Ensinnäkin olen ehkä 3x herännyt yöllä siihen, että kuulen laukauksen..se on pakko olla kuulua unessa.. no ja toissa yönä näin unta et, istuin auton kyydissä vänkärin paikalla ja vaihoin pojaltani kakkavaipan ja sitä kakkaa oli mun naamallakin..ja sit heitin sen vaipan ikkunasta ulos ja katoin taakse,niin perässä tuli hopee tai valkee en muista tarkkaa pieni auto.. ja viimeyönä juoksin mieheni kanssa jossain pellolla mis oli pitkä heinikko, niin pakoon jotain ihmistä joka yritti meitä ampua pyssyllä..
niin ja yks uni mikä vaivaa vieläkin.. eräs mummu joka on jo kuollut,mutta jota hoidin töissä ollessani niin se roikku hirressä ja sen lähettyvillä lähti minun ikänen tyttö pois,katsoin ite sitä kaukaa ja todellisuudessa siitä paikasta ei näkis sinne ollenkaan 1,5km matka.
niin ja yks uni viel..olen joittenkin muitten kans jossain asunnossa ja yritetään päästä sieltä ulos mutta ei saaha vaan ovea avattua..ja katon ikkunasta ulos ja nään tuttuja siellä pihalla..
juokseminen heinikossa,auto,kakkavaippa..
4
291
Vastaukset
- Noksu2
"Ensinnäkin olen ehkä 3x herännyt yöllä siihen, että kuulen laukauksen.."
Tämä herätti mielenkiintoni heti, niin kiehtovaa. Jokin asia vaivaa sinua niin, että herätät itsesi, et halua katsoa asiaa. et välttämättä hyväksyä sitä.
Heräät mieluummin sikeästä unesta, kuin jatkat asiasta uneksimista.
Muistatko mitään sitä ennen, vai pyyhkiikö se alleen muut mahdolliset tapahtumat unesta?
Miltä heräämisen jälkeen tuntuu? Pelottaako? Vihastuttaako? Jännittääkö? Kummastuttaako?
Huomaatko, että olisit esim. hikoillut tms?
Saatko hyvin unen sen jälkeen?
"juoksin mieheni kanssa jossain pellolla mis oli pitkä heinikko, niin pakoon jotain ihmistä joka yritti meitä ampua pyssyllä.."
Onko laukaukset mahdollisesti seurauksista tämmöisistä unista?
Pelko ajaa juoksemaan. Muista, että olet itse henkilöt, kulissit ja tapahtumat.
Juokset karkuun itseäsi itseltäsi, haluat ajaa itseäsi takaa, yrittää ampua itseäsi.
Vaikeuttaako heinikko juoksua?
Miehesi voi edustaa unessasi rakkautta, joka juoksee rinnallasi. Sen sijaan, että yrittäisi pelastaa sinua.
"istuin auton kyydissä vänkärin paikalla ja vaihoin pojaltani kakkavaipan ja sitä kakkaa oli mun naamallakin..ja sit heitin sen vaipan ikkunasta ulos ja katoin taakse,niin perässä tuli hopee tai valkee en muista tarkkaa pieni auto"´
Vänkärinpaikalla eli kyydissä, menossa jossakin jota jokin muu ohjaa, koska et ole itse ratissa.
On kyse asiasta, jota et voi täysin hallita.
Vaipan vaihtaminen, puhdistamista ja likaannut itse. Eli voisi merkitä jonkinlaista asiaa, joka tapahtuu tai tehdään (tai on), mutta josta ei ole juurikaan hyötyä tai jos on hyötyä, niin on myös vaivaa.
Heität vaipan ulos ikkunasta. Syy likaantumiselle tai osasyy, pahanolon tuoja, yrität heittää sen ikkunasta. Voi olla, että asia kuitenkin seuraa sinua, nyt auton muodossa.
Ehkä vastuu, velvollisuus?
On mahdollista, että teet jotakin ja koet sen haittaavan tai olevan hyödytöntä, yrität päästä siitä eroon, mutta et pääse.. se voisi myös olla tunne, koska tekemisestä on helpompi päästä eroon.
Tunne on ehkä tarpeellinen (kuten sinun on oikeassa elämässäsi pidettävä huoli lapsestasi, ja hänen puhtaudestaan), mutta raskas.
Väsynytkin voit olla.
"eräs mummu joka on jo kuollut,mutta jota hoidin töissä ollessani niin se roikku hirressä ja sen lähettyvillä lähti minun ikänen tyttö pois,katsoin ite sitä kaukaa ja todellisuudessa siitä paikasta ei näkis sinne ollenkaan 1,5km matka."
Eli kyseessä oli tuttupaikka? jokin maisema?
Katsoa kaukaa, ei lähellä, mutta nähdä selvästi.
Näitkö mummon kuolevan, tiesitkö hänen kuolleen siihen hirteen? vai roikkuiko hän vain siinä?
Oliko tyttö jokin toinen tyttö, jokin ketä et tiedä nähneesi?
Minun pitää miettiä vielä tätä unta.
"olen joittenkin muitten kans jossain asunnossa ja yritetään päästä sieltä ulos mutta ei saaha vaan ovea avattua..ja katon ikkunasta ulos ja nään tuttuja siellä pihalla.."
Jumissa, mutta et yksin. Minulla tulee toistuvasti tämänkaltaisia unia silloin, kun olen jollakin tavalla ahdistunut semmoisella "nurkkaan ajetulla" - tavalla. Saatan pyöritellä mielessäni muita ihmisiä (esim. mitä he ajattelevat) ja potea jonkinlaista itseinhoa tai vääryyttä, syyllisyyttä. Aina en edes tiedä, miksi ja siksi näen tämänkaltaisia unia silloin. Joskus tiedän miksi, mutta yritän työntää asian unohduksiin.
En aina halua ajatella, mitä olen omasta mielestäni kämmäillyt ja on varmasti täysin totta, ettei voi unohtaa asioita, jotka haluaa unohtaa.
Yleensä, kun sitten kuitenkin joudun niitä selvittelemään ja katsomaan, huomaan ymmärtäväni omia tekosiani tai ajatuksiani ja hyväksyn ne. Silloin unet loppuvat tai muuttuvat.
Unesi ovat kaikkiaan aika ahdistavia? Sinua ajetaan takaa toistuvasti, Sotkeudut, Näet kuolemaa.
Luulen, että jonkin asian tai tunteen pitäisi muuttua / selkeytyä. Muuten voi olla vaarana, että masennut tai ahdistut tai vieraannut jollakin muulla tavalla todellisuudesta.
Se ei välttämättä ole vakavaa, mutta tuntuu pahalta.
Jos voit, ota lomaa, pyri viettämään jonkin aikaa täysin stressitöntä elämää ja selvittämään uniasi, niistä löytyy vastaus. Täytyy vain olla tarkkana. Etsiä samankaltaisuuksia, kiinnittää huomiota tunteisiin ja pelkoihin.
Kaikkea löytämäänsä voi verrata tosielämään ja rohkeasti arvioida mahdollisuuksia, vaikka ne tuntuisivatkin hassuilta.
Usein alitajunta hoitaa homman ja mikä tahansa tulee mieleen, on jollakin tavalla oikea vastaus tai osa sitä.
Hyvä juttu on, jos voi kirjoittaa ylös unensa.- lisäystä..
En muista mitään unta, sen jälk.kun olen kuullut ne laukaukset ja herään niihin, nämä on sitten eri öinä.. saatto olla viikonkin tauko..ihmettelin vain herättyäni..vähän aikaa olin hereillä ja kuuntelin et kuuluuko jostain ulkoa mitään.Ehkä vähän pelotti..en muista hikoilleeni.
no se heinikko vähän haittasi sitä juoksua..
tämä mummu uni..seisoin mieheni kanssa entisen asunnomme pihalla(rivari)josta muutimme pois vuos sitten..oli kesä. Näimme siitä yläasteelle,mutta todellisuudessa sinne on matkaa ja on puita teitä,taloja ym.. niin näin sen mummun roikkumassa siellä koulun katolla hirressä..hänen pitkä tukka liehusi vaimeassa tuulessa.ja sitten huomasin sen tytön joka lähti siitä mummun luolta ja meni ovesta sisään rakennukseen. en tunne tyttöä, enkä nähnyt hänen laittaneen mummua roikkumaan.tytöllä oli tumman punaset hiukset ja se tais katsoa minua,sillee sivusilmällä.. sanoin jossain vaiheessa miehelleni,et kato ja pyysin puhelinta että soitan hätänumeroon ja hän ei meinannu antaa sitä..ja minä halusin kovasti soittaa. en muista et soitinko.. - lisäystä
lisäystä.. kirjoitti:
En muista mitään unta, sen jälk.kun olen kuullut ne laukaukset ja herään niihin, nämä on sitten eri öinä.. saatto olla viikonkin tauko..ihmettelin vain herättyäni..vähän aikaa olin hereillä ja kuuntelin et kuuluuko jostain ulkoa mitään.Ehkä vähän pelotti..en muista hikoilleeni.
tämä mummu uni..seisoin mieheni kanssa entisen asunnomme pihalla(rivari)josta muutimme pois vuos sitten..oli kesä. Näimme siitä yläasteelle,mutta todellisuudessa sinne on matkaa ja on puita teitä,taloja ym.. niin näin sen mummun roikkumassa siellä koulun katolla hirressä..hänen pitkä tukka liehusi vaimeassa tuulessa.ja sitten huomasin sen tytön joka lähti siitä mummun luolta ja meni ovesta sisään rakennukseen. en tunne tyttöä, enkä nähnyt hänen laittaneen mummua roikkumaan.tytöllä oli tumman punaset hiukset ja se tais katsoa minua,sillee sivusilmällä.. sanoin jossain vaiheessa miehelleni,et kato ja pyysin puhelinta että soitan hätänumeroon ja hän ei meinannu antaa sitä..ja minä halusin kovasti soittaa. en muista et soitinko..niin unessa oli kesä..
- Noksu2
lisäystä.. kirjoitti:
tämä mummu uni..seisoin mieheni kanssa entisen asunnomme pihalla(rivari)josta muutimme pois vuos sitten..oli kesä. Näimme siitä yläasteelle,mutta todellisuudessa sinne on matkaa ja on puita teitä,taloja ym.. niin näin sen mummun roikkumassa siellä koulun katolla hirressä..hänen pitkä tukka liehusi vaimeassa tuulessa.ja sitten huomasin sen tytön joka lähti siitä mummun luolta ja meni ovesta sisään rakennukseen. en tunne tyttöä, enkä nähnyt hänen laittaneen mummua roikkumaan.tytöllä oli tumman punaset hiukset ja se tais katsoa minua,sillee sivusilmällä.. sanoin jossain vaiheessa miehelleni,et kato ja pyysin puhelinta että soitan hätänumeroon ja hän ei meinannu antaa sitä..ja minä halusin kovasti soittaa. en muista et soitinko.."tämä mummu uni..seisoin mieheni kanssa entisen asunnomme pihalla(rivari)josta muutimme pois vuos sitten..oli kesä. Näimme siitä yläasteelle,mutta todellisuudessa sinne on matkaa ja on puita teitä,taloja ym.."
Tuttu ympäristö, vaikka muuttunut. Kotoa, ovelta, eli varmaankin eräänlaisesta turvasta. Toisaalta kuitenkin erikoti, missä nyt asutte. Eli viittaisi menneeseen. Voi olla eräänlainen muisto (mennyt asia), joka on jäänyt vaikuttaan nykypäivään.
Kesä on lämmin, ellei ole kuuma eikä palele, on ruumiilla hyvä olla.. eli tukee arviota jostakin turvallisesta.
Paitsi ellet pidä kesästä.
"niin näin sen mummun roikkumassa siellä koulun katolla hirressä..hänen pitkä tukka liehusi vaimeassa tuulessa.ja sitten huomasin sen tytön joka lähti siitä mummun luolta ja meni ovesta sisään rakennukseen"
Hirttäytyminen on käsittääkseni yleisin tapa tehdä itsemurha suomessa ja lueskelin jonkin verran internetissä kokemuksia siitä. Vaikuttaisi siltä, että se on kivuton. Kuten hukkuminenkin on ja jollakin tapaa hyvin miellyttävä.
Toisaalta ellet ole missään vaiheessa kuullut tämmöisestä, sillä ei ole merkitystä.
Minun on nyt vaikea tätä hirttäytymistä itse tekona arvioida, koska huomaan ettei minulla ole siitä itselläni oikein minkäänlaista kuvaa. Se lähinnä hämmentää.
mutta.. suosittelen että mietit aivan pelkkää hirttäytymistä tapana ja sitä, minkälaisia pelkoja tai tuntemuksia se sinun sisälläsi herättää?
ns. Mitä hirttäytyminen edustaa sinulle?
Kaikki mitä tulee mieleen on oikea vastaus ja liittyy oleellisesti uneen, koska joka tapauksessa ajattelen (saatan nyt toistaa tämän) että unessa olet kulissi, hahmot ja tapahtumat = Sinä tai jokin asiasi on hirressä, tämän mummon hahmossa.
Mummu on ollut sinulle hoivan kohde, jonkinlainen velvollisuus, tehtävä?
Kaikenlaiset tunteet, mitä mummo on herättänyt sinussa liittyvät tähän asiaan, joka nyt on kuollut varmaankin jo silloin, kun asuitte tässä rivitalossa.
Eli kyseessä on jonkinlainen asia, tunne tai tapahtuma, joka kuoli (kuolema; kadota, poistua tuntemasta tuntemattomaan, jättää taakseen, kadota jne..) joskus ennen.
Ja asia, tunne, tapahtuma on joko vaikuttanut tai alkanut vaikuttamaan Nyt sinussa.
Se voi myös liittyä siihen mummoon, mutta ei välttämättä ollenkaan.
Minusta ainakin tuntuu hyvältä päänahassa, kun hiukset liehuvat tuulessa eli kokisin sen jonkinlaisena hyvänolon tunteena. Voisin tästä päätellä, että kadonnut on liittynyt hyvään, johonkin mikä tuntuu hyvältä.
Oliko mummolla häntä hoitaessasi auki vai kiinni hiukset? Jos kiinni, asia voisi merkitä myös vapautumista.
Otan nyt loput unesta.
"sitten huomasin sen tytön joka lähti siitä mummun luolta ja meni ovesta sisään rakennukseen. en tunne tyttöä, enkä nähnyt hänen laittaneen mummua roikkumaan.tytöllä oli tumman punaset hiukset ja se tais katsoa minua,sillee sivusilmällä"
Koska et tunnista tyttöä ja olet jo itse ovella (kotona), tämä voisi olla suora viittaus sinuun. Jokin asia, jota et tunnista, sai sinut jättämään taaksesi sen asian, jota mummo edustaa.
Mennä ulkoa sisälle eli.. tavallaan suuresta tilasta, pieneen tilaan. Vetäytyä.
Jos tietäisin enemmän, tyttö olisi voinut olla hahmossa jonka tunnistat tai sitten tiedät asiaa, mutta et tiedä mitään johon sitä voisi verrata. Ehkä alitajuntasi ei halua verrata, jotta ymmärtäisit paremmin.
Punainen väri on varoittava. Punaista väriä käytetään liikennevaloissa, paloautoissa jne. Punainen kärpässieni, liekit jne.
Myrkky, vaara.
Ja se huomasi sinut ovella, sinä huomasit hänet mummon luona.
Tieto molempien olemassaolosta.
Asia siis on jotakin, jonka voi päätellä ja tietää.
"sanoin jossain vaiheessa miehelleni,et kato ja pyysin puhelinta että soitan hätänumeroon ja hän ei meinannu antaa sitä..ja minä halusin kovasti soittaa. en muista et soitinko.."
Mies eli Rakkaus, absoluuttinen turva ja elämänkumppani. Asia elämässäsi, joka säilyy (sitä miehesi todennäköisesti edustaa).
Usein unissa, joku seuraa tai on kanssa. Rakkaus on aina läsnä.
Rakkaus kävi nihkeäksi halutessasi soittaa apua.
Apua ulkopuolelta.
Sinä haluat kovasti auttaa, mutta apua ei löydy ulkopuolelta :( Asia on siis hyvin henkilökohtainen ja vain sinun itsesi löydettävissä.
Vihjeitä voi putoilla elävästä elämästä ja nimenomaan omista ajatuksista, omasta käyttäytymisestä. Jokin on muuttunut jo aiemmin, muuttunut asia oli varmaankin hyvästä johonkin suuntaan, mutta muutoksesta en osaa sanoa. Mihin suuntaan? Sen tiedät varmaankin itse.
Minunkin sanomiseni voivat mennä päin seiniä, mutta onneksi näet sitten jo toista unta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427065
- 323968
- 473401
- 412968
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402088