Miten Paypalista siirretään rahaa omalle tilille onnistuneesti?

Naan

Ongelma on tämä. Osaan käyttää Paypalia muuten mutta nyt Paypal-tilillä on rahaa liiemmälti ja haluan ne pois. Rahan siirto pankkitililleni epäonnistui ja selvitin syyksi sen että pankin nimi oli heidän mielestä väärin.

Eli jos joku on onnistuneesti siirtänyt rahansa pois Paypalista niin voitko kertoa missä muodossa pankin nimesi laitoit?

Minua kiinnostaa pankit: Sampo ja Tapiola. Jostain luin että Nordeaan meneville rahoille kelpaa nimeksi pelkkä Nordea, mutta minulla ei heillä tiliä ole.

Paypal on tosi herkkä tuolle väärälle nimelle ja Sampoon en saanut Sampopankki nimellä menemään mitään ja kun jokaisesta virheellisestä siirrosta veloitetaan 3 euroa niin ei haluta alkaa arpomaan. Eli onko se "Sampo Pankki" vai "Sampo" vai "Sampo Pankki" vai joku muu mikä?

Toinen varmistus vielä tilinumeron muodosta. Ohjeiden perusteella saa käsityksen että he eivät halua iban numeroa vaan ihan perustilinumeron. Miten sinä laitoit kun sait siirtosi onnistumaan?

Kiitos kovasti jos tiedät antaa tarkkoja ohjeita.

55

34142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohottista

      Mulla on ollut aukko sivistyksessä, olen nimittäin luullut, ettei PayPalia ja suomalaista pankkitiliä vielä saa yhdistettyä niin että PayPal-rahaa saa kotiutettua tai että tililtä voisi siirtää rahaa PayPaliin (esim. jotkut ulkomaiset myyjät eivät halua PayPal from Credit Card -maksuja, koska luottokorttimaksuista PayPal ottaa välistä).

      • Naan

        Kyllä voi siirtää kunhan pitää huolen että pankkitilin omistajan nimi ja Paypal-tilin omistajan nimi on millilleen identtinen. Muuten ei raha siirry vaan palautuu takaisin ja joku palvelumaksu siitäkin erheestä sitten veloitetaan.

        Paypalista löytyy kohta "add funds" josta saa kopioida tilinumeron Paypaliin ja heidän pankin nimen (Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), Helsinki)
        ja sitten siinä lukee henkilökohtainen siirtokoodi kirjain-/numerosarja joka laitetaan siihen maksuun viesti kohtaan eli ei viitekohtaan ja sitten vaan siirtämään.

        Olen itse harrastanut jo tätä rahan siirtoa Paypaliin. Vielä kun osaisi siirtää takaisin kun kerran ollaan noin tarkkoja siitä että pankin nimi on oikein. :)

        En ymmärrä miksi heille siirto kyllä on helppoa kuin heinän teko mutta sitten pitää olla millin tarkkaa tietoa pankin nimestäettä saa rahat takaisin omalle tililleen vaikka muut tilisiirtotiedot oliskin oikein.

        Kyllästyttää tuommoinen säätäminen. :)


      • ei ymmärrä
        Naan kirjoitti:

        Kyllä voi siirtää kunhan pitää huolen että pankkitilin omistajan nimi ja Paypal-tilin omistajan nimi on millilleen identtinen. Muuten ei raha siirry vaan palautuu takaisin ja joku palvelumaksu siitäkin erheestä sitten veloitetaan.

        Paypalista löytyy kohta "add funds" josta saa kopioida tilinumeron Paypaliin ja heidän pankin nimen (Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), Helsinki)
        ja sitten siinä lukee henkilökohtainen siirtokoodi kirjain-/numerosarja joka laitetaan siihen maksuun viesti kohtaan eli ei viitekohtaan ja sitten vaan siirtämään.

        Olen itse harrastanut jo tätä rahan siirtoa Paypaliin. Vielä kun osaisi siirtää takaisin kun kerran ollaan noin tarkkoja siitä että pankin nimi on oikein. :)

        En ymmärrä miksi heille siirto kyllä on helppoa kuin heinän teko mutta sitten pitää olla millin tarkkaa tietoa pankin nimestäettä saa rahat takaisin omalle tililleen vaikka muut tilisiirtotiedot oliskin oikein.

        Kyllästyttää tuommoinen säätäminen. :)

        Moro, olenko ymmärtänyt nyt oikein, että voin siirtää paypal tililleni rahaa kahdella tavalla. Eli joko luottokortin kanssa tai sitten tilisiirtona paypalin omalle tilille (ja ne siirtää sit rahat minun paypal tilille)? Luottokortin kanssa en jaksa alkaa säätämään.. Onko tämä "Add funds" se tilisiirto vaihtoehto? Tilisiirrossa varmaan viitenumero tyhjäksi? Ja mites muuten kun minun on tarkoitus siirtää 50e niin ottaako paypal jotain välistä? Eli pitääkö minun siirtää omalle paypal tilille esim. 51e koska paypal nappaa siitä 1e, jotta saan 50e maksettua.


      • Nou hätä
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Moro, olenko ymmärtänyt nyt oikein, että voin siirtää paypal tililleni rahaa kahdella tavalla. Eli joko luottokortin kanssa tai sitten tilisiirtona paypalin omalle tilille (ja ne siirtää sit rahat minun paypal tilille)? Luottokortin kanssa en jaksa alkaa säätämään.. Onko tämä "Add funds" se tilisiirto vaihtoehto? Tilisiirrossa varmaan viitenumero tyhjäksi? Ja mites muuten kun minun on tarkoitus siirtää 50e niin ottaako paypal jotain välistä? Eli pitääkö minun siirtää omalle paypal tilille esim. 51e koska paypal nappaa siitä 1e, jotta saan 50e maksettua.

        Kuten heidän omilla sivuillaankin sanotaan: "Your money will be in your PayPal account in 1-3 business days. We don't charge you any fees for this transfer." Eli lupaavat, etteivät vedä välistä. Olen käyttänyt kyseistä lafkaa jo muutamia vuosia eikä vielä ainoatakaan moitetta ole omalta suunnaltani tullut. Kaverilla oli ongelmaa, mutta hänellä se liittyi Ålandsbankenin omiin sähläyksiin.


    • Valitettavasti en tiedä varmasti, mutta jos itse yrittäisin siirtää rahaa PayPalista Sampopankkkiin, käyttäisin pankin englanninkielistä nimeä, joka on "Sampo Bank plc".

      • Naan

        Olen aina jotenkin automaagisesti olettanut että kun heidän tili on Helsingin konttorissa niin tilin nimikin saa olla suomeksi kun heiltä rahaa pois siirtää, mutta eihän se tosiaan välttämättä niin ole. Tämä lisää vain vaihtoehtoja taas. :)

        Ei viitsi tosiaan kokeilla ilman varmaa tietoa koska jokaisesta virhesiirrosta veloitetaan se 3 euroa ja se alkaa jo tympimään. :)

        Muiden testailijoiden kokemusten perusteella olen jättänyt homman nyt sikseen kunnes joku osaa antaa tarkan ohjeen asiassa. Paypalin oma asiakaspalvelu ei tässä asiassa osaa auttaa ja omassa pankissa ollaan ihmeissään vain että "Mikä Paypal?".

        Mutta kiitos vinkistä. Pidän mielessä tämän kyllä.


    • Naan

      Näyttäisi siltä että kukaan ei ole vielä niin hyvin Paypalin pankkisiirto-ominaisuuteen tutustunut että olisi käyttäjätietoa näistä pankkien nimien oikeista muodoista rahansiirtoa tehdessä Paypal-tililtä pois omalle pankkitilille.

      Itse tein sitten niin että luotin saamaani tietoon siitä että Nordeaan ainakin siirtyy kirjaamalla pankin nimi simppelisti Nordeaksi ilman mitään sen kummempia hienouksia. Avasin siis tilin Nordeaan ja laitoin rahat siirtymään sinne ja kyllähän rahat tosiaan siirtyivät kivuitta.

      Siirto Nordeaan onnistui periaatteella joka olikin jo minulla selvillä Paypalin asiakaspalvelun avulla:

      - Pankin nimi minun tapauksessa siis: Nordea

      - Paypal-tilin ja pankkitilin jonne rahaa siirretään omistajan nimet pitää olla identtisesti samat.

      - Tilinumero ei IBAN-muodossa vaan ihan perus suomalaisessa muodossa, mutta ilman väliviivaa ja yhteen kirjoitettuna.

      - Tilimuodoksi valitsin tietenkin "Savings" (=talletustili) koska toinen vaihtoehto on "Checking" eli jonkin sortin luotollinen-/shekkitili.

      Näitä kun noudattaa niin raha siirtyy eikä palaudu takaisin epäonnistuneena siirtona. Mitään palvelumaksuja ei peritty kummassakaan päässä tästä siirrosta.

      Kaikesta huolimatta vaikka rahani jo siirsin pois niin jos jollekin tulee käyttökokemusta alunperin haikailemistani muiden pankkien nimien oikeista kirjoitusmuodoista niin kertokaa toki, koska olisihan se kiva saada nuo muutkin pankkitilit toimimaan jos tarvetta joskus tulee niille siirtää rahaa.

      • Hyviä neuvoja!

        Kiitos!


      • pena06
        Hyviä neuvoja! kirjoitti:

        Kiitos!

        Tehdäänkö siirto paypaliin normaalilla tilisiirrolla vai ulkomaanmaksulla? Itse en
        ainakaan ole vielä saanut toimimaan tätä tili-systeemiä..


      • dlx

        Checking tarkoittaa käyttötiliä.


    • Näin se minulla on mennyt.

      Kävin tarkistelemassa onko tämä rahan siirto Paypaliin tilisiirtona muuttunut ja minulla ainakin on muuttunut paypal-sivusto siten, että se entinen "add funds"-niminen kohta on nykyään "Top up your PayPal account" nimeltään. Sitä kohtaa klikkaamalla saat näkyviin tilinumeron (pankki on suomessa Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), Helsinki) jota pitää käyttää kun siirtää paypal- tililleen rahaa, sekä tärkeää on muistaa ehdottomasti laittaa pankkisiirron viestikohtaan se samalla sivulla lukeva henkilökohtainen Transfer ID-numerosarja (se ei ole viitenumero vaan se pitää kirjoittaa siihen laskun viestiosuuteen jotta he tunnistavat sinut heidän asiakkaakseen.) Ja muistutan edelleen että jos sinun pankkitilin omistajan nimi on YHTÄÄN erilainen kuin sinun Paypal-tilin omistajan nimi niin siirto ei onnistu. Jos sinun nimi on Matti Meikäläinen omassa pankissa niin siirto ei onnistu jos Paypal-tili on nimellä Matti Tapani Meikäläinen. Eli siinä se minulla töppäsi ensimmäisellä kerralla kun siirtelin rahaa. Nimen pitää olla identtinen ulkoasultaan molemmissa paikoissa ja jos ei ole niin kannattaa tehdä tilin nimenmuutos Paypalille jotta se täsmää pankkitilisi omistajan nimen kanssa varmuudella. Ja siirto Paypall-tilille ei maksa mitään mutta jos siirto epäonnistuu esim tuon nimiongelman takia niin sitten lähtee valitettavasti muutama euro palvelumaksua kun he siirtävät rahat takaisin sille tilille mistä ne laitoit menemään. Ja se pankkitili minne siirretään on Paypalin suomessa oleva tili eli ei ole kyse ulkomaantilisiirrosta.

      • Naan

        Meni edellisessä viestissä nimimerkki ja otsikko nurinpäin mutta tiedoksi että olen siis tämä viestiketjun aloittanut joka edellisessä viestissä yrittää neuvoa parhaansa mukaan miten homma toimii tällä hetkellä. :)


      • Larsa

        Miten toi tili siirto epäonnistui kun nimi ei täsmänny ? Minulla oli tarkoitus pyytää mun setää laittamaan rahaa mun paypal tilille (synttärit tulossa kohta) kun mulla ole omaa verkkopankkia vielä. Ja kun ei vielä oo mitään luottokorttiakaan. Ei sit taida onnistua ? . Vai onko ihan pakko sit mennä itse sinne pankkiin tekeen se tilisiirto itse ?


    • juuuu55

      Pankin nimeksi: Sampo Bank plc Tilimuodoksi: Savings Tilinumero: ilman väliviivoja Näin kaveri onnistui siinä, mutta mulle jäi vielä epäselväksi, että jos siirrän PayPal tililtäni rahaa omalle niin ottaako PayPal maksua siitä?

      • Naan

        Veloitusta omalle pankkitilille rahan siirrosta menee yksi euro jos summa on 99.99 euroa tai vähemmän. Jos siirtosumma on siis minimissään 100 euroa niin mitään kuluja ei veloiteta. tässä suora lainaus Paypal help centeristä: "Withdraw Funds Free for €100.00 EUR or more, €1.00 EUR for €99.99 EUR or less to bank accounts in Finland" Tuossa vielä linkki "hinnastoon" jos jokin muu Paypalin palvelumaksu kiinnostaa. https://www.paypal.com/fi/cgi-bin/helpscr?cmd=_display-fees-outside (Ja se rahan siirto tosiaan kuten jo olen maininnut sinne paypalin suuntaan on ilmaista kunhan et tee mokaa pankkisiirron tiedoissa eli siirron epäonnistuttua he ottaa palvelumaksua 3 euroa siitä että siirto perutaan heidän toimesta virheellisten tietojen vuoksi.)


    • maik+++

      Tässä näitä pankkien nimiä, käytä näitä jos haluat siirtää onnistuneesti rahaa paypal-tililtä omalle tilille:
      Nordea= Nordea
      Op= Pohjola Bank PLC
      Sampo= Sampo Bank PLC

      joku voi laittaa vielä muitakin pankkeja jos tietää.

    • paypalilainen

      Eli voisiko joku nyt auttaa kun mulla on seuraavanlainen ongelma. Ostin eBaysta tavaran X ja kaupat purkautuivat. Myyjä lupasi maksaa Paypalin kautta rahat takaisin. Maksusuoritus näkyykin tilitapahtumissa tuoreimpana. Kuitenkin Paypal Balance näyttää NOLLAA! Ovatko rahat sitteenkään tulleet vai ovatko ne matkalla pankkitililleni? Tsekkasin tilini eikä siellä näkynyt yhtikäs mitään :/

      Mitäs tuumaatte?

    • en vielkää tajunnu

      NIin, siis miten saan siirrettyä rahaa pay palista pankkitilille? Mitä klikkaan pay palissa?

    • Rahoja olisi

      Osaako joku sanoa mikä on S-pankki tuolla paypalissa? Kenties S Bank PLC

      • Lhaju

        Tässä on näitä pankkien nimiä... Noin ku laitatte siinne ni jo onnistuu rahojen kotiutus...

        Aktia Bank PLC Aktia
        Bank of Åland PLC Ålandsbank
        Nordea Bank Finland PLC Nordea
        Pohjola Bank PLC OP-Pohjola
        S-Bank LTD S-Pankki
        Tapiola Bank LTD Tapiola
        Sampo Bank PLC Sampo


    • avuton anonyymi

      Nyt kaipailisin apua! Mun pitäis maksaa paypaliin tilisiirto, mutta se ei vaan ota onnistuakseen sitten millään! Sampo jaksaa kitistä "Ei maksamiseen kelpaavia tilejä" kun yritän laittaa rahat menemään!! Mitä pitäisi tehdä?
      Tiedot laitoin näin siihen maksulomakkeeseen:

      saajan tilinumero: (laitoin paypalin antaman tilinumeron)
      saajan nimi: BofA re: Paypal Pte Ltd
      viitenumeroon en laittanut mitään
      viesti saajalle: (laitoin transfer id:n)

      Eräpäivä ja rahasummat on kunnossa, mistä siis kiikastaa? Pitäiskö tuo Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), Helsinki -juttu tunkea vielä jonnekin? Vai onko tässä kyse jostain muusta?

      Toivoisin pikaista apua, asialla alkaa olla kiire! :(

    • apuvaaa

      mulla ois tällänen ongelma sen nimen laiton kanssa. paypalissa olen siis esimerkiksi Matti Meikäläinen. pankissani taas olen MEIKÄLÄINEN PEKKA LAURI MATTI. nämähän eivät siis täsmää ollenkaan joten pitääkö mun vaihtaa nimi paypalissa "MEIKÄLÄINEN PEKKA LAURI MATTI" ja vielä tolleen isolla kirjotettuna? o.o

      • eiapuva

        Joo. Tämä on ongelma. Paypal ei käsitä, että Nordealla "lastname is first and first name is last". Esim. Paypalin pankkitilitietojen syöttölomakkeen account holder kenttä ei siedä tätä ja sen takia on ongelmia rahojen siirtämisessä. Samaten Paypal hardcodaa mainituissa lomakkeissa lastnamen niin, että vain ensimmäinen kirjain on isolla -> mahdotonta saada aikaan täydellisesti samat nimet. Nimen voi yrittää muuttaa, mutta sinne pitää lähettää energialasku tms. ja siinä nimi voi olla vaikka Pekka Meikäläinen, jolloin nimenmuutos ei ehkä onnistu. Nykyisillä käytännöillä tähän ongelmaan ei ole ratkaisua. Pelottavaa tässä on se, että välillä esim. rahan lähettäminen nordeasta paypalille toimii (vaikkei nimet täsmää) ja sitten taas välillä homma ei yhtäkkiä vaan millään onnistu. Ikinä et voi tietää milloin homma toimii ja milloin se ei toimi.


    • Hei olkaa ystävällisiä ja kertokaa minulle tarkat ohjeet miten siirtää paypal tililtä omalle suomaliselle tilille sana tarkasti kun en osaa.. ja tuo nimi homma jos keskimmäinen nimi puuttuu tai toinen nimi paypal sivullani niin enkö voi siirtää rahojani paypal tilitä jos yksi nimi puuttuu välistä esin se että paypalissa olen meikäläinen matti ja todellisuudessa olen meikäläinen matti-kalervo mitä tehdä??? voisko joku auttaa?? olkaa kilttejä ja kertokaa sana tarkasti miten saan siirrettyä rahat oikealle suomen tilille käytän op pankkia??

      • -mullvaden-

        ei ole tullut vielä vastaan tuollaista ongelmaa.itse antaisin rahat olla paypallilla.käyttäisin ne sitten seuraavalla kerralla.ei ne rahat sieltä mihkään katoa.ja jonain päivänä asia varmasti selkiää itsestään.


    • juupasejuuu

      Sain itse palautettua rahat omalle pankkitilille, mutta jouduin todistamaan osoitteen ja henkilöllisyyden yhteyden.

      Siis lähetin sitten ajokortista ja tiliotteesta kuvan sinne Paypal Resolution Centeriin s postilla ja se kelpasi henkilöllisyyden todisteeksi.
      Tunnusta että mulla kävi palautusvaiheessa pieni kämmi ja siitä sitten johtui nuo toimenpiteet :(

      Muutenhan se on helppo homma palauttaa rahat.

    • joxxu

      Itse olen pari vuotta siirrellyt rahoja Paypalista omalle tilille Nordeaan, noin pari kertaa kuussa, joskus useamminkin. Kaikki mennyt aina 100% hyvin. No nytpä ei vaan mennyt...enkä edes voi ymmärtää missä vika, mikään ei ole muuttunut. Nimet ja kaikki täsmäävät "pilkulleen". Paypaliin kun laittaa kyselyä jostain niin melkein ainahan sieltä tulee joku automaattivastaus ja aitoa, oikean ihmisen vastausta saa anella ja pyydellä vaikka kuinka kauan - kun yleensä se automaattivastaus ei edes lähimainkaan koske sitä ongelmaa mistä kysyi ;) Siinä mielessä Paypal on peestä jos tulee vähänkään jotain kysyttävää. Nyt vaan odottelen vastausta ja toista rahasiirtoa varten koitin tsekkailla mitä voisi olla väärin ja muutin pankin nimen virallisempaan muotoon mutta ei sekään auttanut.

      Mielestäni tuo rahan siirto Paypalista ei todellakaan ole ollut ydinfysiikkaa tai vaikeaa mutta nyt tippui kärryiltä kyllä totaalisesti.

      • Hesussss

        joxxu, sama juttu täälläkin ja tili nordeassa. AIemmin tilinumero oli ihan normaalissa suomimuodossa eli viivan kanssa. Mietin että voisiko auttaa jos laittaisi ilman viivaa niin kuin tämän ketjun alkupäässä joku neuvoi. Aiemin meni kyllä ihan viivan kanssakin OK. Onko sulla ollut viivan kanssa? Pankin nimi on ollut aina niin kuin se tiliotteessa on eli "Nordea Pankki Suomi Oyj".

        Soitin Nordean aspaan, mutta tuntui olevan aika pihalla. Ehdotti että viiva korvattaisiin nollilla niin että tilinumero on 14 merkkiä pitkä (eli konekielinen muoto). Voisikohan tämä liittyä nyt jotenkin tuohon IBAN-uudistukseen, joka astuu voimaan viimeistään lokakuun loppuun mennessä jolloin vanha tilinumero ei enää toimi vaan pitää olla aina IBAN, jota pituuden takia tosin ei voi paypaliin syöttää.

        http://www.sampopankki.fi/fi-fi/Yritysasiakkaat/Keskisuuri-yritys/Maksuliike-ja-kassanhallinta/Yhteystavat/Aineistosiirtopalvelu/Ajankohtaista/Documents/Tilinumerorakenne ohje.pdf

        http://fi.wikipedia.org/wiki/IBAN


    • Hesussss

      Joo tuo auttoi että laittoi konekielisessä muodossa tilinumeron.

    • Kimmo-op-asiakas

      Mulla sama homma (Osuuspankki), siirsin sieltä rahaa vanhaan tapaan mutta tulikin joku siirtovirhe email eikä rahaa.

      Soitin PayPal ja väittivät että Osuuspankki on siirtynyt IBAN tilimuotoon viikon liian aikaisin ja he eivät ole ehtineet laittamaan omaa systeemiä vielä toimimaan IBAN kanssa. Kun kysyin että mitä kautta saan sitten tiedon kun toiminnassa niin sanoivat että et mistään, seuraa meidän etusivua. Hohhoijaa.

      Googletessani tätä ongelmaa sain kuvan että IBAN numerothan ei ole ikinä toimineet PayPalin kanssa, joten saa nähdä miten innokkaasti saavat systeemiään päivitetty.

    • Hesussss

      Laita se tilinumero konekieliseen mutoon niin luulisi lähtevän pelittämään.

    • jarmo...

      Voisiko joku tehdä selvän ohjeen vaiheittain miten saada siirrettyä rahat Paypalista suomalaiselle Nordea tilille? Olisin erittäin kiitollinen tästä, ja voisin ehkä maksaakin Paypalin kautta toimivasta ohjeesta pienen palkinnon.

      :)

    • hesusss
    • Helvete77

      Mua taidetaan nyt huijata...jenkkiläinen osti multa tavaran x,joka maksoi 000.00€,ennen kuin saisin rahat paypal tililleni,minun piti viedä 200€ western unionin kautta myyjälle,että tulisi tasan 1000€ että sitten voi vasta aktivoida maksun kun ei ole palautetta vielä.no kävin sitten 50km reissun viemässä 200€ ja nyt sitten pitäs vielä 500€ viedä että onnistuu aktivointi...en ymmärrä,olen lähettänyt korun ja jos hän ei lähetä sitä takaisin ja rahojani,soitan poliisit,mitä mieltä olette,pitääkö eka siirron olla muka 1500€,jotain emailissa oli kursseista ja kaikki mailit englantia joten aika vittuuntunut olen nyt...

      • Huijaukseltahan tuo vahvasti kuulostaa / vaikuttaa ja mitä suuremmalla todennäköisyydellä olet menettänyt sekä lähettämäsi tuotteen että rahat. Poliisille voit toki ilmoituksen tehdä, mutta ellei ostaja ole suomalainen/suomesta, on poliisin mahdollisuudet asian selvittämiseen aikalailla olemattomat. Yksityishenkilöiden välisessä kaupankäynnissä, ei koskaan pitäisi lähettää tavaraa/tuotetta ostajalle ennen kuin itse on rahat saanut ellei kyseessä ole ennestään tunnettu luotettava ostaja. Ja, ettei jäisi epäselväksi, ei PayPalilla ole mitään ensimmäisen siirron 1500€ rajaa.


      • Helvete77
        Jontte82 kirjoitti:

        Huijaukseltahan tuo vahvasti kuulostaa / vaikuttaa ja mitä suuremmalla todennäköisyydellä olet menettänyt sekä lähettämäsi tuotteen että rahat. Poliisille voit toki ilmoituksen tehdä, mutta ellei ostaja ole suomalainen/suomesta, on poliisin mahdollisuudet asian selvittämiseen aikalailla olemattomat. Yksityishenkilöiden välisessä kaupankäynnissä, ei koskaan pitäisi lähettää tavaraa/tuotetta ostajalle ennen kuin itse on rahat saanut ellei kyseessä ole ennestään tunnettu luotettava ostaja. Ja, ettei jäisi epäselväksi, ei PayPalilla ole mitään ensimmäisen siirron 1500€ rajaa.

        Liitin nordean visa electron kortin paypaliin,jos ne rahat nyt tulevat voinko käyttää korttia vaikka heti esim.kaupassa?tai nostaa automaatilta rahaa?vai pitääkö ensin tehdä raha siirto?ja onko rahasiirrossa joku raja?


    • Helvete77

      No siellä oli jotain että kurssit ovat viikon lopunaikaan nousseet ja ne kuulema nousevat ja vaihtuvat aina 24 tunnin välein joten mulla on päässy kertymään sitten niin että punta on jotenkin vaihtunut ettei se kata ostajan lähettämää rahaa..en ymmärrä,mutta minulle tulee paypalista emailia myös tästä asiasta...

    • kjlljjlk

      "Liitin nordean visa electron kortin paypaliin,jos ne rahat nyt tulevat voinko käyttää korttia vaikka heti esim.kaupassa?tai nostaa automaatilta rahaa?vai pitääkö ensin tehdä raha siirto?ja onko rahasiirrossa joku raja?"

      Ei se raha PayPal tilitä siirry minnekään elektroniin, vaan raha on siirrettävä ensin pankkitilillesi. Toisin se siirto ei taida toistaiseksi onnistua, koska PayPal ei huoli uusia SEPA tilinumeroita. Yli 100e siirrot voi tehdä kuluitta. Hinnasto PayPalin sivulla.

    • Hesusss

      Kyllä se siirto onnistuu SEPA / IBAN tilille ihan hyvin niin kuin olen aiemmin kirjoittanutkin. Tilinumero vain konekieliseen muotoon.

    • pal3
    • _o_b

      Terve! Mulla ei maksu meinannut lähteä, niin laitoin viitteen sitten viesti maksun saajalle kenttään. Tili on op:ssa. Saa nähdä miten käy.

    • kawaman
    • umpiluu2

      Näin saa rahat paypalilta omalle tilille IBANista FI ja 2 ensimmäistä numeroa veks(jäljelle jää 14 numeroa), tili "Checkings " , pankin nimeksi Nordea (tai mitä pankkia nyt käytätkin)

      Thank you for contacting PayPal regarding how to add a Finnish bank
      account to your PayPal account in order to withdraw funds. I am very
      pleased to take this opportunity to assist you today.
      I have carefully reviewed your email and please be
      advised that in order to add your bank account number you will need to
      enter only last 14 digits of your IBAN number,
      In Finland IBAN number is 18 characters, however two first letters
      (FI) and following two first digits are constant. That means that for
      every Finnish bank account first 4 characters are exactly the same.
      For that reason we only ask to enter last 14 digits of your IBAN
      number when adding your bank account.

      • Tämä ei ole kannanotto siihen toimiiko annettu ohje vai ei, mutta täytyy sanoa, että PayPalin tietämys suomen IBAN numeroista on virheellinen, sillä kaikkien suomalaisten tilinumeroiden 4 ensimmäistä merkkiä eivät todellakaan ole samat, maakoodin jälkeiset 2 numeroa vaihtelevat, jopa saman pankkiyhtymän sisällä.


    • SeppoT1

      Mitenkäs nämä tiedot päivitetään kun Sammosta on tullut Danske bank? vai onko se edelleen Sampo Bank PLC Sampo? Eli kuinka siirrän Paypallista danke bankin yritystilille?

    • pal.sp

      Moi! Mulle tuli palautus rahaa paypaliin koska eivät voineet toimittaa tilattua tavaraani.
      Ongelma on se että kun yritin kotiuttaa rahat suomalaiseen pankkiin niin paypal sanoo että tilillä ei ole vaadittua summaa ja aloin näpräämään painaen archive kohtaa jossa summa oli ja pling hävis se vähäkin. Eli mitä tapahtui? Menikö rahat vai?

    • Minna-76

      Mulla hirvee stressi!!myin auton ja jouduin tekemään paypal tilin en ollut ennen kuullut koko hommasta nyt on tili paypalists emailii että raha siirretään tililleni pian..kun se raha tulee pystyykö sitä nostaa automaatista omalla kortilla kun piti tili ja kortinnumero kerran laittaa vai mitä tapahtuu??olen ihan hukassa.

      • veio4

        Sekava systeemi, on jo mitta täysi ja aion lopettaa PayPallin kunhan onnistuu.

        Miettikääpä millaisia rahasummia he käärivät niistä tilin lopettajista joilla on vain muutamia euroja tilillä ja vain lopettavat tilin saamatta rahojaan siirrettyä.


    • Mjdjuqjrjurk

      Jos on S Pankki niin iban numeroon laitetaan KAIKKI numerot, koska paypal ei hyväksy sitä muuten. Myös FIXX

    • TotaallisestiKyllästynyt

      PayPal on oikeasti todella HUIJAUSFIRMA, josta kannattaa hankkiutua eroon!

      • Anonyymi

        Mulla jäädyttivät tilin siirrettyäni sinne hieman suuremman summan. Saas nähdä milloin saan sen auki. Tuntuu tosi hankalalta. Toimii vähän miten sattuu. Luulen tässä menevän aikaa kun tuli laitettua nimikin ilman kaikkia väli nimiä. Kumma kun maksu sinne onnistuu helposti mutta tämä? Pakottivat antamaan kortti tiedot ja hakemaan koodi joka tulisi rekisteröidä sitten heillä. Tuntuu että Googlekin on yhteistyössä tässä jutussa. Voi voi


      • Anonyymi

        Paypal toimii hyvin maksunvälittäjänä. Helppo ja nopea. Ei tarvitse luovuttaa toiselle osapuolelle itsestä muita tietoja, kuin joku keksitty sähköpostiosoite.

        Paypal-tilille ei oikeastaan tarvitse koskaan siirtää rahaa. Veloitus tapahtuu luottokortilta suoraan. Sinulle tehdyt tahansiirrot sitten palautetaan sieltä tilille.

        Paypalin ainoa huono puoli on suhteellisen iso palkkio maksusta.

        Myyt ebay:n kautta yksittäisen 300€ tuotteen, niin paypal ottaa 15€ ja ebay 15€.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe