Heippa,
En oikein tiennyt mihin osioon laittaisín tämän mutta,sanokaas mikä rotu on helppo kouluttaa...kokemusta koiran kanssa elämisestä on mutta ei ihan pennusta alkaen.Haluisin ison koiran mutta en tiedä että ovatko nämä vaikeita koulutettavia dogi esim..MInussa kyllä riittää jämäkkyyttä johtamaan=)Kertokaas...
MIkä on helppo rotu??
10
1390
Vastaukset
- ahnetta
kuin koiraa, joka tarvitsee "jämäkkää johtajaa". Pääset pidemmälle:) Labbis, kultainen noutaja. Tosin kaipaavat paljon puuhaa muuten.
- Tainatiina
Koira on kun koira on helppo kouluttaa sille joka osaa. Se joka kysyy ei osaa.
;- 1 noutaja
Koulutuskin menee itse en viitsisi nähdä vaivaa esim opetella tollerin koulutusta poikeuksetta esim toiset noutajarodut ovat paljon helpompia.
- sei-sei
1 noutaja kirjoitti:
Koulutuskin menee itse en viitsisi nähdä vaivaa esim opetella tollerin koulutusta poikeuksetta esim toiset noutajarodut ovat paljon helpompia.
"Koulutuskin menee itse en viitsisi nähdä vaivaa esim opetella tollerin koulutusta poikeuksetta esim toiset noutajarodut ovat paljon helpompia."
Pakko aukoa päätään, että mikä tässä lausahduksessa on se punainen lanka? Itsestään ja mielipiteestään antaa aika hiton tyhmän kuvan, jos ei osaa suomea kirjoittaa.
- tuittutyttö
Saksanpaimenkoira on ihanin koulutettava.
Ja googleta sana "koiraneuvola" ja "pertti vilander"
niin opit kouluttamaan mitä hyvänsä koiraa.Kokemusta on. Ja sakemanni on ykkönen, se on niin lutuinen. - eka kysmys
Minusta ensimmäinen kysymys pitäisi olla että mitä aion koiran kanssa tehdä? Mitä voin sille tarjota?
Esim jos ei ole aikomustakaan harrastaa koirarodulle ominaisia lajeja, ei ole järkeä ottaa sen rotuista koiraa. - kerttulai
Äärimmäisen ahne herkuille, joten tanssi vaikka ripaskaa niiden eteen. Ja helppo sen täytyi olla, koska olin itse tuolloin lapsi, kun koiran koulutin ja siitä tuli oikein yhteiskuntakelpoinen hieno koira.
En enää toista cockeria ottaisi itse (oli niin sairas), mutta silti uskallan suositella.
Ainoa mikä tuossa nyt ei sitten päde, on koko. cockeri on pieni koira ja sinä olet miettinyt isoa. Mutta mieti silti vielä =).- yksilösta enemmän kuin rodusta
Ei munmielestä ole mitään selkeetä vastausta.
Itsellä kokemusta kolmesta rodusta (sisi useampi yksilö per rotu)ja niistäkin puhutaan vaikeena jossain,mutta kyllä se on yksilöstä kiinni.en pidä itseäni hyvänä kouluttajana,mutta kyllä noista on ihan kelvollisia tullut.Yhden palautuksen (pentu palautui mulle/kasvattajalle 1,5-vuotiaana) kanssa oli enempi pään seinään tahkoomista,mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. - eka oli cockeri
Minulla kans ensimmäinen koira oli cockeri, koulutin ja kasvatin pennusta asti itse ja todella hyvätapainen ja helposti koulutettava se oli. Korostaisin sitä, että cockerit ovat todella fiksuja ja tykkäävät koulutuksesta ja oppivat todella paljon myös "erikoisia" temppuja ja taitoja. Tosin minun tapauksessani koira oli myös äärettömän perso kaikelle mahd. syötävälle ja se on todella hankala kitkeä siitä pois. Lisäksi koiralleni tuli kaikki cockereitten sairaudet mm. silmiä piti lääkitä ja hoitaa koko elämän, joka ikinen päivä ja anturat olivat jatkuvasti tulehtuneet.. Eli jos cockerin meinaa laittaa niin suosittelen lämpimästi vakuutusten ottamista! :/ Toista cockeria en myöskään minä ottaisi, mutta ihan älyttömän ihana rotu ja voit olla varma, että tästä rodusta saa itselleen vankan ja oikeasti uskollisen ja luotettavan ystävän!! Harmi, että oma cockerini kuoli pois jo 9-vuotiaana, mutta nyt olen ottamassa itse uutta kaveria..:)
- mikä on
helppo rotu kouluttaa?Haluat ison koiran.Palveluskoira rodut on jalostettu helpoiksi kouluttaa,mutta koiran muu pitäminen ulkoiluttamisineen voikin olla hyvin vaativaa.Tässä tulee helposti vaikeus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234