esikoinen + kestovaipat

..............................

heips. paljonko olette/olitte varanneet kestovaippoja vauvan ekoille kuukausille? ja minkä kokoisia. pienimpiin kestovaippakokoihin vauva ei varmaan kauan mahu? minkälaisia kestovaippoja käytätte? itse olen kiinnostunut siitä kuoriosasta sisävapiasta...
en oikeen vielä tiedä niistä mitään nii sen takia kyselen. äippäpakkauksessa tuli yksi kuori mukana 4 sisävaippaa. paljonko niiden lisäksi mun pitää kestovaippoja hankkia ekapäiville vauvan kanssa.
auttakaa ja antakaa opastusta. kiitos.

3

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväkysymys

      niin, mielestäni se kuori tai hahtuvavillikset on aivan loistava. käytän itse muksulla reilu vuoden tosin jo mut aloitin jo silloin kun harsot ei enää toiminut(vauva liikkuu) niin tsi taskuvaipoilla, erilliset imut esim. harso niin vaipat kuivuu nopeammin kuin paksut all in one vaipat.

      koklaappa harsoo taittelua! ekoiksi vaipoiksi vallanmainio kun ei liiku vielä minnekään ja on edullinen vaihtoehto, saitkin muutaman harson pakkauksessa. sellaisena käytin , kun annoin(1,5kk-) viltinpäällä lattialla makoilla ilman housua niin taittelin vaan harson ettei ihan oo viltit märkinä. harsot kuivuu nopeesti!! eli noin 10harsoo(riippuen millainen kakkakone tulee) per/pv ja jos illalla peset, yöksi laitat kuivumaan niin seuraavana päivänä kuivat.

      • alussa harsoja

        sellaisen kuorivaipan (vai mikä se nyt on nimeltään?) sisällä. Myös Popoliinin vaipat olivat tosi hyviä (kuori imut), mutta niitä en ole löytänyt juuri mistään lisää ja ne kuivuivat hitaasti. Aika alussa aloitin käyttämään myös Ekosetin imuja kuoriosien alla. Ovat hyviä, mutta kuivuvat hitaasti. OLen ommellut myös vanhoista froteepyyhkeistä sisävaippoja. Kannattaa tehdä aika isoja, mutta ohuita. Ovat todella hyviä! Ei muuta kuin pötköksi vaan ja sen verran ompelukoneella kiinni, että pysyvät kasassa.

        Kannattaa kuitenkin hommata myös kertakäyttövaippoja kotiin valmiiksi, sillä alussa vauvan hoidossa on muutenkin niin paljon työtä ja olo voi olla tosi väsynyt, joten kestoilu ei ehkä ihan alussa innosta. Itse kestoilin noin parin viikon kuluttua ja nykyäänkin käytän esim. reissuissa jonkin verran kertakäyttövaippoja, tosin aika vähän.


    • ....

      Niin kuin tuo edellinenkin totesi, ei tosiaan kannata vaatia itseltään liikoja ja alkaa heti ekoilemaan vaippojen kanssa. Kun esikoinen tulossa niin takaan että haluat aluksi mennä sieltä mistä aita on matalin, ja kestoilu (varsinkaan kuori sisävaippa-yhdistelmä) ei todellakaan ole sitä. Ainakaan itselleni ei ollut...
      Mä olin kans tosi innolla kestoilemaan alkamassa, mutta meni varmaan 3 viikkoa ennen kuin kokeilin edes ekaa vaippaa.
      Meillä falskasi ne äitiyspakkauksen vaipat aika pahasti, ja nykyään käytetään vain AIO:ta.
      Jos haluat käyttää pelkästään kestoja, niin ainakin 30 vaippaa tarviit, ellet joka päivä halua pyykätä. Meillä kestoista tulee läpi jos pitää 2 tuntia kauemmin.
      Minä tosin olen kohta entinen kestoilija, poika nyt 3kk ja käytän ne vaipat mitä nyt on, niin kauan kuin mahtuu ja sitten pelkkiä kertakäyttövaippoja. Mä ainakin koen tuon kestoilun aika rasittavana, vaikka innolla siihen olin ryhtymässäkin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2978
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1350
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1218
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      262
      1162
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      961
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      821
    Aihe