säästämisestä...

säästäjä.

Onko hyviä vinkkejä rahan säästämiseen?Polttoaine,ruoka,sähkö,lainanlyhennys ym.pakolliset laskut ja maksut.Joka kuukausi palkastani menee kaikki.Olisiko kenelläkään hyviä säästövinkkejä?

3

1115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhia laskuja

      Käy pikkutarkasti läpi vakuutuksesi ja lopeta ne joita et välttämättä tarvitse.

      Kuva- ja aikakausilehdet voi huoletta lopettaa kaikki, samat asiat löytyy netistä.

      Turhat kännykkäliittymät pois. Opettele sanomaan asiasi lyhyesti ja anna vastapuolen soittaa sinulle... säästöä näistäkin.

      Television katselukortit pois, näissäkin on kuukausimaksunsa, joista kertyy melkoinen vuosilasku.

      Osamaksuja kannattaa välttää.

      Auton ei tarvitse olla kuin luotettava kulkupeli, ei muuta. Huolla se itse.
      Elä raahaa turhaa kuormaa autossasi... tyhjennä.

      Pelastusarmeijan ja Kontin kipputoreilta löytyy hyväkuntoisia vaatteita ja jopa uusia kenkiä,, pysyt muodissa mukana.
      Huonekalut löytyy samaoista paikoista.

      Pankkilainat voi neuvotella uudestaan pitemmällä maksuajalla ja pienemmillä kuukausierillä, tosin silloin lainan hinta nousee, mutta näin jäisi vahän enemmän käyttövaroja.

      • Mies-25

        -Lisäksi esim. kaikki ylimääräiset lehtitilaukset pois.
        -Jos on tapana syödä vaikkapa herkkuja viikottain, niin ne pois. Palkitsee itsensä vaikka kerran kuukaudessa tai kahdessa
        -Jos juot kahvia huoltoasemilla, niin älä juo enää. Todella kallista
        -Pelikoneisiin menneet rahat säästöpossuun
        -Tupakoija voi vaihtaa sätkiin
        -Harva tarvitsee esim. 8 megan nettiyhteyttä
        -Jos autoilet, aja lakien mukaan
        -Ei baareihin

        Kaikki ylimääräiset ostot pannaan. Kun asennoituu hommaan oikein ja sisäistää tämän, niin ei edes tee mieli ostaa mitään joutavaa. Realistinen säästösuunnitelma on myös hyvä apu. Täytyy olla painava syy säästämiselle että asian saa taottua omaan kaaliin, jollei ole säästäväinen luonne jo valmiiksi.

        Itse olen nyt pari kuukautta elänyt kiristäen lähes niin paljon kuin pystyn, eikä se tunnu mitenkään pahalta. Päinvastoin, on palkitsevaa siirtää ne ylimääräiseksi jääneet rahat käyttötililtä toiselle tilille jemmaan osakeostoja odottelemaan ja katsoa hitaasti kasvavaa pottia. Hieman harmittaa etten ymmärtänyt aloittaa tätä jo vuosi sitten mutta eiköhän tuo siitä. Vuoden lopulla pitäisi olla ~kolmisen tuhatta euroa kasassa jollei tapahdu mitään yllättävää.


    • 2.säästäjä

      osta ruoka aina kun se on -50% tarjouksessa viim. myyntipvän tms. takia ja laita se pakkaseen tai tee ruoka heti. ja kun ruokaa tekee niin tekee isomman satsin kerralla; siinä säästää hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe