Jouluksi Alpeille?

karkuun

Onko kokemuksia joulun vietosta Alpeilla?
Kandeeko?

6

7670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sölden

      Itse vietin viime joulun Söldenissä Itävallassa. Omakohtaisena kokemuksena voin todeta, että en enää usko ikinä viettäväni joulua ulkomailla. Riippuu aika paljon ihmisestä, että miten ajattelee asiaa. Ensinnäkin itse olen "jouluihminen". Rakastan kaikkia jouluun liittyviä perinteitä (ruuat, tunnelma...). Kaikki nämä asiat puuttuivat ollessani jouluna ulkomailla. Joulua ei juurikaan edes huomannut. Hotellissa sitä ei ollut huomiotu millään tavalla. Ollessani ravintolassa syömässä jouluaattona, sielläkään joulua ei huomannut mistään. Lähinnä koko joulun aika tuntui ihan normaalilta arjelta. Tuntui, että koko joulu meni huomaamatta ohitse. Eri asia tieten on, jos lähtee vaikka sukulaisten luo ulkomaille viettämään joulua, silloin voi olla tunnelmaakin enemmän. Itse lähtisin ennemmin ulkomaille normaalina arkena ja juhlisin joulun Suomessa. Aika paljon kyllä riippuu ihmisestä, että tykkääkö viettää joulun ulkomailla.

    • sielläkin on

      sillä joulu on tuolla pimeä, kostea ja lumikin on korkealla. Suomen lappi on parempi vaihtoehto ja miksi pitää aina mennä ulkomaille kun kotimaassa on myös mahtavaa viettää esim. joulua.

      • kokemusta888

        Itse monta joulua lapissa viettäneenä ja muutaman alpeilla, voin sanoa että päivä on jouluna alpeilla kuin helmikuun lopussa lapissa. Aurinko paistaa ja lunta varmasti ainakin 1500 metrissä. Tunnelma tietenkin erilainen kuin suomessa, mutta pelkästään rinteet, valoisuus ja pakkasen vähyys vievät minut jälleen jouluksi alpeille.


    • Itävallasta

      Eihän täällä mitään kaamosta ole joulun aikaan ja jos ilmat suosii niin kyllä aurinko paistaa rinteissä, joskin päivät on toki lyhyemmät kuin kuukausi pari eteenpäin.

      Riski on tietysti se, onko lunta. Joskus on enemmän kuin tarpeeksi, joskus ei muuta kuin tykkilunta. Kylät on tupaten täynnä ja majotus on huippuhinnoissa.

      Paremmissa hotelleissa kyllä (puolihoidolla) vietetään jouluakin jouluillallisen merkeissä.

    • Itekkin menen

      ...Joulun aika on etenkin Tirolissa OK aika laskea.
      Mäet ovatr varsin tyhjät kun alueen katoliset viettavat joulua kodeissaan.
      Olen useampana talvena ollut Joulun Alpeilla Tirolissa. Paras taisi olla edellisvuonna kun ensimmäisen viikon aikana jaoin hiihtohissin kahdesti vieraan kanssa...
      Tapaninpäivan jälkeen alkaa porukkaa tulemaan enemmän.
      Ole paikan valinnan kanssa tarkkana.
      Kausi on aluillaan joten paree ottaa korkeat paikat targetiksi lumivarmuuden puolesta.
      Ischgl, Sölden, Stubai etc....

      Enjoy !!

      • ISCHGL

        Oon käynyt 6 kertaa alpeilla.
        Ischgl paikkana käymättä ( kuten moni moni muukin vielä ) mimmonen paikka se on. Lennot varattu helmikuun alussa, paikka vielä hakusessa? suositteletko ko paikkaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe