Suunnittelen matkaavani Helsingistä autojunalla kolariin ja siitä omalla autolla eteen päin Kilpisjärvelle ja Trommssaan olisi tarkoitus päätyä.
Onko kellään kokemusta, että millainen tie on talvella.. eli pärjääkö ihan perus vanhemmalla kaaralla kurveissa (ei ole kokemusta vuoristossa ajosta) vai kannattaisko etsiä jotain vaihtoehtoisia kulkuneuvoja? Onko tie kuinka hankalaa?
TALVELLA Kilpisjärveltä Tromssaan
6
2441
Vastaukset
- Kilpisjärven kävijä
Hei. Tie Kilpisjärvelta Skibotteniin on ihan normaali talvinen reitti. Kunnon renkailla ei ole mitään vaikeuksia ajaa.Skibottenista Tromssaan on myös tie hyvä eikä pitäisi olla mitään vaikeuksia ajaa. Jos menet huhtikuun lopulla, niin on melkein kesäkeli. Ainakin pari vuotta sitten.Kevät oli pitemmällä kuin Kilpisjärvellä.
- kesällä kylläkin käynyt
Olen kylläkin ajanut huhti-toukokuussa Norjassa ja ainakin silloin on ihan hyvät kelit ajella. Kilpisjärvi-Skibotn ihan hyvä ajaa. tiet sulat ja siitä lähtien vain paranevat sekä länteen että itään Altaan päin. Kannattaa mennä
- automatkailija
kesällä kylläkin käynyt kirjoitti:
Olen kylläkin ajanut huhti-toukokuussa Norjassa ja ainakin silloin on ihan hyvät kelit ajella. Kilpisjärvi-Skibotn ihan hyvä ajaa. tiet sulat ja siitä lähtien vain paranevat sekä länteen että itään Altaan päin. Kannattaa mennä
Kiitos viestistä ja tiedoista. Pitää vain alkaa suunnitteluhommat
- kuin Varkaudesta....
Joensuuhun ajelis...paitti enemmän tulee kalarekkoja vastaan Kilpisjärventiellä.....
- rajusti
Joskus maaliskuussa käynyt, ja rajalta alkaen Norjassa oli sulatettu tiet suolalla. Meren rannallakin on yleensä lämpöasteita lämpimästä merestä johtuen. Suomalaisella perusvarustuksella pärjää, ellei lumimyrsky yllätä, sitten voi tulla puoli metriä lunta äkkiä. Silloin ei enää kulje kukaan.
ja hyvin selvittiin 15 vuotta vanhalla autolla. ei ollut pahoja mäkiä ja tiet mainiossa kunnossa. suosittelen. valoja ei ole, joten valoisan aikaa kannattaa käyttää matkantekoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892