Turbon asennus

Jamo

Elikkäs olisi tarkoitus istuttaa turbo 3.0i bensiini moottoriin.
Puristukset ajattelin laskea 8.5:een. Öljynlauhdutin on jo olemassa. Onko välijäähdytin kuinka välttämätön? Mitä muuta pitää turbotuksessa ottaa huomioon? Kone on
150 000km ajettu eli hyvässä kunnossa. Tarviiko se muita muutoksia kuin puristusten laskemisen? Esim. bensan paine onko vakiossa riittävä?

23

6371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen

      Anna mennä vaan tuolla tietopohjalla, varmasti kone korkkaa, ja motti moro.

      • Jamo

        annon, nyt on kone turbotettu ja pelaa kuin ajatus. Illalla tarkous käydä tehot mittaamassa. Ja sulle akka voin sanoa, että muita muutoksia en tehnyt kuin puristukset laskin. ahdot 0.5bar.
        Ja kone pelaa kuin enkeli.


      • Ana

        akat vittuun tältä palstalta. Vaikka hellan ääreen..
        Kun eivät mistään mitään ymmärrä.


      • Jamo

        vielä, että mä kyllä tiesin miten se kone turbotetaan, mutta ajattelin, että jos täällä sais asiallisia vastauksia ja jokin olis jäänyt multa huomaamatta niin olis hienoa saada täältä vahvistus.
        Eli tuolle sun vastaukselle voin sanoa, että haista akka vittu..


      • Nainen
        Jamo kirjoitti:

        vielä, että mä kyllä tiesin miten se kone turbotetaan, mutta ajattelin, että jos täällä sais asiallisia vastauksia ja jokin olis jäänyt multa huomaamatta niin olis hienoa saada täältä vahvistus.
        Eli tuolle sun vastaukselle voin sanoa, että haista akka vittu..

        Tosikko mikä tosikko.
        On parempiakin paikkoja kysyä apua kuin suomi24.fi.
        Ei muutakuin lisää onnellisia kilometrejä sulle ilman välijäähdytintä ja bensanpaineen nostoa!


      • Jamo
        Nainen kirjoitti:

        Tosikko mikä tosikko.
        On parempiakin paikkoja kysyä apua kuin suomi24.fi.
        Ei muutakuin lisää onnellisia kilometrejä sulle ilman välijäähdytintä ja bensanpaineen nostoa!

        kyllä hommasin sen välijäähdyttimen ja bensanpaine tuosssa on säädettävä.


      • Jamo
        Nainen kirjoitti:

        Tosikko mikä tosikko.
        On parempiakin paikkoja kysyä apua kuin suomi24.fi.
        Ei muutakuin lisää onnellisia kilometrejä sulle ilman välijäähdytintä ja bensanpaineen nostoa!

        sen verran, että tarkistin turboja asentavasta liikkeestä tuon välijäähdyttimen ja sieltäkin sanottiin, että pienillä ahtopaineilla se ei ole välttämätön.


    • turbo

      miksi kaikki luulee niin että sen kuin heittää ahtimen nokalle niin on valmispaketti. ei tavalliset auton moottorit kestä ahdinta ilman mittavia muutoksia. jos siitä meinaa saada tehojakin.:)

      • Erkka

        itse turpotin 2.0i koneen ilman mitään muutoksia. Puristukset tosin laskin, muuten kone vakio. Penkitetty 194hv, 50 000km takana, eikä mitään ongelmaa.


      • Freeware
        Erkka kirjoitti:

        itse turpotin 2.0i koneen ilman mitään muutoksia. Puristukset tosin laskin, muuten kone vakio. Penkitetty 194hv, 50 000km takana, eikä mitään ongelmaa.

        Et varmaan saanut edes käymään kunnolla. Vakio nokalla paineet katoaisi läpi pakosarjaan ja turbosta ei olisi hyötyä. Jarrutehostin ei toimisi ja venttiilit vääntyisi kuumuudesta kannessa. Heti kiihdyttäessä vakiokannentiiviste vuotaisi ja turbo vääntäisi viimesiään kun ei saa ilmaa vakiosuodattimien läpi. Samoin muutaman tuhannen kilometrin päästä kone hirttää kiinni koska tasapainotuksia ei ole tehty ja laakerit kuluu uudesta kulmasta. Samoin huohotinputken pää irrallaan konepellin alla sottaisi paikat. Ethän voi laittaa sitä suoraan paineessa olevaan imusarjaan. Ruiskun säädöt riippuu autosta, mutta kyllä bensansyöttöä joutuu usein muuttamaan.

        Älkää puhuko potaskaa että muka ilman muutoksia ajelette jälkiasennusturbolla. Varmaan "turpotat" koneen mutta turboa et voi vain heittää sinne.


      • Erkka
        Freeware kirjoitti:

        Et varmaan saanut edes käymään kunnolla. Vakio nokalla paineet katoaisi läpi pakosarjaan ja turbosta ei olisi hyötyä. Jarrutehostin ei toimisi ja venttiilit vääntyisi kuumuudesta kannessa. Heti kiihdyttäessä vakiokannentiiviste vuotaisi ja turbo vääntäisi viimesiään kun ei saa ilmaa vakiosuodattimien läpi. Samoin muutaman tuhannen kilometrin päästä kone hirttää kiinni koska tasapainotuksia ei ole tehty ja laakerit kuluu uudesta kulmasta. Samoin huohotinputken pää irrallaan konepellin alla sottaisi paikat. Ethän voi laittaa sitä suoraan paineessa olevaan imusarjaan. Ruiskun säädöt riippuu autosta, mutta kyllä bensansyöttöä joutuu usein muuttamaan.

        Älkää puhuko potaskaa että muka ilman muutoksia ajelette jälkiasennusturbolla. Varmaan "turpotat" koneen mutta turboa et voi vain heittää sinne.

        osviittaa turbotuksen vaiheista.

        http://www.opelclubfinland.net/forum/viewtopic.php?topic=540&forum=4


      • diesel

        Mersun vakio dieselkone kyllä kestää!!
        2.0d-260hv.
        2.5d-310hv.
        3.0d-390hv.


      • Ahti
        diesel kirjoitti:

        Mersun vakio dieselkone kyllä kestää!!
        2.0d-260hv.
        2.5d-310hv.
        3.0d-390hv.

        Missäpäin tuollainen/tuollaisia mersuja on? Ite olen päässyt tutustumaan lukemiin

        2.5d - 307hv
        3.0d - 386hv

        Ja ainakaan tuo edellinen ei kovin kauaa kestänyt.. ;) Ja jälkimmäisestä ei käsittääkseni ole vielä kaikkia kaivettukaan.


      • diesel
        Ahti kirjoitti:

        Missäpäin tuollainen/tuollaisia mersuja on? Ite olen päässyt tutustumaan lukemiin

        2.5d - 307hv
        3.0d - 386hv

        Ja ainakaan tuo edellinen ei kovin kauaa kestänyt.. ;) Ja jälkimmäisestä ei käsittääkseni ole vielä kaikkia kaivettukaan.

        Edellinen on vieläkin nipussa.


      • Ahti
        diesel kirjoitti:

        Edellinen on vieläkin nipussa.

        Eikun joo. 2.5 taitaa ollakin nipussa, mutta mites kävikään tuon parilitraisen. ;) Ja sain sen käsityksen että ei tuo 2.5:kaan ihan priima enää ollut pois nostettaessa. Toisaalta, onko tuo ihmekään? :)


      • Ahti
        Ahti kirjoitti:

        Eikun joo. 2.5 taitaa ollakin nipussa, mutta mites kävikään tuon parilitraisen. ;) Ja sain sen käsityksen että ei tuo 2.5:kaan ihan priima enää ollut pois nostettaessa. Toisaalta, onko tuo ihmekään? :)

        Ootkos ite muuten tuoltapäin/peräti auton omistaja? Ois hauska tietää, kenen kanssa puhuu.. :) Jos oot samalta suunnalta kuin tuo mese niin ei tartte kuin pienen vinkin, niin tiiän kenestä on kyse.


      • diesel
        Ahti kirjoitti:

        Ootkos ite muuten tuoltapäin/peräti auton omistaja? Ois hauska tietää, kenen kanssa puhuu.. :) Jos oot samalta suunnalta kuin tuo mese niin ei tartte kuin pienen vinkin, niin tiiän kenestä on kyse.

        Täältä täältä, et itekkään kaukaa oo.


      • Ahti
        diesel kirjoitti:

        Täältä täältä, et itekkään kaukaa oo.

        Samasta käpykylästä...


      • parilitrainen
        Ahti kirjoitti:

        Eikun joo. 2.5 taitaa ollakin nipussa, mutta mites kävikään tuon parilitraisen. ;) Ja sain sen käsityksen että ei tuo 2.5:kaan ihan priima enää ollut pois nostettaessa. Toisaalta, onko tuo ihmekään? :)

        Niin että parilitrainen täydessä iskussa,se josta puhutte,oli harjoituskappale vain;-) Oottakaas hetki,lisää keskustelun aihetta samalta suunnalta:D


      • Ahti
        parilitrainen kirjoitti:

        Niin että parilitrainen täydessä iskussa,se josta puhutte,oli harjoituskappale vain;-) Oottakaas hetki,lisää keskustelun aihetta samalta suunnalta:D

        No niin ymmärsinki.. ;) Jos tarkoitat, että tulee lisää samasta autosta, niin tiesinkin sen jo..

        Jos puhut jostain muusta autosta, niin kerro ihmeessä meillekin.. :)

        P.S. pitäis tehä K****n kovien autojen top-10 ;) Tuntuu siellä olevan ihan kivasti kulkevia pirssejä noin tuppukyläksi.. Ja lisää tulee!


    • cossu2

      Mites laskit puristukset?
      Ja et siis vaihtanut b.paineen säädintä?
      Mistä otit hukkaportille letkun?
      Entä öljyn kierron ulos ja takasin?
      Oliko siinä ruiskussa valmiiksi map vaiko määrä mittari?
      Mistä boxi tunnistaa nakun?

      • Simo

        Ja plakaplakaplaka. Silmällä turboa ja naista kattoluukkuun. Ja keväällä tuplajuusto alle 2e ja saksasta autot ilmaseks... Tämä selvä, sain, loppu...


      • Cossu3

        Jos joku kysyy turbon asennuksesta jotain niin mikset vastaa?

        Puristukset menee alas joko poistamalla tavaraa kannesta tai männästä.

        Jos on säädettävä bensanpaineensäädin niin miksi vaihtaa?

        Öljyn kierron saa kovajuottamalla vaikka T-haaran öljynpaineanturille ja paluu suoraan öljypohjaan.

        Esim Motronikkia saa huijattua, niin että sytysennakko pystyy säätäämää noin 10 astetta ja kyllä ilmamäärämittarikin toimii ihan joten kuten ei painepuolella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5554
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4134
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3217
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2870
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      295
      1397
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1229
    8. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1149
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      220
      1143
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      397
      1136
    Aihe