Laitoinki jo saman kysymyksen tuonne tietotekniikkapuolelle, mutta eihän sieltä mitään vastausta oo saanu.
Olisko kellään kokemusta siitä, kuinka hoitaa internetin siirto uuteen asuntoon? Tällä hetkellä asun vanhempien luona, jossa on modeemi kahden eri koneen käyttöön (jää tietysti tänne) ja omasta koneesta menee ethernet -johto seinään. Oman kannettavan koneen vien mukanani ja ostan erikseen virustorjuntaohjelman. Uudessa kämpässä ei oo muutaku puhelin- ja kaapelipistorasia, joten tätä ethernet -johtoo en siellä voi hyödyntää.
Mitä siis tulis hankkia? Tietysti tilata laajakaista omilla yhteystiedoilla, mutta tarviinko modeemin vai minkä tuonne uuteen kämppään? Ja mikä olis paras internetyhteys tai laajakaista ym., kun tarviin konetta musan lataamiseen ja asioiden hoitamiseen?
Toivottavasti ei menny täysin väärälle palstalle tää viesti. :)
Netti uuteen asuntoon
6
3022
Vastaukset
- liittymän ja
modeemin. Nämä yleensä ovat operaattoreilla samassa paketissa. Modeemissa on usein palomuuri ja ethernet kytkin, jolloin samaan modeemiin voi littää useamman koneen.
Zyxel tekee hyviä adsl modeemeja, kandee valita sellainen. Nopeudeksi sulle riittää mega pari, meillä on firman 8 megainen ja eniten tökkii netti itsessään, eli verkossa olevat serverit.
Netistä varmaan löytyy esim micropc:n vertailu eri operaattoreista. - PaskaElisa
ainakaan Elisan nettiliittymää. Jos joskus haluat eroon niin saat laskuja vielä kuukausikaupalla lopetusilmoituksen jälkeen ja valittaa ei voi koska Elisalla ei koskaan vastata kun sinne soittaa... Muutenkin pätkivä yhteys oli minulla.
- ...
Riippuu missä asut ja minkälaisia palveluntarjoajia paikkakunnalla on. Tietysti valtakunnalliset: Elisa, TeliaSonera, DNA, jne. sen lisäksi paikalliset puhelin/kaapeli-yhtiöt.
Otat itse yhteyttä haluaamaasi firmaan ja kysyt mitä niillä on tarjota (parasta pyytää tarjoukset jokaisesta) ja teet itse valinnan. Ehkä joudut ostamaan ADSL:n itse tai sitten se kuuluu palveluntarjoajan pakettiin. Yleensä palevuntarjoajalta voi ostaa myös virusturvan (vrt. hintoja, voi tulla sitä kautta kalliiksikin).
Solmit haluamasi firman kanssa sopimuksen ja riippuen firmasta ja palvelusta menetät joko hermosi tai olet suhteellisen tyytyväinen.
Sitten vain laskuja maksamaan.
Läppäriin kantsii nykyään varmaan hommata semmonen "mokkula" tai vastaava niin nettiyhteytesi ei ole riippuvainen kämppäsi sijainnista vaan pääset nettiin yhtä hyvin Lapin korvessa kuin kotisohvalla.- Alkup.
Hei toi mokkula voikin olla hyvä, luin siitä just DNA:n sivuilta. Mut yks asia mua vaan mietityttää: ku rupee ostamaan sitä mokkulaa ja nettiä (laittaa siis yhteystietoja lomakkeeseen) niin miks siinä kysytään myös haluaako säilyttää vanhan puhelinnumeron vai ottaa uuden? Miten puhelinnumero liittyy tähän mokkulaan? Luin että mokkulaan tulee jonkinlainen sim-kortti, mutta onks siihen pakko puh.nro. laittaa? En haluais maksaa netistä ja kännyliittymästä, kun liittymä on jo omasta takaa.
Ymmärsinköhän ihan oikein? - ja kännynumero
Alkup. kirjoitti:
Hei toi mokkula voikin olla hyvä, luin siitä just DNA:n sivuilta. Mut yks asia mua vaan mietityttää: ku rupee ostamaan sitä mokkulaa ja nettiä (laittaa siis yhteystietoja lomakkeeseen) niin miks siinä kysytään myös haluaako säilyttää vanhan puhelinnumeron vai ottaa uuden? Miten puhelinnumero liittyy tähän mokkulaan? Luin että mokkulaan tulee jonkinlainen sim-kortti, mutta onks siihen pakko puh.nro. laittaa? En haluais maksaa netistä ja kännyliittymästä, kun liittymä on jo omasta takaa.
Ymmärsinköhän ihan oikein?Siis tottakai langaton netti (mokkula yms) vaatii sim-kortin, eihän se muuten nettiin mene. Ja sim-kortti vaatii kännyliittymän & puhelinnumeron. Se on siis lisäksi oleva kännykkäliittymä jota ei käytetä soitteluun vaan jonka kautta pääsee nettiin ja johon yleensä otetaan joku kiinteä datapaketti ettei tule minuutti/määrälaskua (paitsi ulkomailla).
- Nbl
Ei toimi mokkula kuin ei kunnolla toimi Jkl keskustassakaan puhumattakaan et jossain syrjemmällä ei viitsi edes käyttää sivujen hitauden vuoksi(lataus).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315836- 393842
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122778
- 292242
- 122197
- 1621906
- 181535
- 1051372
- 251263