Kokemuksia Vilnasta

Vertailija

Olin pari viikkoa sitten Vilnassa 3 yötä. Majoituin Contissa, joka ei aivan vastannut käsitystäni 3 tähden hotellista. Itse hotellihuone oli hyvä, samoin aamupala, mutta esim. tilauksesta tehdyt voileivät olivat rasvaisia ja vaatimattomia. Minulle tärkeä aamukahvi ei ollut tarpeeksi kuumaa. Söin päivisin eri ravintoloissa. Kokemukseni ovat vähäisiä, mutta en ihastunut Vilnan ruokiin. Suosittelen Vilnaa tyytymättömille ihmisille. Vilnan matkan jälkeen tuntuu kuin kotini olisi luxusta ja myös ravintolaruoka Suomessa parempaa.

4

1924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valmiera

      Itsekin muutaman kerran Vilnassa retkeillyt , mutta en ole huonoon ruokaan vielä törmännyt.
      Liettuan maaseudulla tosin vielä muutama vuosi sitten jäi nälkä parikin kertaa. Kun pelkästään käteinen raha olisi kelvannut ja sehän oli loppu.

      Mullahan on täällä kotiSuomessa asumisolot tosi kurjat, kun Balttiassa viihdyn ;( Välillä jopa asun.

      • Vertailija

        Vilnassa oli kuitenkin kiinnostavaa nähtävää. Pidän taiteesta, joten hakeudun aina taidemuseoihin ja gallerioihin. Myös Vilnasta löysin melko suuren taidemuseon. Kävin myös kansallismuseossa ja useassa kirkossa sekä lähellä katedraalia olevalla Gediminasin kukkulalla. Haluan lisätä, että ruoan taso ei pilannut matkaani, mutta nautinnosta ateriat eivät käyneet. Ehkä osansa vaikutti sekin, että tein tämän viikonloppumatkan yksin. Kuulin, että shoppailla olisi voinut usean kilometrin etäisyydellä keskustasta olevassa ostoskeskuksessa. Siellä en käynyt, koska en oikein luottanut, että sieltä olisi löytynyt mitään. Etsin lähinnä käsin kudottua neuletta, mutta en löytänyt. Pidän paljon Keski-Euroopan kaupungeista, koska niissä on suomalaiselle miehelle sopivia vaatteita ja kenkiä, erityisesti Berliinissä.


      • kampela
        Vertailija kirjoitti:

        Vilnassa oli kuitenkin kiinnostavaa nähtävää. Pidän taiteesta, joten hakeudun aina taidemuseoihin ja gallerioihin. Myös Vilnasta löysin melko suuren taidemuseon. Kävin myös kansallismuseossa ja useassa kirkossa sekä lähellä katedraalia olevalla Gediminasin kukkulalla. Haluan lisätä, että ruoan taso ei pilannut matkaani, mutta nautinnosta ateriat eivät käyneet. Ehkä osansa vaikutti sekin, että tein tämän viikonloppumatkan yksin. Kuulin, että shoppailla olisi voinut usean kilometrin etäisyydellä keskustasta olevassa ostoskeskuksessa. Siellä en käynyt, koska en oikein luottanut, että sieltä olisi löytynyt mitään. Etsin lähinnä käsin kudottua neuletta, mutta en löytänyt. Pidän paljon Keski-Euroopan kaupungeista, koska niissä on suomalaiselle miehelle sopivia vaatteita ja kenkiä, erityisesti Berliinissä.

        Vietimme Vilnassa 4 vrk ja sinä aikana emme mekään löytäneet kehuttavaa ruokapaikkaa, vaikka kävimme myös Vilnan taskuoppaissa parhaiksi mainostetuissa ravintoloissa..Parasta taisi olla Maxima-ruokakaupan salaattitiskiltä ostettu salaatti! Tosin eihän tuossa ajassa paljoa ehdi, joten en voi yleistää.
        Mutta muuten Vilna hurmasi! Sekä kauneudellaan että helppoudellaan. Paljon katsottavaa ja kaikki lähellä. Jäi olo, että voisi mennä uudelleenkin.
        Emme myöskään törmänneet huonoon ja tylyyn palveluun emmekä siihen etteivät paikalliset olisi halukkaita puhumaan englantia.


      • kampela kirjoitti:

        Vietimme Vilnassa 4 vrk ja sinä aikana emme mekään löytäneet kehuttavaa ruokapaikkaa, vaikka kävimme myös Vilnan taskuoppaissa parhaiksi mainostetuissa ravintoloissa..Parasta taisi olla Maxima-ruokakaupan salaattitiskiltä ostettu salaatti! Tosin eihän tuossa ajassa paljoa ehdi, joten en voi yleistää.
        Mutta muuten Vilna hurmasi! Sekä kauneudellaan että helppoudellaan. Paljon katsottavaa ja kaikki lähellä. Jäi olo, että voisi mennä uudelleenkin.
        Emme myöskään törmänneet huonoon ja tylyyn palveluun emmekä siihen etteivät paikalliset olisi halukkaita puhumaan englantia.

        Huono ruoka on huonoa tuuria tai vaaria valintoja. Itse voin sanoa tuntevani kaupungin ja taalta loytyy aivan loistavia ravintoloita joista useat sijaitsevat hieman Vanhan Kaupungin ulkopuolella, turistioppaiden on helppo neuvoa ne tutut ja turvalliset ja helposti loytyvat paikat.
        Ruoka on valilla vahan rasvaista Suomalaiseen makuun mutta kaikkeen tottuu. Muuten hienoa jos pidit kaupungista, taalta loytyy aina uutta nahtavaa viela vuosien oleskelun jalkeen ja historia on todella mielenkiintoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1542
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1139
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      656
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      637
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe