Olen tässä etsinyt että mistä tulee vesi -03vm mondeon kuskin puolen jalkatilaan eteen ja taakse. Jos jollakin on tietoa kertoisitko minulle.
vettä lattialla mondeossa
16
4220
Vastaukset
- pettää.
En tiedä mondeosta, mutta aikoinaan 01 avensiksessa tuli pelkääjän puolelta vettä sateella jalkatilaan. Osoittautui, että tuulilasin edessä (siis ulkopuolella) olevan ritilän tiiviste oli pettänyt ja vesi pääsi ilmanvaihtokanavia pitkin sisään.
Oli loppujen lopuksi pikku juttu, mutta aikaa kului asian tutkimiseen. - semmoinen
kissan mentävä aukko on ruostunut lattiaan =).
- kerran tuli
juuri apumiehen puolelta vedet sisään autoon kovalla sateella. Raitisilmasuodattimen irroitus ja siinä olevien roskien poisto ja sen luona olevan reiän aukaisu josta on tarkoitus kaiketi juuri veden pääsy paikasta pois, ettei tulisi vesi vahinkoa ja pääsisi suodattimen kautta sisälle.
- Ovi korjattu ?
Selvitä auton huoltohistoriasta onko ovi joskus korjattu, sillä vika saattaa johtua oven sisäpuolisesta tiivisteestä, joka juoksuttaa veden kynnykselle ja tästä edelleen lattialle. Menee mahdollisesti Fordin piikkiin mikäli ovi on korjattu takuuna.
- mond04
Mulla tuli eteen raitisilmasuodattimen juuresta, siinä on hapertuva superlontiiviste(!). Kittasi suodattimen kehyksen kiinni.
Taakse tuli sateella ja pesussa ikkunan välistä oven sisään ja siitä tiputti kaiuttimen päälle, josta pääsi valumaan (oven sisällä)tiivisteen sisäpuolelle. Oli oikein lätäkkö joskus kuramatolla. Tiivistin ikkunanraon (1x1mm) ja laitoin vedenohjaimeksi muovin kaiuttimen päälle.
Nyt on ollut puoli vuotta ihan kuivaa !
Myös kynnyskotelo on jollakin lainehtinut.- suojamuovit
Suojamuovit ovat irronneet oven sisältä...oviverhoilut auki ja sikafleksillä muovit kiinni. Tyyppivika, jonka ford korjaa ilmaiseksi "tappelun jälkeen"
- Ei kannata tapella
suojamuovit kirjoitti:
Suojamuovit ovat irronneet oven sisältä...oviverhoilut auki ja sikafleksillä muovit kiinni. Tyyppivika, jonka ford korjaa ilmaiseksi "tappelun jälkeen"
Vaihtaa Auto Bild lehden testimenestyjiin niin ei tartte tapella ja jää aikaa muuhunkin kuin korjaamolla odotteluun.
- toinen huolestunut
Selvisikö mistä se vesi tuli?
- vettä lattialla
Käytin autoa foordin liikkeellä ja kovasti olivat sitä mieltä että vesi tulee oven sisästä sen roiskesuojan kautta kynnykselle ja siitä lattialle. Ottivat auton huoltoon ja koettivat korjata tilanteen. Foordi maksoi reissun. Ei vielä oikein havaintoja vedestä... Seuraan tilannetta.
- mondeo2002
vettä lattialla kirjoitti:
Käytin autoa foordin liikkeellä ja kovasti olivat sitä mieltä että vesi tulee oven sisästä sen roiskesuojan kautta kynnykselle ja siitä lattialle. Ottivat auton huoltoon ja koettivat korjata tilanteen. Foordi maksoi reissun. Ei vielä oikein havaintoja vedestä... Seuraan tilannetta.
mitä korjauksiatekivät siellä huollossa vesivuodolle?
- lattialla
mondeo2002 kirjoitti:
mitä korjauksiatekivät siellä huollossa vesivuodolle?
Purkivat kaikista ovista verhoilut pois ja tarkistivat sen kosteus sulun kiinnityksen ja liimasivat kiinni jos oli irronnut.
- takoronttiin?
Mulla kävi niin että takavalon tiiviste petti ja sitäkautta vettä takaronttiin. Ja takarontista vielä auton sisälle ihan kunsin penkin alle asti.
- Tapio O
Mondeo 2002 tulvinut kaksi kertaa oikein kunnolla apumiehen puolelta, edestä ja takaa. Nyt auto on ollut asiantuntevassa syynissä ja syy löytyi. Kynnyskotelon vedenpoistoaukot tukossa, kovalla sateella enemmän ajettaessa vesi ei ole ehtinyt poistua kunnolla sitä kautta kuin pitäisi vaan vesi tuli sisälle. Toivottavasti tästä on apua aloittajalle.
- Korjaantui
Mulla tuli vesi sisään apukuskin puolelle.
Vesi pääsi oven sisään peilin tiivisteen alta,
valui oven läpi ja siitä oventiivisteelle ja edelleen jalkatilaan. Käytin peilin irti ja laitoin tuon tiivisteen kiinni autokäyttöön tarkoitetulla liima tiivistemassalla oveen.Peiliä en liimannut tiivisteeseen.Veden tulo loppui siihen. - LEOVAIN
Mondeo 2006 parkissa ja vettä oli kaukalo täynnä ja ylikin, tuulilasi vaihdettu merlliliikkeessä,mutta pyyhkiöiden vieressä muovit oli irti trombin takia
- Foordiäijä
Mulla oli molemmat "kurakaukalot" täynnä vettä, siis takapenkkiläisten jalkatilaan kuuluvat. Mut se johtu siitä kun olin jättänyt ne ulos auton viereen imuroinnin jälkeen ja sade yllätti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346