Mitä jos teen virheen?

näpäilyvirhe

Kun annan sen laskuttajan vaatiman tiedon, esim asiakasnumeron ja jos teen siinä virheen, niin miten saan tietää, että ei se mennytkään oikein. Vasta sitten, kun e-laskua ei tulekaan?

12

1547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qierailija

      jos olet solmimassa e-laskusopimusta, se ohjautuu itse automaattisesti oikeille sivuille,

      aivan kuin suoraveloitusvaltakirjojakin tehdessä,


      eli kun teet sopimusta, se sinä jo tarkistetaan ja sitä ei ainakan helpolla värää saa,,

      • Sadunn

        Nimim. Qierailija varmaan tietää opastaa kuinka tuo laskuttajan määrittelemien tietojen, kuten asiakasnumeron, tarkistaminen tehdään verkkopankissa?


      • Qe.
        Sadunn kirjoitti:

        Nimim. Qierailija varmaan tietää opastaa kuinka tuo laskuttajan määrittelemien tietojen, kuten asiakasnumeron, tarkistaminen tehdään verkkopankissa?

        "Kuinka tarkistaminen tehdään verkkopankissa?"

        Avaat vain verkkopankin ja e- laskutusosion,
        siellä löytyy kaikki valintanäppäimet.

        Aivan suomeksi siellä lukee.
        voi tarkistaa, tai poistaa koko e-laskutuksen.

        ----------------------------------------
        Jos yleensä kysyt, kyllä pitäisi aina kertoa minkä pankin verkkopankista on kyse, kaikissa ei ole edes e-laskutusta.


      • Qierailija
        Sadunn kirjoitti:

        Nimim. Qierailija varmaan tietää opastaa kuinka tuo laskuttajan määrittelemien tietojen, kuten asiakasnumeron, tarkistaminen tehdään verkkopankissa?

        miten saan tietää, että ei se mennytkään oikein. Vasta sitten, kun e-laskua ei tulekaan
        -------------------------------------

        niin ainakin minun pankeissa se tehdään aivan eri tavoin kuin laskunmaksu,

        e-laskutus tehdään samalla lailla kuin suoraveloituskin,
        sieltä aukeaa oikea sivu, sinä vain tarkistat ja hyöksyt sen, tai hylkäät,

        Sopimus tehdään heti, eikä kuten laskunmaksu.

        Myös sen -e-laskusopimukset voit vaikka heti 1 min kulutta lopettaa ja se lpoouu heti.

        sitten voit tehdä sen uudelleen,


      • näpäilyvirhe
        Qierailija kirjoitti:

        miten saan tietää, että ei se mennytkään oikein. Vasta sitten, kun e-laskua ei tulekaan
        -------------------------------------

        niin ainakin minun pankeissa se tehdään aivan eri tavoin kuin laskunmaksu,

        e-laskutus tehdään samalla lailla kuin suoraveloituskin,
        sieltä aukeaa oikea sivu, sinä vain tarkistat ja hyöksyt sen, tai hylkäät,

        Sopimus tehdään heti, eikä kuten laskunmaksu.

        Myös sen -e-laskusopimukset voit vaikka heti 1 min kulutta lopettaa ja se lpoouu heti.

        sitten voit tehdä sen uudelleen,

        Jospa Bill vastaisi? Eli ymmärääkseni minun pitää antaa jokin asiakasnumero, viitenumero tms. laskuttajan vaatima minut laskuttajalle yksilöivä tieto kun haluan e-laskuja. Tarkistetaanko tuo antamani tieto pankissa vai ei? Ja mitä tapahtuu jos tein virheen.


      • Qierailija
        näpäilyvirhe kirjoitti:

        Jospa Bill vastaisi? Eli ymmärääkseni minun pitää antaa jokin asiakasnumero, viitenumero tms. laskuttajan vaatima minut laskuttajalle yksilöivä tieto kun haluan e-laskuja. Tarkistetaanko tuo antamani tieto pankissa vai ei? Ja mitä tapahtuu jos tein virheen.

        "Jos yleensä kysyt, kyllä pitäisi aina kertoa minkä pankin verkkopankista on kyse,"


        miksi et yhtään lue, kyselet vain aina samaa ?

        miksi et vastaa ?

        KERRO ENSIMMÄISEKSI missä pankeissa aiot tehdä sen e-laskutuksen ???????????????????????

        ------------------------


      • Sadunn
        Qierailija kirjoitti:

        "Jos yleensä kysyt, kyllä pitäisi aina kertoa minkä pankin verkkopankista on kyse,"


        miksi et yhtään lue, kyselet vain aina samaa ?

        miksi et vastaa ?

        KERRO ENSIMMÄISEKSI missä pankeissa aiot tehdä sen e-laskutuksen ???????????????????????

        ------------------------

        Nimim. Qierailija nyt jankuttaa ihan aiheen sivusta.
        Ei ole väliä missä pankissa e-laskusopimuksen tekee. Mikään pankki ei voi tietää onko syöttämäni yrityksen X asiakasnumero oikein vaiko väärin. Ainoastaan laskuttajana toimiva yritys X voi tietää omien asiakkaidensa asiakasnumerot. Eli yritys X tarkistaa kuluttajan antaman asiakasnumeron ja kysymys on sitten mitä tapahtuu kun tämä asiakasnumero on väärin? Kertooko pankki sen minulle jotenkin saatuaan yritykseltä X jonkin virhesanoman tms.?


      • Sadunn
        Qierailija kirjoitti:

        miten saan tietää, että ei se mennytkään oikein. Vasta sitten, kun e-laskua ei tulekaan
        -------------------------------------

        niin ainakin minun pankeissa se tehdään aivan eri tavoin kuin laskunmaksu,

        e-laskutus tehdään samalla lailla kuin suoraveloituskin,
        sieltä aukeaa oikea sivu, sinä vain tarkistat ja hyöksyt sen, tai hylkäät,

        Sopimus tehdään heti, eikä kuten laskunmaksu.

        Myös sen -e-laskusopimukset voit vaikka heti 1 min kulutta lopettaa ja se lpoouu heti.

        sitten voit tehdä sen uudelleen,

        Nimim. Qierailija, voisit kokeilla mitä tapahtuu kun yrität tehdä e-laskusopimuksen minkä tahansa yrityksen kanssa ja kun lomakkeella pyydetään vaikka asiakasnumeroa tai jotain muuta yrityksen pyytämää yksilöintitietoa, niin vastaat siihen vaikka "Aku Ankka" :P

        Tule vasta sitten takaisin tänne kertomaan mitä tapahtui, vaikkapa Osuuspankin tapauksessa.


      • Qierailija
        Sadunn kirjoitti:

        Nimim. Qierailija, voisit kokeilla mitä tapahtuu kun yrität tehdä e-laskusopimuksen minkä tahansa yrityksen kanssa ja kun lomakkeella pyydetään vaikka asiakasnumeroa tai jotain muuta yrityksen pyytämää yksilöintitietoa, niin vastaat siihen vaikka "Aku Ankka" :P

        Tule vasta sitten takaisin tänne kertomaan mitä tapahtui, vaikkapa Osuuspankin tapauksessa.

        "voisit kokeilla mitä tapahtuu kun yrität tehdä e-laskusopimuksen minkä tahansa yrityksen kanssa ja kun lomakkeella pyydetään vaikka asiakasnumeroa"

        kun lomakkeella pyydetään vaikka asiakasnumeroa ja laitan sen, aukeaa automaattisesti se lasku/tai mikä nimeni se olisi, johon teen e-laskutuksen,

        eli aukeaa se oikea vaihtoehto, joka minun pitää vain kuitata hyökyä tai hylätä,
        siinä sivulla on kaikki tietoni, nimet osoitteet
        ym.

        NIIN OLIKO sinun ongelmasi OP-pankissa, sinnekin on parikymmenet avaimet, mutta en oe tehnyt sinne pitkään aikaa e-laskutuksia,
        katson niiden eroavaisuuksia lähiaikoina.
        ...........................................


        Sitä korostaisin, Nordeassa ei e-laskua tehdä kuten oikeita laskuja jossa kirjoitellaan itse kaikki tiedot ja ne on kirjoitettava oikein

        e-laskun ja suoraveloituksen teko on varmenpaa ja yksinkertaisempaa,.


      • Qierailija
        Sadunn kirjoitti:

        Nimim. Qierailija nyt jankuttaa ihan aiheen sivusta.
        Ei ole väliä missä pankissa e-laskusopimuksen tekee. Mikään pankki ei voi tietää onko syöttämäni yrityksen X asiakasnumero oikein vaiko väärin. Ainoastaan laskuttajana toimiva yritys X voi tietää omien asiakkaidensa asiakasnumerot. Eli yritys X tarkistaa kuluttajan antaman asiakasnumeron ja kysymys on sitten mitä tapahtuu kun tämä asiakasnumero on väärin? Kertooko pankki sen minulle jotenkin saatuaan yritykseltä X jonkin virhesanoman tms.?

        Eli yritys X tarkistaa kuluttajan antaman asiakasnumeron ja kysymys on sitten mitä tapahtuu kun tämä asiakasnumero on väärin?
        ----------------------------------------

        minulla kertoo niin, että nettipankki ei löydä sinun laskuttasi valmista e-sopimusta,
        jonka voit hyväksyä tai hyljätä.

        minun pankissa ei voi tehdä virheellistä sopimusta, ainakaan helpolla.

        Mutta kero selvästi, missä pankissa yrität ??
        kaikissa on erilaisia, kaikissa ei voi tehdäkään.


      • e-laskuasiantuntija
        näpäilyvirhe kirjoitti:

        Jospa Bill vastaisi? Eli ymmärääkseni minun pitää antaa jokin asiakasnumero, viitenumero tms. laskuttajan vaatima minut laskuttajalle yksilöivä tieto kun haluan e-laskuja. Tarkistetaanko tuo antamani tieto pankissa vai ei? Ja mitä tapahtuu jos tein virheen.

        oikeassa olet, ei pankki voi tarkistaa asiakasnumeron oikeellisuutta. Vain viitteet voidaan tarkistaa sovitulla laskentatavalla. Joten asiakasnumeron syöttämisessä kannattaa olla tarkka. Siksi e-laskuun on parasta liittyä laskun maksun yhteydessä, jolloin esim. asiakasnumero on laskulta helppo tarkistaa.


      • Sadunn
        e-laskuasiantuntija kirjoitti:

        oikeassa olet, ei pankki voi tarkistaa asiakasnumeron oikeellisuutta. Vain viitteet voidaan tarkistaa sovitulla laskentatavalla. Joten asiakasnumeron syöttämisessä kannattaa olla tarkka. Siksi e-laskuun on parasta liittyä laskun maksun yhteydessä, jolloin esim. asiakasnumero on laskulta helppo tarkistaa.

        Kiitokset asiallisesta vastauksesta, nämä Qierailijan sekavat kommentit vain johdattelivat väärille jäljille... ;)

        Asiakasnumeron kanssa pitää siis olla tarkkana. Jos kuitenkin vahingossa annan numeron väärin, niin ilmeisesti tosiaan pankki ei saa tietää syntyikö e-laskusopimus laskuttajan kanssa vaiko ei?
        Jotenkin olisin olettanut että laskuttaja kuittaa takaisin pankille että e-laskusopimusta ei syntynyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1540
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1255
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1176
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1044
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      86
      852
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      782
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      775
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      381
      751
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      124
      709
    Aihe