Moi!!
Mitenkä hamsterille voi itse tehdä riipumaton??
voiko siihen käyttää esim. tyynyliinoja?
Mitenkä itse olette tehneet??
Miten teddä?
3
293
Vastaukset
- Sanmira
En tiedä, miten paljon hamsut riippareista välittävät noin niinkuin yleisesti. Omalle kokeilin huvikseni aikanaan pienen tehdä, kyllä se sitä välillä käytti, mutta lähinnä kivutakseen jonnekin muualle. Ei siis lepinyt siinä, niinkuin esim. rotat tekevät.
Mutta, mikäpä estäisi kokeilemasta. Tee se jostain luonnonkuitukankaasta, eli esim. juuri puuvillaisesta tyynyliinan palasesta. Pistä kiinni häkin kattoon hakaneuloilla, rautalangalla tai ompele kulmiin kiinnitysnarut. Katso vain tarkkaan, että hakaneulat pysyvät varmasti kiinni tai ettei rautalangan terävät päät sojota häkkiin. Mitenkä hamsterille voi itse tehdä riipumaton?
- Ensin sinulla pitäisi olla kangasta. Kangas saa olla mitä tahansa, kunhan se ei ole helposti purkaantuvaa ja siinä ei ole käytetty paksua lankaa. Vanha villapaita ei siis esimerkiksi käy. Itse olen tehnyt riippumattoja paljon trikookankaasta. Hamsterit ovat pitäneet niistä enemmän kuin joustamattomista riippumatoista ja niissä hamsteri saa lisäksi lihastreeniä, kun pystyssä pysyminen vaatii lihastyötä. :)
- Kun olet valinnut mieleisesi kankaan, mittaile ja leikkaa siitä sopivankokoinen pala. Isompi on aina parempi kuin pienempi.
- Kiinnityksen voi tehdä monella erilaisella tavalla. Helpoin on varmaankin jättää leikkausvaiheessa kankaan jokaiseen kulmaan noin 5 sentin suikale, jotka sitten solmitaan lujasti häkkiin tai terraarioon. Voit myös ommella kulmiin lenkit tai narut tai ketjuttamalla pari hakaneulaa tai klemmaria. Tärkeää on, että kiinnitys on luja, ettei riippumatto yhtäkkiä romahda alas hamsterin painosta. Itse olen käyttänyt klemmareita ja suikaleita.
Riippuu hamsterista, miten paljon se pitää riippumatosta ja mihin se sitä käyttää. Minulla on ollut hamsteri, joka vain tuhosi riippumattoja sarjatyönä, hamsteri joka käytti sitä kakkapaikkana, hamsteri joka otti siinä joskus unia ja piti sitä muutenkin oleskelupaikkanaan. Jokunen hamsteri ei taas ole oikein ymmärtänyt riippumaton tarkoitusta, vaan on käyttänyt sitä vain päästäkseen paikasta A paikkaan B.
Vanha tyynyliina on ihan ok.- mämä,ä,ää,ä,ä,ä,ä,,ämämämääm
Olen tehnyt. Se ei oli tehty vanhasta lakanasta, mutta se on tehtävä kestäväksi ja tukevaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti27645889Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!5111460Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy23311048Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump399840Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla908678Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2876738Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j23549Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti33440Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.253163Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle43023