Kun sade mukavasti

kawe

ropisee ikkunapelteihin ja ilta pimenee.
Sytyttäisikö kynttilän,tunnelman luojaksi vai mukavan lampun?
Jouluteestä tulee hyvä tuoksu, mutta ei kai ihan vielä?

8

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sytytän mieluimmin kunnon lamput ja vieläpä voimakkaasti näyttävät, että näen hyvin lukea, ommella tai kutoa.

Kynttilöitä en polttele, en tykkää niistä. En viihdy hämärän hykkyrässä muulloin kun vasta yöllä...

• heipparalla

minä olen polttanut kynttilöitä jo monena iltana,
      niistä tulee mukava tunnelma:)
      Lamppu on tarpeen jos luet jotain, kynttilänvalo ei siihen riitä.

Miksei jouluteetä voisi jo laittaa, vaikka tuoksun takia!

• Nimetön

ja nätti tuikku- vaikka kaksi

en minäkään jouluteetä joisi...

pääasia että jotain hyvää syö- tai juo
      tai syö JA juo

• Meriläinen

ihanaa. kynttilät ja sateen ropina, hyvä musiikki taustalle tai tv:stä joku mistä tykkää ja kun kietoutuu peiton sisään villasukat jalassa. Mikäs siinä on kökötellessä, kaukana kavala maailma

• kawe

minäkin ajattelin, mutta voihan sen jouluteen tosiaan säästää ens´ kuulle ettei väljähdy vaikutus.
        Kun sade ropisee, tulee mieleen lapsuuden kesäpäivät (ne harvat sade-)kun kiivettiin vintille katselemaan vanhoja tavaroita ja lehtiä. )
        Mikähän pistää muistelemaan lapsuutta tällä iällä. Puhutaanko nyt niin paljon lasten elämästä, että peilaa omaa niukahkoa, mutta niin yhteisöllistä lapsuuttaan.
        Poikkesin aiheestani, mutta meille jokaiselle varmaan muodostuu omia tapoja viettää pimeitä iltojamme.
        Poltellaan kynttilöitä, sytytellään lamppuja ja takkatulia.......

• Mandi55
        kawe kirjoitti:

minäkin ajattelin, mutta voihan sen jouluteen tosiaan säästää ens´ kuulle ettei väljähdy vaikutus.
        Kun sade ropisee, tulee mieleen lapsuuden kesäpäivät (ne harvat sade-)kun kiivettiin vintille katselemaan vanhoja tavaroita ja lehtiä. )
        Mikähän pistää muistelemaan lapsuutta tällä iällä. Puhutaanko nyt niin paljon lasten elämästä, että peilaa omaa niukahkoa, mutta niin yhteisöllistä lapsuuttaan.
        Poikkesin aiheestani, mutta meille jokaiselle varmaan muodostuu omia tapoja viettää pimeitä iltojamme.
        Poltellaan kynttilöitä, sytytellään lamppuja ja takkatulia.......

Tämä iltana sytytän kynttilöitä. Täällä Korvessa on poutasää eikä onneksi sada vettä. Yritin etsiä katseellani kuuta en löytänyt, pilviverho peittää kuu-ukon nauravat kasvot. Hyvää alkavaa viikonloppua ; )

• Lähi Aatos
        Mandi55 kirjoitti:

Tämä iltana sytytän kynttilöitä. Täällä Korvessa on poutasää eikä onneksi sada vettä. Yritin etsiä katseellani kuuta en löytänyt, pilviverho peittää kuu-ukon nauravat kasvot. Hyvää alkavaa viikonloppua ; )

Suomessa on monta KOrpea. Tuskin asumme samassa Korvessa, mutta sekä pihalla että sisällä palaa montakin tuikkua. Siis täällä minun Korvessani:))

• Mandi55
        Lähi Aatos kirjoitti:

Suomessa on monta KOrpea. Tuskin asumme samassa Korvessa, mutta sekä pihalla että sisällä palaa montakin tuikkua. Siis täällä minun Korvessani:))

Heips Aatos Lähi. Olin eilen niin kynttilöiden lumoissa, jotta en vilkuillut viestejä ja tänään olen ollut hernesopan jakohommeleissa isolla kirkolla. Kylmä oli, mutta soppatykki lämmitti, mutta nyt onkin sitten punaiset posket ja hyvä mieli ; ) Kainuun korvessa minä kynttilöitäni polttelen täällä perukassa missä huojuu komeimmat naavaiset kuuset ja ylväät mämmyt.

Tänäänkin sauna jälkeen pistän tuikut tuikkimaan ; )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      560
      1913
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      91
      930
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      927
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      826
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      757
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      553
    Aihe