Olen siis -02 valmistunut etnologi. Ehdin olla vuoden töissä (en omalla alalla) ennen kuin sain kaksi lasta. Sen aikana tuli tämä uusi ihana museolaki. Nyt en enää voi saada paikkaa pienemmästä museosta. En myöskään pääse opiskelemaan museologiaa jotta voisin "pätevöityä". Ainetta kun ei voi opiskella avoimessa. Minulla on vakituinen päivätyö enkä voi irtisanoutua ja ruveta opiskelemaan koska meillä on kaksi lasta ja asuntolaina. Se olisi hullua. Töitä ei kuitenkaan ole tarjolla jotta isompiin organisaatioihin pääsisi.
muita "väliinputoajia"?
2
1001
Vastaukset
- Alma Mater
Yliopistoihin voi hakea suorittamaan opintoja ammatillisen pätevyyden lisäämistä varten. Esimerkiksi Helsingin yliopistossa tällaisia opintoja kutsutaan "erillisiksi opinnoiksi".
Museologian opintoihin halajava hakisi Helsingin yliopistossa erillisten opintojen oikeutta humanistiselta tiedekunnalta. Lisätietoja löytyy osoitteesta:
http://www.helsinki.fi/hum/opiskelu/oikeudet/erilliset.htm- etnologi02
Kiitos vinkistäsi. Museologiaa opetetaan monessa paikassa mutta se on aine jossa pitää olla fyysisesti paikalla. Sitä ei voi suorittaa verkkokurssina. (Paitsi jos olen museossa työntekijänä) Tämä opiskelu on mahdollinen vain teoriassa koska meillä on lainaa jota tarvii maksaa joka kuukausi ja kaksi lasta joiden elantoa pitää miettiä. En voi nykyisen työnantajani piikkiin (päiväsaikaan) mennä opiskelemaan jotta voisin irtisanoutua jos saan paremman paikan. Meillä ei myöskään ole mummoja tai vaareja jotka voisivat hoitaa lapsia jos lähtisin muihin kaupaunkeihin opiskelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225867Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744951975Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk251325Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111253Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861113Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64981
- 65921
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59905Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24894