10-vuotiaat rikolliset vankilaan?

miten meillä?

Mitä mieltä sinä olet:
Voiko 10-vuotias olla rikollinen?
Onko vankila oikea paikka "lapsirikolliselle"?

Englannissa on kuulemma paljon lapsia vankiloissa ja lisää tuomitaan jatkuvasti. 145:ttä lapsivankia kohden kerrottiin jossain vankilassa olevan tasan YKSI sosiaalityöntekijä. Britit kannattavat kovia ja kovempia rangaistuksia rikollisille - myös lapsille.

Pitäisikö käytäntöä muuttaa Englannissa vai ottaa sama malli koko Eurooppaan?

4

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea paikka

10- vuotiaalle, kyllä täytyy muilla keinoilla asiat hoitaa kuntoon.

• penskoille hyvää istua linn...

Siis niin kurittomia että!
        Eilenkin meinasin polttaa hihani kun yks semmonen teletappi alko karjumaan isälleen kaupassa ja huus ku sirkkeli koko sen ajan, kun siellä olin.
        Kiljui jotain peliä tms...puoli tuntia se huusi ku sumusireeni!
        Isä joutais viereiseen koppiin!

• 8xpappa

jo 5-6 vuoden iässä sellaisia tyyppejä jotka pitäis kodista pois viedä,
      vanhemmat sitä varmasti myöhemmin kiittäisivät ja lapset hyökyisivät aikuisena vanhempansa ja osaisivat auttaa kun vanhempien askel hidastuu.,

jo kymppi-ikäisenä niitä on rikollisia

on nähty matkan varrella, lasten kavereissa ja työkaverin lapsissa, kun omat on kasvatettu lähes kolmekymppiseksi.

Aikuiset vain ovat sokeita ja puolustavat lastaan,
      kyllä moni aikuinen katuu mutta se ei auta kun on epäinnostuttu.

(isovanhemmat vielä sokeampia, mutta eiväthän he joudukaan kärsimään enää kauaa,
      heidän kannatta nauttia lapsenlapsistaan se aika kun voivat heitä leluinaan pitää)

Pitäisi huostaan ottaa paljon herkemmin ja selvittää heikoille vanhemmille todellinen tila.

• Jos ekaluokkalainen näyttelee "keskaria" ohi ajaville autoille niin ei voi kuin ihmetellä. Kenen syy, kodin, koulun vai onko vaan niin ilkeä mukula ja kieroutunut ajattelu että panee tekemään tuollaista.

Kyllä kymmenen ikäisissä on jo esim. näpistelijöitä. Kun kotoa ja koulusta annetaan malli että saa tehdä mitä vaan. Ei saa kieltää, mistään muusta nyt puhumattakaan.
        Ja niinkuin sanoit, aikuiset puolustamassa, tottakai.
        Yksi opettaja tuossa joku aika sitten puhui kuinka vaikeaa on tehdä vanhempien kanssa minkäänlaista yhteistyötä. Kun kielteistä palautetta ei lapsesta voi ollenkaan antaa. Heti ollaan open kimpussa, puolustellaan ja vaaditaan selityksiä. Elikkä, lapsi saa tehdä mitä vaan, vanhemmat kyllä puolustaa.

Onko vankila sitten oikea paikka, en tiedä. Mutta jotain pitäis tehdä. Ehkä se vankila opettaisi jotain. Tai ainakin säikäyttäisi vähäksi aikaa.

Pakko kysyä tässä myös, onko oikein että alaikäisiä penskoja hyysätään kun ovat kännissä? Vapaehtoisten Saapas-armeija kulkee ja etsii humalaisia nuoria, kiikuttaa turvaan ja hyssutellään ja hyysätään. Oppivatko nuoret tästä mitään? Ainakin sen että voit örveltää vaikka kuinka, aina tulee joku ja pelastaa. Eikö olis parempi viedä juoppoputkaan ja soittaa aamulla vanhemmat hakemaan kullan muru kotiin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1714
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1222
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      906
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      874
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe