Kummitustalo

owefpwef

Heräsin yöllä hiestä märkänä. Höristin korviani. Jokin liikkui hylätyssä kartanossa johon olin majoittunut yöksi varoituksista huolimatta. Kuului narinaa ja kahleiden kalinaa. Puristin nallea ja kumiankkaa lujemmin. Kamalaa! Mitä oikein oli tekeillä?

6

1781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MerituuliH.

      Äänet kuuluivat selvästi ylemmästä kerroksesta, jonna olin illalla jättänyt eväslaukkuni. Voisiko ikkunan kautta tullut orava vain jyrsiä leipiäni?
      Tehdäkseni selvää asiasta, nousin ylös ja otin taskulampun mukaani. Paljaat jalkani saivat vanhat lattialaudat narisemaan, kun suunnistin portaikkoon. Varjot seinillä venyivät ja näyttivät uhkaavilta, mutta yritin olla katselematta niitä. Narina oli lakannut.
      Portaiden juuressa rohkeuteni loikki varjoihin, kun huomasin, että yläkerrasta kajasti valoa.

      • z-lkjlkl

        Orava oli pistänyt taloksi ihan oikein tosissaan. Juureva blues kaikui pienestä soittimesta huoneen pölyiseen ilmaan ja tirkistäessäni ovenraosta näin kuinka oravan jalka vippasi kanabluesin tahtiin. siinä se istuskeli koivet ristissä vanhassa nojatuolissa ja rouskutteli eväitäni, rasvaisia käärepapereita oli heitelty pitkin lattiaa. Arvelin oravan olevan melkein kaksi metriä pitkän, se oli sellainen mutanttikurre joita seudulle oli viimeaikoina ilmestynyt jostain. Orava lopetteli ateriointiaan tyytyväisen näköisenä ja sytytti sitten paksun sikarin. Sininen savupilvi pölähti huoneen ilmaan ja peitti oravavan pään, pian erottui ainoastaan vipattava jalka.


      • scarabaeus
        z-lkjlkl kirjoitti:

        Orava oli pistänyt taloksi ihan oikein tosissaan. Juureva blues kaikui pienestä soittimesta huoneen pölyiseen ilmaan ja tirkistäessäni ovenraosta näin kuinka oravan jalka vippasi kanabluesin tahtiin. siinä se istuskeli koivet ristissä vanhassa nojatuolissa ja rouskutteli eväitäni, rasvaisia käärepapereita oli heitelty pitkin lattiaa. Arvelin oravan olevan melkein kaksi metriä pitkän, se oli sellainen mutanttikurre joita seudulle oli viimeaikoina ilmestynyt jostain. Orava lopetteli ateriointiaan tyytyväisen näköisenä ja sytytti sitten paksun sikarin. Sininen savupilvi pölähti huoneen ilmaan ja peitti oravavan pään, pian erottui ainoastaan vipattava jalka.

        Kurrehan hallitsi siis tuon monimutkaisen sikarinpolttamisen rituaalin, ei vedellyt sitä myrkkypötköä keuhkoihinsa vaan pöläytteli savut ilmoille ja huomaamattaan suoraan silmilleni.

        Kitkerää. Kitkerää.

        Vatsani kurahti ja haukoin henkeäni.


      • Z-sec
        scarabaeus kirjoitti:

        Kurrehan hallitsi siis tuon monimutkaisen sikarinpolttamisen rituaalin, ei vedellyt sitä myrkkypötköä keuhkoihinsa vaan pöläytteli savut ilmoille ja huomaamattaan suoraan silmilleni.

        Kitkerää. Kitkerää.

        Vatsani kurahti ja haukoin henkeäni.

        Savupilven seasta vipottava oravan jalka pysähtyi hetkeksi, minulla oli täysi työ estää itseäni yskimästä. mutta sitten se tapahtui taas. Vatsani alkoi mouruamaan kuin maaliskuinen kissa ja oravan naama pilkisti savupilvestä oven rakoa kohti. Se päästi muutaman säksättävän, äkäisen tokaisun ja näin miten mutanttikurre siirsi käryävän sikarinsa toiseen käpälään; toisella se sammutti gramofonin. Otuksen häntä heilahteli hermostuneesti nykien, minä siirryin pois ovelta ja aloin hiipimään yläkerran pimeää käytävää pitkin kauemmas ovelta.
        Oli aivan hiljaista, liian hiljaista.

        Tuskallisen puoliminuuttisen kuluttua saavuin käytävien risteykseen ja uskalsin taas hengittää normaalisti. muistelin lukeneneeni jostakin lehdestä puolisen vuotta sitten, miten seudulla oli sattunut pienoinen kriisinpoikanen paikallisessa ydinvoimalassa. Asia oli kuitenkin haudattu varsin nopeasti eikä siitä sen enenmpää kyselty, aloin epäilemään että se oli jotenkin vaikuttanut seutuun. Jos joku orava voi olla tuon kokoinen, niin minkälainen olisi sitten vaikka...ristilukki? entäpä vaikka rotta tai tuhatjalkainen tai, tai...
        Juoksin jo kiljuen ympäri hylättyä kartanoa ja törmäilin pimeässä seiniin ja käytävillä lojuviin huonekaluihin.


      • satuilija*
        Z-sec kirjoitti:

        Savupilven seasta vipottava oravan jalka pysähtyi hetkeksi, minulla oli täysi työ estää itseäni yskimästä. mutta sitten se tapahtui taas. Vatsani alkoi mouruamaan kuin maaliskuinen kissa ja oravan naama pilkisti savupilvestä oven rakoa kohti. Se päästi muutaman säksättävän, äkäisen tokaisun ja näin miten mutanttikurre siirsi käryävän sikarinsa toiseen käpälään; toisella se sammutti gramofonin. Otuksen häntä heilahteli hermostuneesti nykien, minä siirryin pois ovelta ja aloin hiipimään yläkerran pimeää käytävää pitkin kauemmas ovelta.
        Oli aivan hiljaista, liian hiljaista.

        Tuskallisen puoliminuuttisen kuluttua saavuin käytävien risteykseen ja uskalsin taas hengittää normaalisti. muistelin lukeneneeni jostakin lehdestä puolisen vuotta sitten, miten seudulla oli sattunut pienoinen kriisinpoikanen paikallisessa ydinvoimalassa. Asia oli kuitenkin haudattu varsin nopeasti eikä siitä sen enenmpää kyselty, aloin epäilemään että se oli jotenkin vaikuttanut seutuun. Jos joku orava voi olla tuon kokoinen, niin minkälainen olisi sitten vaikka...ristilukki? entäpä vaikka rotta tai tuhatjalkainen tai, tai...
        Juoksin jo kiljuen ympäri hylättyä kartanoa ja törmäilin pimeässä seiniin ja käytävillä lojuviin huonekaluihin.

        Kompastuin mahonkiseen tuolinjalkaan ja lensin kaaressa käytävällä, mätkähtäen johonkin pehmeään...hämärässä en eröttanut mihin.Käteni tarttuivat limaiseen ja lämpimään kasaan, takaa kuului tömähteleviä ääniä, jotka lähestyivät uhkaavasti. Sikarin haju voimistui. Riuhdoin kauhuissani käsiäni irti lattiasta, joka alkoi äkkiä liikkumaan alaspäin. Lattia jotenkin irtosi liitoksistaan seinän taitteesta ja alkoi vajota alakertaan, jossa minua odotti suoranainen kauhujen armeija.....


      • satuilija* kirjoitti:

        Kompastuin mahonkiseen tuolinjalkaan ja lensin kaaressa käytävällä, mätkähtäen johonkin pehmeään...hämärässä en eröttanut mihin.Käteni tarttuivat limaiseen ja lämpimään kasaan, takaa kuului tömähteleviä ääniä, jotka lähestyivät uhkaavasti. Sikarin haju voimistui. Riuhdoin kauhuissani käsiäni irti lattiasta, joka alkoi äkkiä liikkumaan alaspäin. Lattia jotenkin irtosi liitoksistaan seinän taitteesta ja alkoi vajota alakertaan, jossa minua odotti suoranainen kauhujen armeija.....

        Näin edessäni kolme lihansyöjäkasvia, mutta ei se vielä mitään kasvien takana seisoi utuisia hahmoja, jotka liikkuivat minua päin. Olin, niin järkyttynyt etten saannu huudetuksi. Nousin seisomaan ja äkkiä nämä utuiset hahmot seisoivat aivan nenäni edessä näyttäen minulle talon verisen historian, jossa oli teloitettu ihmisiä raa'alla tavalla ja nyt nämä koston himoiset aaveet halusivat kostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1711
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1442
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      973
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      946
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      42
      790
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      708
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      671
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      671
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      656
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe