Vaihdoin 2-t perämoottoriini talveksi vaihteistoöljyn. Vanha öljy oli vihreää ja uusi laittamani (Nesteen tuubi) oli väritöntä.
Kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta onko värillä väriä vai näkeekö mahdollisen veden vihreästä paremmin kuin värittömästä ?
Vaihteistoöljy
9
4477
Vastaukset
- !!!
Ei ole värillä väliä,öljy menee valkoiseksi jos siihen sekoittuu vettä,eri firmat käyttää eri värejä!!!
- suski
miksi se pitäisi laittaa alareijästä ja miten ihmeessä se onnistuu.....onko mua huijattu
miksei sitä voi laittaa siitä ylemmästä??
pitääkö ne tiivisteet niissä pulteissa uusia???
HELP - HOj
suski kirjoitti:
miksi se pitäisi laittaa alareijästä ja miten ihmeessä se onnistuu.....onko mua huijattu
miksei sitä voi laittaa siitä ylemmästä??
pitääkö ne tiivisteet niissä pulteissa uusia???
HELPHei
Tiivisteitä ei tarvi uusia.
Laske entiset pois aukaisemalla alareikä ja sitten yläreikä. jos väri oli tummaa öljyn näköistä niin ok, jos vaaleaa niinkö kermalikööri niin tiivisteet vuotaneet jostain, korjauta ennen kevättä.
täyttö, pukkaa uusi öljy alareijästä öljypulloa puristamalla niin kauan että pinta tulee yläreijän tasolle, sit yläruuvi kiinni ja nopeasti alaruuvi pois otetun öljypurkin tilalle, jos täytät yläreijästä niin öljyn sekaan jää ilmakuplia yms. eikä tule niin täyteen kuin pitäisi.
Näin on ainakin minun näkemissä ohjeissa aina ollut, tuo ilmakupla syy voi olla omakeksitty mutta ainut mitä minä olen keksinyt.
Ei ole vaikeaa mutta sanomalehteä ja serlaa tarvii koska homma sotkee vaikka kuinka siististi yrittäis. - Hmm
HOj kirjoitti:
Hei
Laske entiset pois aukaisemalla alareikä ja sitten yläreikä. jos väri oli tummaa öljyn näköistä niin ok, jos vaaleaa niinkö kermalikööri niin tiivisteet vuotaneet jostain, korjauta ennen kevättä.
täyttö, pukkaa uusi öljy alareijästä öljypulloa puristamalla niin kauan että pinta tulee yläreijän tasolle, sit yläruuvi kiinni ja nopeasti alaruuvi pois otetun öljypurkin tilalle, jos täytät yläreijästä niin öljyn sekaan jää ilmakuplia yms. eikä tule niin täyteen kuin pitäisi.
Näin on ainakin minun näkemissä ohjeissa aina ollut, tuo ilmakupla syy voi olla omakeksitty mutta ainut mitä minä olen keksinyt.
Ei ole vaikeaa mutta sanomalehteä ja serlaa tarvii koska homma sotkee vaikka kuinka siististi yrittäis.Eiköhän se "yleesä" aina laiteta alareiästä ?
No kuitenkin teen niin että tuuppaan alareiästä öljyy niin kauan kun sitä alkaa tulemaan ylhäältä tasaisesti ulos enkä ole kertaakaan sitä kokonaan valuttanut pois vaan aina täyttänyt toiminut 30vuotta samassa koneessa. Mestarit mitä sanotte ? - Mariner20
HOj kirjoitti:
Hei
Ei ole vaikeaa mutta sanomalehteä ja serlaa tarvii koska homma sotkee vaikka kuinka siististi yrittäis.Hei,
kuvauksesi kermalikööristä osui valittettavasti oikein minun kohdallani. Mitkä tiivisteet ovat lopussa? Entä korjaus, tuleeko kalliiksi? Ja nyt kun olen valuttanut 'kermat' poissa, onko tarvista täyttää pesä uusilla öljyilla jos kerran kone menee huoltoon kohtapuolin.
Moottori on Mariner 20 2-t vm.1995.
Kiitos vastauksesta etukäteen.
Terveisin,
Jaska - tuntematon
Mariner20 kirjoitti:
Hei,
kuvauksesi kermalikööristä osui valittettavasti oikein minun kohdallani. Mitkä tiivisteet ovat lopussa? Entä korjaus, tuleeko kalliiksi? Ja nyt kun olen valuttanut 'kermat' poissa, onko tarvista täyttää pesä uusilla öljyilla jos kerran kone menee huoltoon kohtapuolin.
Moottori on Mariner 20 2-t vm.1995.
Kiitos vastauksesta etukäteen.
Terveisin,
JaskaPotkurin akselin tiiviste on yleensä sökö jos vettä menee vaihdelaatikkoon.
Rikkoutumiseen voi olla useita syitä joista voi mainita ainakin siiman potkurinakselin ympärillä ja kuluneet potkurinakselinlaakerit.
Pitäisi ensin määritellä mikä on kallis mutta arvaan että 100-200€.
Ei kun vesiöljyt ulos ennen pakkasia (jäätyy, laajenee ja halkaisee laatikon) ja kone odottamaan huoltovuoroa. - makke
tuntematon kirjoitti:
Potkurin akselin tiiviste on yleensä sökö jos vettä menee vaihdelaatikkoon.
Rikkoutumiseen voi olla useita syitä joista voi mainita ainakin siiman potkurinakselin ympärillä ja kuluneet potkurinakselinlaakerit.
Pitäisi ensin määritellä mikä on kallis mutta arvaan että 100-200€.
Ei kun vesiöljyt ulos ennen pakkasia (jäätyy, laajenee ja halkaisee laatikon) ja kone odottamaan huoltovuoroa.mulla oli öljyt menny ihan valkoiseksi?????
- Yammu
Öljyn värillä ei ole väliä. Öljy pysyy värissään, mutta vesi-öljy on kermamaista mömmöä.
Peräöljyt lasketaan ulos ilman muuta syksyllä, jotta mahdollinen vesi tulee pois, eikä jäätyessään riko mitään, eikä myöskään sisätilasäilytyksessä ruostuta paikkoja. Myös uudet öljyt laitetaan EHDOTTOMASTI heti tilalle suojaamaan vaihteistoa. ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA jätä öljytilaa tyhjäksi talven ajaksi. Tyhjennysaukon ruuvin pää on magneetti, joka kannattaa puhdistaa hyvin ennen kiinni ruuvaamista. Magneetin tarkoitus on kerätä itseensä kulumisessa irtoavat metallihiukkaset ja -sirut. Täyttö- ja tyhjennysaukon tiivisteet on joka kerta vaihdettava uuteen, vaikka ne päällisinpuolin olisikin ihan hyväkuntoisen näköiset. Ne ovat kertakäyttötavaraa. Voitele uusi tiiviste öljyllä ennen ruuviin kiinni kiertämistä. Näin varmistat tiiveyden.- Evinrude
Olisko tuohon öljynvaihtohommaan mitään olemas
valmista täyttölaitetta?Pienen koneen täyttö
kyllä onnistuu pikkutuubista.Itsellä iso kone
ja pikkutuubi ei riitä.Joutuu täyttämään,kerran,jos toisenkin.Ja kun jää
vajaaksi vaihteisto öljystä,tulee nekin vähät
pihalle,mitä on sinne ehtinyt saada.Aika moista
suttaamista.Pienessä koneessa homma helppo.Täyttää
niinpitkään,et tulee kuplatonta ja sit yläruuvi
kiinni.Öljy pysyy sisällä ja saa kaikessa rauhassa
,vaikka kävis kahvilla välillä kiertää alatulpan
kiinni.Olen käyttänyt jo vuosia auton peräöljyä.
Ajaa saman asian ja saa kymmenkertaisen määrän
samalla hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851748Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201164YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581026- 62916
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756