Ostin Obsidan merkkisiä rautavalmisteita.
Nyt kolmena päivänä oon niitä syöny ja voi tuskien tuska!
Vatsaa kourii ihan hitsisti, kakka on mustaa...
En ota tyhjään vatsaa, mutta silti aina koskee.
Minulla on herkkä vatsa ja ärtynytsuoli oireyhtymä, joten
muutenkin on hankaluutta vatsan kanssa.
Tuota merkkiä on suositeltu vatsaystävällisenä, mutta
ilmeisesti sekään ei sitten kaikille sovi.
Onko joku löytänyt (herrkävatsainen) sopivan rautalääkkeen,
joka olisi hellävarainen?
vatsa ei kestä rautaa
14
8780
Vastaukset
- aiheuttaa
tuo Obsidan vatsavaivoja. Ulosteen muuten kuuluukin värjäytyä mustaksi tehokkaan rautakuurin aikana, se ei ole epänormaalia.
Itse tein niin, että otin Obsidania vain joka toinen tai joka kolmas päivä, sillä tavalla vatsavaivat pysyivät paljon vähäisempinä. Tietenkin kuurin tehoakin sai sitten odotella pidempään, mutta noin voi hyvin tehdä, ellei raudanpuutteen korjaamisella ole kamala kiire. Maltofer-tabletteja (apteekista) olen kuullut suositeltavan herkkävatsaisille, mutten ole itse testannut. Tuo Kräuterblut-saft, jota tuossa joku mainosti, sisältää rautaa ja saattaa auttaa, jos ei todella mikään rautatabletti sovi. Siinä on kuitenkin rautaa niin paljon vähemmän kuin tableteissa (senkin takia siis vähäisemmät vatsavaivat) että välttämättä se ei hankalaan raudanpuutteeseen riitä hoidoksi.- tokoferoli
" Siinä on kuitenkin rautaa niin paljon vähemmän kuin tableteissa (senkin takia siis vähäisemmät vatsavaivat) että välttämättä se ei hankalaan raudanpuutteeseen riitä hoidoksi."
Asia ei kylläkään pidä paikkaansa.
Kräuterblut-saft on mitä parhain veriarvojen korjaaja.Raudan määrä ei ole ratkaiseva vaan raudan imeytyminen.
- aneeminen
Paljonko hemoglobiinisi on?
Jos kokeilisit syödä kananmunan keltuaista useammin, maksalaatikkoa, lihaa. Syö punajuurta ja juo punajuurimehua desilitra päivässä.
Punajuurimehussa vaikka ei ole rauhtaa, siinä on verisolujen syntymisessä tarvittavia ravinteita. Se tehoaa minulle muuta mulla on sairaus, joka pitaa hemoglobiinin tuolla 81-85.- lettylia
Ei veriarvoni ole hälyttävä, mutt lääkäri viimeksi sanoi, ettei olisi pahitteeksi ottaa rautakuuri välillä.
Ostin sitten eilen tuota Kräuterblut-saftia, kokeilen sitä.
Saakos jostain PUNAJUURIMEHUA?
Syön monipuolisesti, tosin maksaruoista en tykkää (maksalaatikkoa inhoan yli kaiken).
Mitäs siinä keltuaisessa on (muuta kuin kolesterolia:)?
- syön...
rusinoita.
Sultaanirusinat ovat erityisen hyviä.
Jo sulla on todella herkkä vatsa niin liota ne ensin vedessä.- lettylia
Nyt oon pihalla. Onko rusinoissa rautaa?
- ruokia.
Niin, tässä sulle linkki, jossa on lueteltu ainakin joitain hyvin rautaa sisältäviä ruokia, ja sellaisiakin, jotka estävät raudan imeytymistä. http://www.rautainfo.fi/index.php?k=6861
- Tainuli
Apteekin raudat yleensä kovettavat vatsaa ja tekevät muuta vaivaa. Natura Median bio-organinen rauta ei sitä tee.
- colleofer
Kokeilin kaikki mahdolliset rautanapit eikä mikään sopinut,kunnes lääkäri ehdotti nestemäistä rautaa. Maistuu pahalta mutta toimii ilman vatsavaivoja.
- terve vatsainen
Itse syön valioravinnon kelasin rautaa kuukautisten aikana.
Veriarvoni on tosi hyvät.
Mulla hyvä vatsa ja suolisto.
Lihaa syön harvakseltaan. - vaikka
homeopaattista Ferrum Metallicumia. Auttaa raudan imeytymisessä.
- Täälläkin yksi aneeminen
Minulla vatsa ei kestä pitempää rautakuuria, jos otan rautatabletit appelsiinimehun kanssa, mutta jos otan tabletin kotitekoisen tuoreviinimarjamehun kanssa (pakastemarjat tehosekoittimeen), niin ei tule mitään ongelmia. Kannattaa ottaa tabletti vaikka aamulla tyhjään mahaan ja heti yhden tunnin päästä syödä jotakin, mutta ei kuitenkaan maitotuotteita. Maitoa voi käyttää 2 tuntia ennen/jälkeen rautatbl oton. Kaurapuuro on hyvä, koska se hoitaa mahan limakalvoja. Sitä kannattaa syödä kerran päivässä ainakin rautakuurin ajan, jos ei muulloinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767