Lagunan katsastus

-04

Laguna vuosikatsastettu ilman huomautuksia, mitä ne aina moittii Lagunaa. Autolla ajettu 138 tuhatta.

13

1999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      vm. -95 laguna meni heittämällä läpi. Ainut huomautus palaneesta rekisterikilven lampusta. :)

      Eihän siinä mitään hätää ole, huoltaa vaan kuntoon ennen kuin vie.

      Helvetinmoinen bensasyöppö kylläkin. Pitää varmaan vaihtaa pois. :)

      • rellupate

        Joo vaihdapois kun et näy ymmärtävän hyvän päälle, se onkin aivan liian hyvä sulle.


      • The Rat
        rellupate kirjoitti:

        Joo vaihdapois kun et näy ymmärtävän hyvän päälle, se onkin aivan liian hyvä sulle.

        Onko laguna siis mielestäsi liian hyvä minulle, jos kerran kaupunkiajossa kulutus on päälle kympin?

        Minusta tuossa ei ole yhtäsuuruusmerkkejä.

        Nyt se on kyllä kakkosautona. Tuli sillä ajeltua muutama vuosi ihan pääasiallisestikin. Ja olihan se hyvä. Ensimmäiset 300 000 tai niillä main... :)


      • ahteri
        The Rat kirjoitti:

        Onko laguna siis mielestäsi liian hyvä minulle, jos kerran kaupunkiajossa kulutus on päälle kympin?

        Minusta tuossa ei ole yhtäsuuruusmerkkejä.

        Nyt se on kyllä kakkosautona. Tuli sillä ajeltua muutama vuosi ihan pääasiallisestikin. Ja olihan se hyvä. Ensimmäiset 300 000 tai niillä main... :)

        Eikös tuo kulutus ole aikaslailla selviö 13 vuotta vanhalla 8 venttiilisellä (2 litrasella?) koneella?


      • The Rat
        ahteri kirjoitti:

        Eikös tuo kulutus ole aikaslailla selviö 13 vuotta vanhalla 8 venttiilisellä (2 litrasella?) koneella?

        Onhan se selviö. Ja suurin piirtein saman se on kuluttanut uudesta asti (automaatti vielä).

        Mutta ei se silti tarkoita, etteikö se olisi paljon. Ei se silloin 13 vuotta sitten haitannut, bensa oli halpaa... :)

        Nyt on talous tiukemmalla kuin tuolloin ja polttoaineittenkin hinnat vähän nousseet. Eikä auto enää ihan yhtä miellyttävä ole ajaa kuin silloin - voisi melkein sanoa että on aika laiskan oloinen.

        Kun ajaminen on kallista, eikä edes hirvittävän miellyttävää, on vaihto minusta ihan järkevä idea. Sitä en tiedä, maksaako joku tuollaisesta jotain - ehkä.


      • rellupate
        The Rat kirjoitti:

        Onhan se selviö. Ja suurin piirtein saman se on kuluttanut uudesta asti (automaatti vielä).

        Mutta ei se silti tarkoita, etteikö se olisi paljon. Ei se silloin 13 vuotta sitten haitannut, bensa oli halpaa... :)

        Nyt on talous tiukemmalla kuin tuolloin ja polttoaineittenkin hinnat vähän nousseet. Eikä auto enää ihan yhtä miellyttävä ole ajaa kuin silloin - voisi melkein sanoa että on aika laiskan oloinen.

        Kun ajaminen on kallista, eikä edes hirvittävän miellyttävää, on vaihto minusta ihan järkevä idea. Sitä en tiedä, maksaako joku tuollaisesta jotain - ehkä.

        siis laguna ei kuluta kolmiatoista litraa sadalla höpö höpö et usko sitä itsekään


      • The Rat
        rellupate kirjoitti:

        siis laguna ei kuluta kolmiatoista litraa sadalla höpö höpö et usko sitä itsekään

        Ensinnäkään, kukaan ei ole väittänytkään että kuluttaisi. Minä väitin, että kuluttaa yli kymmenen.

        Ja sen tekee.

        Muistaakseni tehtaanilmoittama oli 9 l/100 seka-ajossa. Maantiellä menee jonnekin 8 l/100 luokkaan. Kaupungissa ennätys on minulla 16. Riippuu ihan ruuhkasta...


      • rellupate
        The Rat kirjoitti:

        Ensinnäkään, kukaan ei ole väittänytkään että kuluttaisi. Minä väitin, että kuluttaa yli kymmenen.

        Ja sen tekee.

        Muistaakseni tehtaanilmoittama oli 9 l/100 seka-ajossa. Maantiellä menee jonnekin 8 l/100 luokkaan. Kaupungissa ennätys on minulla 16. Riippuu ihan ruuhkasta...

        kolmetoista on yli kymmenen,yhdeksän muistit väärin kahdeksassa on yksi lapin lisää,kuustoista sait kun kerroit sen kahdeksan kahdella.tosiasia on seitsemän.


      • rellunpippana
        rellupate kirjoitti:

        kolmetoista on yli kymmenen,yhdeksän muistit väärin kahdeksassa on yksi lapin lisää,kuustoista sait kun kerroit sen kahdeksan kahdella.tosiasia on seitsemän.

        Eihän tuo ole mikhään jos automaatti vie toistakymmentä satkulle. Mulla on -94 2-litrainen 8-venttiilinen ja keskikulutus on kyllä yli 8 l/100 km. Enimmillään ollut 10 l ja vähimmillään kai 7,3. Seiskaan en ole vielä päässyt edes matka-ajossa.


      • TDO
        rellunpippana kirjoitti:

        Eihän tuo ole mikhään jos automaatti vie toistakymmentä satkulle. Mulla on -94 2-litrainen 8-venttiilinen ja keskikulutus on kyllä yli 8 l/100 km. Enimmillään ollut 10 l ja vähimmillään kai 7,3. Seiskaan en ole vielä päässyt edes matka-ajossa.

        Tottakai 13 vuoden ikäinen automaatti vaihteinen
        2,0 Lagu saattaa jo viedä reilusti yli 10L/100km
        onhan tuon bensan hinta nyt vähän laskenut mutta
        eniten säästää kun jättää vaikka yhdenkin bissen
        väliin viikossa siinä se erotus.


      • Arto1
        TDO kirjoitti:

        Tottakai 13 vuoden ikäinen automaatti vaihteinen
        2,0 Lagu saattaa jo viedä reilusti yli 10L/100km
        onhan tuon bensan hinta nyt vähän laskenut mutta
        eniten säästää kun jättää vaikka yhdenkin bissen
        väliin viikossa siinä se erotus.

        Bensaa menee 96 Lagu 2l farmarilla matka-ajossa n 7l/100km. Ei niin paha kun painaa 1400kg ja auto vielä täyteen pakattuna. Yksin ajamalla maantiellä paras luku alkanut kuutosella.
        Manuaali vaihteinen siis. Kaupungissa menee keskimäärin kympin. Vähäkin maantievoittoinen seka-ajo 8-9l 100/km, matka n 10-15km pätkiä.


      • rellupate
        TDO kirjoitti:

        Tottakai 13 vuoden ikäinen automaatti vaihteinen
        2,0 Lagu saattaa jo viedä reilusti yli 10L/100km
        onhan tuon bensan hinta nyt vähän laskenut mutta
        eniten säästää kun jättää vaikka yhdenkin bissen
        väliin viikossa siinä se erotus.

        Niin, kertoisitteko minulle, millä lailla auton ikävuodet vaikuttavat auton bensankulutukseen kohottavasti.
        eli onko niin että joka kerta kun auto täyttää lisää
        vuosia,niin myös bensaa alkaa palaa vähän enemmän ja enemmän satasella.Minä en oleainakaan huomannut moista ilmiötä omassa kymmenenvuotta vanhassa rellussa.perustelkaa miten se tosiaan vaikuttaa.


      • tuo volvon 16v
        ahteri kirjoitti:

        Eikös tuo kulutus ole aikaslailla selviö 13 vuotta vanhalla 8 venttiilisellä (2 litrasella?) koneella?

        vie, mutta muuten on lagunaan istunut hyvin. Rajoitinta pitää säätää, että saa kaiken ilon moottorista irti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe