16-vuotias kesätöihin ulkomaille?

skabadabaduu

Eli siis olisikohan 16 -vuotiaan mahdollista saada kesätöitä, about kuukaudeksi jostain etelä-euroopan maasta? Minkälaista työtä? Kaikenlainen info aiheesta on tervetullutta..:)

2

3989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta!

Käydäänhän sieläkin töissä.
      Mutta muista pari asiaa, vaikka osaisit jotain kieltä sieltä päin (esim. italia tai espanja) se ei tarkoita että ymmärtäisit paikallisten puhetta, puhuvat niin nopeasti ja epäselvästi.
      Mutta minkälaista palkkaa ajattelit saada? Suomessahan palkka on yleensä 800-1000e, mutta etelä-euroopassa palkat ovat pienempiä. Ole tyytyväinen jos saat 500e/kk.
      Ja sielä tapana antaa työt sukulaisille ja tutuille. Ja asuminenkin pitää maksaa.
      Ja työajat ei ole mitään 8-16. Vaan esim. 8-11 silloin 2h tauko ja sitten töitä 13-18, joten mihinkään rannalla makoiluun ei aikaa ole
      Joten mulla on ehdotus:
      Mene suomessa töihin, ja sitten vaikka seuraavana kesänä otat repun selkään ja kaverin mukaan, ja menet kesäksi etelään, näin se on helpompaa, mukavampaa ja uskaltaisin väittää edullisemmaksikin.

• etelänmatkaaja

Ensinnäkin hienoa, että jo noinkin nuorena olet innokas ulkomaille menemään töihin! Se vaatii rohkeutta. :)Tuollaisen tekstin olisin itsekin voinut kirjoittaa silloin, kun olin sinun iässäsi. Haaveilin kovasti matkustamisesta ja töistä ulkomailla.

En halua torpetoida unelmaasi, mutta mielestäni nyt ei ole oikea aika sinulle. Toki en tunne sinua, en tiedä millainen olet, mutta tällä hetkellä maailmassa ja esim. Espanjassa on taantuma ja Espanjaan on tulossa lama ens vuonna. Monet on jo menettänyt työpaikkoja, joten työn löytäminen on hankalaa!!! Sitä paitsi, kuka haluaa ottaa ketään töihin "about kuukaudeksi"? Kyllä pitäs olla yleensä ainaki se kesä töissä. Ja päästääkö sinun vanhemmat sinut ulkomaille alaikäisenä?! Itse olen vasta reilu parikymppinen, mutta jos olisin äiti, niin en päästäis alaikästä yksin ulkomaille. Ulkomailla pitää pitää järki päässä (esim. lehdistä olen lukenut, kuinka eräs nimeltä mainitsematon mies oli itse saanut HIV:n Thaimaasta lomamatkalla, ollessaan vasta 16-17-vuotias).

Suosittelen lämpimästi, että odotat, kun olet vähintään 18-vuotias. Silloin olet täysi-ikäinen ja vapaa. Siihen mennessä olet kenties jo onnistunut saamaan työkokemusta Suomesta, jolloin on helpompi löytää töitä ulkomailtakin. Lisäksi sinulla on nyt aikaa panostaa kohdemaasi kielen opiskeluun opetella/kehittää muuta kielitaitoa (joka on aina plussaa töitä haettaessa). Ja parin vuoden päästä maailma on jo luultavasti päässyt taantuman/laman ohi..

Paljon onnea työn etsinnässä ja pidä unelmastasi kiinni!

PS. Vaikka tuo yks kirjoittaja sanoi, ettei rannalla makoiluun jää aikaa, niin mielestäni kyllä jää, mutta riippuu työstä!!! Ollessani Espanjassa minulla oli töiden lomassa aikaa mennä rannalle, sillä työpaikka oli ihan meren ääressä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5831
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      57
      3195
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      184
      2691
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2494
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2199
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      29
      2141
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1866
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      15
      1548
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1369
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      266
      1225
    Aihe