raskaana matkustaminen??

kokeuksia kitos :)

heipsan. mulla olis semmoin juttu, kun oon nyt n. 8vkolla raskaana ja meillä ols matka varattu gambiaan tammikuun lopulla.. Mitä mieltä olette matkustamisesta? Haluaisin niin kovin lähteä ja mitä nyt oon keskusteluita lukenu niin monet on kyllä matkustellu intiaan ym.

6

1684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riskilläkö

      nyt itse minkä arvoinen tuleva vauvasi on ja paljonko riskeeraat, hygienia ja kaikki vatsataudit, malaria, lentomatkat ym ym. Matkustetaanhan sitä mutta itse en lähtisi afrikkaan odotusaikana. Yleensä ne joiden matka ei mennytkään hyvin ovat hiljaa ja ne joiden matka onnistui kehottavat menemään mutta itse sun täytyy se päättää

    • edellä oleva

      kirjoitti, itse sen päätät lähdetkö. Minä kävin elokuun alussa Turkissa viikon reissulla ja lähtiessä oli rv 28 6. Kaikki meni oikein mainiosti, mutta jokainen sen päättää itse lähteekö

      • espanjassa

        viikolla 26-28. Ja yllättäin sitten sainkin lapsen jo viikolla 31. Kaikki meni hyvin, mutta arpapeliä se siis oli.

        Nyt olisin kyllä jo niin viisas, etten riskeerais turhaan pieneni henkeä.


    • Käynyt

      Minnepäin Gambiaa olet menossa? Gambia ei ole kovin hygieeninen paikka, paitsi jos oleilet (hyvien) hotellien läheisyydessä. Mutta sitten jäät paljosta paitsi.. Gambia ja Senegal tarjoavat ihania elämyksiä, mutta raskaana ei taida kuumat safarit pomppuisella tiellä olla kovin nautittavaa. Jos haluat löhöillä rannalla, niin sitten. Sää hyvinkin lämmintä..
      Itse en lähtisi tuossa vaiheessa raskautta Gambiaan, mutta päätös on sinun.
      Kyllähän sinne uskaltaa lähteä, tottakai, mutta jos tarvitset lääkäriä, ovat sairaalat aika kauheita.. Lääkärin kyllä saa hotellille, mutta ammattitaidosta en sitten tiedä.

    • sikäli mitään pahaa

      raskaana ollessa. Suosittelevat yleensä raskauden 2. kolmanneksella matkailua - eli ei siis alussa tai lopussa lisääntyneiden riskien vuoksi.

      Mitenhän mahtaa olla Gambiaan tarvittavien rokotteiden laita? Entäpä miten rokottaminen suhtautuu raskaustilaan? hmm.... Otapa näistä asioista selvää, niin arvaan, että matkasi kohde muuttuu melko nopeasti johonkin "perinteisempään" turistikohteeseen.

    • hego

      Moi
      Kysyit mielipidettä ja mun mielestäni sun ei kannata lähteä. En tiedä missä vaihetta raskauttasi matkanne on mutta suosittelen, ettet mene. Olen asunut Afrikassa ja ollut itsekin raskaana kehitysmaassa, ja voin sanoa, ettei kannata. Nauti raskaudestasi koti-Suomessa, ja lapsen kanssa kyllä voit matkustaa sitten kun sen aika on mutta nyt on sinun hyvä ajatella lastasi niinkuin itseäsi. Hyvätasoisestakin hotellista voit saada vaikka mitä pöpöjä, (Listerian tai Salmonellan) etkä voi koskaan tietää millaista apua voit tarvita. Itse en lähtisi Gambiaan. Parin vuoden päästä sitten!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe