Ihmeenomaiset lahjat

Täällä näyttää pyörivän aiheita, jotka eivät koske VL:iä millään tavalla. Tämä aihe kyllä koskee myös VL:iä.

Paavali vertaa seurakuntaa avioliittoon:

Ef.5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

Saarnavirassa olevien profeettojen tehtävä oli "puhua ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi" (1.kor.14:3), Myös että kaikki saisivat opetusta (1.kor.14:31). Profeetat olivat siis koko seurakunnan opettajia (yksi profetoimisen merkitys).

Tästä pohjalta on hyvä lähteä liikkeelle:

Olen vahvasti sillä kannalla, joka nousee myös Raamatusta kaikkialta, että ihmeenomaiset lahjat kuuluivat apostoliseen murrosaikaan, eikä niitä ole enään näyttänyt esiintyvän. Olen käynyt aikoinaan lähes sadoissa hurmoksellisissa kokouksissa, kaiken karvaisten ns. vapaiden suuntien yms. Myös tuttava ja ystäväpiirissä noita löytyy ja jopa omasta suvusta. Iljettäviä ja jännittäviä kertomuksia olen joidenkin lahkopuhujien kuullut kerskuvan ja niistä hyvin usein nuo hehkuttavat ja usein mitä jossain afrikassa on tapahtunut. Tulee mieleen heti eräs Raamatun kohta tähän:

2.Tim.4:3. "Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin".

Tähän alkuun sanon näin: "Näkisin mielelläni kaatamiskokouksille k-18-ikärajan" Tulisi myös mielestäni valvoa ns. puoskarien toimintaa lakiteitse ulotettaisiin myös kristillisiin henkiparantajiin .

Joka on "oikea kristitty", hänellä on Jumalan Henki ja hän EI kuuntele väärää paimenta. On sula mahdottomuus että väärän paimenen opetuslapsi voi olla Jumalan lapsi. Jumalan seurakunnan ulkopuolella ei ole yhtään autuutta eikä Kristusta.

Usein karismaattisissa piireissä vedotaan kohtaan jossa, sanotaan, että nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat (Mark.16). ja he ulottavat sen tähän meidän aikaamme. Jos he olisivat rehlisiä, niin he tekisivät niitä keran merkit seuraavat heidän mukaansa tätäkin aikaa. Eli he nostelisivat käsin käärmeitä ja joisivat kuolettavaa myrkkyä, kuten teksti sanoo. Mutta ei, he ovat ymmärtäneet koko Raamatun perin väärin.


Raamatun mukaan lupaus apostolisen sanan vahvistavista merkeistä, jotka seurasivat niitä, jotka uskoivat apostolien julistaman sanan, on jo täyttynyt.

"Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta." (Mark. 16:20).

"Kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?" (Hepr. 2:3-4)

Kun nuo hengellisyydet julistavat sanaa, ei se ole apostolisen opin mukaista, eivät myöskään ne ihmeet ja merkit, joita heidän tukena esitetään, voi olla niitä, joista Raamattu puhuu, vaan kysymys nimenomaan petollisista ihmeistä ja merkeistä.

37

1061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvemmin

      että saatana sanelee wehalle ne valhetarinat, jotka weha kirjoittaa palstalle. Ihan samalla tavalla kuin saatana sanelee vl-saarnamiesten saarnat, jotka nämä puhuvat rivi-vanhoillisille.

      • Ne, jotka eivät kuule apostoleita, eivät kuule myöskään Raamatun Jeesusta, joka on heidät lähettänyt ja joka heidän kauttaan puhuu.

        "Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus," (Ef. 2:19-20)

        "Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä." (Ilm. 21:14)

        Heillähän on virka sovinnosta saarnata parannusta ja syntein anteeksiantamista. Ei muuta. Siinä on ainoa pelastaus ihmiselle.

        Puhuu apostoli Raamatun lehdillä? Ei ei, virka sovinnosta saarnata on jokaisella Jumalan lapsella. Ei ole erityistä saarnavirkaa niillä 11 Paavalilla.

        2.Piet.2:9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,


        Ef.6:14. Niin seisokaat vyötetyt kupeista totuudella, ja vanhurskauden rintaraudalla puetetut,
        15. Ja jalat valmiiksi kengitetyt, saarnaamaan rauhan evankeliumia.


      • joskus vaikenemaankin
        weha kirjoitti:

        Ne, jotka eivät kuule apostoleita, eivät kuule myöskään Raamatun Jeesusta, joka on heidät lähettänyt ja joka heidän kauttaan puhuu.

        "Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus," (Ef. 2:19-20)

        "Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä." (Ilm. 21:14)

        Heillähän on virka sovinnosta saarnata parannusta ja syntein anteeksiantamista. Ei muuta. Siinä on ainoa pelastaus ihmiselle.

        Puhuu apostoli Raamatun lehdillä? Ei ei, virka sovinnosta saarnata on jokaisella Jumalan lapsella. Ei ole erityistä saarnavirkaa niillä 11 Paavalilla.

        2.Piet.2:9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,


        Ef.6:14. Niin seisokaat vyötetyt kupeista totuudella, ja vanhurskauden rintaraudalla puetetut,
        15. Ja jalat valmiiksi kengitetyt, saarnaamaan rauhan evankeliumia.


      • joskus vaikenemaankin kirjoitti:

        mutta täällä voi vapaasti kertoa uskomisestaan, ja kun puhe luistaa, sitä ei ole halua sulkea...Kyllä Pyhä Henki sulkee suun, jos hyväksi näkee...


    • obsession

      puhuu asiaa!

    • saarnaajia on

      ollut liikkeellä kautta aikojen, joten ei Weha ole mikään uusi ilmiö.
      Raamattuhan sanoo: 2. Tim 4:3
      "Tulee aika, jolloin hei eivät kärsi tervettä oppia."
      Terveeseen oppiin kuuluu myös sairaiden parantaminen.
      Jaak 5:14
      "Jos joku sairastaa..."
      Muotojumaliset ihmiset eivät usko, että Jeesus
      on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
      Hän parantaa vielä sairaita ja tekee ihmetekoja,
      Mark 16:17
      "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat."

      Jos vl:n toiminnassa ei näy mitään merkkejä, niin
      sehän on vaan todiste siitä, että Pyhä-henki ei
      ole touhussa mukana!!!!

      Epäuskoiset luulevat, että nämä armolahjat on
      annettu sirkustemppuja varten.
      Sanoihan saatanakin Jeesukselle: "Jos olet Ju-
      malan poika, niin muuta nämä kivet leiviksi."
      Wehakin odottaa, että Jumala tyydyttäisi hänen
      sensationälkäänsä ja tekisi jonkun ihmeen hänen
      silmiensä alla, mutta "Jumala on salannut nämä
      itsemielestään viisailta ja ilmoittanut ne lap-
      senmielisille."

      Saatana yrittää kaikkina aikoina mitätöidä Jumalan
      valtasuuruutta ja voimaa ja kieltää, että Jeesus
      voisi tehdä ihmeitä vielä meidän aikanamme.
      Raamattu kuitenkin lupaa, että Jeesus on sama
      eilen, tänään ja iankaikkisesti.
      Wehakin tunnustaa, että Pyhän-Hengen toiminta ei
      koske vl-liikettä millään tavalla, ja se on
      kyllä huomattu.
      Siksi he eivät viitsi edes totella Jeesuksen lähetyskäskyä, koska heiltä puuttuu voima,
      Ap 1:6
      "Vaan kun Pyhä-Henki tulee teihin, te saatte voiman ja tulette olemaan minun todistajiani,
      sekä Jerusalemissa että Juudeassa ja aina maan
      ääriin asti."

      • Unto Uskovainen

        kiertää kaukaa vl-herätysliikkeen, koska siellä saarnataan väkevästi Raamattua vastaan. Tämän vuoksi SRK ja vl-saarnamiehet ovat alkaneet opettaa täysin Raamatun vastaisesti, että Pyhän Hengen armolahjojen ei pidä enää toimia. Näin opettavat omassa lihassa valhetta saarnaavat vl-puhujat.

        Vl-herätysliikeessä vaikuttaa paha henki ja se myös voitelee vl-saarnat.


      • Unto Uskovainen kirjoitti:

        kiertää kaukaa vl-herätysliikkeen, koska siellä saarnataan väkevästi Raamattua vastaan. Tämän vuoksi SRK ja vl-saarnamiehet ovat alkaneet opettaa täysin Raamatun vastaisesti, että Pyhän Hengen armolahjojen ei pidä enää toimia. Näin opettavat omassa lihassa valhetta saarnaavat vl-puhujat.

        Vl-herätysliikeessä vaikuttaa paha henki ja se myös voitelee vl-saarnat.

        armolahjoista puhut? Minä puhuin siis ihmeenomaisista lahjoista!

        Lukiessani Raamattua, tuli mieleen seuraava kohta Raamatusta:
        2.kor.2:12.” Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla”.

        Samoja sanoja käytetään myös väärien profeettojen ihmeistä, mutta hedelmät on huonot:

        Matt.24:24. ”Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”.

        Matt.7:20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.


      • Käytät kohtia, jotka on jo ns. alustuksessa otettu esiin.
        Otat ilmeiseti esiin apostolien tekokirjan, kohdan hikiliinoista?

        Käsitykseni mukaan, siinä on kuvaus historiallisesta tapahtumasta, miten silloin toimittiin.

        Ei ole sanottu, eikä käsketty missään Raamatussa, että pitäisi toimia tuolla tavoin, eikä ole mitään taetta, eikä ole sanottu, että tuollatavoin toimimalla parantuisi ruumiillisista sairauksista. Sakramentit, ovat uudessaliitossa ainoat säädetyt ja asetetut ulkoiset ja siis aineelliset hyvät, johon Jumala on liittänyt siunauksensa.


      • ytimeen:
        weha kirjoitti:

        armolahjoista puhut? Minä puhuin siis ihmeenomaisista lahjoista!

        Lukiessani Raamattua, tuli mieleen seuraava kohta Raamatusta:
        2.kor.2:12.” Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla”.

        Samoja sanoja käytetään myös väärien profeettojen ihmeistä, mutta hedelmät on huonot:

        Matt.24:24. ”Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”.

        Matt.7:20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        "Matt.7:20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa."

        Vl-liikkeessä ei näy minkäänlaista Hengen hedelmää.
        Ei tunnustekoja, ei ihmeitä, ei Pyhän-Hengen toimintaa,ei kielilläpuhumista, ette harrasta lähetystyötä, ei
        rakkautta toisinajattelevia uskovia kohtaan.
        Ainoastaan tuomitsemista, toisten arvostelemista,
        itsensä koroittamista, toisten kyttäämistä.

        Etkö tunne edes Raamattua:
        1. Kor 12:4
        "Sillä armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki
        on sama.
        Voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Herra on sama.
        Jae 8
        "Niimpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat...
        toinen terveeksitekemisen lahjan, toinen lahjan
        tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen
        lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä, toinen
        eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan
        selittää kieliä.
        Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."

        Onkohan Wehalle annettu epäuskon ja toisten tuo-
        mitsemisen lahjan?????


      • Raamattua sanotaan,
        weha kirjoitti:

        Käytät kohtia, jotka on jo ns. alustuksessa otettu esiin.
        Otat ilmeiseti esiin apostolien tekokirjan, kohdan hikiliinoista?

        Käsitykseni mukaan, siinä on kuvaus historiallisesta tapahtumasta, miten silloin toimittiin.

        Ei ole sanottu, eikä käsketty missään Raamatussa, että pitäisi toimia tuolla tavoin, eikä ole mitään taetta, eikä ole sanottu, että tuollatavoin toimimalla parantuisi ruumiillisista sairauksista. Sakramentit, ovat uudessaliitossa ainoat säädetyt ja asetetut ulkoiset ja siis aineelliset hyvät, johon Jumala on liittänyt siunauksensa.

        että noin ei enää saa toimia????

        Etkö tajua lukemaasi???

        "Jos joku sairastaa, hän kutsukoon luokseen
        vanhimmat ja...."

        Sanotaanko sinun Raamatussasi, että jos joku sairas-
        taa, niin enää ei saa rukoilla sairaiden puolesta!!!!!

        Olet täynnä epäuskoa. Raamatun mukaan epäusko
        on SYNTI!!!!!!


      • ytimeen: kirjoitti:

        "Matt.7:20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa."

        Vl-liikkeessä ei näy minkäänlaista Hengen hedelmää.
        Ei tunnustekoja, ei ihmeitä, ei Pyhän-Hengen toimintaa,ei kielilläpuhumista, ette harrasta lähetystyötä, ei
        rakkautta toisinajattelevia uskovia kohtaan.
        Ainoastaan tuomitsemista, toisten arvostelemista,
        itsensä koroittamista, toisten kyttäämistä.

        Etkö tunne edes Raamattua:
        1. Kor 12:4
        "Sillä armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki
        on sama.
        Voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Herra on sama.
        Jae 8
        "Niimpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat...
        toinen terveeksitekemisen lahjan, toinen lahjan
        tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen
        lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä, toinen
        eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan
        selittää kieliä.
        Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."

        Onkohan Wehalle annettu epäuskon ja toisten tuo-
        mitsemisen lahjan?????

        jätit jakeet pois yhteydestään!!!

        20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        Raamatunnäkemyksesi on hyvin karismaattinen ja siten väärä. Väitätkö yhä, että jollakulla olisi parantamisen lahja, niinkuin esitän 1.kor.12-luvun mukaan?

        Parantamisen lahja tarkoittaa apostoleilla ja miksei apostolisena aikanakin olevaa lahjaa, että aina parani kun apostolit rukoilivat. He eivät turhaan rukoilleet- Sellaista lahjaa ei enään esiinny ja osoitus siitä, että oppisi on väärä.

        Esim. juuri helluntailaisuudessa opetetaan, että jollei puhu kielillä, ei ole saanut henkikastetta ts. täyttynyt hengellä. Helluntailaiset siis ovat tehneet kielilläpuhumisesta sakramentin. Tästä taas seuraa, että heillä on kahdenluokan kristittyjä, pidemmälle päässeet ovat täyttyneet hengellä ja sen merkkinä ”kielet”, sekä alemmanluokan kristittyjä jotka hakevat ”kielilläpuhumista” ja henkikastetta, keinolla millä hyvänsä. Koskaan tästä ei tule loppua, sillä antautua ja antautua pitäisi. Tästä ovat monet veljet "helluntailaiset" todistuksensa antaneet kun ovat oppineet riemuitsemaan autuudestaan: ”sata kertaa, kiitos Jeesus, ja saivat kielet”. Siinäpä autuutta kerrakseen!

        Huomionarvoista on, että kysymyksessä on ns. ”siansaksa”, jota kukaan ei ymmärrä. On syytä tarkata pyhän Raamatun opetuksia: 1. maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei olisi ymmärrettävissä (1.Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse perkeleestä, valheen isästä ja mestarista. Myös se kieli minkä Paavali sanoo olevan salaisuuksia Hengessä (1.Kor.14:2), oli jotain jo olemassa olevaa kieltä, sillä hän (jakeissa 13-15) opettaa, että on rukoiltava Hengellä ja myöskin ymmärryksellä, koska muuten ymmärrys on hedelmätön. (1.Kor.14:19-20), Paavali taas kiittää Jumalaa, että hän puhuu kielillä enemmän kuin muut, mutta sanoo, ettei tule olla ymmärrykseltään lapsi. Vielä kun (jakeessa 26) nimenomaan sanotaan: ”mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoot rakennukseksi”.

        Raamatullisluterilaisuudessa emme tahdo asettaa kielilläpuhumista jalustalle kenenkään ihailtavaksi. Jumalan sana ja sakramentit synnyttävät uskon ja pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat, eivät yllä samaan. Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”, niin on hyvä rukoilla ja pyytää Jumalalta, että hän puhuisi meille yhä selkeästi saarnojen ja laulujen ynnä todistuksien kautta. Luther sanoo: ”(Apt.8:17 ym.) tosin kerrotaan apostolien panneen kätensä kastettujen päälle, että nämä saisivat Pyhän Hengen. Tämän Paavilaiset soveltavat konfirmaatioon. Kätten päällepaneminen tapahtui sen vuoksi, että kastetut julkisesti havaittavin merkein saisivat Pyhän Hengen ja kykenisivät puhumaan, saarnaamaan evankeliumia, monilla kielillä. Tämä on kuitenkin jo aikaisin hävinnyt, ja jäljelle on jäänyt sitä muistuttava toimitus pappis- eli saarnaajan virkaan asettaminen eli vihkimisen yhteyteen” (Kirkkopostilla 1, uudenvuodenpäivä epistola saarna). Pyhä Raamattu on kirjoitettu loppuun, apostoleita ei enää ole ja sana merkein vahvistettu (Mark.16:20; Hebr.2:3). Murrosajan merkit siis, joita oli aina ja kaikkialla, ”osoittautuvat” ja ovat myös täysin lakanneita.


      • jakaa
        ytimeen: kirjoitti:

        "Matt.7:20. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä.
        21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa."

        Vl-liikkeessä ei näy minkäänlaista Hengen hedelmää.
        Ei tunnustekoja, ei ihmeitä, ei Pyhän-Hengen toimintaa,ei kielilläpuhumista, ette harrasta lähetystyötä, ei
        rakkautta toisinajattelevia uskovia kohtaan.
        Ainoastaan tuomitsemista, toisten arvostelemista,
        itsensä koroittamista, toisten kyttäämistä.

        Etkö tunne edes Raamattua:
        1. Kor 12:4
        "Sillä armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki
        on sama.
        Voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Herra on sama.
        Jae 8
        "Niimpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat...
        toinen terveeksitekemisen lahjan, toinen lahjan
        tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen
        lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä, toinen
        eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan
        selittää kieliä.
        Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo."

        Onkohan Wehalle annettu epäuskon ja toisten tuo-
        mitsemisen lahjan?????


      • Raamattua sanotaan, kirjoitti:

        että noin ei enää saa toimia????

        Etkö tajua lukemaasi???

        "Jos joku sairastaa, hän kutsukoon luokseen
        vanhimmat ja...."

        Sanotaanko sinun Raamatussasi, että jos joku sairas-
        taa, niin enää ei saa rukoilla sairaiden puolesta!!!!!

        Olet täynnä epäuskoa. Raamatun mukaan epäusko
        on SYNTI!!!!!!

        sanonut, ettei sairauden puolesta tule rukoilla, mutta nimenomaan syntisairauden puolesta. Tärkein asiaan on hengellinen parantuminen, joka on iäisyyttä varten.

        Ajallisenkin parantumisen vuoksi, on toki suotava rukoilla, mutta hyvä on liittää siihenkin sanat: "Tapahtukoon sinun tahtosi". Apostolit kyllä saattoivat sanoa, että esim. "nouse ja kävele", mutta sitä on turha lahkopuhujien matkia...


    • hirvas

      ettei asioiden perustelu Raamatulla koske muutenkaan VL-porukkaa. He toimivat omassa lahkossa ja keksimässään ihmisopissa, jossa ei Raamattu tarvita.

      Ja mitä tulee armolahjoihin, niistä päättää ja ne antaa Jumala, sen mukaan kuin Hän itse haluaa. Ja armolahjat ovat moninaiset, mutta huijareitakin toki tästä maailmasta löytyy aivan tarpeeksi.

      • jotakin, enkä puhu nyt rihkamista-

        Siis yksi hyvin tärkeä ja ihan elintärkeä lahja on profeteeraamisen lahja, eli yksi sen muoto opettaminen.
        Saarnavirassa olevien profeettojen tehtävä oli ja on "puhua ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi" (1.kor.14:3), Myös että kaikki saisivat opetusta (1.kor.14:31).

        Sitten kaikista tärkein armolaja on se Pyhän Hengen lahja ja näin tietysti avainten valta. Väärillä ei ole avaimia, kun ne ei niitä edes tunnusta. Tämä on tärkeä pointi, ja tälle uskolle varma vahvistus ja asia.

        Ymmärrän siten kun oppi on väärä, on turha lähteä merkkeihin ja ilmiöihin. Ajattelen myös niin, että apostolisena aikana, merkkejä oli aina ja kaikkialla, nyt niitä ei ole esiintynyt missään keskuudessamme. Tässä on vissi ero apostoliseen aikaan nähden: Tätä tarkoitan. Kun Raamatun sana on vahvistettu ja vahva, ei niitä siinä merkityksessä tarvita.

        Lutheri sanoo kristinopissamme: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi sama, kuin sanottaisiin: Epäilen liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut, niin että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt.8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).


      • hirvas
        weha kirjoitti:

        jotakin, enkä puhu nyt rihkamista-

        Siis yksi hyvin tärkeä ja ihan elintärkeä lahja on profeteeraamisen lahja, eli yksi sen muoto opettaminen.
        Saarnavirassa olevien profeettojen tehtävä oli ja on "puhua ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi" (1.kor.14:3), Myös että kaikki saisivat opetusta (1.kor.14:31).

        Sitten kaikista tärkein armolaja on se Pyhän Hengen lahja ja näin tietysti avainten valta. Väärillä ei ole avaimia, kun ne ei niitä edes tunnusta. Tämä on tärkeä pointi, ja tälle uskolle varma vahvistus ja asia.

        Ymmärrän siten kun oppi on väärä, on turha lähteä merkkeihin ja ilmiöihin. Ajattelen myös niin, että apostolisena aikana, merkkejä oli aina ja kaikkialla, nyt niitä ei ole esiintynyt missään keskuudessamme. Tässä on vissi ero apostoliseen aikaan nähden: Tätä tarkoitan. Kun Raamatun sana on vahvistettu ja vahva, ei niitä siinä merkityksessä tarvita.

        Lutheri sanoo kristinopissamme: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi sama, kuin sanottaisiin: Epäilen liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut, niin että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt.8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).

        lakkaavat vasta kun Jumala on täydellistänyt ihmiset ja aika on vielä edessäpäin. Se ei ole rihkamaa.


      • hirvas kirjoitti:

        lakkaavat vasta kun Jumala on täydellistänyt ihmiset ja aika on vielä edessäpäin. Se ei ole rihkamaa.

        ihmeenoamaisista lahjoista. Mielestäni on tärkeä huomata:

        Nähdäkseni kielilläpuhuminen Korintissa, muodostuu sanoista, jota voidaan tulkata: (1.Kor.14:27,29): Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön: 29. Profeetoista (opettajista) saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        Joka tapauksessa 14-Luvun sanoma on selkeä: "Jos seurakunnassa puhutaan kielillä, se tulee tulkata äidinkielellä, että ´kaikki rakentuisivat ja saisivat opetusta ja kehoitusta.


      • hirvas
        weha kirjoitti:

        ihmeenoamaisista lahjoista. Mielestäni on tärkeä huomata:

        Nähdäkseni kielilläpuhuminen Korintissa, muodostuu sanoista, jota voidaan tulkata: (1.Kor.14:27,29): Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön: 29. Profeetoista (opettajista) saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        Joka tapauksessa 14-Luvun sanoma on selkeä: "Jos seurakunnassa puhutaan kielillä, se tulee tulkata äidinkielellä, että ´kaikki rakentuisivat ja saisivat opetusta ja kehoitusta.

        sanaa noin kapeasti? Kielillä puhuminen on vain yksi armolahja muiden joukossa, ja niitä on paljon. Etkö usko mitä raamattu todistaa?

        1:Kor.12:1-11

        1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
        2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
        3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
        4 ARMOLAHJAT OVAT MONINAISET, mutta Henki on sama;
        5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, JAKAEN KULLEKIN ERIKSEEN, NIINKUIN TAHTOO.

        Ja näitä armolahjoja Jumala antaa siihen asti kunnes..:

        1. Kor.13:1-13

        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun TULEE SE, MIKÄ TÄYDELLISTÄ ON, KATOAA SE, MIKÄ ON VAJAVAISTA.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

        Sellainen joka todella uskoo vain Jumalan sanaan, ei ole eri mieltä lähimmäisensä kanssa, joka myös uskoo vain Jumalan sanaan. Näin on - ja pitää olla.


      • Kempelainen
        hirvas kirjoitti:

        lakkaavat vasta kun Jumala on täydellistänyt ihmiset ja aika on vielä edessäpäin. Se ei ole rihkamaa.

        ei kadu liittojaan.


      • Kempelainen
        weha kirjoitti:

        ihmeenoamaisista lahjoista. Mielestäni on tärkeä huomata:

        Nähdäkseni kielilläpuhuminen Korintissa, muodostuu sanoista, jota voidaan tulkata: (1.Kor.14:27,29): Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön: 29. Profeetoista (opettajista) saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        Joka tapauksessa 14-Luvun sanoma on selkeä: "Jos seurakunnassa puhutaan kielillä, se tulee tulkata äidinkielellä, että ´kaikki rakentuisivat ja saisivat opetusta ja kehoitusta.

        jollakin OLI KIELILLÄ PUHUMISEN TULKITSEMISEN ARMOLAHJA.


      • hirvas kirjoitti:

        sanaa noin kapeasti? Kielillä puhuminen on vain yksi armolahja muiden joukossa, ja niitä on paljon. Etkö usko mitä raamattu todistaa?

        1:Kor.12:1-11

        1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
        2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
        3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
        4 ARMOLAHJAT OVAT MONINAISET, mutta Henki on sama;
        5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
        6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, JAKAEN KULLEKIN ERIKSEEN, NIINKUIN TAHTOO.

        Ja näitä armolahjoja Jumala antaa siihen asti kunnes..:

        1. Kor.13:1-13

        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun TULEE SE, MIKÄ TÄYDELLISTÄ ON, KATOAA SE, MIKÄ ON VAJAVAISTA.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

        Sellainen joka todella uskoo vain Jumalan sanaan, ei ole eri mieltä lähimmäisensä kanssa, joka myös uskoo vain Jumalan sanaan. Näin on - ja pitää olla.

        apostoliseen murros aikaan, jolloin evankeliumi saatettiin muille kansoille ja Raamatun sana siten vahvistettiin, apostolisin merkein. Raamattu on loppuun kirjoitettu, eikä sitä voi enää vahvistaa.

        Raamattu tuntee vain erikielten lahjan ja parantamisen armolahjan. Parantamisen lahja oli sellainen, että aina parani, kun sairaan puolesta rukoili. Nykyään noita lahjoja ei ole esiintynyt.

        On vain karismaattista kalkatusta, jota ilmenee pakanauskoissakin ja sitä osaa kaikki. Parhaiten pienet vauvat.On turha spekuloida muuta. Meidän on oltava selkeitä opetuksissamme. Myöskin kielillä tulisi olla käyttöä seurakunnassa. Näkisin ettei niitä nyt tarvita.Tiedän oikein opettavien pastorien, lähetystyötä tehdessäänkin opetelleen kielet kantapään kautta. Tosin Henki jakaa siis lahjojaan tänäänkin, niinkuin tahtoo. Emme kuitenkaan elä apostolista murroisaikaa, jolloin Henki selvästi tahtoi antaa erikieliä.

        Meillä on Raamatussa sanat: "Kavahtakaa vääriä profeettoja" (Matt.7:15), on Jeesuksen sana. Koska he opettavat vastoin Raamattua, heitä on kavahdettava, eikä heidän kanssaan sovi uskon asioissa veljeillä.

        Mitä se sinuun koskee?, seuraa sinä minua! (Joh.21:22).

        Mitä näistä sitten hyötyy vängäillä loputtomasti.


      • Kempelainen kirjoitti:

        jollakin OLI KIELILLÄ PUHUMISEN TULKITSEMISEN ARMOLAHJA.

        lahjaa tuolloin tarvittiin, olihan korintossa monia kansallisuuksia. Näinhän rakas Paavalikin toteaa:

        1.kor.14:18. "Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki".


      • Kempelainen
        weha kirjoitti:

        apostoliseen murros aikaan, jolloin evankeliumi saatettiin muille kansoille ja Raamatun sana siten vahvistettiin, apostolisin merkein. Raamattu on loppuun kirjoitettu, eikä sitä voi enää vahvistaa.

        Raamattu tuntee vain erikielten lahjan ja parantamisen armolahjan. Parantamisen lahja oli sellainen, että aina parani, kun sairaan puolesta rukoili. Nykyään noita lahjoja ei ole esiintynyt.

        On vain karismaattista kalkatusta, jota ilmenee pakanauskoissakin ja sitä osaa kaikki. Parhaiten pienet vauvat.On turha spekuloida muuta. Meidän on oltava selkeitä opetuksissamme. Myöskin kielillä tulisi olla käyttöä seurakunnassa. Näkisin ettei niitä nyt tarvita.Tiedän oikein opettavien pastorien, lähetystyötä tehdessäänkin opetelleen kielet kantapään kautta. Tosin Henki jakaa siis lahjojaan tänäänkin, niinkuin tahtoo. Emme kuitenkaan elä apostolista murroisaikaa, jolloin Henki selvästi tahtoi antaa erikieliä.

        Meillä on Raamatussa sanat: "Kavahtakaa vääriä profeettoja" (Matt.7:15), on Jeesuksen sana. Koska he opettavat vastoin Raamattua, heitä on kavahdettava, eikä heidän kanssaan sovi uskon asioissa veljeillä.

        Mitä se sinuun koskee?, seuraa sinä minua! (Joh.21:22).

        Mitä näistä sitten hyötyy vängäillä loputtomasti.

        Etkö sinä Veli hyvä tajua, että Raamatun lopussa uskovat ovat jo turvassa, samoin apostolit,,, He hän on temmattu, odottamaan milleniumia. Yritä edes välttävästi tutustua koko Raamatun sanomaan. Siinä on muutakin kun evankeliumit ja kirjeet. MM Ilmettykirjan luku tuntematta kirjoituksia on mahdoton ajatus. Siihen pitää tuntea vahan testamentin ainakin nämä kirjat, ennekuin siihen pääsee sisälle.
        • Ensimmäinen Mooseksen kirja
        • Toinen Mooseksen kirja
        • Kolmas Mooseksen kirja
        • Neljäs Mooseksen kirja
        • Viides Mooseksen kirja
        • Joosuan kirja
        • Ensimmäinen aikakirja
        • Toinen aikakirja
        • Esran kirja
        • Nehemian kirja
        • Jobin kirja
        • Psalmien kirja
        • Sananlaskujen kirja
        • Saarnaajan kirja
        • Laulujen laulu
        • Jesajan kirja
        • Jeremian kirja
        • Hesekielin kirja
        • Danielin kirja
        • Hoosean kirja
        • Joelin kirja
        • Aamoksen kirja
        • Joonan kirja
        • Habakukin kirja
        • Sefanjan kirja
        • Haggain kirja
        • Sakarjan kirja
        • Malakian kirja

        Käsite positiivinen murros, ei ole mikään Raamatun terminsinologiaa vaan sopisi nyt VL liikkeelle, että He löytäisivät Jeesuksen.

        Ihmetyttää vain se, mitenkä tuohon sinun PE;hen on SRK osaistunut?? Kun ihmiset tappavat itseään saadessaan syylällisyyttä lahkostanne.

        Raamatun sana siten vahvistettiin, apostolisin merkein. Raamattu on loppuun kirjoitettu, eikä sitä voi enää vahvistaa. ** Mistä sinä löydät näitä UUSIA RAAMATTUJA, APSTOLIEN VAHVISTAMIA?????

        Raamattu tuntee vain erikielten lahjan ja parantamisen armolahjan.** Mutta nyt: 1 Kor. 13:8 mainitsee kielillä puhumisen lakkaavan, vaikka se kyllä liittää lakkaamisen ”täydellisen” tuloon (1 Kor. 13:10). Joidenkin mielestä erilainen sananvalinta siinä, että profetoiminen ja tieto ”katoavat”, kun taas kielilläpuhuminen ”lakkaa”, viittaa siihen, että kielillä puhuminen lakkaa, ennen kuin ”täydellinen” tulee, Eli Kristus uudelleen. Kaikesta näkee, että olet kuitenkin tynnyrissä, kun et ole kuullut kielillä puhujaa, se ei ole mitään meidän kieltämme, vaan Hän rakentaa itseään Herranansa edessä. Jotkut tutkijat ovat anoneet, että se on lähellä jotain Jiddishin murretta. Mutta tässä ON KUTEN KULJETUSAALAN AMMTTILIITOSSA PUHEENJOHTAJA, NEUVOJA ILMAN AJOKORTTIA, valitan.


        Tämä voi kyllä olla mahdollista, mutta ei pelkän tekstin perusteella mitenkään selvää. Jotkut viittaavat myös sellaisiin raamatunkohtiin kuin Jes. 28:11 ja Joel 2:28-29 osoituksena siitä, että kielillä puhuminen oli merkki Jumalan tulevasta tuomiosta. 1 Kor. 14:22 kuvaa kielillä puhumista ”merkiksi niille, jotka eivät usko”. Tämän väitteen mukaan kielillä puhumisen armolahja varoitti juutalaisia siitä, että Jumala oli tuomitseva Israelin, koska tämä ei hyväksynyt Jeesusta Kristusta Messiaana. Siispä kun Jumala tosiaan tuomitsi Israelin (antamalla roomalaisten tuhota Jerusalemin vuonna 70 jKr.), kielillä puhumisen armolahja ei enää palvelisi tarkoitustaan. Tämä näkemys on kuitenkin monin tavoin ongelmallinen eikä siltikään välttämättä edellytä, että lahja lakkaa kokonaan olemasta. Raamattu ei myöskään missään vahvista, että kielillä puhumisen armolahja olisi lakannut.

        Parantamisen lahja oli sellainen, että aina parani, kun sairaan puolesta rukoili. Nykyään noita lahjoja ei ole esiintynyt. *** Ei ainakaan VL piiriessä, ei yhtään kaukosyöpää, eikä pakko synnyttäjä äidin kuolemaa, mutta teillähän ei ole Pyhää Henkeä, vaikka kerran minulle sanoit, että olet UUDESTSYNYNTYNYT, oletko perunut Jumalan kanssa liittosi.

        Paranemisia on päivittäin, jopa allekirjoittaneen rukouksessakin, esimerkkejä on satoja, kirjoita postiini, niin annan yhdystiedot. Pyhä Henki vaan ei ole SRK;ssa, ennekuin se tekee parannuksen hoitokokouksista ja murhista, johon sinäkin nyttemmin olet osallisena, ollessasi tuossa lahkossa.

        On vain karismaattista kalkatusta, jota ilmenee pakanauskoissakin ja sitä osaa kaikki. Parhaiten pienet vauvat. On turha spekuloida muuta. Meidän on oltava selkeitä opetuksissamme. Myöskin kielillä tulisi olla käyttöä seurakunnassa.** Muista maallisista kileistä. NYT SE VASTA VÄLÄHTI SINULLA, ARMOLAJAN VOI OPISKELLA, ei mitenkään vaikuta alavanhurskaalta. Kuka sinut on sekoittanut viimeisen vuoden aikana, tee hyvänen aika parannus.
        Näkisin ettei niitä nyt tarvita.Tiedän oikein opettavien pastorien, lähetystyötä tehdessäänkin opetelleen kielet kantapään kautta. ** Vielä kantapään, eikö Kirutus tehnyt sen, miksi meidän tarvitsee tehdä se??? Haloo??


        Tosin Henki jakaa siis lahjojaan tänäänkin, niinkuin tahtoo. Emme kuitenkaan elä apostolista murroisaikaa, jolloin Henki selvästi tahtoi antaa erikieliä. ** Hui hai, veha, nyt tekisi jo mieli naurata….

        Meillä on Raamatussa sanat: "Kavahtakaa vääriä profeettoja" (Matt.7:15), on Jeesuksen sana. Koska he opettavat vastoin Raamattua, heitä on kavahdettava, eikä heidän kanssaan sovi uskon asioissa veljeillä. ** Se minua ihmetyttää, mistä sinä nyt löydät profeettoja, nehän olivat VT;N aikaan, ja vielä evankeliumikin on loppunut??? Olen huolissani sinusta, todella.

        Mitä se sinuun koskee?, seuraa sinä minua! (Joh.21:22).** Hän ei ollut profeetta, vaan juutalainen Jeesus Kristus.

        Mitä näistä sitten hyötyy vängäillä loputtomasti.** Niin, saattaa olla, että sinä vänkeät.


      • todellinen
        weha kirjoitti:

        apostoliseen murros aikaan, jolloin evankeliumi saatettiin muille kansoille ja Raamatun sana siten vahvistettiin, apostolisin merkein. Raamattu on loppuun kirjoitettu, eikä sitä voi enää vahvistaa.

        Raamattu tuntee vain erikielten lahjan ja parantamisen armolahjan. Parantamisen lahja oli sellainen, että aina parani, kun sairaan puolesta rukoili. Nykyään noita lahjoja ei ole esiintynyt.

        On vain karismaattista kalkatusta, jota ilmenee pakanauskoissakin ja sitä osaa kaikki. Parhaiten pienet vauvat.On turha spekuloida muuta. Meidän on oltava selkeitä opetuksissamme. Myöskin kielillä tulisi olla käyttöä seurakunnassa. Näkisin ettei niitä nyt tarvita.Tiedän oikein opettavien pastorien, lähetystyötä tehdessäänkin opetelleen kielet kantapään kautta. Tosin Henki jakaa siis lahjojaan tänäänkin, niinkuin tahtoo. Emme kuitenkaan elä apostolista murroisaikaa, jolloin Henki selvästi tahtoi antaa erikieliä.

        Meillä on Raamatussa sanat: "Kavahtakaa vääriä profeettoja" (Matt.7:15), on Jeesuksen sana. Koska he opettavat vastoin Raamattua, heitä on kavahdettava, eikä heidän kanssaan sovi uskon asioissa veljeillä.

        Mitä se sinuun koskee?, seuraa sinä minua! (Joh.21:22).

        Mitä näistä sitten hyötyy vängäillä loputtomasti.

        harhaopettaja pirun armosta!


      • liitoista:
        Kempelainen kirjoitti:

        ei kadu liittojaan.

        Luther toteaa:.
        "Toteamme siis, että Kristuksen on täytynyt antaa pakanoille ulkonaisia merkkejä, joita voidaan silmin nähdä ja käsin tunnustella, mutta kristityillä täytyy olla paljon syvällisempiä, taivaallisia merkkejä, joihin verrattuina nuo edelliset ovat vielä maallisia. Ei siis olekaan kummaa, että ne nyttemmin ovat hävinneet, kun evankeliumi on kaikkialla kaikunut ja julistettu niille, jotka ennen eivät mitään Jumalasta tietäneet, ja joita hänen täytyi houkutella esiin ulkonaisten ihmeitten avulla, kuin lasten helmaan pudotellen omenoita ja päärynöitä........
        ......Jumalankin täytyy lakata niitä tekemästä, sitten kun evankeliumi kaikkialla on ilmoitettu, ja antaa pelkkiä sellaisia merkkejä, joihin he pahentuvat ja loukkaantuvat, ja joiden tähden he, Jumalan voiman vaikuttaessa, syöksyvät perikatoon. Samaahan juutalaiset saivat kokea asettuessaan Kristusta vastaan: kun he eivät tyytyneet niihin merkkeihin, joilla hän sekä heille että kaikille osoitti hyvyyttänsä ja avuliaisuuttansa, vaan etsivät ja vaativat toisia, hänkin lakkasi ja päätti antaa heidän nähtäväkseen ainoastaan profeetta Joonan merkin: ristiinnaulituksi tultuaan hän oli haudassa kolme päivää, täydellisessä heikkoudessa ja kuolemassa, mutta kuitenkin vapautui sieltä ylösnousemisellansa ja taivaisiinastumisellansa, halliten voimalla kaikessa maailmassa, syösten kumoon ja hävittäen sekä heidät itsensä että heidän valtansa.

        Martti Luther; Helatorstai
        Kolmas evankeliumisaarna
        Kirkkopostilla. Toinen osa."


      • tunnustaa totuuden:
        weha kirjoitti:

        jotakin, enkä puhu nyt rihkamista-

        Siis yksi hyvin tärkeä ja ihan elintärkeä lahja on profeteeraamisen lahja, eli yksi sen muoto opettaminen.
        Saarnavirassa olevien profeettojen tehtävä oli ja on "puhua ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi" (1.kor.14:3), Myös että kaikki saisivat opetusta (1.kor.14:31).

        Sitten kaikista tärkein armolaja on se Pyhän Hengen lahja ja näin tietysti avainten valta. Väärillä ei ole avaimia, kun ne ei niitä edes tunnusta. Tämä on tärkeä pointi, ja tälle uskolle varma vahvistus ja asia.

        Ymmärrän siten kun oppi on väärä, on turha lähteä merkkeihin ja ilmiöihin. Ajattelen myös niin, että apostolisena aikana, merkkejä oli aina ja kaikkialla, nyt niitä ei ole esiintynyt missään keskuudessamme. Tässä on vissi ero apostoliseen aikaan nähden: Tätä tarkoitan. Kun Raamatun sana on vahvistettu ja vahva, ei niitä siinä merkityksessä tarvita.

        Lutheri sanoo kristinopissamme: "Jos vielä ruvettaisiin vaatimaan sellaisia merkkejä, se olisi sama, kuin sanottaisiin: Epäilen liekö kaste, Herran ehtoollinen ja koko evankeliumin oppi oikea. Sillä nämä ovat olleet voimassa jo kauan ja voimallisesti vahvistetut, niin että sellaiset ihmeet ja merkit ovat lakanneet." (Saarna Matt.8:1-13:n johdosta vuodelta 1535).

        "merkkejä ei ole missään keskuudessamme".

        Totta. Vl-liikkeen keskellä ei enää näy mitään
        merkkejä Pyhän-hengen toiminnasta vaan se on kuol-
        lutta lakiuskoa, jossa on tarkat säännöt, miten
        pitää toimia.

        Kun oikeat armolahjat puuttuvat, niin Weha keksii uusia:
        "Sitten kaikista tärkein armolaja on se Pyhän Hengen lahja ja näin tietysti Avaintan VALTA. Väärillä ei ole avaimia."

        Raamattu ei tunne tuollaista "avainten armolahjaa".

        Eipä Weha tunne edes raamatullisia armolahjoja.
        Opettamisen lahja on ERI ASIA kuin profetoimisen
        lahja. Ef 4:11
        "Ja Hän antoi muutamat apostoleiksi,
        toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi,
        toiset paimeniksi ja opettajiksi."

        Ainoa lahja, mikä Wehalla tuntuu olevan on arvostelemisen ja itsensä kehumisen lahja!


    • Nasdaq-indeksi

      Pyhän Hengen armolahjoista yhtä paljon kuin lehmä pörssikursseista.

      • Raamattu ja

        me tiedäme...nou esiinny.


      • Nasdaq-indeksi
        Raamattu ja kirjoitti:

        me tiedäme...nou esiinny.

        yhtä paljon kuin lehmä pörssikursseista. Vl-puhujat opettavat Raamatusta yhtä paljon kuin Killinkosken torivalvoja valmentaa Arsenalia.


    • Kempelainen

      Tästä pohjalta on hyvä lähteä liikkeelle: ** Onko, sillä Profeettojen aika on ohi. Jumala on tehnyt selväksi VT;ssä mitä tulee tapahtumaan ja Hänen oman tahtonsa pelastumiseen, Jeesus Kristus, ja niitä ei opeta nykyään profeetat, vaan seurakunnan paimenet, ja hengen papit, eli me. Profetioita saadaan vieläkin ja ne tarkoitetaan rakentamaan seurakuntaa, tulevaa varten sekä uskon vahvistuskesiksi.

      Olen vahvasti sillä kannalla, joka nousee myös Raamatusta kaikkialta, että ihmeenomaiset lahjat kuuluivat apostoliseen murrosaikaan, eikä niitä ole enään näyttänyt esiintyvän. ** Miten sitten suhtaudut Jeesuksen lupaukseen.. Joh 14;12 >> Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

      • Olen kaikkeen kantani sanonut, mutta johonkin puutut, mitä kyselet. En siis vastaile samoihin asioihin, jotka olen jo kertonut.

        Kempelainen: "Miten sitten suhtaudut Jeesuksen lupaukseen.. Joh 14;12 >> Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,


      • Kempelainen
        weha kirjoitti:

        Olen kaikkeen kantani sanonut, mutta johonkin puutut, mitä kyselet. En siis vastaile samoihin asioihin, jotka olen jo kertonut.

        Kempelainen: "Miten sitten suhtaudut Jeesuksen lupaukseen.. Joh 14;12 >> Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

        sitä, mitä Jeesus lupasi, suurempiakin kun MINÄ:?


      • Kempelainen kirjoitti:

        sitä, mitä Jeesus lupasi, suurempiakin kun MINÄ:?

        tottakai pidän sen totena. Ymmärrän sen kovin eritavalla kuin sinä.

        Vai käveletkö vedenpäällä? Juot kuolettavaa myrkkyä, etkä vahingoitu? Tai nostelet käsin käärkmeitä?

        Ootte te karismaatikot metkoja höpisijöitä:)


      • epäuskon armolahja,
        weha kirjoitti:

        tottakai pidän sen totena. Ymmärrän sen kovin eritavalla kuin sinä.

        Vai käveletkö vedenpäällä? Juot kuolettavaa myrkkyä, etkä vahingoitu? Tai nostelet käsin käärkmeitä?

        Ootte te karismaatikot metkoja höpisijöitä:)

        kun hän tekee tyhjäksi kaikki Raamatun lupaukset
        Pyhän-Hengen voiman ilmenemisestä?
        Ei Jeesus suotta sanonut:
        "Kun ihmisen poika tulee, löytäneekö Hän uskoa maan
        päältä"?.

        Mikäli se riippuu Wehasta, niin eipä taida löytyä!


    • jotakin lisää:

      Uskonpuhdistaja, tohtori Martti Luther opettaa raikkaasti ja raittiisti kirjassaan "Luikertajista ja nurkkasaarnaajista" Korinttolaiskirjeestä. Luther tuo oivasti esiin sen, miten Korinttolaiskirje 14 tarkasti eroittaa saarnavirassa olevan ja maallikon siinä suhteessa, että maallikoille ei kuulu julkinen saarnaaminen ja opetus seurakunnassa. Se on saarnaviran tehtäviä. Puheenaiheesta olevasta kielillä puhumisesta (Kor 12-14) Luther selittää mm. seuraavia asioita tässä kirjassaan (luikertajista...):

      "Keitä ovat tässä ne joiden tulee rakentaa seurakuntaa? Eivätkö he ole profeettoja (tai kuten hän sanoo) niitä, jotka puhuvat kielillä, toisin sanoen niitä, jotka lukevat tai laulavat tekstin seurakunnan kuunnellessa, ja profeettoja, joiden on määrä selittää teksti seurakunnan rakennukseksi? Onhan kyllin selvää, että hän tässä käskee seurakunnalle kuuntelemisen ja rakentumisen eikä opettamista ja saarnavirkaa......
      .....Vaikka enää ei ole sellaista tapaa, että profeetat eli saarnaajat istuvat kirkossa ja puhuvat keskenään (kuten pyhä Paavali tässä sanoo), on siitä kuitenkin jäänyt jäljelle pieni merkki ja jälki, se näet, kun on kuorossa lauletaan vuorotellen ja luetaan Raamattua peräkkäin ja sitten kaikki laulavat antifonin, virren tai vuorolaulun. Ja jos yksi saarnaaja tulkkaisi toisen lukeman tekstin ja joku toinen selittäisi sen tai saarnaisi siitä, se olisi juuri oikea Paavalin mainitsema tapa opettaa seurakunnassa. Siinä näet yksi laulaisi tai lukisi kielillä, toinen profetoisi eli saksantaisi sen, kolmas selittäisi.....
      ...Ja tämä olisi parempi kuin se, että pelkästään luetaan tai lauletaan vieraalla latinan kielellä, kuten nunnat Psalttaria, vaikkakaan pyhä Paavali ei sellaista yhtäaikaista tuomitse, mutta ei myöskään ylistä sitä seurakunnassa ilman selittämistä eikä sitä käske."

    • Nimimerkki

      Keksi jokin terveellisempi harrastus.
      Dramaattinen kiihkoilu ja oman päänsä pyörälle saaminen ei voi olla terveellistä!
      Rullaluistelu, askartelu tms...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe