Kertokaahan mitä nuo termit tarkoittavat, primääri- ja sekundääripoltto? Kansantajuisesti, kiitos!
Olemme etsineet netistä keväällä valmistuvaan taloomme hissiluukullisia takkasydämiä joihin rakennetaan kuoret "oma maun" mukaan. Malleja on ehkä jo liikakin tarjolla. Osaako joku kertoa mihin kannattaa kiinnittää huomiota, millä pystymme vertailemaan eri merkkejä? Hintahaitari on myös suuri. Mikä materiaali paras kuoreksi? Tiili ja harkko tuntuvat turhan järeiltä.
Kiitos jo etukäteen!
Primääri- ja sekundääripoltto?
7
3561
Vastaukset
- tynkää
ilmaa annetaan arinalle ja suoraan luukun kautta. Siitä se pitää johtaa se vastaus.
Tuskin noita on testattu rinnakkain eli säkissä se pitää ostaa ja toivoa parasta. Jos ei osta valmista nunnaa.- tutki
niin saat asiallista ,tutkittua tietoa, eikä noita mutu maitokauppa juttuja.
- Uuni-Muurari
Primääripoltossa johdetaan ilma tulipesään arinan kautta.
Sekundääripolttojärjestelmässä ilma johdetaan tulipesään yläpuolelta (ja usein myös esilämmitettynä). Sekundääripolttojärjestelmässä kaasut viipyvät kauemmin tulipesässä ja näin palotapahtuma on täydellisempi.
Suosittelen kuitenkin sellaista takkasydäntä sinulle missä on mahdollista itse valita/säätää sekä primääri, että sekundääri-ilma.
Valitse testattu ja CE-merkitty tulisija!!!
Siporex väliseinäharkko on helppo työstää, eikä paina "turhan paljon".- onko sama
Täällä toinen tietämätön. Tarkoittaako sitten ensiö- ja toisioilmat näitä samoja myös?
Miksi myyjät ei voi puhua ymmärrettävää suomea vaan latelevat aina hienoja ammattitermejä? Takan ostaminenkin on jo jotain "tiedettä"... - Anonyymi
Juuri päinvastoin
- Hapella
Poltetaan savukaasujen jäännöskaasut. Kaikissa vastavirtauuneissa ei ole arinaa, mikä on sitten niissä mitäkin ilmaa, niin voi keksiä itse. Käsite liittyy joihinkin käänteispalokattiloihin, jotka ovat täällä harvimaisempia.
- Anonyymi
Tärkeintä on ostaa takka, joka täyttää 1.1.2022 voimaan tulevan Eco -direktiivin. Näin myös talosi jälleenmyyntiarvo nousee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1084787Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744031476- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk14963tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11948Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876