äkillinen kuulonmenetys

Mepe

Moi!
Menetin yhtäkkiä kuulon toisesta korvasta,onko kellään tietoa?

15

3786

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki

Ei muuta tähän kun mene äkkiä lääkäriin tutkittavaksi. Koska paremmat mahdollisuudet saada apuakin jos jotain tehtävissä.

• joneturku

moi
      mulla meni kuulo viime launataina mut lisäksi tuli huimaus ja pahoinvointi
      menin su tyks korvatautien päivystykseen ja 5 päivää sisällä karbokeenihoitoa nauttien
      lääke ei tuntunut vaikuttavan mulle mitään mutta se on kuulemma tosi yksilöllistä
      nyt kotona mut olo epävarma ja huimaa ja oikea korva suhisee eikä kuule
      ei kuulemma auta kun orotta ja toivoa parasta
      huimaus on mun vaivoistani pahin
      jos oireeseen sisältyy huimaus suosittelen korvalääkärillä käyntiä

• Nimimerkki

Suosittelen korvalääkäriä tosiaan minäkin kun kirjoitin lääkäri. ps. vaikka olisi "pelkkä" kuulon menetys. "-merkit tarkoitti siis ei muita oireita. En väheksy mitään siis.

• Nainen sateessa

Moi,
      äkillinen kuulonmenetys vaatii aina välittömän tutkimisen eli hakeuduttava heti korvapolille.
      Minä menetin kuulon oik.korvasta samoin yhdessä yössä 2006 enkä saanut siihen apua.Korvalääkäri vaan totesi että kuulo kadonnut.
      Nyt kesäkuussa meni kuulo myös vas.korvasta yhdessä yössä.Nyt pääsin hengittämään karbogeenikaasua,mutta siitä ei juurikaan apua ollut,koska luulen tämän vian johtuvan perintötekijöistä.
      Tällä hetkellä molemmissa korvissa on kuulolaitteet,silti en saa puheesta kunnolla selvää. Lisäksi oikea korva suhisee.
      Toivon että saat apua, joillakin kuulo palautuu.
      Hyvää syksyn jatkoa sinulle.....

• Mepe

Moi!
        Miten karbogeenikaasu oikein vaikuttaa ko. sairauteen?

• joneturku

moi
        liitykö kuulonmenetykseen huimaus ja epävarma olo
        ja kestikö se kauan?
        Pystyitkö käymään töissä?
        Itse en tunne pystyväni

• palautettu
        Mepe kirjoitti:

Moi!

kolme kertaa eri vuosina TYKS:issä karbogeenillä.

Ensimmäisen kerran, kun kuuloni huononi, menin heti paikalliseen kuulocenteriin. Siellä oli nuori lääkäri, joka juuri oli ollut USA:ssa perehtymässä äkilliseen kuulonmenetykseen ja sen hoitoon.
        Hän passitti minut siitä paikasta kiireesti TYKS:iin ja sain siellä karbogeenihoitoa 5 päivän ajan. Betaserc-pillereitä lisäksi.
        Kuuloni tuli ennalleen.

Karbogeenihoito on aloitettava mahdollisimman pian, jos viikko ehtii mennä, ei hoito enää auta.
        Minä sainkin TyKS:issä ohjeen, että jos kuulo menee, voin tulla sinne heti ilman lähetettä suoraan.

Harmittelen, että tuota hoitoa ei oteta todesta muualla, sillä muutettuani kauaksi Turusta sain monen vuoden jälkeen taas kuulonmenetyksen flunssan jälkeen.

Täkäläisen Keskussairaalan korvalääkäriltä sain diagnoosin: Menieren tauti, syö Betaserciä ja mene kotiisi.
        Kerroin lääkärille karbogeenihoidosta, jota odotin nytkin saavani, totesi nuori lääkäri vain, että se on sitten se Betarerc, joka siinä on auttanut. Ei hän tiennyt karbogeenista.

Siinähän sitten odottelin, aikaa meni, mutta kuulo ei palannut.
        Sain sitten kuulolaitteen edes.

Pitkän elämäni aikana minua on huimannut pari kolme kertaa, joista kysyttäessä mainitsin, siitä se Meniere.
        Korvien soimista oli ennen, nyt en kuule enää sitäkään, kun kuulo on mennyt.

• Nainen sateessa
        Mepe kirjoitti:

Moi!

Moi,
        hengitin kyseistä kaasua 4 tunnin välein puoli tuntia kerrallaan 5 päivän ajan.Sen pitäisi lisätä sisäkorvan verenkiertoa ja näin vaikuttaa kuulemiseen.
        Söin myös kortisonitabletteja samoin kuin lääkkeitä verenkierron tehostamiseksi.
        Magneettikuvat otettiin kasvaimen poissulkemiseksi ja pieni verenkuva samoin kuin borreliavasta-aineet.
        Huimausta ei minulla ole,joten menieren taudin mahdollisuuskin poissuljettiin.
        On ollut pakko sopeutua,vaikka välillä on itku ollut tosi herkässä.Toivon todella kaikkea hyvää sinulle ja että kuulosi palautuisi.

• sumuinen
        Nainen sateessa kirjoitti:

Moi,
        hengitin kyseistä kaasua 4 tunnin välein puoli tuntia kerrallaan 5 päivän ajan.Sen pitäisi lisätä sisäkorvan verenkiertoa ja näin vaikuttaa kuulemiseen.
        Söin myös kortisonitabletteja samoin kuin lääkkeitä verenkierron tehostamiseksi.
        Magneettikuvat otettiin kasvaimen poissulkemiseksi ja pieni verenkuva samoin kuin borreliavasta-aineet.
        Huimausta ei minulla ole,joten menieren taudin mahdollisuuskin poissuljettiin.
        On ollut pakko sopeutua,vaikka välillä on itku ollut tosi herkässä.Toivon todella kaikkea hyvää sinulle ja että kuulosi palautuisi.

Itse menetin kuulon oikeasta korvasta heinäkuussa 08. kaikki alkoi huimas kohtauksilla ja lopulta hävisi kuulo.ensin epäiltiin sitä menieriä mutta lopulta olinkin kysissä osastolla hengittelemässä happea ja kortisooni kuurilla. kuulo ei ole palautunut ja edelleenkin päässä sellainen huimaava olo. töitä olen yrittänyt tehdä jo pari kuukautta vaikeaa on. miten te muut olette jaksaneet työ elämässä?

• Mepe
        joneturku kirjoitti:

moi
        liitykö kuulonmenetykseen huimaus ja epävarma olo
        ja kestikö se kauan?
        Pystyitkö käymään töissä?
        Itse en tunne pystyväni

Moi!
        Minulla ei ollut huimausta,vaan kuulo meni,nyt korva ottaa kaiken korkean äänen ,joka on todella epämielyttävää.

• joneturku
        sumuinen kirjoitti:

Itse menetin kuulon oikeasta korvasta heinäkuussa 08. kaikki alkoi huimas kohtauksilla ja lopulta hävisi kuulo.ensin epäiltiin sitä menieriä mutta lopulta olinkin kysissä osastolla hengittelemässä happea ja kortisooni kuurilla. kuulo ei ole palautunut ja edelleenkin päässä sellainen huimaava olo. töitä olen yrittänyt tehdä jo pari kuukautta vaikeaa on. miten te muut olette jaksaneet työ elämässä?

moi olen kotona neljättä päivää karbokeeni hoidon jälkeen. terve oikeakorvani on äärettömän herkkä kaikille äänille. oliko vastaavaa kokemusta hoitojesi jälkeen.

• sumuinen
        joneturku kirjoitti:

moi olen kotona neljättä päivää karbokeeni hoidon jälkeen. terve oikeakorvani on äärettömän herkkä kaikille äänille. oliko vastaavaa kokemusta hoitojesi jälkeen.

kuuleva korva kuule liiankin hyvin. kovat äänet tuntuu pahalta. olen ollut puoli kuuro nyt noin kolme kuukautta vieläkin on itku herkässä. on hyviä ja huonoja päiviä. odotan lääkäriltä B lausuntoa että voisin vaihtaa ammattia nykyisessä työssä tarvitsen molempia korvia nyt en paikallista äänten tulo suuntaa.

• ole huimausta
        Mepe kirjoitti:

Moi!
        Minulla ei ollut huimausta,vaan kuulo meni,nyt korva ottaa kaiken korkean äänen ,joka on todella epämielyttävää.

kuulonmenetyksen yhteydessä ollut.

Karbogeenihoidolla kuulo on palannut ja olen heti voinut mennä töihin.
        Olo on ollut ihan normaali sairaalan jälkeen.

Jälkitarkastukset on olleet aina ja kuulo on todettu hyväksi.

• Nainen sateessa
        sumuinen kirjoitti:

Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.Tällä hetkellä siis melkein kuuro.
        Paluuta entiseen työhön tuskin on,sairaslomalla ja pian lähdössä kuntoutukseen.Ehkä minusta johonkin vielä on,sen tulevaisuus tuo tullessaan.Pakko sopeutua,muuta ei pysty tekemään.

• joneturku
        Nainen sateessa kirjoitti:

Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.Tällä hetkellä siis melkein kuuro.
        Paluuta entiseen työhön tuskin on,sairaslomalla ja pian lähdössä kuntoutukseen.Ehkä minusta johonkin vielä on,sen tulevaisuus tuo tullessaan.Pakko sopeutua,muuta ei pysty tekemään.

Tänään tyks ja kuulo oli hivenen parantunut tasolta -80 ehkä 55-60 ja huomenna aloitetaan kortisooni hoito. Lääkärin mukaan parantumista voi tapahtua vielä kuukausia koska kyse on korvan hermoista jotka voivat toipua pitkänkin ajan päästä tai sitten ei. Joten ei auta orottaa, mut tää humina korvassa ja huimaus on kyllä rasittava korvien välille mutta mutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6640
    2. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      76
      5955
    3. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      105
      4978
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      27
      3675
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      206
      3236
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      3055
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      24
      3004
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2879
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1671
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      352
      1629
    Aihe