Täällä on pähkäilty Nolian renkaiden valmistus-
maata. Otin selvää asiasta, kun itsellä oli
rengashankinta edessä.
Porvoossa esimerkiksi kerrottiin, että pienet
koot tulevat Venäjältä, mutta isommat valmiste-
taan Suomessa. Ainakin koko 225x60/16 R on val-
mistettu Suomessa, ainakin rengaan kyljessä niin
on merkitty.
Näyttäisi siltä, että Helsingistä saa nuo kumit
muutaman kympin halvemmalla kuin Porvoosta.
Valmistusmaan varmistutua, valintani osui Nokia-
laiseen. Niissä urasyvyys uutena on mielestäni
kohtuullinen 9 mm renkaan keskeltä mitattuna.
Vanhat Nokian RSi:t ovat kestäneet hyvin ympäri-
vuotisessa käytössä, ajettu liki 53 tuhatta ja
kulutuspintaa on jäljellä tasaisesti 4 mm. Ker-
ran on vaihdettu etuakselilta taka-akselille,
koska etupää vetää 60% ja takana 40%.
Nokian Hakkapeliitta R
7
3253
Vastaukset
- ostin tänään
nokian rollspeed polkupyörän kesärenkaan, siinäkin lukee että made in finland. samaten pitää ostaa polkupyörään, kun (ja jos) lumi tulee, niin tuo nokian hakkapelittaa - sekin made in finland.
- alkuperämerkinnän
pitäisi olla luotettava, eikä isolla menestyvällä firmalla liene syytäkään "huijata" asiakkaitaan. siitä jos jäisi kiinni, se olisi huonoa julkisuutta. se lienee kuitenkin selvää, että nokian on kaikista eniten kotimaisin rengasvalmistaja?
mutta kun ajattelee renkaiden kulutusmääriä, niin saisi olla aika iso tehdas suomessa joka pystyisi yksin tuottamaan satoja eri kokoja ja tuhansia renkaita, joka kokoa koko maailman käyttöön. lienee helpompaa tehdä tehtaita sinne-tänne tuottamaan paikallisesti sen alueen käytetyimpiä rengaskokoja.
minulla on auton renkaat kokoa 185/65R14, nokian kesä- ja talvirenkaat, molemmissa lukee että on suomessa tehty. onhan se hyvä, että edes jotain vielä tehdään suomessa ja vielä hyvällä laadulla, ostan nokian renkaita juuri sen vuoksi että ne ovat kotimaisia.- Nokian mannekiini
Kirjoitan sen mitä jo hieman aiemmin (jonnekin) kirjoitin: valmistusmaalla ei ole merkitystä, jos tuotekehittely ja valvonta on kunnossa. Nokian gummeissa homma on ok.
Nokian mannekiini kirjoitti:
Kirjoitan sen mitä jo hieman aiemmin (jonnekin) kirjoitin: valmistusmaalla ei ole merkitystä, jos tuotekehittely ja valvonta on kunnossa. Nokian gummeissa homma on ok.
Kunhan se ei vaan ole Venäjä.
- et ymmärtänyt
Nokian mannekiini kirjoitti:
pointtia tässä asiassa: siis tuen kotimaista tuotantoa. laatu on varmasti kunnossa, mutta kotimaassa valmistettua ostan ensisijaisesti kunhan laatu on kohdallaan.
tämä koskee kaikkia tuotteita, ei vain renkaita.
- Hakkap.R
on myös autossani. Koko 215/50R17 ajettu vasta muutama sata. Ensituntuma on hyvä, velttoudesta ei tietoakaan. Made In Finland, eli valmistettu suomessa, jos ei ole niin sitten huijataan.
Joka tapauksessa renkaat on hyvät.
Misukat olisin kylläkin ottanut, mutta kun ei saa niin ei.moneen kertaan näilläkin palstoilla kertonut näkemäni ja kokemani eli valmistusmaalla ja valmistajan nimellä ei läheskään aina ole mitään yhteyttä siihen, mitä renkaan kyljessä lukee.
Nokianin laadusta: Minulla on kahdesta Nokian Hakkapeliitta 1:stä ja kahdesta Hakkapeliitta 10:stä pettänyt kudokset. Ei yhdestäkään muusta merkistä. Seuraavat talvirenkaani tulevat olemaan jotain muuta merkkiä kuin Nokianit. Ei sekään kyllä ole tae sille, etteikö Nokian olisi tehnyt niitä; tekstihän voi olla täysin valheellinen kuten olen omin silmin nähnyt jo vuodesta 1963 lähtien.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339