Ostaisitko CRD-

vojaakkerin

Haluaisin kommentteja ja kokemuksia Voyagerin 2.5 crd-moottorista. näitten omistajia ei ainakaan palstalla oo näkyny, joten taitaa olla kelpo pelejä ku ei tartte tulla palstalta kyseleen korjausneuvoja yms... :)

kiikaris olis 2001 puoltoistasataa ajettu peli.

17

4755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan heti

makaroonidiisseli pellin alla, ei hyvä...

• spekulaatiota

Aina voi haukkua valmistusmaata mutta se ei oo peruste sille, että se olis jotenkin huono.

• kun se
        spekulaatiota kirjoitti:

Aina voi haukkua valmistusmaata mutta se ei oo peruste sille, että se olis jotenkin huono.

nyt vaan sattuu olemaan p...a mylly.
        VM-motorin tekele. Kysy vaikka keneltä asentajalta.

• crd:tä käytetään
        kun se kirjoitti:

nyt vaan sattuu olemaan p...a mylly.
        VM-motorin tekele. Kysy vaikka keneltä asentajalta.

vieläkin uusissa vojissa ja dodgessa ja jeepissä. En usko että mitään sekundaa käytettäisiin ton luokan autoissa!

ja eikös se ferrarikin oo italialainen... :)

• tuossa
        crd:tä käytetään kirjoitti:

vieläkin uusissa vojissa ja dodgessa ja jeepissä. En usko että mitään sekundaa käytettäisiin ton luokan autoissa!

ja eikös se ferrarikin oo italialainen... :)

jo nokka-akseli kannen yläpuolella, vai onko työntötankomylly?

• hyvä kone

Hyvä kone on ja yllättävän vähän vie dieseliä.

Ja pienellä ohjelmamuutoksella tulee tehoa lisää kummasti jos sitä kaipaa.

• taloudellinen on

Kiva kuulla eka positiivinenkin kommentti! Näin mäkin oon asian ymmärtänyt. Onko tuo joku softan päivitys vai miten saa tehoja lisää? Voiko tehä itse vai pitääkö käyttää merkkiliikkees tms.? Paljonko saa tehoa lisää ja onko jotain haittapuolia (kuluuko moottori nopeammin, kulutus tietysti vähän kasvaa)?

• roope121
        taloudellinen on kirjoitti:

Kiva kuulla eka positiivinenkin kommentti! Näin mäkin oon asian ymmärtänyt. Onko tuo joku softan päivitys vai miten saa tehoja lisää? Voiko tehä itse vai pitääkö käyttää merkkiliikkees tms.? Paljonko saa tehoa lisää ja onko jotain haittapuolia (kuluuko moottori nopeammin, kulutus tietysti vähän kasvaa)?

Se on...Vääntöä löytyy ihan mukavasti , ei tosin ihan tyhjäkäynnillä mutta kun turpo ehtii mukaan niin johan vääntää. Kaiken maailman veturin hommiin ihan hyvä(1000kg tulee perässä aika huomaamattomasti) Muistaa vaan öljyt ja suodattimet vaihtaa säännöllisesti ja vaikka vähän useamminkin =) . Ja ainakin mun CRD on manuaali niin ei tarvii noitten automaattiöljyjen kanssa pelata.Ja tykkään moottorin äänestä...siinä on sellaista voimakasta murinaa sekoitettuna äkäiseen rähinään =)

• heksat

Tähän iltaliaanoon saa vain merkkiosia,,kysy hintoja ja MIETI!

• Saksasta

Saksasta ja UK:sta saa tilattua n. puoleen..1/3 hintaan merkkiosia merkkiliikkeen hintoihin verrattuna. Kun tietää alkuperäisen osanumeron, Google hoitaa loput.

Itselläni ainut varsinaisesti hajonnut osa oli yksi(!) Boschin diesel-suutin. Sen sai "halvalla" konekorjaamon kautta. Menee kuulemma aika paljon Mersuihin ja Bemareihin myös.

Jakohihnan ja kilkkeet löytää eBaysta ja jos merkkiliike ei kiinnosta, löytyy myös määräaikaishuollon suodattimet n. 50 EUR hintaan kun vähän kaivelee.

Eli jos osaa edes auttavasti jotain germaanista kieltä ja viitsii etsiä muualtakin kuin merkkiliikkeestä, osia kyllä löytyy kohtuuhintaan.

Se kyllä pitää myöntää että helpommin ja halvempia osia löytää esim. Audiin tai Bemariin, sen verran harvinainen VM:n 2.5 CRD on.

• tiedosta!
        Saksasta kirjoitti:

Saksasta ja UK:sta saa tilattua n. puoleen..1/3 hintaan merkkiosia merkkiliikkeen hintoihin verrattuna. Kun tietää alkuperäisen osanumeron, Google hoitaa loput.

Itselläni ainut varsinaisesti hajonnut osa oli yksi(!) Boschin diesel-suutin. Sen sai "halvalla" konekorjaamon kautta. Menee kuulemma aika paljon Mersuihin ja Bemareihin myös.

Jakohihnan ja kilkkeet löytää eBaysta ja jos merkkiliike ei kiinnosta, löytyy myös määräaikaishuollon suodattimet n. 50 EUR hintaan kun vähän kaivelee.

Eli jos osaa edes auttavasti jotain germaanista kieltä ja viitsii etsiä muualtakin kuin merkkiliikkeestä, osia kyllä löytyy kohtuuhintaan.

Se kyllä pitää myöntää että helpommin ja halvempia osia löytää esim. Audiin tai Bemariin, sen verran harvinainen VM:n 2.5 CRD on.

Onko sulla antaa valmiiksi jo muutamia osotteita, mistä löytyy noita varaosia? Perjantaina oon tekemässä kaupat. Innolla jo odottelen uutta kärryä alle!!!

• Saksasta
        tiedosta! kirjoitti:

Onko sulla antaa valmiiksi jo muutamia osotteita, mistä löytyy noita varaosia? Perjantaina oon tekemässä kaupat. Innolla jo odottelen uutta kärryä alle!!!

Täältä saa moottorin kuluvia osia:

http://www.asamservice.de/sodcms_chrysler_voyager_vm_crd_01_05.htm

Jarru, tukivarsi, suodatin yms. kuluvia osia:

http://stores.ebay.de/Kilan-Shop_Chrysler_Voyager-Grand-Voyager_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ7935659QQftidZ2QQtZkm

Täystuhon kohdatessa koko moottori :-)

http://shop.ebay.de/merchant/crazy-radi

Täältä saa referenssin USA:n hintoihin ja usein myös vanhoihin osanumeroihin:

http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?siteid=214727

• varmasti!

Mulla oli edellinen 2.5 CRD vm 2001
      TÄYSIN HUOLETON PELI!

Nykyinen vm 2006 2.8 CRD kuluttaa 4l/100km enemmän vaikkei kulje yhtään enempää....

• Vojakeristi

Meillä on 2.5 CRD '03 ja nyt 100tkm mittarissa (itse ajettu siitä 80 tkm). Huoleton peli, ei ole ollut vikoja. Nyt eka isompi huolto edessä eli nokkahihnan vaihto - se maksaa aika paljon kuten monessa muussakin vehkeessä. Itsekin tykkään koneen ominaisuuksista eli heti kun turbo tulee mukaan (jossain 1.500 RPM nurkilla) niin vääntöä riittää ja koneen ääni on tosiaan sellainen "voimaa uhkuva". Makuasia toki mutta itse tykkään. 10 l / 100 km en ole saanut menemään millään tankkausvälillä eli sen alle pyörii koko ajan lukemat.

• Toinen vojakkeristi
        Vojakeristi kirjoitti:

Meillä on 2.5 CRD '03 ja nyt 100tkm mittarissa (itse ajettu siitä 80 tkm). Huoleton peli, ei ole ollut vikoja. Nyt eka isompi huolto edessä eli nokkahihnan vaihto - se maksaa aika paljon kuten monessa muussakin vehkeessä. Itsekin tykkään koneen ominaisuuksista eli heti kun turbo tulee mukaan (jossain 1.500 RPM nurkilla) niin vääntöä riittää ja koneen ääni on tosiaan sellainen "voimaa uhkuva". Makuasia toki mutta itse tykkään. 10 l / 100 km en ole saanut menemään millään tankkausvälillä eli sen alle pyörii koko ajan lukemat.

Minulla on vm 2002 2,5 CRD, manuaali laatikolla. Ajettu nyt 215t. Oli 120t kun ostin. Normaalien kuluvien osien lisäksi olen joutuntu vaihtamaan sähköisen kaasupolkimen, eteen vakaajatangon kumit ja koiranluut. Ei kovin kalliita osia. Olen seurannut kulutusta melko tarkkaan, eikä ole kertaakaan noussut yli 8,6 litran. Jopa täydellä 7h boksin kourmalla talviloma reissun kulutus maantiellä oli 7,6. Auto on mielestäni erittäin mukava ajaa. Laitan varmasti toisenkin aikanaan, jos sopivan hintainen/ikäinen osuu kohdalle.

• Jms086

Itsellä on CRD voyakki. Tällä hetkellä ajettu 604300km ja koneen puolesta ei ole valittamista.

• luottorassi

2.5 crd manuaali voyakki 425tkm moottori ja laatikko toimii ku junan vessa!! etupään puslia ja norm huollot. itse ajanut 250tkm ja eikös nämä 2.5crd:t ole vm moottoreita joka on 2000 vuodesta toiminut detroit dieselin alaisuudessa??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      4978
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3289
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2326
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      238
      1442
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1190
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1158
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe