siivoojan palkka?

ent. ravintolatyöntekijä

Hei!

Haluaisin siirtyä ravintola- ja kaupan alalta hetkeksi itsenäisempään työhön. Mikä on aloittavan siivoojan palkka(esim. toimistossa) ja kuinka pula firmoilla on työvoimasta? Nimittäin itse en alle 9,50€/tunti tee yhtään mitään, onko kohtuullista vaatia tuota työnanatjalta?

23

4508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on---

      7.55/tunti.
      Koska sulla ei ole edes koulutusta hommaan niin saat töitä varmasti jostain näistä yksityisistä paskafirmoista 7e tuntipalkalla.

      • Anonyymi

        Paskafirma jossa siivosin oli : paikallinen ruokala. Vikisivät kun viskasin roskat rikkasammioon.
        Uskoivat sen olevan keittoastia, mitä pellejä

        Kuulemma hiekka ei sovi yhteen lihasopan kanssa, kokki ajoi perästä kaulimen kanssa.
        Outoa sakkia :D


      • Anonyymi

        Ehdottivat että "vieppäs Molokin kitaan"
        Siihen vastasin "joo kyllä mahtuu jos maksat 204 e/kerta"¨


    • työvoimasta

      Alalla kaivataan siis niitä tekijöitä joilla on paperit alan tutkinnosta. Sellaisia koulutusta vailla olevia työntekijöitä paikkoihin kyllä olisi tulossa vaikka kuinka paljon. Ja toimistosiivouksesta se on jotain vähän alle 8e/tunti. Tuon suuruista minuuttiliksaa saa sitten vähän vaativammista töistä mutta ne vaatii jo ammattityöntekijän jollaiseksi ei tulla hetkessä.

      Jos sulle kelpaa vähän alle 8e tuntiliksa niin löytyy jo toimistosiivoojan paikkoja vaikkapa solilta. Kun kyse on vain tilapäisestä siirtymisestä siivousalalle ei kannata laittaa liian suuria odotuksia koska niistä töistä jotka oppii suht.helposti ei makseta kuin korkeintaa pääsääntöisesti se 8e.

    • mörrö

      koulu siivoojana tunti-palkka on 9euroa

      • blondeistablondein72hki

        firmasta ja esimiehstä....


    • siivooja kans

      tahansa eriasia saako. Pysy vaan siellä nykyisessä paikassasi jos alle tuon tuntipalkan et tee mitään, siivousalalla on ihan tarpeeksi mitään tekemättömiä ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista koulutusta mutta palkkavaatimukset ovat korkealla.

    • ...on sun.

      No vaatiahan voi vaikka 900,- per tunti, mutta potentiaalinen siivoustyönantaja todennäköisesti nauraa sut pihalle heti kättelyssä. Siivoustyö on nimittäin tunnetusti huonosti palkattua, ja usein siitä maksetaan n. 7-8,5 eur/h. Yhdeksän ja puoli jää varmasti kaukaiseksi haaveeksi. Vaadi siinä sitten ihan rauhassa vain. :)

      • blondeistablondein72hki

        8.80 ja nyt toisessa siivous firmassa 9.57


      • kikkis2
        blondeistablondein72hki kirjoitti:

        8.80 ja nyt toisessa siivous firmassa 9.57

        Niin riippuu vähän mihin pääsee töihin... et ite oon ollu sol:lilla ja l&t:llä niin mun liksa oli jotain vähän yli 7 euroo.. L&T:tä lähdin pois vuonna 2006 niin mun palkka oli 7.60
        Nyt kunnallisella puolella niin mun palkka on jotain 9,60 euron tienoilla.

        Kotisiivouksissa tienaa kyllä paremmin mut en tiiä sit onko niissä joka päivälle töitä.
        Esim kotipalvelu klassikko mainosti että liksa koeajan jälkeen on yli 11 euroa tunti


      • muka
        kikkis2 kirjoitti:

        Niin riippuu vähän mihin pääsee töihin... et ite oon ollu sol:lilla ja l&t:llä niin mun liksa oli jotain vähän yli 7 euroo.. L&T:tä lähdin pois vuonna 2006 niin mun palkka oli 7.60
        Nyt kunnallisella puolella niin mun palkka on jotain 9,60 euron tienoilla.

        Kotisiivouksissa tienaa kyllä paremmin mut en tiiä sit onko niissä joka päivälle töitä.
        Esim kotipalvelu klassikko mainosti että liksa koeajan jälkeen on yli 11 euroa tunti

        oho. missäpäin maksavat 11€ ?


    • yksityiselle

      jos on ajokortti ja päivisin aikaa niin kevyesti saat tänäpäivänä ainakin 10,-/ tunti - tosin et varmaan täyttä päivää saa tehdä mutta kuitenkin.

    • kerrossiivoojaksi

      silloin saat parempaa palkkaa tai kouluttudu laitossiivoojaksi ja hakeudu esim. sairaaloihin.
      Tavallisista siivoushommista firmat maksavat kohdekohtaista palkkaa. Alin taso on 7.31 ja ylin 8.88. Tuntipalkkoihin tulee tietysti lisäksi lisät eli kokemusvuosilisät, ilta ja yötyölisät, oksennus ja eritelisät, siirtymäajat ja matkakorvaukset.
      Jos päivystät esim. viikonlopulla, saat päivytyslisän.
      Minun palkkani siivoojana on n. 1400 euroa/kk

      • Palkat nousi

        toukokuussa.


      • niinpä olikin
        Palkat nousi kirjoitti:

        toukokuussa.

        sori siitä, mutta nyt laitan oikeat palkat.
        Eli siivousfirmat maksavat alimmillaan pääkaupunkiseudulla 7,62 ja ylimmillään 9,27.
        Noihin sitten ne lisät päälle ja riippuu sinusta miten paljon pystyt itse neuvottelemaan lisää...


    • kerroshoitsu

      Kerroshoitajana pääkaupunkiseudun palkalla saat sen 9,5 €/h (mara tes). Työ on fyysisesti raskasta ja KIIREISTÄ. Ja tuntimäärät vaihtelevat hotellin varaustilanteen mukaan.

      Kuntien ja valtioden omilla siivoojilla taitaa myös olla omat palkkataulukot. Ja olisko teollisuudessa myös?

      Siivousalan tessin alaiset työt (toimistosiivous)on sitten noita reilun seittemän euron/h hommia.

      • valtion laitoshuoltaja

        Juu meillä on Valtiolla omat palkkataulukot, ja huonolta näyttää tulevaisuus. Jatkuva ulkoistaminen vie kohta kaikki Valtion siivoojan työt.Meillä tienataan paremmin kun kunnalla. Henkilökohtainen palkanosuus on 20-25 lähes kaikilla, kun taas kunnalla se on max 10 %.
        Itse en lähtisi siivoustyötä tekemään alle 10 e tuntipalkalla. Voin kertoa, että valtiolle on aika vaikeeta päästä siivoamaan.Paikkoja on harvoin auki ja ne vähätkin menee monesti tuttujen kautta. Tosin koulus ja/tai työkokemusta vaaditaan nykyään meilläkin. Kunnille ei pääse ilman koulutusta, kaupungille saattaa päästä mutta ei saa vakipaikkaa ennenkuin on kouluttanut itsensä...että näin.


    • toimitilahuoltaja

      ei kannata vaihtaa.ite yksityisellä 3 vuoden siivousalan koulutus ja 4 vuoden työkokemus tunti palkka 7.58e.on tää kyllä surkeeta pitäs vaihtaa todellakin alaa.

      • voi.

        nyt neuvottelemaan palkasta!! mars!


      • Korotusta

        Hei!
        Mene hakemaan palkankorotusta, koska palkka on alle TESsin. Sitä paitsi voi samalla anoa kokemusvuosilisät takautuvasti. Lain mukaan yritys joutuu maksamaan.

        Itse olen yrittäjänä ja meillä saa kaikki työntekijät vähintään 8 €/h vaikka olisi kuin keltanokka.


    • tai laivalle

      Eniten ehkä siivoushommista saat palkkaa raksalla tai laivasiivouksesta.

      • kovaa työtä ja

        huonosti palkattua, suomalaisia ei siellä ole. Työnantajana sol & co.


      • valtion laitoshuoltaja

        Olen kuullut juttua, että raksasiivooja tienaa paremmin kun muut. Vaikea uskoa, että ainakaan mitenkään radikaalisti enemmän...joten mitä raksalla saatte?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      654
      4814
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3241
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2498
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 255
      1899
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1363
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe