Elikkäs olisi tarkoitus istuttaa turbo 3.0i bensiini moottoriin.
Puristukset ajattelin laskea 8.5:een. Öljynlauhdutin on jo olemassa. Onko välijäähdytin kuinka välttämätön? Mitä muuta pitää turbotuksessa ottaa huomioon? Kone on
150 000km ajettu eli hyvässä kunnossa. Tarviiko se muita muutoksia kuin puristusten laskemisen? Esim. bensan paine onko vakiossa riittävä?
Turbon asennus
23
6371
Vastaukset
- Nainen
Anna mennä vaan tuolla tietopohjalla, varmasti kone korkkaa, ja motti moro.
- Jamo
annon, nyt on kone turbotettu ja pelaa kuin ajatus. Illalla tarkous käydä tehot mittaamassa. Ja sulle akka voin sanoa, että muita muutoksia en tehnyt kuin puristukset laskin. ahdot 0.5bar.
Ja kone pelaa kuin enkeli. - Ana
akat vittuun tältä palstalta. Vaikka hellan ääreen..
Kun eivät mistään mitään ymmärrä. - Jamo
vielä, että mä kyllä tiesin miten se kone turbotetaan, mutta ajattelin, että jos täällä sais asiallisia vastauksia ja jokin olis jäänyt multa huomaamatta niin olis hienoa saada täältä vahvistus.
Eli tuolle sun vastaukselle voin sanoa, että haista akka vittu.. - Nainen
Jamo kirjoitti:
vielä, että mä kyllä tiesin miten se kone turbotetaan, mutta ajattelin, että jos täällä sais asiallisia vastauksia ja jokin olis jäänyt multa huomaamatta niin olis hienoa saada täältä vahvistus.
Eli tuolle sun vastaukselle voin sanoa, että haista akka vittu..Tosikko mikä tosikko.
On parempiakin paikkoja kysyä apua kuin suomi24.fi.
Ei muutakuin lisää onnellisia kilometrejä sulle ilman välijäähdytintä ja bensanpaineen nostoa! - Jamo
Nainen kirjoitti:
Tosikko mikä tosikko.
On parempiakin paikkoja kysyä apua kuin suomi24.fi.
Ei muutakuin lisää onnellisia kilometrejä sulle ilman välijäähdytintä ja bensanpaineen nostoa!kyllä hommasin sen välijäähdyttimen ja bensanpaine tuosssa on säädettävä.
- Jamo
Nainen kirjoitti:
Tosikko mikä tosikko.
On parempiakin paikkoja kysyä apua kuin suomi24.fi.
Ei muutakuin lisää onnellisia kilometrejä sulle ilman välijäähdytintä ja bensanpaineen nostoa!sen verran, että tarkistin turboja asentavasta liikkeestä tuon välijäähdyttimen ja sieltäkin sanottiin, että pienillä ahtopaineilla se ei ole välttämätön.
- turbo
miksi kaikki luulee niin että sen kuin heittää ahtimen nokalle niin on valmispaketti. ei tavalliset auton moottorit kestä ahdinta ilman mittavia muutoksia. jos siitä meinaa saada tehojakin.:)
- Erkka
itse turpotin 2.0i koneen ilman mitään muutoksia. Puristukset tosin laskin, muuten kone vakio. Penkitetty 194hv, 50 000km takana, eikä mitään ongelmaa.
- Freeware
Erkka kirjoitti:
itse turpotin 2.0i koneen ilman mitään muutoksia. Puristukset tosin laskin, muuten kone vakio. Penkitetty 194hv, 50 000km takana, eikä mitään ongelmaa.
Et varmaan saanut edes käymään kunnolla. Vakio nokalla paineet katoaisi läpi pakosarjaan ja turbosta ei olisi hyötyä. Jarrutehostin ei toimisi ja venttiilit vääntyisi kuumuudesta kannessa. Heti kiihdyttäessä vakiokannentiiviste vuotaisi ja turbo vääntäisi viimesiään kun ei saa ilmaa vakiosuodattimien läpi. Samoin muutaman tuhannen kilometrin päästä kone hirttää kiinni koska tasapainotuksia ei ole tehty ja laakerit kuluu uudesta kulmasta. Samoin huohotinputken pää irrallaan konepellin alla sottaisi paikat. Ethän voi laittaa sitä suoraan paineessa olevaan imusarjaan. Ruiskun säädöt riippuu autosta, mutta kyllä bensansyöttöä joutuu usein muuttamaan.
Älkää puhuko potaskaa että muka ilman muutoksia ajelette jälkiasennusturbolla. Varmaan "turpotat" koneen mutta turboa et voi vain heittää sinne. - Erkka
Freeware kirjoitti:
Et varmaan saanut edes käymään kunnolla. Vakio nokalla paineet katoaisi läpi pakosarjaan ja turbosta ei olisi hyötyä. Jarrutehostin ei toimisi ja venttiilit vääntyisi kuumuudesta kannessa. Heti kiihdyttäessä vakiokannentiiviste vuotaisi ja turbo vääntäisi viimesiään kun ei saa ilmaa vakiosuodattimien läpi. Samoin muutaman tuhannen kilometrin päästä kone hirttää kiinni koska tasapainotuksia ei ole tehty ja laakerit kuluu uudesta kulmasta. Samoin huohotinputken pää irrallaan konepellin alla sottaisi paikat. Ethän voi laittaa sitä suoraan paineessa olevaan imusarjaan. Ruiskun säädöt riippuu autosta, mutta kyllä bensansyöttöä joutuu usein muuttamaan.
Älkää puhuko potaskaa että muka ilman muutoksia ajelette jälkiasennusturbolla. Varmaan "turpotat" koneen mutta turboa et voi vain heittää sinne.osviittaa turbotuksen vaiheista.
http://www.opelclubfinland.net/forum/viewtopic.php?topic=540&forum=4 - diesel
Mersun vakio dieselkone kyllä kestää!!
2.0d-260hv.
2.5d-310hv.
3.0d-390hv. - Ahti
diesel kirjoitti:
Mersun vakio dieselkone kyllä kestää!!
2.0d-260hv.
2.5d-310hv.
3.0d-390hv.Missäpäin tuollainen/tuollaisia mersuja on? Ite olen päässyt tutustumaan lukemiin
2.5d - 307hv
3.0d - 386hv
Ja ainakaan tuo edellinen ei kovin kauaa kestänyt.. ;) Ja jälkimmäisestä ei käsittääkseni ole vielä kaikkia kaivettukaan. - diesel
Ahti kirjoitti:
Missäpäin tuollainen/tuollaisia mersuja on? Ite olen päässyt tutustumaan lukemiin
2.5d - 307hv
3.0d - 386hv
Ja ainakaan tuo edellinen ei kovin kauaa kestänyt.. ;) Ja jälkimmäisestä ei käsittääkseni ole vielä kaikkia kaivettukaan.Edellinen on vieläkin nipussa.
- Ahti
diesel kirjoitti:
Edellinen on vieläkin nipussa.
Eikun joo. 2.5 taitaa ollakin nipussa, mutta mites kävikään tuon parilitraisen. ;) Ja sain sen käsityksen että ei tuo 2.5:kaan ihan priima enää ollut pois nostettaessa. Toisaalta, onko tuo ihmekään? :)
- Ahti
Ahti kirjoitti:
Eikun joo. 2.5 taitaa ollakin nipussa, mutta mites kävikään tuon parilitraisen. ;) Ja sain sen käsityksen että ei tuo 2.5:kaan ihan priima enää ollut pois nostettaessa. Toisaalta, onko tuo ihmekään? :)
Ootkos ite muuten tuoltapäin/peräti auton omistaja? Ois hauska tietää, kenen kanssa puhuu.. :) Jos oot samalta suunnalta kuin tuo mese niin ei tartte kuin pienen vinkin, niin tiiän kenestä on kyse.
- diesel
Ahti kirjoitti:
Ootkos ite muuten tuoltapäin/peräti auton omistaja? Ois hauska tietää, kenen kanssa puhuu.. :) Jos oot samalta suunnalta kuin tuo mese niin ei tartte kuin pienen vinkin, niin tiiän kenestä on kyse.
Täältä täältä, et itekkään kaukaa oo.
- Ahti
diesel kirjoitti:
Täältä täältä, et itekkään kaukaa oo.
Samasta käpykylästä...
- parilitrainen
Ahti kirjoitti:
Eikun joo. 2.5 taitaa ollakin nipussa, mutta mites kävikään tuon parilitraisen. ;) Ja sain sen käsityksen että ei tuo 2.5:kaan ihan priima enää ollut pois nostettaessa. Toisaalta, onko tuo ihmekään? :)
Niin että parilitrainen täydessä iskussa,se josta puhutte,oli harjoituskappale vain;-) Oottakaas hetki,lisää keskustelun aihetta samalta suunnalta:D
- Ahti
parilitrainen kirjoitti:
Niin että parilitrainen täydessä iskussa,se josta puhutte,oli harjoituskappale vain;-) Oottakaas hetki,lisää keskustelun aihetta samalta suunnalta:D
No niin ymmärsinki.. ;) Jos tarkoitat, että tulee lisää samasta autosta, niin tiesinkin sen jo..
Jos puhut jostain muusta autosta, niin kerro ihmeessä meillekin.. :)
P.S. pitäis tehä K****n kovien autojen top-10 ;) Tuntuu siellä olevan ihan kivasti kulkevia pirssejä noin tuppukyläksi.. Ja lisää tulee!
- cossu2
Mites laskit puristukset?
Ja et siis vaihtanut b.paineen säädintä?
Mistä otit hukkaportille letkun?
Entä öljyn kierron ulos ja takasin?
Oliko siinä ruiskussa valmiiksi map vaiko määrä mittari?
Mistä boxi tunnistaa nakun?- Simo
Ja plakaplakaplaka. Silmällä turboa ja naista kattoluukkuun. Ja keväällä tuplajuusto alle 2e ja saksasta autot ilmaseks... Tämä selvä, sain, loppu...
- Cossu3
Jos joku kysyy turbon asennuksesta jotain niin mikset vastaa?
Puristukset menee alas joko poistamalla tavaraa kannesta tai männästä.
Jos on säädettävä bensanpaineensäädin niin miksi vaihtaa?
Öljyn kierron saa kovajuottamalla vaikka T-haaran öljynpaineanturille ja paluu suoraan öljypohjaan.
Esim Motronikkia saa huijattua, niin että sytysennakko pystyy säätäämää noin 10 astetta ja kyllä ilmamäärämittarikin toimii ihan joten kuten ei painepuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295554Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144134Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512870Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2951397Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601229
- 791149
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2201143Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971136