Wc:n lattia ja seinät

miimu

Hei!

Olemme remonttihommissa ihan keltanokkia. Meitä tulee kyllä asiassa paremmin asioihin perehtynyt tuttu auttamaan, mutta tarvitsisin suunnitteluun vähän apuanne.

Wc on sisutettu kokonaan muovimatolla, seinät ja lattiat.

Ajattelimme poistaa lattian muovimaton ja laittaa tilalle laatat.

Wc:ssä on lattiakaivo olemassa, mutta ei suihkua. Tarvitseeko lattiaa siis vesieristää?

Pitääkö pytty irroittaa laatoituksen ajaksi, vai onnistuuko laatoitus ilmankin?

Mitä laatan alle laitetaan "pohjaksi"?

Voiko seinillä olevan muovimaton maalata? Millaisella maalilla se onnistuu?

Mitä työvälineitä meidän tulee muistaa remonttimiehelle hankkia?

8

1613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • g<asdg<

tarvii vesieristeen,pytty pois ei luonnaa muuten,pohjen tekeminen tapauskohtaista,jos ei ole kosteutta eikä irtonaista pohja hiotaan/tasoitetaan ja laitetaan primer ja vesieriste.
      Maalata voi superlateksilla jos oikeasti haluaa maalata muovia. Remppamiehellä on omat kalut ja neuvoo lisää. Roskapussit voi varata.

• vaikka maksaa

ammattilainen tekee kerralla kuntoon ja jälki on taattu ja takuu kun tekee kirjallisen sopimuksen.niin se homma toimii

• itse,,,,,

Aina ne kehuu ammattilaisia, mutta mulla on aivan toiset kokemukset kaiken maailman remontti reiskoista, olkoon se sitten isommasta tai pienemmästä firmasta. -- Rakensimme aikanaan omakotitalon itse, kun rahat oli vähissä. Nyt kun remontit ovat ajankohtaisia, käytin ammattilaisia: kolmen huoneen remontin jälkeen päätin, että on sittenkin parempi tehdä itse, kun ei viitsi katsella sitä jälkeä. -- Olenkin oikein tyytyväinen siihen huoneeseen, joka itse tein - muut on susia.

• itse pitää tehdä
        itse,,,,, kirjoitti:

Aina ne kehuu ammattilaisia, mutta mulla on aivan toiset kokemukset kaiken maailman remontti reiskoista, olkoon se sitten isommasta tai pienemmästä firmasta. -- Rakensimme aikanaan omakotitalon itse, kun rahat oli vähissä. Nyt kun remontit ovat ajankohtaisia, käytin ammattilaisia: kolmen huoneen remontin jälkeen päätin, että on sittenkin parempi tehdä itse, kun ei viitsi katsella sitä jälkeä. -- Olenkin oikein tyytyväinen siihen huoneeseen, joka itse tein - muut on susia.

Kun nyt näitä teeseitsemiehiä (?) lukee tai kuuntelee niin ovat kyllä aina tehneet kaiken viimeisenpäälle ja kaikki muut tekee sutta, sitten kun näkee näiden teeseitsemiesten rävellykset joita itse pitävät hienoina niin on siinä naurussa pitelemistä...näin yleistäen se valitettavasrti on.

• Taloyhtiö

Jos kyseessä on kerros/rivitalo, niin ensimmäinen asia on ottaa yhteyttä taloyhtiön hallitukseen ja kertoa tuosta remontista. Kun kerran on muovimattoa, niin saattaa olla, että se toimii myös vesieristeenä ja teidän pitää laittaa uusi vesieriste, jonka taloyhtiö kustantaa ja myös määrää/hyväksyy tekijän.
      Ja lattiaa on hieman hankala laatoittaa, jos pytty on paikoillaan. Onnistuu kyllä, mutta helpompi tehdä, jos pytyn poistaa.
      Jos tämä tuttu ei ole alan ammattilainen, niin taloyhtiö ei kyllä häntä hyväksy vesieristeen tekijäksi. Ja muutenkin pitää muistaa, että 5 euron amatööri saa aikaan 10 euron vahingon.

• naapurien kuppaajat

> Jos kyseessä on kerros/rivitalo, niin ensimmäinen asia on ottaa yhteyttä taloyhtiön hallitukseen ja kertoa tuosta remontista. Kun kerran on muovimattoa, niin saattaa olla, että se toimii myös vesieristeenä ja teidän pitää laittaa uusi vesieriste, jonka taloyhtiö kustantaa ja myös määrää/hyväksyy tekijän.

Ai että taloyhtiön kuuluu kustantaa ehjien vesieristysten uusiminen, jos joku haluaa tuunata kylpyhuoneensa. Niin, onhan se kohtuullista, koska taloyhtiöillähän on rahaa kuin roskaa. Mistähän lie peräisin?

• linjausta

työsi teettämiseen.
      Sinun EI kuulu järjestää AMMATTIMIEHELLE välineitä tavanomaisen kylpyhuoneremontin tekemiseen. Jos välineitä AMMATTIMIEHELLÄ ei ole, niin tilaa työ ko. remontteja tekevästä liikkeestä.
      Tarvikkeet, purkaminen ja siivous ovat pääsääntöiset työt ja asiat, jotka kuuluu sinun hoitaa. Tämän lisäksi, jos et ole ollenkaan jyvällä pohjatöistä, teetät samalla AMMATTIMIEHELLÄ pohjatyöt.
      AMMATTIMIES antaa sinulle tarkan listan, jonka mukaan teet ostokset/ mahd. putki- ja sähkötöiden tilaukset.
      Varaudu rakenteiden kuivatukseen, joka voi viedä viikkoja ja nostaa mahdollisesti kustannuksia.

Tähän minulla ei ole paljoakaan lisättävää.

• runawayboy

olevan muovimaton/-tapetin voit maalata ja saada teknisesti ihan hyvänkin lopputuloksen. Visuaalisesti se kuitenkin on paska! Vähemmällä pääset kun pistät lasikuitutapetin seinään, muovitapetin päälle, ja maalaat sen.

Aina parempi mitä vähemmän turhia pintakerroksia runkorakenteiden päällä on. Muovimatot uusien laattojen alta surutta roskakonttiin. Vesieristys pitää laittaa kun huoneessa on lattiakaivo. Kun kerran remppaatte, niin vessan hanakin kannattaa samalla vaihtaa sellaiseen "pers'suihkulliseen" malliin.

Kun itse olette kerran "remonttihommissa ihan keltanokkia" niin palkatkaa työhön ammattilainen jolla on tarvittavat sertifikaatit etc. niin voitte hyödyntää verotuksessa kotitalousvähennyksen. Sekin nousee ensi vuonna joten kandee ehkä odottaa. Riippuu tietenkin remontin hinnasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2468
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      132
      2385
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      1851
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1673
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1277
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1234
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1232
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      967
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      134
      877
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      868
    Aihe