Paljon tienaa hotellin/ravintola-alan esimiehet ?
Entä työajat.Kokemuksia.
Hotelli/ravintolapäälikkö
5
2051
Vastaukset
- Erki
Vastaanoton vuoropäällikkö Pääkaupunkiseudun hotelleissa n. 1900e / kk. Ketjusta riippumatta. Liksa sisältää kaikki lisät, eli ei kehumaan pääse. Työajat surkeat. Kannattaa hankkia mielummin oikea ammatti.
- näin meillä
Palkkaa tulee 2500 €/kk sisältäen kaikki lisät. Hommana on ravintolapäällikkö Tre. Ns. omalla ajallakin täytyy välillä töitä tehdä ja vastuu on suuri niin työstä kuin työntekijöistä. Työajat toki saan itse päättää kunhan budjetin jne. raameissa pysytään ja homma hoituu. Koska on tulosvastuu voi saada myös vuoden lopussa tästä erillisen palkkion, joka yleensä on n. yhden kk palkka (tosin nykyisin budjettiraamit on niin tiukat, että ...). Tsemppiä. On tämä joskus mukavaakin!
- Vanha Kurppa
Ja taas yksi "tuleva rav.pääl." tunkemassa eteeristä nassuaan realismin mustaamaan maailmaan. Ensinnäkään kukaan ei järkiperustein palkkaa kokematonta ihmistä pelkän koulutuksen perusteella päälliköksi, ellei kyseessä ole harrastus liiallisen rahantulon vuoksi. Toki saattaa parin kuukauden kokeiluja päästä sattumaan sopivalla totuuden soveltamisella, mutta todellisuudessa ravintolan johtamista ei opita koulussa vaan kokemuksella.
Niin.
Ala on kutsumusala, ellei ole omistajan ominaisuudessa. Hyviin ansioihin on turha haaveilla pääsevänsä, ellei uhraa muutamaa vuotta 24/7 -periaatteella. Perinteinen tulotaso asettuu ravintolasta riippuen sinne 1800-2500 /kk sisältäen (antaumuksellisen) omalla ajalla tehdyn työn. Hyvällä onnella etuisuuksineen ja bonuksineen saattaa päästä tuollaisiin 34-38000 vuosiansioihin, mutta silloin puhutaan jo tuurista ja työstä.
Tervemenoa yhdelle turhimmista aloista, ellei suomalainen vapaa-ajan kulttuuri muutu hätäisesti...- glamour
Vai kutsumusala...naurettavaa. Muuten olen kanssasi samaa mieltä. Ravintolapäällikön ja koko alan glamour katoaa hyvin nopeasti...
- Kokemusta on
...että aiotko tosissasi päälliköksi. Ilman kokemusta palkka on surkea n. 1700 e/kk lisineen. Ja lisäthän pitää sisällään niin ilta-, yö- kuin su-työlisät. Puhumattakaan vastuusta ja omalla ajalla tehdystä ilmasesta työstä. Paljon paremmin tienaat kassa-tarjoilijana, lisät ym. maksetaan tehtyjen tuntien mukaan ja voit lähtee rauhassa kotiin, kun työvuoro loppuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161