Alavatsan nippailut - mistä johtuu?

---------

Osaisiko joku selittää, mistä voivat johtua alavatsan (munasarjojen?) nipistelyt, jos kyse EI ole ovulaatiosta? Alavatsan vasenta puolta nippailee pitkin päivää, mutta ovistestit on näyttäneet negaa jo viikon eikä limoissakaan ole tapahtunut muutoksia.

Kuuluuko nuo nippailut siis ihan normaaliin kiertoon vai onko syytä epäillä, että jotain olisi vialla?

13

14794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki ole

kunnossa :) mulla nippailee vähän siellä sun täällä kierrossa ennen ovulaatiota , ovulaation jälkeen , voi nippailla lähestyvistä kuukautisistakin. yleensä jos nippailee niin nippailee kummaltakin puolelta, menkkamaista jomotusta? jaa .. tietysti voin olla väärässä. kuuluu ihan normaaliin kiertoon, ainakin minulla.

• ovulaatiosta

nippaili tällä kierrolla ekan kerran ja siihen se jäi. normaalisti nippailee niin kuin edellisessä laitoin että siellä sun täällä ja minulla ovulaation jälkeen nippaillu on enteillyt alkavia kuukautisia. tosin tämä kierto hieman hämmentää minua! sillä menkkamaista jomotusta ei ole. tai sitten täti tulee yllättävsti kylään, jota en muista ikinä tapahtuneen! nyt en yhtään muista tai kerroitko missä kiertoo olet menossa? pidetään peukut pystyyn!! itsellä on kp 27/28-30 tiistaina testaan jos menkat ei ole alkanut.

• alkup.
        ovulaatiosta kirjoitti:

nippaili tällä kierrolla ekan kerran ja siihen se jäi. normaalisti nippailee niin kuin edellisessä laitoin että siellä sun täällä ja minulla ovulaation jälkeen nippaillu on enteillyt alkavia kuukautisia. tosin tämä kierto hieman hämmentää minua! sillä menkkamaista jomotusta ei ole. tai sitten täti tulee yllättävsti kylään, jota en muista ikinä tapahtuneen! nyt en yhtään muista tai kerroitko missä kiertoo olet menossa? pidetään peukut pystyyn!! itsellä on kp 27/28-30 tiistaina testaan jos menkat ei ole alkanut.

Okei, hmm.. ehkä sulla on sitten tärpännyt! Toivotaan niin. :)

Mulla on nyt menossa kp 22. Kierron pituudesta ei oo mitään tietoo koska mulla kierrot on ollu tosi sekaisin pillereiden lopettamisen (huhtikuun alussa) jälkeen ja nyt on menossa toinen Terolut-kuuri. Edellisessä kierrossa, kun söin Teroja ekan kerran, menkat alkoi vasta 8 päivää vikasta pilleristä, joten nytkin saattaa kierto sitten venyä reilusti yli 30 päivää pitkäks. Saa nähdä. Noi mun nippailut saattaa kyllä hyvin johtua myös noista Teroista, koska muistaakseni ne alkoi pari päivää sen jälkeen kun olin ottanut ekan Teron eli joskus kp 17.

Mulle ei kyllä kannata ees pitää peukkuja pystyssä, en mitenkään pysty uskomaan raskauteen kun oon 100 % varma etten ovuloinut. :(

Mutta onnea sulle, kerrohan sit vaikka tänne että miten kävi!

• ehkä ei
        alkup. kirjoitti:

Okei, hmm.. ehkä sulla on sitten tärpännyt! Toivotaan niin. :)

Mulla on nyt menossa kp 22. Kierron pituudesta ei oo mitään tietoo koska mulla kierrot on ollu tosi sekaisin pillereiden lopettamisen (huhtikuun alussa) jälkeen ja nyt on menossa toinen Terolut-kuuri. Edellisessä kierrossa, kun söin Teroja ekan kerran, menkat alkoi vasta 8 päivää vikasta pilleristä, joten nytkin saattaa kierto sitten venyä reilusti yli 30 päivää pitkäks. Saa nähdä. Noi mun nippailut saattaa kyllä hyvin johtua myös noista Teroista, koska muistaakseni ne alkoi pari päivää sen jälkeen kun olin ottanut ekan Teron eli joskus kp 17.

Mulle ei kyllä kannata ees pitää peukkuja pystyssä, en mitenkään pysty uskomaan raskauteen kun oon 100 % varma etten ovuloinut. :(

Mutta onnea sulle, kerrohan sit vaikka tänne että miten kävi!

parempi kuin ei päättele , ei sitten pety. sillä jotenkin vaan tuntuu että täti tulee. joo, kerron kun menkat alkaa :) niistä ne nippailut ´varmaan johtuu koska elimistö ei ole vielä palautunut, pillereiden jälkeen

• marie.

Kinniittymis"kipua"?? Tai voiko liittyä alkaneeseen raskauteen?????

• nippailee

Toisen munasarjan puolelta pitkin kiertoa, ei yleensä kuitenkaan ihan heti menkkojen jälkeen. Näin on ollut aina ja ei siinä ole mitään erikoista.

• alkup.

Kiitos vastauksista. :)

Eipä tässä varmaan sitten hätää ole. Ihmetyttää vaan kun juuri oletetun ovulaation aikaan sattui nuo nippailut, mutta silti ovista ei ilmeisesti tapahtunut (testit negaa, ei limoja, ei lisääntyneitä haluja). Antaa vähän niin kuin ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa sitä ovista...

Ja ei varmaan myöskään ole kiinnittymiskipuja, kun en ovuloi. :(

Hohhoh, mikähän tässä sitten olisi seuraava askel...

• "nippaili"

tai oikeestaan kouri kunnolla vasemman munasarjan kohdilta n. ovulaation aikaan ja viikko siitä eteenpäin. Kävin lääkärissäkin kun kivut oli niin kovat- ne alko yhtäkkiä ja loppu äkisti. Eipä ilmennyt mitään vikaa, mutta testitulos näytti positiivista 3 päivää ennen oletettujen menkkojen alkua :) Varmahan siitä ei voi olla että liittykö kivut raskauden alkamiseen tai ovikseen.

• alkup.
        "nippaili" kirjoitti:

tai oikeestaan kouri kunnolla vasemman munasarjan kohdilta n. ovulaation aikaan ja viikko siitä eteenpäin. Kävin lääkärissäkin kun kivut oli niin kovat- ne alko yhtäkkiä ja loppu äkisti. Eipä ilmennyt mitään vikaa, mutta testitulos näytti positiivista 3 päivää ennen oletettujen menkkojen alkua :) Varmahan siitä ei voi olla että liittykö kivut raskauden alkamiseen tai ovikseen.

Onnea sinulle plussauksesta! :)

Olitko testaillut ovulaatiota, ts. tiesitkö että sinulla oli ovis noiden nippailuiden aikaan?

• alkup.

Vaivaan teitä vielä...

Moni täällä sanoi että nippailut on ihan normaalia ovulaatiota ennen, sen aikana ja jälkeen, niin entä sitten kun ei ovuloi?

Eli mikä aiheuttaa ne nippailut, jos ei kerta munasolu irtoa? Mitä muuta tuolla sisuksissani tapahtuu?? :)

Eihän ne nippailut kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä, että ovuloi, vai? Onko kellään nippaillut, vaikka ovulaatiota ei tapahdu?

• paras neuvo

Kannattaa kuitenkin käydä tutkittamassa lekurilla ettei ole mitään vakavaa.

• alkup.
        paras neuvo kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin käydä tutkittamassa lekurilla ettei ole mitään vakavaa.

Alustavasti tässä jo varailinkin gynekologille aikaa ensi kuun alkuun. Kerran jo kävin ehkäisyneuvolassa, kun kierrot ei alkaneet millään normalisoitua pillereiden lopettamisen jälkeen. Sainkin sillon Terolut-lääkkeet kierron lyhentämiseksi ja niin kuin tossa ylempänä just kirjoitin, niin nämä nippailuthan saattaa johtua niistä lääkkeistäkin. Mene ja tiedä.

Seuraavaksi sitten varmaan kokeillaan Clomeja, jos ei sitä ovista näy seuraavassakaan kierrossa. Näin ainakin gynen ajanvarauksessa sanottiin.

• mia's

Kolme pvää kuukautiset myöhässä ja oikealta nipistelee... ei voi tietää et mitä on, ku testikin oli nega. Ja kk aina olleet kellon tarkuudella... eikä ikäkään ku 21.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      183
      4815
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2556
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1729
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1190
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe