Ostaisitko CRD-

vojaakkerin

Haluaisin kommentteja ja kokemuksia Voyagerin 2.5 crd-moottorista. näitten omistajia ei ainakaan palstalla oo näkyny, joten taitaa olla kelpo pelejä ku ei tartte tulla palstalta kyseleen korjausneuvoja yms... :)

kiikaris olis 2001 puoltoistasataa ajettu peli.

17

4993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan heti

      makaroonidiisseli pellin alla, ei hyvä...

      • spekulaatiota

        Aina voi haukkua valmistusmaata mutta se ei oo peruste sille, että se olis jotenkin huono.


      • kun se
        spekulaatiota kirjoitti:

        Aina voi haukkua valmistusmaata mutta se ei oo peruste sille, että se olis jotenkin huono.

        nyt vaan sattuu olemaan p...a mylly.
        VM-motorin tekele. Kysy vaikka keneltä asentajalta.


      • crd:tä käytetään
        kun se kirjoitti:

        nyt vaan sattuu olemaan p...a mylly.
        VM-motorin tekele. Kysy vaikka keneltä asentajalta.

        vieläkin uusissa vojissa ja dodgessa ja jeepissä. En usko että mitään sekundaa käytettäisiin ton luokan autoissa!

        ja eikös se ferrarikin oo italialainen... :)


      • tuossa
        crd:tä käytetään kirjoitti:

        vieläkin uusissa vojissa ja dodgessa ja jeepissä. En usko että mitään sekundaa käytettäisiin ton luokan autoissa!

        ja eikös se ferrarikin oo italialainen... :)

        jo nokka-akseli kannen yläpuolella, vai onko työntötankomylly?


    • hyvä kone

      Hyvä kone on ja yllättävän vähän vie dieseliä.

      Ja pienellä ohjelmamuutoksella tulee tehoa lisää kummasti jos sitä kaipaa.

      • taloudellinen on

        Kiva kuulla eka positiivinenkin kommentti! Näin mäkin oon asian ymmärtänyt. Onko tuo joku softan päivitys vai miten saa tehoja lisää? Voiko tehä itse vai pitääkö käyttää merkkiliikkees tms.? Paljonko saa tehoa lisää ja onko jotain haittapuolia (kuluuko moottori nopeammin, kulutus tietysti vähän kasvaa)?


      • roope121
        taloudellinen on kirjoitti:

        Kiva kuulla eka positiivinenkin kommentti! Näin mäkin oon asian ymmärtänyt. Onko tuo joku softan päivitys vai miten saa tehoja lisää? Voiko tehä itse vai pitääkö käyttää merkkiliikkees tms.? Paljonko saa tehoa lisää ja onko jotain haittapuolia (kuluuko moottori nopeammin, kulutus tietysti vähän kasvaa)?

        Se on...Vääntöä löytyy ihan mukavasti , ei tosin ihan tyhjäkäynnillä mutta kun turpo ehtii mukaan niin johan vääntää. Kaiken maailman veturin hommiin ihan hyvä(1000kg tulee perässä aika huomaamattomasti) Muistaa vaan öljyt ja suodattimet vaihtaa säännöllisesti ja vaikka vähän useamminkin =) . Ja ainakin mun CRD on manuaali niin ei tarvii noitten automaattiöljyjen kanssa pelata.Ja tykkään moottorin äänestä...siinä on sellaista voimakasta murinaa sekoitettuna äkäiseen rähinään =)


    • heksat

      Tähän iltaliaanoon saa vain merkkiosia,,kysy hintoja ja MIETI!

      • Saksasta

        Saksasta ja UK:sta saa tilattua n. puoleen..1/3 hintaan merkkiosia merkkiliikkeen hintoihin verrattuna. Kun tietää alkuperäisen osanumeron, Google hoitaa loput.

        Itselläni ainut varsinaisesti hajonnut osa oli yksi(!) Boschin diesel-suutin. Sen sai "halvalla" konekorjaamon kautta. Menee kuulemma aika paljon Mersuihin ja Bemareihin myös.

        Jakohihnan ja kilkkeet löytää eBaysta ja jos merkkiliike ei kiinnosta, löytyy myös määräaikaishuollon suodattimet n. 50 EUR hintaan kun vähän kaivelee.

        Eli jos osaa edes auttavasti jotain germaanista kieltä ja viitsii etsiä muualtakin kuin merkkiliikkeestä, osia kyllä löytyy kohtuuhintaan.

        Se kyllä pitää myöntää että helpommin ja halvempia osia löytää esim. Audiin tai Bemariin, sen verran harvinainen VM:n 2.5 CRD on.


      • tiedosta!
        Saksasta kirjoitti:

        Saksasta ja UK:sta saa tilattua n. puoleen..1/3 hintaan merkkiosia merkkiliikkeen hintoihin verrattuna. Kun tietää alkuperäisen osanumeron, Google hoitaa loput.

        Itselläni ainut varsinaisesti hajonnut osa oli yksi(!) Boschin diesel-suutin. Sen sai "halvalla" konekorjaamon kautta. Menee kuulemma aika paljon Mersuihin ja Bemareihin myös.

        Jakohihnan ja kilkkeet löytää eBaysta ja jos merkkiliike ei kiinnosta, löytyy myös määräaikaishuollon suodattimet n. 50 EUR hintaan kun vähän kaivelee.

        Eli jos osaa edes auttavasti jotain germaanista kieltä ja viitsii etsiä muualtakin kuin merkkiliikkeestä, osia kyllä löytyy kohtuuhintaan.

        Se kyllä pitää myöntää että helpommin ja halvempia osia löytää esim. Audiin tai Bemariin, sen verran harvinainen VM:n 2.5 CRD on.

        Onko sulla antaa valmiiksi jo muutamia osotteita, mistä löytyy noita varaosia? Perjantaina oon tekemässä kaupat. Innolla jo odottelen uutta kärryä alle!!!


      • Saksasta
        tiedosta! kirjoitti:

        Onko sulla antaa valmiiksi jo muutamia osotteita, mistä löytyy noita varaosia? Perjantaina oon tekemässä kaupat. Innolla jo odottelen uutta kärryä alle!!!

        Täältä saa moottorin kuluvia osia:

        http://www.asamservice.de/sodcms_chrysler_voyager_vm_crd_01_05.htm

        Jarru, tukivarsi, suodatin yms. kuluvia osia:

        http://stores.ebay.de/Kilan-Shop_Chrysler_Voyager-Grand-Voyager_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ7935659QQftidZ2QQtZkm

        Täystuhon kohdatessa koko moottori :-)

        http://shop.ebay.de/merchant/crazy-radi


        Täältä saa referenssin USA:n hintoihin ja usein myös vanhoihin osanumeroihin:

        http://www.trademotion.com/partlocator/index.cfm?siteid=214727


    • varmasti!

      Mulla oli edellinen 2.5 CRD vm 2001
      TÄYSIN HUOLETON PELI!

      Nykyinen vm 2006 2.8 CRD kuluttaa 4l/100km enemmän vaikkei kulje yhtään enempää....

      • Vojakeristi

        Meillä on 2.5 CRD '03 ja nyt 100tkm mittarissa (itse ajettu siitä 80 tkm). Huoleton peli, ei ole ollut vikoja. Nyt eka isompi huolto edessä eli nokkahihnan vaihto - se maksaa aika paljon kuten monessa muussakin vehkeessä. Itsekin tykkään koneen ominaisuuksista eli heti kun turbo tulee mukaan (jossain 1.500 RPM nurkilla) niin vääntöä riittää ja koneen ääni on tosiaan sellainen "voimaa uhkuva". Makuasia toki mutta itse tykkään. 10 l / 100 km en ole saanut menemään millään tankkausvälillä eli sen alle pyörii koko ajan lukemat.


      • Toinen vojakkeristi
        Vojakeristi kirjoitti:

        Meillä on 2.5 CRD '03 ja nyt 100tkm mittarissa (itse ajettu siitä 80 tkm). Huoleton peli, ei ole ollut vikoja. Nyt eka isompi huolto edessä eli nokkahihnan vaihto - se maksaa aika paljon kuten monessa muussakin vehkeessä. Itsekin tykkään koneen ominaisuuksista eli heti kun turbo tulee mukaan (jossain 1.500 RPM nurkilla) niin vääntöä riittää ja koneen ääni on tosiaan sellainen "voimaa uhkuva". Makuasia toki mutta itse tykkään. 10 l / 100 km en ole saanut menemään millään tankkausvälillä eli sen alle pyörii koko ajan lukemat.

        Minulla on vm 2002 2,5 CRD, manuaali laatikolla. Ajettu nyt 215t. Oli 120t kun ostin. Normaalien kuluvien osien lisäksi olen joutuntu vaihtamaan sähköisen kaasupolkimen, eteen vakaajatangon kumit ja koiranluut. Ei kovin kalliita osia. Olen seurannut kulutusta melko tarkkaan, eikä ole kertaakaan noussut yli 8,6 litran. Jopa täydellä 7h boksin kourmalla talviloma reissun kulutus maantiellä oli 7,6. Auto on mielestäni erittäin mukava ajaa. Laitan varmasti toisenkin aikanaan, jos sopivan hintainen/ikäinen osuu kohdalle.


    • Jms086

      Itsellä on CRD voyakki. Tällä hetkellä ajettu 604300km ja koneen puolesta ei ole valittamista.

    • luottorassi

      2.5 crd manuaali voyakki 425tkm moottori ja laatikko toimii ku junan vessa!! etupään puslia ja norm huollot. itse ajanut 250tkm ja eikös nämä 2.5crd:t ole vm moottoreita joka on 2000 vuodesta toiminut detroit dieselin alaisuudessa??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

      Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      91
      3091
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

      Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      69
      2360
    3. Yksi kuoli nokkakolarissa

      Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      27
      2203
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

      entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      82
      1665
    5. Helvetistä ei ole paluuta

      Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      388
      1543
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

      Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      59
      1402
    7. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

      Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      90
      1342
    8. Järjetön Topi-ilta

      Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      23
      1224
    9. Terveisiä vanhemmalle

      J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      56
      1159
    10. Halutaan toisiamme

      Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      48
      1094
    Aihe