin ylikuormittumaan. Olen siis saanut ohjeeksi jumpata lihaksiani muilla konstein, mutta välillä tuntuu, että mitään tulosta ei tule...

        Kuinka sinä tereenasit noilla kuulilla, makuullan vai seisallaan ja kuinka suuria painoja käytit? Meilä on ilmeisesti aivan samanlaiset kuulat kummalakin.

        oliko sulla tosiaan alapäässä sellainen tunne, että paikat suorastaan hölskyvät esim. jumpatessa vai kuinka kuvailisit tilannetta. Itselläni on todellakin sellainen olo, että paikat ovat jotenkin "irti" ja liikkuvat sisälläni..aika kaameeta ja elämää rajoittavaa. Kuinka kauan sinulla on synnytyksestä? Minulla synnytyksestä on aikaa 2,5 vuotta ja fysioterapeuttini sanoi, että se on vielä lyhyt aika. Eli vielä jotain toipumista voisi tapahtua luonnostaankin, vaikka kuulostaakin aika uskomattomalta.

        Kiitos jos etukäteen vastauksistasi!


      • kuukautiskuppi
        pilvi00 kirjoitti:

        Hei ja kiitos vastauksesta!

        Harmi, että olet kärsinyt samasta vaivasta kuin minäkin, mutta ihanaa kuulla muilta, että tässä on jotain toivoakin saada lihakset kuntoon. Minullakin on ollut jossain vaiheessa käytössä instrun kuulat, mutta jostain syystä asiaan perehtynyt ja pitkään alalla toiminut fysiterapeuttini ei suositellu minulle noiden kuulien käyttöä lainkaan. Hän oli sitä mieltä, että jos lihakset ovat kovin heikossa kunnossa, kuulat saattavat vain venyttää lihaksia entisestään ja saavat ne jotenkin ylikuormittumaan. Olen siis saanut ohjeeksi jumpata lihaksiani muilla konstein, mutta välillä tuntuu, että mitään tulosta ei tule...

        Kuinka sinä tereenasit noilla kuulilla, makuullan vai seisallaan ja kuinka suuria painoja käytit? Meilä on ilmeisesti aivan samanlaiset kuulat kummalakin.

        oliko sulla tosiaan alapäässä sellainen tunne, että paikat suorastaan hölskyvät esim. jumpatessa vai kuinka kuvailisit tilannetta. Itselläni on todellakin sellainen olo, että paikat ovat jotenkin "irti" ja liikkuvat sisälläni..aika kaameeta ja elämää rajoittavaa. Kuinka kauan sinulla on synnytyksestä? Minulla synnytyksestä on aikaa 2,5 vuotta ja fysioterapeuttini sanoi, että se on vielä lyhyt aika. Eli vielä jotain toipumista voisi tapahtua luonnostaankin, vaikka kuulostaakin aika uskomattomalta.

        Kiitos jos etukäteen vastauksistasi!

        Hei,
        Noita kuulia saa ostaa mös netistä kestovaippa-aiheisista nettiputiikeista, löytyiskö sieltä myös ohjeita - pitääpä miettiä itsekin noita kuulia, kiitos vinkistä!


    • maksaa

      oriolasta tilattuna 30 euroa ja mainostavat, että 6 minuuttia päivässä riittää.

    • jos ylettömästi jumppaa...

      Aina se vaan ei auta.
      Mulle tehtiin julkisella puolella korjausleikkaus.
      Mee vaikka tk-lääkärille ja kerro ongelmastas ja pyydä lähete gynepolille.

      • pilvi00

        Hei sinä korjausleikkauksessa käynyt!

        Kertositko hieman lisää omasta tilanteestasi, kuinka huonossa kunnossa lihaksesi olivatja kuinka ne oireilivat? Olitko käynyt mittaamassa puristusvoimaa fysioterapeutilla, millaisia tuloksia sait?

        Entäpä tämä operaatio, oletko ollut tyytyväinen tulokseen ja kuinka kauan toipuminen kestää?

        Suuresti kiitollinen vastauksista!


      • riittävän huonossa
        pilvi00 kirjoitti:

        Hei sinä korjausleikkauksessa käynyt!

        Kertositko hieman lisää omasta tilanteestasi, kuinka huonossa kunnossa lihaksesi olivatja kuinka ne oireilivat? Olitko käynyt mittaamassa puristusvoimaa fysioterapeutilla, millaisia tuloksia sait?

        Entäpä tämä operaatio, oletko ollut tyytyväinen tulokseen ja kuinka kauan toipuminen kestää?

        Suuresti kiitollinen vastauksista!

        Ja tuntui, että housuissa on jotain ylimääräistä. En käynyt missään mittailemassa. Jumppasin tosiaan niin, että oli järjenlähtö lähellä ja varmasti oikein. Sain fysioterapeutilta ohjeet ja mulla oli vagitrim-kuulatkin käytössä. Tiesin, ettei ole oikea homma, koska eka synnytys ei jättänyt tuollaisia vaivoja.
        Menin tk-lääkärille ja sanoin, etten ala elään tällasen alapään kanssa. Se laittoi mut gynepolille siellä lääkäri kattoi alapään ja mut laitettiin leikkausjonoon. Ja leikattiin.
        Ei taittu edes nukuttaa. Pari päivää sairaalassa ja kuukausi kotosalla tekemättä raskaita töitä. Esim lapsia ei saanut nostella, eikä kauppakasseja. Mutta en mä mitenkään kipeä ollut.

        Olen ollut tyytyväinen. Mulle se antoi suorastaan elämän takaisin. Ja itsetunnon.

        En jaksa käsittää, miksi jauhetaan tuosta turhauttavasta jumpasta, kun se ei todellakaan auta kaikkia! Kuinka paljon naiset joutuvatkaan kärsimään ja turhaan.

        Tilaa vaan aika terveyskeskukseen mahdollisimman pian, että lähtee rattaat pyörimään ja saat asian pois päiväjärjestyksestä. Hävetä sun on turha. Osastolla oli vaikka kuin paljon naisia, joilta fiksailtiin paikkoja. Näistä ei vaan kukaan ilkeä puhua. Hirvitti vaan kuunnella, kuinka pahaan kuntoon osa oli turhaa häveliäisyyttään joutunut.

        Niin yksi ehto oli, että leikkausta ei tehdä, jos on vielä lapsia suunnitteilla. Meillä ei ollut. Ja vaikka olisi ollutkin, olisin valehdellut, että ei ole.

        Kerrohan, miten asiasi etenee.


      • vielä tätä
        riittävän huonossa kirjoitti:

        Ja tuntui, että housuissa on jotain ylimääräistä. En käynyt missään mittailemassa. Jumppasin tosiaan niin, että oli järjenlähtö lähellä ja varmasti oikein. Sain fysioterapeutilta ohjeet ja mulla oli vagitrim-kuulatkin käytössä. Tiesin, ettei ole oikea homma, koska eka synnytys ei jättänyt tuollaisia vaivoja.
        Menin tk-lääkärille ja sanoin, etten ala elään tällasen alapään kanssa. Se laittoi mut gynepolille siellä lääkäri kattoi alapään ja mut laitettiin leikkausjonoon. Ja leikattiin.
        Ei taittu edes nukuttaa. Pari päivää sairaalassa ja kuukausi kotosalla tekemättä raskaita töitä. Esim lapsia ei saanut nostella, eikä kauppakasseja. Mutta en mä mitenkään kipeä ollut.

        Olen ollut tyytyväinen. Mulle se antoi suorastaan elämän takaisin. Ja itsetunnon.

        En jaksa käsittää, miksi jauhetaan tuosta turhauttavasta jumpasta, kun se ei todellakaan auta kaikkia! Kuinka paljon naiset joutuvatkaan kärsimään ja turhaan.

        Tilaa vaan aika terveyskeskukseen mahdollisimman pian, että lähtee rattaat pyörimään ja saat asian pois päiväjärjestyksestä. Hävetä sun on turha. Osastolla oli vaikka kuin paljon naisia, joilta fiksailtiin paikkoja. Näistä ei vaan kukaan ilkeä puhua. Hirvitti vaan kuunnella, kuinka pahaan kuntoon osa oli turhaa häveliäisyyttään joutunut.

        Niin yksi ehto oli, että leikkausta ei tehdä, jos on vielä lapsia suunnitteilla. Meillä ei ollut. Ja vaikka olisi ollutkin, olisin valehdellut, että ei ole.

        Kerrohan, miten asiasi etenee.

        Kirjoitit tuolla jossain näin:
        "Minulla synnytyksestä on aikaa 2,5 vuotta ja fysioterapeuttini sanoi, että se on vielä lyhyt aika. Eli vielä jotain toipumista voisi tapahtua luonnostaankin, vaikka kuulostaakin aika uskomattomalta."

        Kyllä se on pitkä aika, varsinkin, jos koko ajan treenaa. Mutta siitähän se fysioterapeutti leipänsä repii, että puhuu paskaa. Ja sitten on niitä, jotka eivät viitsi treenata tai on hirveesti ylipainoa.

        Vajaa vuosi oli kulunut synnytyksestä, kun ite pääsin leikkaukseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe