Moikka!
Ostin pari pussia helmihyasintinsipuleita toiveena saada kasvamaan ne purkissa jouluksi.
Ainut ongelma vaan on etten osaa kasvattaa niitä...tuskin kun riittää että ne vaan tökkää multaan ja laittaa ikkunalaudalla :)
Siispä nyt tarvisin ohjeita...mielellään mahdollisimman yksinkertaisia ja tarkkoja. (ihan vaikka purkin valinnasta voisi ohjeet lähteä)
Kiitoksia :)
Helmihyasintti
2
3935
Vastaukset
- Juulia
Muscari
helmihyasintti
ruukkukukka
Helmihyasintin hoito
Helmihyasintti eli muscari on varhaiskevään kukkija. Se kestää mainiosti kylmää, jopa reippaita pakkasia. Siksi sen voi huoletta istuttaa ulos jo pääsiäiseksi vaikka lumien keskelle. Helmihyasintti sopii vaikkapa ruukkunarsissin rinnalle esimerkiksi parvekelaatikkoon istutettavaksi. Huoneenlämmössä helmihyasintin kukinta on nopeasti ohi, mutta ulkona kukista on iloa pitkään.
Helmililjan voit istuttaa myös lasimaljaan, koristehiekan päälle. Poista multa ja laita vettä vain juuriin saakka, ei sipuleille. Lisää maljan reunoille vaikka lasihelmiä tai koristekiviä niin saat helposti ja nopeasti aikaan näyttävän asetelman.
Huiskulan helmihyasinttiruukussa on 10 sipulia, jotka kukkien ystävä voi istuttaa ulos kukkapenkkiin. Roudan sulettua istuta juuripaakku jäljellä olevine lehtineen ulos kukkapenkkiin. Suotuisalla paikalla muscarit kukkivat joka kevät vuodesta toiseen. - Kauko
Kannattaa laittaa sipulit kuivalla hiekalla täytettyyn ruukkuun ja ruukku kylmään, 1... 5 asteeseen. Sitten hieman ennen joulua lämpimään paikkaan ja pidetään kosteahkona.
Enää ei ennätä ainakaan tämän vuoden jouluksi.... ainakin epäilisin :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384